Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Uskaltaminen

Siirry alas 
+22
papaija
Jenni H
Sanni
neitinopsa
eika
merqus
Kinkula
Marie
sluippa
Pdm
Em Kay
Ivanka
Tazze
angela
hemuliini
Kaiza
Lotta.
Herkkupurkki
Iina
Saila
Nina
maimiau
26 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeTo Maalis 03, 2011 8:37 am

Kinkula, oletko kokeillut käsilläseisontaa vatsa seinää vasten? Nosta jalat seinää vasten ensin ihan matalalle ja kädet kaukana seinästä, jolloin kuitenkin joudut olemaan käsiesi varassa. Pikkuhiljaa, kun alkaa tuntua helpolta, laita käsiä lähemmäs seinää ja jalkoja ylemmäs. Aluksi liike on kaukana oikeasta käsilläseisonta-asennosta, mutta siinä pystyy turvallisesti totuttelemaan olemaan käsien varassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
eika
intermediate inverter
intermediate inverter
eika


Viestien lukumäärä : 194
Location : Lahti
Registration date : 07.05.2009

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeTo Maalis 03, 2011 10:36 am

Sluipalle kiitokset vinkistä, pitää munki harjotella käsilläseisontaa noin. Sitä varmaan eniten pelkään... Ei vaan uskalla.
Muita uskaltamisesta kiinni olevia juttuja ei mulla taida edes olla. Enemmän se on kiinni sitten tekniikasta ja voimasta. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
neitinopsa
intermediate inverter
intermediate inverter
neitinopsa


Viestien lukumäärä : 156
Ikä : 35
Location : Vantaa
Registration date : 13.09.2010

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeTo Maalis 03, 2011 10:40 am

Me tehtiin eilen siskon kanssa silleen, että se nosti mun jalan ylös niin sitten sain tuotua toisenkin Very Happy sitten sainkin vain huonata, etten saa pidettyä itseäni sielä ylhäällä ilman, että sisko tukee :DDD
Takaisin alkuun Siirry alas
Sanni
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sanni


Viestien lukumäärä : 440
Location : Kerava
Registration date : 17.01.2008

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeTo Maalis 03, 2011 11:11 am

sluippa kirjoitti:
Kinkula, oletko kokeillut käsilläseisontaa vatsa seinää vasten? Nosta jalat seinää vasten ensin ihan matalalle ja kädet kaukana seinästä, jolloin kuitenkin joudut olemaan käsiesi varassa. Pikkuhiljaa, kun alkaa tuntua helpolta, laita käsiä lähemmäs seinää ja jalkoja ylemmäs. Aluksi liike on kaukana oikeasta käsilläseisonta-asennosta, mutta siinä pystyy turvallisesti totuttelemaan olemaan käsien varassa.


Tää on hyvä! En ollut koskaan edes kokeillut käsilläseisontaa ennen kuin aloin tankoilla, ja kynnys edes kokeilla ekaa kertaa oli kauhea. Tällä lähettiin liikkelle, harjottelin just noin että kiipesin seinää pitkin (vatsa seinää vasten) niin ylös kuin pystyin, pysyin asennossa niin pitkään kuin suinkin jaksoin, ja sitten kiipesin alas. Tämä viisi kertaa toistettuna, oli treeni jonka opin silloin tunnilla. Tossa oppii tosi hyvin tuntemaan miten kädet kantaa ja hakemaan asennot oikeiksi pikkuhiljaa, ilman että tarvii pelätä.
Toinen mikä on tärkee tossa käsilläseisonnassa, on korsetin hallinta.. mulla ainakin jos yhtään päästää keskikroppaa löysäksi, niin sit tulee just niitä ikäviä selkän notkahduksia ja asento ei enää ookkaan tukeva ja hallittu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Kinkula
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 08.09.2008

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeTo Maalis 03, 2011 11:21 am

Kiitos Sluippa! Pitääkin kokeilla tuota. Smile Olen kokeillut mennä tangolle lattialta jalat edellä ylös, mutta se on tuntunut kauhean vaikealta, ehkä seinää vasten olisi helpompaa kun on enemmän nojauspinta-alaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Kinkula
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 08.09.2008

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeLa Maalis 05, 2011 12:32 am

No niin, kuin tilauksesta pääsin tekemään torstain tunnilla kyynärnojan kautta poistumisen avustetusti pari kertaa. Kiitos Iina! Tänään uskalsin tulla ensimmäistä kertaa tangolta ihan itse kyynärnojan kautta kotona alas. Smile Jee. Tunnilla tutustuttiin uuteen liikkeeseenkin, nimeä en muista mutta liike pääsi heti kategoriaan en uskalla enkä pysty ainakaan vielä. Mutta pikku hiljaa eteenpäin.

Tuosta alastulosta vielä. Edelleen se loppu on sellanen tumpsahdus maahan. Ei kovinkaan hallittua siis. Mulla kun ei ainakaan veny jalat niin että toinen olisi ihan maassa jo ja toinen vielä tangolla. Auttaako tähän kova harjoittelu kehon hallinnassa vai pitäiskö venytellä enemmän? Molempia? Pitäisi varmaan osata seisoa käsillä niin tuo alastulokin olisi hallittu. Ajattelin alkaa työstämään tuota käsiseisonnan kautta alastuloa seuraavaksi, mutta jos nyt kuitenkin vielä muutamia kertoja tekisi ihan vaan kyynärnojan kautta.




Takaisin alkuun Siirry alas
Jenni H
intermediate inverter
intermediate inverter
Jenni H


Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 32
Location : Helsinki
Registration date : 20.02.2011

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeLa Maalis 05, 2011 8:50 am

En uskalla millään tehdä pudotusta Peter Panista takanojaan. En usko että putoaisin, mutta en vai kertakaikkiaan uskalla. Yksi syy on tosin uskaltamattomuuteeni on, että liike sattuu sisäreisiin aika mukavasti.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.facebook.com/jenni.heik
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeLa Maalis 05, 2011 10:53 am

Tuo hartia tankoon, työnnä kyynärpäillä tilaa ja tuo katse sen irti olevan jalan varpaisiin. Kun näkee mihin on menossa ei tumpsahda Smile

Mä en oo tehny peter panista pudotuksia takanojaan enää sen jälkeen kun ruhjoin häntäluuni niin pahoin että istuminen sattui monta päivää ja vessassa käynti pari viikkoa...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sanni
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sanni


Viestien lukumäärä : 440
Location : Kerava
Registration date : 17.01.2008

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeLa Maalis 05, 2011 3:03 pm

Jotenkin ajattelin ettei ole mitään erityisen pelottavaa liikettä, mutta sitten muistin että kyllä vaan oon kauhusta kankeena joka kerta kun pitää takanojasta valuttaa itsensä kässäriin asti; tuntuu että se tanko luisuu inhottavasti reisien välistä kohti polvia, ja ote on kaikkea muuta ku tukeva!
Toinen pelottava on olkanousu; en löydä otetta johon tuntuis voivan luottaa, ja vaikka pääsenkin ylös niin joka kerta on tosi turvaton olo ja tuntuu että ote pettää hetkenä minä hyvänsä.
Näistä kun pääsis.
Takaisin alkuun Siirry alas
Lotta.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Lotta.


Viestien lukumäärä : 369
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 05.04.2010

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeLa Maalis 05, 2011 3:59 pm

Iguanaan meno takanojasta on niin pelottavaa. Mitä siinä voi oikeesti tehdä, jos ne kädet ei pidäkään ja jalat on jo tangon etupuolella? Siinähän väistämättä tipahtaa päälleen. Mä en saa siinä kunnon otetta tangosta millään. Asiaan saattaa vaikuttaa ensinnäkin se, että mulla on aika pienet kädet (kapeammalla menee vähän helpommin). Toiseks taas se, että pelottaa ja kädet hikoaa. Tää vaikuttaa niin mahdottomalta!
Takaisin alkuun Siirry alas
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeLa Maalis 05, 2011 4:27 pm

Joskus tehtiin tunnilla sellaista liikettä pyörivällä tangolla, että ihan lattialta kiepataan tanko polvitaipeeseen ja otetaan nilkasta kiinni, minkä jälkeen pitäis syöksähtää eteenpäin sellaiseen flying cupid-tyyppiseen asentoon. Vaikka kaikki polvitaipeen varassa roikkumiset sujuu vallan mainiosti niin ton kohdalla meikäläisen pää ei antanut edes yrittää. Yritin kyllä tsempata, mutta en vaan pystynyt liikahtamaan sinne minne olisi pitänyt, mikä tuntui tosi oudolta Very Happy. Ehkä joku päivä vielä...
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeLa Maalis 05, 2011 4:46 pm

Mun mielestä toi sama iguana-ote on aika pelottava. Mutta enimmikseen tuntuu että multa puuttuu joku itsesuojeluvaisto tankoillessa. Just tässä yks päivä koetin mennä takanojasta brass monkeyyn kun oltiin tehty sitä joskus tunnilla. Enpä tainnut ihan loppuun asti miettiä mitä teen ja rämähdinpä sitten lattialle. Niin, ja mä en ole koskaan tehnyt brass monkeya. Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
Lotta.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Lotta.


Viestien lukumäärä : 369
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 05.04.2010

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeLa Maalis 05, 2011 5:01 pm

Mäkin oon kerran tipahtanu polvilleni siitä Brass Monkeysta. Vaikkei se nyt ollu mikään vakava loukkaantuminen, ni kyllä mua sen jälkeen hirvitti. enää ei onneks. Mä voisin vähän lainata sulle, Mortianna, tätä itsesuojeluvaistoa, mulla on liikaakin Laughing Mua pelottaa kaikki, jossa voi ehkä mahdollisesti jossain tilanteessa vaikka käydä vähän huonosti...kun kerran ehkä meinasin tippua tangolta, itkin sen jälkeen, etten enää koskaan uskalla tehdä mitään. No, onneks uskalsin kuitenki.
Takaisin alkuun Siirry alas
karti
intermediate inverter
intermediate inverter
karti


Viestien lukumäärä : 101
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 10.06.2009

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeLa Maalis 05, 2011 6:14 pm

Mun mielestä nilkkatakanoja oli ihan sairaan pelottava aluks.. Vaikka sain jalat hyvään asentoon ja "lukkoon" niin olin ihan varma että kunhan saan pään alas, niin mun jalat aukee ja rämähdän alas! Ja takanojasta en oo ees uskaltanu kokeilla mennä iguanaan... Ei vaan oo luottoo käsiin :/
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeLa Maalis 05, 2011 9:00 pm

Se takanojasta kynään siirtyminen kannattaa opetella tukijan kanssa. Pikkuhiljaa sitä alkaa löytämään sitä varmuutta ja luottamusta siihen omaan otteeseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeSu Maalis 06, 2011 12:11 am

papaija kirjoitti:
Joskus tehtiin tunnilla sellaista liikettä pyörivällä tangolla, että ihan lattialta kiepataan tanko polvitaipeeseen ja otetaan nilkasta kiinni, minkä jälkeen pitäis syöksähtää eteenpäin sellaiseen flying cupid-tyyppiseen asentoon. Vaikka kaikki polvitaipeen varassa roikkumiset sujuu vallan mainiosti niin ton kohdalla meikäläisen pää ei antanut edes yrittää. Yritin kyllä tsempata, mutta en vaan pystynyt liikahtamaan sinne minne olisi pitänyt, mikä tuntui tosi oudolta Very Happy. Ehkä joku päivä vielä...

Joo, tää on mullakin! Pelotti ihan hirveesti kaatua! Sain kyllä kaaduttua pariin otteeseen, niin että ohjaaja piti mun kädestä kiinni. Embarassed Mutta sitten kun se ei ollut pitämässä, niin ei vaan pystynyt. Liian pelottavaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitimeMa Huhti 04, 2011 8:19 pm

Mie olen kanssa vissiin niitä harvoja, joilla ei ole mitään itsesuojeluvaistoa xD Vetäsin ekan takanojanki ekalla tankotunnilla (ja ainoalla missä oon koskaan käyny) Mikään liike ei ole vielä pelottanut, ei edes ayshat, jatketut perhoset sun muuta vaikka on vasta puol vuotta kotitreeniä takana Very Happy Erilaisia combojakin kokeilen jatkuvasti...

Johtuu varmaan siitä etten ole oikeastaan pahasti telonu itseäni jos mustelmia ei lasketa. En ole siis tippunu pahasti kertaakaan. Mie olin heti kun tuo pyörivä tankokin tuli kotiin niin pää alaspäin siinä roikkumassa rabbit Ei ihme että äiti on meinannu ostaa mulle synttärilahjaksi pinkin kypärän xD

Kerran oon tosin nähny kun kaveri tuli nätisti alas vesimiehestä :S ja senki eka kommentti oli että "Saitko nauhalle!!??" xD
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Uskaltaminen - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Uskaltaminen
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: