Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 ensimäinen tanko

Siirry alas 
+10
Foxmagon
Marie
Ish
tankomau
tasuni
eledra
-Hanna-
Eeva
hairi
Kissen
14 posters
KirjoittajaViesti
Kissen
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 13.04.2010

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeTi Huhti 13, 2010 6:11 pm

Millainen on hyvä ensinmäinen tanko ? Paksuus, materiaali? Ja asun kerrostallossa, jossa ei saa porata kattoon tai lattiaan mitään, miten kiinitys nyt tapahtuu?
Takaisin alkuun Siirry alas
hairi
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 26
Ikä : 36
Location : Seinäjoki
Registration date : 26.02.2010

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeTi Huhti 13, 2010 6:55 pm

Ei tankoa porata kattoon vaan pingotetaan lattian ja katon väliin. Jälkiä ei jää... Materiaali ja paksuus on ihan kiinni siitä mistä tykkää. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Eeva
intermediate inverter
intermediate inverter
Eeva


Viestien lukumäärä : 140
Ikä : 40
Location : Helsinki
Registration date : 28.07.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeTi Huhti 13, 2010 7:01 pm

Painin itse saman asian kanssa ennen kun joulukuussa hommasin ekan tangon.

Luin täältä kaikki tankokeskustelut. Joku kehui x-polea kromisena, toinen titaanina. Joku 45mm tankoa, toinen 50mm. Toiset kertoivat omistavansa anti-shopin maalatun tangon ja kehuivat sitä. Mutta moni oli yhtä mieltä siitä että omalla tangolla oppii kyllä tekemään, oli materiaali tai paksuus sitten mikä hyvänsä.

Luotin sitten siihen, ja kun vastaan tuli käytetty anti-shopin musta tanko meidän kattokorkeuteen sopivaksi pätkäistynä niin ostin sen pois Smile

Alkuun maalattu tuntui kamalalta ja aivan väärältä ostokselta (vertailukohteena 7th heavenin tangot).
Tanko tuntui välillä olevan käsille liukas kuin mikä, välillä taas pitoa oli niin että poltti ja käsistä lähti nahka.

Mutta nyt en vaihtaisi pois Smile Siinä on älyttömän hyvä pito, mutta kyllä sillä pyörähtelee ongelmitta.

Ja kiinnitys tuolla tangolla on siis periaatteessa kattoon ruuvattava, mutta edellinen omistaja suositteli sitä vain jos katto on betonia. Meillä katto on melko pehmeää materiaalia joten käytössä lisäosa jolla sen saa pystyyn ilman reikiä kattoon.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeKe Huhti 14, 2010 7:35 am

Niin siis tankoja on pelkistetysti kahta mallia: 1) pingotettava, sopivaan korkeuteen kiristettävä (X-pole, X-pert) ja sitten 2) sopivaan mittaan sahattava (Antishopin) jauhemaalattu joka tulee kiinni yhdellä ruuvilla. Jos reikiä ei saa porailla niin sinun tapauksessasi kyseeseen tulevat siis ensiksi mainitut. Pintamateriaali ja paksuus ovatkin siiten ihan makukysymyksiä, pääsänntöisesti ehkäpä ohuempi tanko alkuun helpompi. Tässä siis hyvin pelkistetysti, pähkinänkuoressa pikku selvennys. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
eledra
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 35
Registration date : 04.10.2008

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeKe Huhti 14, 2010 10:42 am

Halusin vain korjata tohon edeliseen, että noita määrämittaan sahattujakaan ei välttämättä tarvitse kiinnittää ruuvilla. Anti-shopin tankoihin voi ostaa sen kattokiinnikelaatan, jolloin ei mitään reikiä tarvitse tehdä. Käsittääkseni myöskään niitä pole4fit-tankoja ei kiinnitetä ruuvilla. Voi se olla turvallisempi jos se on sillä ruuvilla kiinni, mutta mulla ei ton kattokiinnikkeen kanssa ole ollut ongelmia kahden vuoden aikana. Niin ja varmaan riippuu katostakin, mutta kerrostaloissa on yleensä sen tyyppiset katot, että poraaminen ei ole välttämätöntä tai edes mahdollista.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeKe Huhti 14, 2010 11:05 am

^Hyvä korjaus, kiitos Surprised
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeKe Huhti 14, 2010 11:30 am

Pole4Fitin tangot on samanlaisia kuin RTP:n vanhat tangot ja vaikka muuten hyviä ovatkin, kattokappale on niin kapea että painuu kattoon ja sopii vain studioon jonka kattoon saa tulla jälkiä. Itse pidän myös leveämpää kattokappaletta selvästi turvallisempana kuin kapeaa. X-polen kattokupolissa on leveyttä ja lisäksi vahvat silikonireunat jotka suojaavat kattoa ja tarttuvat lisäksi erittäin hyvin esim. rappaukseen.

Erittäin merkittävä etu X-poleissa on että ne voi säätää sekä pyöriviksi että staattisiksi. Antishopin ja Pole4Fitin tankoja ei voi.
Takaisin alkuun Siirry alas
tankomau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
tankomau


Viestien lukumäärä : 412
Ikä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 08.02.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeKe Huhti 14, 2010 1:11 pm

Oon tässä huomannu, että myös x-pole on jättäny mun kattoon jäljen. Ja yksi asia mitä totisesti vihaan siinä tangossa on se hemmetin alakiekko...

cat
Takaisin alkuun Siirry alas
http://miaudesign.spreadshirt.net
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeKe Huhti 14, 2010 1:18 pm

älkää unohtako x-sport-tankoja. Smile Niissä oli pienempi se yläkupoli. Vain staattinen moodi. Kiristyksen saa sekä alhaalle että ylhäälle( toki yläosasta kiristämiseen piti hankkia lisäosia)

Mulla jäänyt pertistä ja vanhasta x-polesta likaset renkaat kattoon muttei muuta. X-pert fani oon kyllä. Fantastisen helppo kokoaminen ja siirtely. Ja alaosa on ihanan pieni. I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeKe Huhti 14, 2010 2:21 pm

Ei mun pole4fitin tangosta ole mitään kattoon jääny ja on ihan tukeva. mulla on rapattu katto jossa on ollu vuoden xpole ja nyt 2kk pole4fit eikä kummastakaa ole jälkiä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Foxmagon
Superman
Superman
Foxmagon


Viestien lukumäärä : 539
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 07.01.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeKe Huhti 14, 2010 9:52 pm

Pole4fitin tolpissa on nykyään uus maalipinta joka on sekotus vanhaa että uutta, ja ainaki mulle siinä on fantastinen pito! Itseasiassa parempi kun x-polessa. Se maalipinta on sopivasti semmonen vähän nihkeenahkee jo valmiiks niin vaikka tassut pääsis vähän hikoamaan niin saa silti pidettyä jonkinlaisen otteen, toisinkuten metallisella pinnalla.

..Ja ps, nykyään semmosen tolpan saa myös spinnimoodiin. Wink luksus luksus <3
Takaisin alkuun Siirry alas
Evani
basic spinner
basic spinner
Evani


Viestien lukumäärä : 22
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 13.04.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeKe Huhti 14, 2010 10:57 pm

Siis ymmärsinkö oikein, että Pole4fitin tangot saa spinnimodella? Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeTo Huhti 15, 2010 7:18 am

Jälkien jääminen riippuu tietysti myös katosta, ja lika on eri asia kuin painumajälki. Kotitankoja ei tarvitse kiristää niin tiukalle kuin koulujen tankoja. RTP:n katossa on jäljet vanhoista P4F-tyyppisisistä tangoista ja muovimattokin meni rullalle niiden kohdalta. X-poleista ei ole jäänyt toistaiseksi jälkiä.

Pito maalatuissa tangoissa on pääsääntöisesti parempi kuin metallisissa, ainakin minulle ja ainakin kun tangot ovat kylmiä. Lämmennyt titaani- tai kromitanko on minulle yhtä pitävä kuin lämmennyt maalitanko, mutta kylmänä pitävin on ehdottomasti maali, seuraavaksi titaani ja viimeiseksi kromi.

No vihoviimeisenä on tietysti pelkkä ruostumaton teräs (Tigerissä, Canberrassa), mutta sellaisia ei millään tankokoululla Suomessa ole.
Takaisin alkuun Siirry alas
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeTo Huhti 15, 2010 8:05 am

Hei mäkin haluan tietää lisää Pole4fitin spinnimodesta! Smile Tarkoitus olisi lähiaikoina hankkia uusi tanko ja oon nyt arponut x-polen ja x-pertin välillä (kuten myös materiaalin eli kromiko vaiko titaani Smile ).

Mä hankin aikoinaan antishopin mustan tangon, koska silloin ei vielä Suomesta saanut muita kuin antishopin tankoja ja se oli silloin ainakin myös edullisin vaihtoehto. Se on ollut kaikin puolin hyvä perustanko, ei valittamista. Nyt vasta oon tosiaan tuota spinniä alkanut kaipailla ja ehkä haluaisin nyt myös ohuemman tangon.
Takaisin alkuun Siirry alas
tankomau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
tankomau


Viestien lukumäärä : 412
Ikä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 08.02.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeTo Huhti 15, 2010 8:28 am

Tanja kyllä ne p4f tangotkin kehittyy Wink Mulla on myös niissä uusissa maalimalleissa aivan mahtava pito ja taidan tykätä tosta Prkl-klubin tangosta enemmän, kun omasta x-polestani. Sitä ei siis tarvitse kun kerran pyyhkästä liasta ja joo, myös spinnimode on tullu testattua koululla Smile

cat
Takaisin alkuun Siirry alas
http://miaudesign.spreadshirt.net
Ahlsport
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 44
Registration date : 16.10.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeTo Huhti 15, 2010 8:47 am

Tevehdys kaikille,

Pole4fit -salilla on ollut testattavana spinnimoodilla toimiva tanko. Lähiaikoina pystytämme salille uuden proton, joka on hieman paranneltu ensimmäisestä versiosta.
Tangon saa staattiseksi tai pyöriväksi!

Tankoa ei ole vielä ostettavissa, koska haluamme testata tangon kunnolla. Ilmoitan heti, kun uusi proto on Pasilassa pystyssä!
Palautetta ottaisimme mielellään vastaan heti proton testauksen jälkeen?!

Tankouudistuksia on muutenkin tulossa kevään/kesän aikana!

Hyvää kevättä toivottaen,
Ahlsport verkkokauppa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.ahlsport.com/kauppa
Foxmagon
Superman
Superman
Foxmagon


Viestien lukumäärä : 539
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 07.01.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeTo Huhti 15, 2010 10:35 am

maailman ihanin tanko olis varmaankin pinkki 42mm jonka saa pyöriväks. I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeTo Huhti 15, 2010 11:16 am

Mäkin voisin tilata vaaleanpunaisen ~40 mm tangon spinniominaisuudella. Very Happy sunny I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Ahlsport
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 44
Registration date : 16.10.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeTo Huhti 15, 2010 11:54 am

Meiltä tulee myös 42mm tanko pyörivänä markkinoille.

Käykää liittymässä Ahlsportin Facebook -ryhmään! Sieltä saa tuoreinta tietoa tankouutuuksista!
https://www.facebook.com/pages/Ylojarvi-Finland/AHLSPORT/108955712471176?ref=ts

Terveisin,
Ahlsport verkkokauppa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.ahlsport.com/kauppa
tankomau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
tankomau


Viestien lukumäärä : 412
Ikä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 08.02.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeTo Huhti 15, 2010 4:50 pm

Joooo, mulle punanen tai musta 42mm spinniominaisuudella cheers

cat
Takaisin alkuun Siirry alas
http://miaudesign.spreadshirt.net
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimePe Huhti 16, 2010 9:17 am

Liityin heti facebook-sivustollenne, mahtavaa että on tällainen suomalainen firma joka valmistaa ja ennen kaikkea kehittää uudenlaisia tankoja Smile!
Takaisin alkuun Siirry alas
jossukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
jossukka


Viestien lukumäärä : 283
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 14.03.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimePe Huhti 16, 2010 9:53 am

Hei voi ei! Nyt munkin alkaa tekeen mieli uutta tankoa! bounce

Mihin mä noi vanhat sitten laitan? Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
hairi
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 26
Ikä : 36
Location : Seinäjoki
Registration date : 26.02.2010

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimePe Huhti 16, 2010 6:45 pm

Kertokaahan viisaammat,jotka on tankoillu niin x-polella että pole4 fitin tangoilla,kumpi on parempi? Ite olen vaan x-polella touhannu niin haluaisin mielipiteitä kun tuo oma tanko olis jo kiva saada Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeLa Huhti 17, 2010 1:10 am

No mä tykkään pole4fitin ohuudesta enempi kun xpolen mut muuten kyl aika samat.. tai siis kumpaanin tottuu. fitillä on vaikeempi spinnata kun on pitävämpi mut en silti pala kiinni siihen niinku palan titaanisen xpoleen. Ite tykkään eniten fitistä ja kromisesta xpolesta mut kai siihen vaikutta et mihi tottuu. Mä oon tehny tosi monella tangolla ja ainut mihin en ole koskaan oikee tottunu on tinaaninen x kaikki muut on hetellisellä kokeilulla ruvennu sujuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
hairi
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 26
Ikä : 36
Location : Seinäjoki
Registration date : 26.02.2010

ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitimeLa Huhti 17, 2010 1:41 pm

Juu,kiitos. Olen kans tehnyt molemmilla x-poleleilla ja aluksi en uskonu ikinä pysyväni kromisella,mut nykyään tykkään paljon. Jos sellasen sitte...Orotellaan verolappuja,et uskaltaako vielä edes haaveilla Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





ensimäinen tanko Empty
ViestiAihe: Vs: ensimäinen tanko   ensimäinen tanko Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
ensimäinen tanko
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Oma tanko
» tanko
» Mun tanko <3

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-
Siirry: