Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 45mm vai 50mm?

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
|tara|
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 25.05.2010

45mm vai 50mm? Empty
ViestiAihe: 45mm vai 50mm?   45mm vai 50mm? Icon_minitimeSu Heinä 04, 2010 9:40 pm

Kumpi siis kannattaa ostaa? Jotkut tuntuu helmpommalta tehdä 45mm mutta jotkut taas 50mm
Takaisin alkuun Siirry alas
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

45mm vai 50mm? Empty
ViestiAihe: Vs: 45mm vai 50mm?   45mm vai 50mm? Icon_minitimeSu Heinä 04, 2010 9:51 pm

Mulla on ittelläni superpieni käsi ja P4F:ssä noita tankoja kokeilleena mulla onnaa liikkeet paremmin ohuemmalla tangolla. Spinnit on helpompia kapealla koska siinä sormet yltää koskettamaan toisiaan mikä ei tapahdu paksummassa. Siinä jää sormien väliin sentin parin rako ja jos käsi on vähänkin hikinen niin ote vaan lipsahtaa ja meitsi lentää. Kiipeily on hivenen haastavampaa ku ei oo niin paljoa puristettavaa reisien välissä. =) Mutta toisaalta silloinkin saan paremman ja varmemman otteen käsillä ohuessa tangossa... Ja kiipeily on varmempaa.

Jos olisin tankoo ostamassa niin ohuempi siis. Tässä ajattelen käteni kokoa ja sormieni pituutta mutta en ole tavannut yhtäkään aikuista ihmistä jolla olisi pienempi käsi kuin mulla. Ota se huomioon.
Takaisin alkuun Siirry alas
|tara|
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 25.05.2010

45mm vai 50mm? Empty
ViestiAihe: Vs: 45mm vai 50mm?   45mm vai 50mm? Icon_minitimeSu Heinä 04, 2010 10:49 pm

Mulla on myös pieni käsi joten uskon että se 45mm on sitten parempi sunny Kiitos!
Takaisin alkuun Siirry alas
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

45mm vai 50mm? Empty
ViestiAihe: Vs: 45mm vai 50mm?   45mm vai 50mm? Icon_minitimeMa Heinä 05, 2010 5:13 am

Ei mitään, mut toi on tosiaan vaan mun mielipiteeni.. Kannattaa kuulla muidenkin perusteluja. Mä en ole tankoillut vasta kun kolmisen kuukautta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

45mm vai 50mm? Empty
ViestiAihe: Vs: 45mm vai 50mm?   45mm vai 50mm? Icon_minitimeMa Heinä 05, 2010 10:08 am

Mä taas henkilökohtaisesti suosittelen 50-millistä. Spinnit on hieman haastavampia, mutta kiipeilyt/istumiset/temput helpompia. Ja kun oppii tekee 50-millisellä, on helpompaa tehdä 45-millisellä. Jos oppii tekemään 45-millisellä, on vaikeampi adaptoitua 50-milliseen. Mulla on himassa 50 mm, mutta koululla on 45 mm, joten pääsee opettelemaan molemmilla.

Mun yksi kaveri vaihtoi juuri 45-millisen 50-milliseen juuri siitä syystä, että osaapahan sitten temput molemmilla. Ja kovin usein kisoissa/esiintymistapahtumissa on juurikin 50-millinen tanko.

Ja mullakin on suhteellisen pienet kädet. Ja tankoilua takana 1 vuosi.

Mutta tää on vain mun mielipide!
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

45mm vai 50mm? Empty
ViestiAihe: Vs: 45mm vai 50mm?   45mm vai 50mm? Icon_minitimeMa Heinä 05, 2010 10:16 am

^hihii, mä taian olla juuri tuo Meanien mainitsema kaveri! Very Happy
Ja tosiaan, samaa mieltä olen. Vaikka 50 millisellä on omat haasteensa, niin kun sillä oppii temput niin osaa sitten millä vaan. Lisäksi esim. polvitaivepitoon perustuvat temput (cupido, kaksonen yms.) on mukavampi tehdä paksummalla, kun se kapeampi pureutuu aika kipeesti sinne polvitaipeeseen, ainakin meikäläisellä.
Ja ihan mahtava fiilis, kun menee tunnille ja kaikki sujuu yllättävän helposti niillä koulun 45 millisillä, kun on tahkonnut himassa 50 millisellä. cheers
Uskoisin silti, että molemmissa on omat hyvät puolensa, ei se kauheaan pieleen mene otti sitten kumman tahansa! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Nounours
intermediate inverter
intermediate inverter
Nounours


Viestien lukumäärä : 115
Location : Tampere
Registration date : 20.10.2008

45mm vai 50mm? Empty
ViestiAihe: Vs: 45mm vai 50mm?   45mm vai 50mm? Icon_minitimeMa Heinä 05, 2010 11:27 am

Mä taas vaihdoin 1,5 vuoden jälkeen 50-millisestä 45-milliseen (siitä suurin piirtein vuoden haaveiltuani...), kun siitä saa vaan niin paljon paremman otteen. Harrastuksen alkuaikoina 50-millinenkin oli ok, mutta ayshoissa yms. tukevaa otetta vaativissa edistyneemmissä tempuissa eron huomaa kyllä selvästi. Oikeastaan ainoa liike, jossa tykkään 50-millisestä enemmän, on olkanousu. Totta kyllä tuo, että 50-milliseltä on helpompi siirtyä 45-milliselle kuin toisin päin, mutta mä en esiinny/kilpaile ja Treen studiollakin on 45-milliset tangot, joten mun ei tarvitse 50-millisellä yleensä tankoillakaan.

Kapeampi tanko myös rasittaa käsiä vähemmän ainakin mulla. 50-millisellä varsinkin pää alaspäin jaetulla tai kierteisotteella tehtävissä liikkeissä mulla tuppasi alakäden kämmenselkä kipeytymään aika herkästi, 45-millisellä tuota ongelmaa ei ole ollut juuri lainkaan. Voi toki olla, että tuo(kin) johtui puristusvoiman puutteesta.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.wackywords.fi/
Sponsored content





45mm vai 50mm? Empty
ViestiAihe: Vs: 45mm vai 50mm?   45mm vai 50mm? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
45mm vai 50mm?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» X-pole kroni 50mm liukkaus

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-
Siirry: