Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Musiikki?

Siirry alas 
+11
nasu
Iina
Martta
Elegia
Ewy
wilmiina
Ish
FemmeFatale
LaraK
hansi
heili
15 posters
KirjoittajaViesti
heili
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 18.07.2010

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeKe Elo 04, 2010 8:35 pm

Haluaisin tiedustella että mikä on mielestänne hyvää tanssittavaa musiikkia? Tai millaista musiikkia yleensä kuuntelette kun tankoilette? Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
hansi
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 547
Ikä : 32
Location : Helsinki
Registration date : 10.12.2009

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeKe Elo 04, 2010 8:56 pm

minä puolestani tiedustelisin sellaista että miten ihmiset jotka on esiintynyt ovat pätkineet biisejään? koska tuskin monikaan biisi on juuri sopivan pituinen valmiiksi..
.. voiko siihen ladata jonkun ohjelman netistä? mulla on sellanen biisi, minkä tosi näppärästi voisi katkaista 3.30 pituuden kohdalta mutta en tiedä miten teen sen.
Takaisin alkuun Siirry alas
LaraK
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
LaraK


Viestien lukumäärä : 453
Location : Helsinki
Registration date : 08.04.2008

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeKe Elo 04, 2010 9:37 pm

Windows movie maker on hyvä jos on sopiva tiedostomuoto. Jos ei sitä löydy koneelta, niin tässä linkki netistä löytyviin ilmaisiin videon muokkaus ohjelmiin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_editing_software

En näistä osaa sen kummemmin sanoa, koska en ole niitä tarvinnut...

Ja heili, mun henkilökohtainen mielipide on se, että tanssii siihen musiikkiin, jonka kokee omakseen ja josta nauttii ja johon pystyy liikkumaan luonnollisesti. Ettei tarvitse käyttää liikaa energiaa sen musiikin liikekieleen, kun tankoilussakin on niin paljon pohdittavaa, että jos on uusi musiikkityyli, menee aikaa omaksua se Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://larakandthecity.blogspot.com/
FemmeFatale
intermediate inverter
intermediate inverter
FemmeFatale


Viestien lukumäärä : 166
Ikä : 37
Location : Helsinki
Registration date : 25.09.2008

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeKe Elo 04, 2010 9:53 pm

sini kirjoitti:
minä puolestani tiedustelisin sellaista että miten ihmiset jotka on esiintynyt ovat pätkineet biisejään? koska tuskin monikaan biisi on juuri sopivan pituinen valmiiksi..
.. voiko siihen ladata jonkun ohjelman netistä? mulla on sellanen biisi, minkä tosi näppärästi voisi katkaista 3.30 pituuden kohdalta mutta en tiedä miten teen sen.

Mä tykkään käyttää WavePad nimistä ilmaisohjelmaa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
hansi
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 547
Ikä : 32
Location : Helsinki
Registration date : 10.12.2009

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeKe Elo 04, 2010 9:56 pm

kiitoksia! tutustun linkkeihin vähän myöhemmin. toivottavasti onnistun tässä lyhentämisessäni =)

ja oon samaa mieltä larak:n kanssa että tanssii sellaseen musiikkiin mikä tuntuu mukavalta ja helpolta tanssia. Oon huomannu et vaikka ois kuinka lempparibiisi niin ei välttämättä sovi tohon freestyleilyyn kun alkaa sitten miettiä liikaa että mitä kaikkea hienoa tekisi ja sit ei suju mikään..
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeKe Elo 04, 2010 10:50 pm

sama täällä. Lempibiisit säästän siihen että tarvitsen kunnollista koreografiaa johonkin .
Yleensä fiilistelen rankempien biisien parissa suurin osa hitaita, mutta onpa tuonne muutama nopeakomedia pätkäkin ilmaantunu. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Syys 20, 2011 8:44 pm

en viittiny alottaa uutta ketjua taas ni kysyn täällä tärkeää asiaa Very Happy
ku mulle toi freestyleily on aivan vierasta tavaraa ja aina kun sitä pitäis tehä niin meen aivan lukkoon ja teen kaks palomiestä ja se siitä Very Happy
kysymys kuuluukin, käytätteks sellasia biisejä jotka tunnette jo läpikotasin vai onko kivampaa tehä johonki sellaseen hieman tuntemattomampaan biisiin mikä tuo yllätyksiä eteen kun ei ihan muista täysin miten se menee?
kiinnostaa vaan kovasti jostain syystä....
tää ei nyt tarkota sitä että mä alkaisin tekee jotai freestylevideoita (niinku ish varmaan toivois Very Happy), kunhan lähinnä kiinnostaa ja tuli mieleen Very Happy

edit:saattaa nyt olla vähän samaa asiaa ku tossa aikasemmin mut mulle ei riitä nää vastaukset! Very Happy


Viimeinen muokkaaja, wilmiina pvm Ti Syys 20, 2011 8:49 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Syys 20, 2011 8:49 pm

Mä teen tuttuihin lauluihin aina. Jotenkin helpompaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Syys 20, 2011 9:09 pm

Mulla on joitaki tyyppejä, joita oon kuunnella tyyliin, aina. Very Happy Eli niitä käytän paljon ( Michael Jackson, Manson, Garbage,leffojen soundtrackeilta,,, kuumaa tanssia, vampyyrileffoista, etc.) mut sit paljon surffaan youtubes ja kuuntelen. Jollain voi olla tosi hyvä biisi jossain esitykses ja tykästyn ja etin kyseiseltä artistilta /bändiltä muuta mikä kolahtaa. Joskus sit vaan kun kuuntelee, niin alkaa nähdä päässään mitä täs tulis ja mitä täs kohtaa ymm. Smile

Kyl mäki alus menin aivan et mitä ny muka voin tehdä. Niis näkyy paljon kaksosta, skorpparia Laughing . Mut oon ottanu tavaks et aina kun tanssin siinä pitää olla yks tai useempi semmonen liike jota en oo tanssis aiemmin käyttäny tai sit en o hetkeen tehny.

Voisit sä vähän tanssia pätkää cat
Takaisin alkuun Siirry alas
Elegia
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Elegia


Viestien lukumäärä : 273
Ikä : 38
Location : Lappeenranta
Registration date : 23.11.2010

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeKe Syys 21, 2011 12:25 am

Heh, kyllä ne freestylit yleinsä on sellaisia et mielessään hyvää musiikkia kuunnellessa näkee vaikka minkälaista temppuilua, mutta todellisuus on sitten muutama palomies ja tönkkö kiipeily. Very Happy Ja joskus taas haluaisi temppuilla musiikin tahtiin joka ei millään muotoa sovi siihen, milloin on liian nopeatempoista ja milloin liian hidasta tai poukkoilevaa.
Muuten musiikkityylejä on laidasta laitaan, tuttuja kappaleita jotka löytyvät myös MP-soittimesta, sekä YouTubesta sattumalta löydettyjä helmiä. Joistakin kappaleista jo heti alkumetreillä näkee kuvan mielessään tankoilusta, jotkut taas vaativat useamman kuuntelukerran ja sisäistämisen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeKe Syys 21, 2011 8:06 am


Minä oon tehnyt kaikki vähäiset freestyleni biiseihin jotka osaan etu- ja takaperin ulkoa Very Happy Viimeisin oli Depeche Moden Stripped, olen aika kova DM-fani. Jotenkin se on helpompaa kun biisi on tuttu ja tietää mitä siinä seuraavaksi tapahtuu, saa vähän rytmitettyä sitä touhua kun välillä tajuaa että nyt tulee se dramaattinen kohta ja heittää siihen jonkun vähän näyttävämmän liikkeen (no, kaksosen...). Jonkun kerran kuulemani biisin kanssa en varmasti saisi aikaiseksi yhtään mitään.

Itselle kelpaavat populaarimusiikin genreistä oikeastaan kaikki, klassisesta en tajua yhtään mitään. Tankoillessa rytmin pitää olla hidas, koska itse olen hidas. Aika paljon olen freestylehupaillut Toolin tahtiin, se on lempibändini ja hitaampien biisien kanssa on kiva harjoitella vähän teatraalisempaa ilmaisua. Tuppaavat vaan kestämään lähemmäs kymmentä minuuttia eli harvemmin sitä suoriutuu ihan loppuun asti... Aika paljon levyhyllystäni löytyy tankoiluun sopivaa musiikkia, kun tykkään sellaisesta melankolisesta ja vähän raskassoutuisesta musasta muutenkin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeKe Syys 21, 2011 10:59 am

Tuttua musaa aina... Smile Usein voi olla sama biisikin monta kertaa, joka kerralla aina menee paremmin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeKe Syys 21, 2011 11:59 am

Olis munkin mielestä vaikeeta vetää freestyle sellaiseen biisiin, jonka kuulee vasta ekaa kertaa. Mutta toisaalta välillä on ihan terveellistä mennä niiden omien tuttujen rajojen ulkopuolelle ja tehdä jotain johonkin vähemmän "omaan" biisiin. Mä oon joskus kysynyt kavereilta ehdotuksia freestyle-biiseiksi, toistaiseksi huipuin lopputulos syntyi kaverin ehdottamaan Paranoidiin, jota en varmaan ikuna olis itse valinnut. Cool Laughing Oli myös ihan huippuhauskaa, suosittelen. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeKe Syys 21, 2011 1:22 pm


Minäkin kyselin mieheltä biisiehdotuksia viimeksi kun nähtiin, sieltä tulikin muutama joista innostuin mutten vielä ehtinyt kokeilla. Tuttuja veisuja kyllä nekin, meillä on aika yhtenevä musiikkimaku, mutta vähän kuitenkin muuta kuin sitä laahaamista mitä itse aina valitsen Smile Jos koittaisi seuraavana vähän seksitanssia Morphinen tahtiin...

Itsekin tanssin viime viikolla yhtä kappaletta useampaan kertaan niin kuin Iina tuossa mainitsi, se on tosiaan kivaa kun kerta kerralta paranee.
Takaisin alkuun Siirry alas
MarianneA
basic inverter
basic inverter
MarianneA


Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 38
Location : pohjanmaa
Registration date : 12.02.2012

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Maalis 13, 2012 9:15 am

En tiedä kuuluuko tämä kysymys virallisesti tänne, mutta musiikkiin liitty kuitenkin..

Kertokaahan nyt mulle mikä biisi oli Hanna Knihtilän esityksessä tankotanssin sm 2012 kisoissa??
Oon ettiny ihan joka paikan mutta mistään ei löydy tietoa mikä se oli.. Surprised
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Maalis 13, 2012 10:35 am


Onko tosta Knihtilän esityksestä mitään videota olemassa vai joudutko luottamaan ihan paikalla olleiden muistiin? Smile

Kerro vähän sanoja tms. tuntomerkkejä jos sattuis vaikka tunnistamaan. Vaikka varmaan joku esityksen nähnyt tietääkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
MarianneA
basic inverter
basic inverter
MarianneA


Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 38
Location : pohjanmaa
Registration date : 12.02.2012

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Maalis 13, 2012 11:01 am

En ainakaan löytänyt mitään videoita, luotetaan siihen että joku muu paikalla olijoista olis tunnistanu ja muistais biisi Smile

Kuulosti vähän evanescence:ltä tai within temptation:ilta ja muistaakseni siinä laulettiin nero/hero..
voi olla että muistan ihan väärinkin, olin niin lumoutunut siitä esityksestä drunken
Takaisin alkuun Siirry alas
eika
intermediate inverter
intermediate inverter
eika


Viestien lukumäärä : 194
Location : Lahti
Registration date : 07.05.2009

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Maalis 13, 2012 11:14 am

No mäki kysyn täällä, et tietäiskö kukaan Huldan biisiä? Veto löytyy youtubesta, mutta en saa nyt tällä iPadilla linkitettyä sitä tähän.
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Maalis 13, 2012 11:19 am


Huldan biisin nimi luki videon kommenteissa: Neon Hitch - Poisoned With Love
Takaisin alkuun Siirry alas
Riesa
intermediate spinner
intermediate spinner
Riesa


Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 39
Location : Oulu
Registration date : 12.01.2012

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Maalis 13, 2012 11:25 am

Knihtilän biisi tais olla semmonen kuin Vanilla Ninja - Nero. En tiijä oliko joku remix tms.

Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
MarianneA
basic inverter
basic inverter
MarianneA


Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 38
Location : pohjanmaa
Registration date : 12.02.2012

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Maalis 13, 2012 11:54 am

jee!! tuo se oli, kiitos cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
iitaliina
intermediate inverter
intermediate inverter
iitaliina


Viestien lukumäärä : 158
Ikä : 32
Location : Vaasa
Registration date : 04.02.2012

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeMa Maalis 26, 2012 10:34 pm

Musiikkin liittyen, kun meillä on tulossa kevät näytös ja alottelijan oon menossa sinne räpiköimään Very Happy ja jonkinlaista ohjelmaa pitäs saada kasaan. mutta millaista musiikkia suosittelette? mikä olis sillee helpoin ? Smile hidasta vai nopeeta vai miten.. Very Happy ja laululla vai ilman vai onko sillä väliä..?
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Maalis 27, 2012 7:54 am


Tietysti riippuu ihan tanssijasta millainen musa sopii parhaiten, valitse jotain mistä itse tykkäät. Jos olet aloittelija ja kyseessä on ensimmäinen esiintyminen niin kannattaa varmaan valita temmoltaan aika rauhallinen biisi ettei mene koheltamiseksi kun jännittää Smile On siis vähän enemmän "miettimisaikaa" jos ne liikkeet seuraavat hieman rauhallisemmin toisiaan. Laululla ei ole väliä, varmaan useimpien musiikkina on ihan jotain popmusaa jossa myös lauletaan. Ainakin mun ja meidän koulutusryhmän esityksissä on laulettua musaa Smile

Onpa hienoa että aloittelijakin uskaltautuu esiintymään, jee!
Takaisin alkuun Siirry alas
iitaliina
intermediate inverter
intermediate inverter
iitaliina


Viestien lukumäärä : 158
Ikä : 32
Location : Vaasa
Registration date : 04.02.2012

Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitimeTi Maalis 27, 2012 1:41 pm

Mua jännittää jo nyt koko esitys vaikka ei olla ees ohjelmaa saatu valmiiks saatikka alotettu Wink pitääpä alkaa kuuntelee noita biisejä mitä koneelta löytyy jos olis joku hyvä hitaampi! Smile Kiitos vinkeistä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Musiikki? Empty
ViestiAihe: Vs: Musiikki?   Musiikki? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Musiikki?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Maria J:n musiikki

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: