Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 SM-kisojen sarjat?

Siirry alas 
+6
AdminSusie
nekuliini
Nanna H.
Miia
tinga1911
tasuni
10 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTi Helmi 05, 2008 2:03 pm

tinga1911 sanoi tuolla toisessa threadissa:

Lainaus :
Olen kyllä sitä mieltä, että kun tänne saadaan SM-kisat, niissä pitää olla kaksi sarjaa: Polefitness ja Poledance. Itse cheerleading-kisoissa käyneenä olen kovasti sitä mieltä tankoilunkin suhteen, että kisatessa tankoilu pitää jakaa kahteen ryhmään, kun on näitä supervoimaisia ja sitten tanssillisempia immeisiä Smile
_________________

Minä jatkoin siihen, että rajanveto on vaan tosi vaikeaa. Miten määritellään polefitness? ja saako poledance-sarjassa enemmän pisteitä jos on vaikeita akrobaattisia liikkeitä mukana vaikkei niitä olisikaan tarpeeksi polefitness-sarjaan? Jos siihen suuntaan mennään, täytyykö pisteyttää myös spinnikombien vaikeus? Kiipeämiset, jne jne? Pitääkö olla pakollisia liikkeitä, ja jos pitää, kuka määrittelee miten liike on "oikein" suoritettu? Kunkin kilpailun järjestäjät ennen kisaa?

Maailmalla kisoissa on kaksi sarjaa, amateurs ja professionals, mutta tyylillisesti ei ole jaettu cheerleading-kisojen tapaan. Ohjelman vaikeudesta saa lisäpisteitä mutta oleellista on käsittääkseni sujuvuus. Lisäpisteitä tulee varmaankin myös innovatiivisuudesta (Felix), voimasta (Panthera) ja esiintymisestä (Jamillan Bond-rutiini). Olisi varmaan kyllä reilua jakaa vähän eri sarjoihin jotta voimalla pelaavat pääsevät ottelemaan omiaan vastaan eivätkä jää esim. tanssillisuutta kaipaavien tuomareiden pisteytyksessä liian vähälle. Toisinpäin sitten taas tanssilliset tyypit voivat jäädä voimailevien tuomareiden jalkoihin. Mikä olisi reilu systeemi?
Takaisin alkuun Siirry alas
tinga1911
intermediate inverter
intermediate inverter
tinga1911


Viestien lukumäärä : 106
Ikä : 36
Location : Tampere
Registration date : 17.01.2008

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTi Helmi 05, 2008 2:15 pm

No siis sarjoihin pitäisi saada selkeät säännöt siitä, mitä ohjelmassa pitää olla. Esim. tanssipuolella pitäisi olla tietty määrä floorworkia, spinnejä ja tangon ulkopuolella touhuilua, kun taas fitness-puolella voisi keskittyä holdeihin, invertteihin ja nimenomaan tangolla pysymiseen. Kaikessa tietysti pitäisi pääpointtina olla se ohjelman sujuvuus, mutta tällä voitaisiin estää se, että täysin eri sarjoissa treenaavat joutuisivat kilpailemaan keskenään.

Mutta tämä on vain minun käsitykseni Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/tinga1911
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTi Helmi 05, 2008 2:22 pm

Miten nää jutut on cheerleadingissa määritelty? Kun varmaankaan ei tässä uudessa lajissa haluta rajoittaa esim. just lattialla pysymisen määrää, kun joillekin se tulee luonnostaan se ilmailu ja joillekin ei. Mutta ehkä siitä cheerleadingista sais osviittaa, eli viitsisitkö kertoa niiden systeemin?
Takaisin alkuun Siirry alas
Miia
Superman
Superman
Miia


Viestien lukumäärä : 1145
Ikä : 36
Location : Lahti
Registration date : 07.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTi Helmi 05, 2008 2:30 pm

Hmm, noissa molemmissa jaoissa ois puolensa, mutta tavallaan ehkä pidän enemmän tuosta "amateurs ja professionals" jaosta..
Koska jos tyylillisesti tehtäisiin jako ja tanssilliseen osaan tehtäisiin tiukat rajat (lue:ei liikaa akrobaattisia liikkeitä tmv) ja haluaisi niitä kumminkin tehdä, mutta ei olisi vielä tarpeeksi kehittynyt "fitness" sarjaan, eli ei osaisi vaikeimpia liikkeitä, niin siinä joutuisi rajoittamaan paljon... Tuntuu että tuossa professional/ amateur jaossa kuitenkin olisi mahdollisuus tehdä juttuja vähän vapaammin.

tulipas sekavaa tekstiä, no mutta kumminkin.. tätä täytynee pohtia.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
Nanna H.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nanna H.


Viestien lukumäärä : 253
Ikä : 35
Location : Tampere
Registration date : 09.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTi Helmi 05, 2008 3:31 pm

Yritän ajatella mahdollisimman yksinkertasesti ja eikö sen pisteytyksen voi vaan muokata molemmilla tyyleille eritavalla. Polefitnessissä saa vähemmän pisteitä tanssista ja poledance luokassa vähemmän niistä akrobaattisista tempuista. Eli jos teet vaikka käsilläseisonnan tangolla niin fitnessluokassa siitä voi saada pisteitä vaikka 20 (riippuen tietysti siitä kuinka hyvin se onnistui) ja poledance luokassa 10.

Näinollen henkilö jolla on voimaa suorittaa liikkeitä ei niillä pelkillä tempuilla pole dance luokassa, pärjää koska niillä ei saa niin paljoa pisteitä kuin hienoista spinnikomboista. Ja taas toisinpäin.

Mä kannatan ehdottomasit näitä kahta tyyliä erikseen koska mua ainakin henk. koht. masentais niin paljon kilpailla esim. nekuliinia vastaan koska en ikinä kykenis suorittamaan monia niistä trikeistä joita nekuliini tekis ja tilanne tuntuis jotenkin epäreilulta. Tottakai se voi tuntua epäreilulta myös toiseen suuntaan, molemmilla puolille reilumpaa.

Puhumattakaan siitä että mä haluan tietää mistä saa pisteitä. Mä oon sellanen ihminen et haluan tietää aina periaatteet kaikelle. Mä tuskin osallistusin kilpailuun jossa ei ois mitään selkeetä rajaa siitä mistä saa pisteitä ja mistä ei ja joka kerta ois yhtä "arpapeliä" mistä tuomari tykkäis.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tampere-showcase.fi
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTi Helmi 05, 2008 3:48 pm

Mun mielestä kannattaa pisteytys tehdä kuten yleismaailmallisesti ruukataan tankotanssikisoissa juuri noihin amateurs ja professionals sarjoihin, koska jos joku sitten lähtee suomen ulkopuolelle kisaamaan, niin ei tulisi yllätyksenä erilaiset pisteytyssysteemit. Eiköhän sen pitäisi olla tavoite, että saadaan tankotanssiedustajia ihan tuonne ulkomaille. Ja sitä ei tarvitse pelätä, että minä nokkaani kilpailuissa tulen näyttämään muuta kuin mahdollisen katsojan ominaisuudessa pitämään omille suosikeilleni peukkuja.Wink Ei kai mun tanssi voi niin masentavaa olla.Smile Kissanäyttelyissä on minulle ihan tarpeeksi kilpailua.Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTi Helmi 05, 2008 4:09 pm

Elikkäs amateurs on me harrastajat ja professionals on noi työkseen tanssivat/opettavat?

Kamalaa ei kai se tarkoita että minä joutusin professionals-ryhmään kun vedän 1-3 tuntia viikossa Razz ?

Täytyy äkkiä lopettaa ne työt ennen kisoja että pääsee takas harrastelijasarjaan Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTi Helmi 05, 2008 4:46 pm

Et sinä Tanja ollenkaan parempia vastaan kilpailisi professionals sarjassa niin, ettei töitten lopettamista kannata ajatella. Vedät parit jadet ja spagaatialastulot, niin kaikki haukkoo henkeään. Harrastelijasarjassa luulisi muutenkin olevan enemmän osanottajia? Järjestetäänpä kisat, millä tyylillä hyvänsä, niin tulen katsomaan, mikäli aikatauluihin sopii ja roudaan miehen mukanani. Onko kisat vaan naisille vai, rupeanko naapurin poikaa tsemppaamaan niihin?Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
tinga1911
intermediate inverter
intermediate inverter
tinga1911


Viestien lukumäärä : 106
Ikä : 36
Location : Tampere
Registration date : 17.01.2008

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTi Helmi 05, 2008 4:51 pm

Cheerleadingissahan on vedetty rajat myös niin, että harrastelijajoukkeet ja "ammattilaiset" kisaavat eri sarjoissa, eli on A- ja B-sarjat...
Tässä siis lajin MM-sääntöjä, jotka ovat todella tiukat, näissä ei paljoakaan tulkinnanvaraa ole... Joka tapauksessa tästä näkee miten tarkkaan on lueteltu se, mit' ohjelmassa saa/pitää olla. Mikä on sinänsä hyvä, näiden puitteissa saa oikeasti hienon ohjelman yleensä aikaiseksi, vaikka säännöt vaikuttavatkin todella pikkutarkoilta Smile

Lainaus :

Timing (All Divisions)

Minimum time: 2 min 15 seconds
Maximum time: 2 min 30 seconds


Cheerleading (Cheer-All Female and Cheer-Mixed)

The routine must include a part in which all members execute a continuation of at least 4 (four) different arm motions simultaneously. The whole team has to perform the same motions. (Claps, clasps, hands on hips/thighs are not acceptable).

The routine must include a minimum of 1 (one) cheer, 1 (one) sideline, 1 (one) jump (all team members must show the same jump) and 1 (one) Cheer dance. All compulsory exercises have to be performed by all participants at the same time or in a ripple

The compulsory cheer/sideline must be performed without music. In addition the routine must include at least 1 (one) stunt and 1 (one) pyramid.

Dance

Execute any type of dance routine. The routine may encompass a variety of dance styles such as (but not limited to) jazz, funk, pop, lyrical, novelty etc.

A minimum of 1 (one) double pirouette, high-kicks, 1 (one) split front or side and 2 (two) jumps (all team members must show the same jumps) and 1 (one) leap (all team members must show the same leap) must be performed in the routine.

Poms must be used continuously by all participants for 1/3 (one third) of the routine time.

Props (except poms) are prohibited.

Cheers, chants, stunts, tumbling, pyramids and acrobatics (hips must not rotate over the shoulders) are prohibited.

All compulsory exercises have to be performed by all Participants at the same time or in a ripple.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/tinga1911
AdminSusie
Admin
Admin
AdminSusie


Viestien lukumäärä : 341
Ikä : 45
Location : Salo
Registration date : 05.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTi Helmi 05, 2008 11:40 pm

beginners siis aloittelijat = eli vähemmän kuin x aikaa tanssineet, ne joilla kokemus on vähäistä. Helppoja yksinkertaisia liikkeitä, oma ilmaisu ja kekseliäisyys valttia, pisteytys liikkeiden puhtauden ja ohjelmaan liitetyn innovatiivisuuden/omaperäisyyden mukaan. Ei inverttejä tai niistä ei saa mitään erikoispisteitä
tässä ryhmässä mahdollisuus painottaa siihen että tankotanssi on hauska HARRASTUS, eli kukin taplaa tyylillään, mitää ihmeitä ei tarvi osata, mutta silti voi olla MUKANA pitämässä HAUSKAA!!!

harrastelijat = enemmän liikkeitä, perus invertit mukana, mutta myös persoonallisuudesta ja tanssillisuudesta saa pisteitä. Pisteytys kahtia: tehniikka osa ja itsenä ilmaisuosailmaisuosa, painoarvo itsensä ilmaisulla. Enemmän harrastaneille, niille joilla motivaatio ja halu riittää viemään harrastusta pidemmälle

"ammattilaiset" =ne jotka opettavat, ovat "ammatti" tanssijoita, joilla on pidempi kokemus - tekniikkaan ja tanssillisuuteen sekä ilmaisuus ja kokonaisuuden hallintaan painottuva luokka. Eli teet mitä osaat

ja avoin TRICKsarja: niille jotka temppuilee, muttei Tanssi mielellään. Eli ehyt kokonaisuus mahdollisimman vaativista trickeistä, painoarvo ei tanssillisuudella vaan puhtaasti näyttävissä liikkeissä. (no oikei, pitäähän niiden liikkeiden väliinkin jotakin tehdä). Ei enempää määrittelyjä ja rajoitteita tähän sarjaan. sillai ihan sirkushengessä. tähän sarjaa saa osallistua kellä mielenkiinto riittää, siis niille jotka tosissaan temppuilevat akrobaattisesti tangon kanssa

Oliskos toss niinko jokaiselle jotakin


Plus että pitää määritellä, mitä saa näkyä ja miten peittävää asustusta missäkin sarjassa vaaditaan. Onko kenkiä vai eikö ole. Ja kaikki muu sen suuntainen.

Mä voin lupautua vapaaehtoiseksi tuomariksi (edellyttäen että saa käyttää sellaista puheenjohtaja nuijaa tai sitten valtikkaa, sillä pitäähän sitä kilpailijoista jotenkin erottautua
lol! )

tämä teksti on sitten tosi väsyneenä kirjoitettu. Mulla on takana pitkän laiskottelukauden jälkeen liian lyhet yöunet, työpäivä ja liian monta tuntia Dublinin ruuhkia.

ps. mä ihan vaan sillä ajattelin noita aloittelija juttuja, kun me täällä palstalla ollaan aikasta hyviä, mutta jos maailmalla on niitä ei vielä niin pitkällä olevia ja sikainnostuneita tyyppejä. ettei ne pelästy, että nekin saadaan pitämään hauskaa. Kun toisille tää tankoilu on kuitenkin loppujen lopuksi ihan vaan hauskanpitoa, eikä ne tähtää tämän kanssa sen kummemmin mihinkään, ihan vaan ettei ne sellaiset tyypit unohdu kokonaan joukosta.
Kiitos ja anteeksi.
tämä on sitten taas vaan mun näkemys näistä asioista.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://spinaround.niceboard.net
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 1:05 am

Mihin Susie meikäläisen noista ryhmistä kategorioisi.Wink No joo. Ei mulla muuta kommentoitavaa ole kuin, että tähän mennessä kyllä täsmällisin luokitteluehdotus. Ja just samaa mietin, että mistä tuomarit hommataan. Pitäskö siihen olla joku koulutus esim käydä ulkomailla seuraamassa jotain tankotanssikisaa tuomarioppilaana. Toki Susien kelpuutan omasta puolestani tuomariksi, vaikka ihan kylmiltään ja ihan kunnon nuijan kanssa, jolla huonoimmat esiintyjät teilataan.What a Face Kummasti paranisi suoritukset, kun Susie hurjana nuijaansa heiluttaisi. Laughing

Ja kai mun pitää vähän selittää, miksi en mielelläni osallistuisi kisoihin. Minusta on ihana jakaa täällä onnistumisen iloa ja iloita muiden edistymisestä. Täällä foorumilla on tosi hyvä henki. En halua verrata itseäni muihin tai että joku vertaa itseään minuun. Kaikki ovat omalla tavallaan lahjakkaita jossain tankotanssin puolessa. Itsenäni en edes pidä järin lahjakkaana, vaikka kaikki tuntuvat jostain syystä sitä minulle tolkuttavan. Jos kilpailuun mentäisiin, niin siinä väistämättä asetettaisiin suoritukset rinnan ja arvosteltaisiin. Pelottaa, että jos mennään kilpailuun, niin menee maku hommasta itselläni ja kissanäyttelyitä nuohonneena osaan kuvitella, että kateutta ja mahdollista kulissien takana vaikuttamisyrityksiä ilmenisi. Siitä haluan pysyä kaukana. Ihan tarpeeksi joutunut kateellisten hampaisiin yliopistolla, kun kaikki arvosanat esitettiin julkisesti taululla. Katson kyllä kilpailuja mielelläni, mutta en halua ottaa kannettavakseni mahdollisien lieveilmiöiden synnyttämää painolastia vaan liidellä tangollani vapaana kuin taivaan lintu ilman stressitekijöitä. Esiintymistä en sinänsä kammoa. Olen varsin sosiaalinen persoona, mutta ei huvita kuitenkaan olla kaiken keskipisteenä. Ugh. Olen puhunut.lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
Miia
Superman
Superman
Miia


Viestien lukumäärä : 1145
Ikä : 36
Location : Lahti
Registration date : 07.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 8:59 am

Hei joo! toi Susien systeemi ois hyvä ! Siitä löytyis kaikille jotain, kannatan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
Sanni
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sanni


Viestien lukumäärä : 440
Location : Kerava
Registration date : 17.01.2008

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 12:34 pm

Susien ideoima systeemi kuulostaa hyvin järkeenkäyvältä Smile Joku beginner- intemediate - advanced - pro , kävi itselläkin mielessä..

Tuomarijutuista... Olin aikoinani mukana yhden pienehkön harrastuksen puitteissa SM-kisajärjestelyissä useampana vuotena. Kyseessä olivat ns. villit SM-kisat, koska järjestävä taho vain päätti ne järkätä (muita kisoja ei silloin suomessa edes ollut lajissa), eikä ko. taho kuulunut mihinkään kansainväliseen kattojärjestöön. Ekoina vuosina tuomareina toimivat suomalaiset osaajat, ts. järjestävän tahon valitsemat (tasapuolisesti pitkin suomea) ko. lajia opettavat "yleisesti lajin piirissä Suomessa arvostetut" henkilöt. Kun homma vuosien mittaan paisui, alkoi järjestävä taho tuoda vierailevia em. kriteerit täyttäviä tuomareita ulkomailta, suomalaisten lisäksi. Oli aika hyvä systeemi silloin. (Joo ja en tod. ole ehtinyt perehtyä polemaailmaan kisapuolelta vielä YHTÄÄN, niin että jos kuulostaa täyspässiltä tuo niin sori... Embarassed )

(Ja juu, sittenhän homma menikin siihen, että "villit" kisat kyseenalaistettiin ja lopulta alettiin järkätä "virallisempia" SM-kisoja, joissa järkkääjien piti kuulua siihen ja tähän ja kisaajien siihen ja siihen, ja kaikki toimi kattojärjestön alla ja säännöillä, ja tuomarit oli sitten jo samoja ketkä kiersivät ympäri maailmaa tuomaroimassa... mutta hei, se taitaa olla toinen tarina jo sitten Smile)

Uhh.. taisin innostua lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 1:32 pm

Sitten kun olen kisoja järjestämässä (katsotaan sitten tuleeko titteliksi suomen mestaruus vai mikä) tulee jako olemaan seuraava...

Harrastajat:

1. Aloittelijat - Ei ylösalaisin tulevia liikkeitä, eli pää ei saa laskeutua lantiotason alapuolelle tangolla.

2. Edistyneemmät - Kaikki liikkeet sallittu.

Ammattilaiset:

1. Avoin sarja, kaikki liikkeet sallittu.

Tyylilliset erot tulevat tasaantumaan pisteytyksellä, eli esityksessä arvioidaan pistein esiintyminen, tanssillisuus ja akrobatia erikseen tasaisella painotuksella. Esiintymisellä tarkoitan esiintymisessä olevia show-elementtejä (asu, teema, kontakti yleisöön), tanssillisuudella liikkeiden sujuvuutta ja yhteen sopimista, ja akrobatialla juuri voimaliikkeitä. Näin esim. tanssija, joka haluaa tehdä nimenomaan vain tankotemppuja, voi riekkua tangolla juuri kuten lystää ja saada vaikkapa esiintymisestä ja akrobatiasta kovat pisteet mutta tanssillisuudesta huonommat. Kun taas rauhallisemman tyylin edustaja voisi saada parista taitavasti tehdystä trikistä sekä tanssin sujuvuudesta korkeat pisteet mutta varpaiden tuijottelun takia itse esiintymisestä huonon tuloksen, ja lopulta kahden eri tyylilajin edustajilla voisi hyvin olla yhtenevät pisteet ja mahdollisuudet tuomariston edessä.

Aiheesta lisää varmaankin 09 kesällä/syksyllä kun harrastajia alkaa ylipäänsä olla tarpeeksi kisojen järjestämiseen... Suomessa kun pienellä lajilla kisojen järjestämisessä on suurin riski juuri tämä tietyn lainen klikkiytyminen mikä tuntuu olevan kaikkien pienten lajien ongelma. Esim. fitness-puolella eri tahot syyttelevät toisiaan omien kavereiden suosimisesta, tai että kisaajia arvostellaan esim. aiempien vuosin sijoituksien ei sen päivän suorituksen mukaan. Eli ns. nimi ja aiemmat suoritukset painavat enemmän kuin kisasuoritus. Kaikkiahan ei voi ikinä miellyttää, mutta suunnitelmissa on järjestää TASOKKAAT kisat joissa kaikilla olisi yhtäläinen mahdollisuus. Muuallakin päin maailmaa kun tuntuu olevan sitä ongelmaa, että järjestävän tason oppilaat tuntuvat aina jostain syystä pärjäävän parhaiten. Suomeen en samaa ongelmaa soisi kehkeytyvän ja suunnitelmat onkin tarkat tämän estämiseksi. Mutta lisää sitten ensivuonna kisatiedotteiden yhteydessä cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 1:50 pm

Kuulostaa minun korvaan tosi hyvältä sun idea, Iina. Sulla on aina järki päässä, ihanaa! Mä pelkään vaihtoehdossa aloittelija - harrastelija - edistynyt -pro juuri sitä että jengi tunkee väkisin liian helppoon sarjaan ja voittaa ylivoimaisesti. Ymmärtänette. Siis vaikka minä tunkisin aloittelijasarjaan. Tai vaikka menisin harrastelijoihin mihin omasta mielestäni kuulun niin siinä tulisi varmasti urputusta, että mun pitäis mennä edistyneisiin koska joskus anno dazumal sain jatketun perhosen kunnolla Very Happy . Jos keskisarja puuttuu niin jako on harvinaisen selvä! Ja toi pisteytyssysteemi todella vaikuttaa fiksuimmalta tavalta tasata tyylierot. Kaiken kaikkiaan olen vaikuttunut Iinan ideasta!

Nimi: miten olisi Miss Pole Dance Finland?
Ja vaatetus: vähintään pakarat peittävä alaosa ja sporttitopin kokoinen yläosa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 2:16 pm

Mun makuun pakaroista pitää olla puolet peitossa ja bikinit käy, kunhan on rinnat peitetty eikä vain nännien päällä postimerkit. Mutta sama idea lienee meillä, se vaan, että jos pakaroiden pitää olla KOKONAAN peitetyt esim. ranneistunta ilman kättä ei onnistu. Monet muutkin liikkeet takanojasta alkaen hyötyy kuitenkin pakaroiden alaosan kitkasta.

Sarjojahan voi sitten ottaa useamman sitä mukaa kun porukkaa ilmoittautuu. Jos taas sarjoja jakaa valmiiksi jo "liikaa" ei saada tarpeeksi varsinaista kilpailua. Kilpailun ideahan on rankata parhaat, right? Jos jokaisessa sarjassa on yks tai kaks tyyppiä eihän se ole kilpailu kun kaikki on voittajia! Twisted Evil

Sähän kuulut Suomen tasolla ammattilaisten joukkoon ehdottomasti, jos aletaan sun tasoisia laittamaan amatööreihin ei a) amatööreillä ole mahkujakaan ja b) ammattilaisten sarjaan jää kilpailemaan ketään. Jos tanssii työkseen, opettaa vaikka sitten vaan sen pari tuntia viikossa, on ammattilainen. Tai vaikka olisi strippari joka ei itse tankotemppuja edes osaa on silti ammattilainen. Jos ammattilaisena tunkee harrastajien kisoihin ja tämä myöhemmin selviää nollataan sijoitus.

Harrastelijoissa taas vaikka pari inverttiä osaisikin kannattaa tunkea "helppoon" sarjaan. Kun invertit on kielletty aloittelijoilta se tasaa huomattavasti, eli ei saa helpolla show-pisteitä siitä yhdestä tai kahdesta ylösalaisin kääntymisestä. Sit taas edistyneempien sarjassa voi muutamallakin invertillä pärjätä jos on esiintyminen muuten kunnossa, eli ei tarvitse olla mikään Pantera sijoittuakseen hyvin, vaan haetaan hyvää kokonaisuutta. Näin hyvinkin eri tyylisillä ja tyyppisillä esityksillä voi siis sijoittua tasaisesti, eikä tässä taas kokeneemman tanssijan ole mitään järkeä väkisin tunkea aloittelijoiden porukkaan, koska hän ei juuri arvostelusta ja temppujen rajoittamisesta johtuen välttämättä pärjäisi siellä yhtään sen paremmin.

Ja edity edit, Miss Pole Dance on Miss Pole Dance Worldin rekisteröity tavaramerkki, joten sitä ei parane käyttää ilman neuvotteluja asiasta...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 2:39 pm

Lainaus :
Mun makuun pakaroista pitää olla puolet peitossa ja bikinit käy, kunhan on rinnat peitetty eikä vain nännien päällä postimerkit. Mutta sama idea lienee meillä, se vaan, että jos pakaroiden pitää olla KOKONAAN peitetyt esim. ranneistunta ilman kättä ei onnistu. Monet muutkin liikkeet takanojasta alkaen hyötyy kuitenkin pakaroiden alaosan kitkasta.

Hyvä pointti, ja muutenkin tajusin just että mun takapuoli ei missään shortseissa ole koskaan pysynyt yhtä spinniä kauempaa Very Happy kun on hiukan tuota - sanoisinko naisellista pehmeyttä tupannut siihen osastoon kertymään. Eli pakaroiden alaosa tunkee aina ulos shortseista ostan sitten millaiset tahansa. Oon aatellut että ehkä footlightilla tai piruetilla olis sellaset tarpeeks tiukkalahkeiset lyhyet tanssishortsit jotka sais mun pursuavat osat kuriin, mutta kattoo nyt...

Lainaus :
Miss Pole Dance on Miss Pole Dance Worldin rekisteröity tavaramerkki, joten sitä ei parane käyttää ilman neuvotteluja asiasta...

Ahaa, tämä siis selittänee osaltaan nämä kaikki Pole Kittenit ja Pole Princessit ja muut oudot nimitykset eri kisoissa.

Pole Queen sitten? Se ei liene varattu vielä? Tankokuningatar, voi ei !!!! Very Happy Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 2:43 pm

Mutta hei, mistä sitten tuomarit, kun minä varmaan rentoja aussivaikutteita liikaa saaneena kuvittelen että kaikki kynnelle kykenevät on innokkaita osallistumaan itse kisaan, paitsi Tiina Tiikeri, joka me kuitenkin varmaan saadaan vielä suostuteltua. Ausseissa kaikki osallistu aina kaikkeen siinä määrin että mun teki usein mieli vajota maan alle häpeästä kun täysin itsekritiikittömät esiintyjät ei osanneet repliikkejään kenraaliharjotuksissa tai kolmenKYMMENEN tunnin treenien jälkeen tanssijat ei muistaneet kolmeminuuttisen koreografiansa askeleita jne, mutta kaikilla oli aina hauskaa.

Ykskin tyttö osas ehkä viis tankoliikettä ja sitten se kertoi innoissaan miten se oli menossa sen kotikylään lomalle ja aikoi esiintyä paikallisessa ravintolassa. Ja esiintyi. Ja onnistui!!!!!!!
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 2:55 pm

Tuomareita voi hakea esim. eri suomalaisten tankokoulujen suosituksilla, ulkomailta tai muiden vastaavien lajien (luistelu, voimistelu) piiristä. Joka tapauksessa lienee viisainta saada mahdollisimman "tuntematon" tuomaristo ettei juuri näitä "se joka on tuomarin paras kaveri voitti" syytöksiä pääse tapahtumaan, ja kun tuomareita on useampi ei välttämättä kaikkien vahvin puoli tarvitse olla lajitietämys, vaan tietämys myös muusta esiintymisestä ja urheilusta voi riittää.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 3:00 pm

OK. täähän menee vakavaks. jos ne on muiden lajien piiristä niin niille pitää antaa summittainen lista liikkeiden vaikeudesta. Joku taitoluistelu- tai tanssityyppi olis hyvä yhtenä mukana, mutta kyllä useimpien tuomareiden pitänee olla lajin harrastajia jotta osaavat oikein arvostaa esim. uudella käsiotteella tehtyjä liikkeitä tms. Ruotsista vois mjau tulla, how about that? ja sitten varmaan meidän foorumin tyypeistä löytyy pari kolme jotka ei haluu esiintyä syystä tai toisesta, on vaikka jalka poikki tai osteopaatti kieltänyt kaiken liikunnan rabbit .
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 3:06 pm

Mjauta olen itsekin ajatellut muiden muassa. Ja osa tuomaristosta voi olla muiden lajien harrastajia, mutta ei tietenkään enemmistö. Jos tuomareita löytyy tarpeeksi, esim. 6, voidaan jokaisesta arvosteluosiosta ottaa korkein ja matalin pistemäärä pois ennen keskiarvon laskemista, näin yhden amatöörituomarin tai muuten poikkeavan mielipiteen omaavan tuomarin linja ei pääse sotkemaan kokonaiskuvaa. Tämän tyyppinen tuomarointi on tosiaan monen muun arvostelulajin kanssa yleistä. Loppujen lopuksi kun kilpailijat kuitenkin rankataan tuomareiden subjektiivisen mielipiteen kautta, vaikka kuinka objektiivisuuteen pyrittäisiin. Terve keskiverto antaa yleensä enempi kokonaiskuvaa. Lisäksihän voidaan valita myös esim. yleisön suosikki ja tiettyjen tanssikoulujen suosikit kisaajien joukosta, tai jakaa erikoistunnustuksia.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 3:10 pm

Joo, hyvä idea, varsinkin jos sarjoja on tosiaan vaan kolme joten saadaan vain kolme voittajaa out of ehkä 20 kilpailijaa. Vai luuletko että kilpailijoitakin tulee vähemmän? Mun kaikki kilpailujenseuraamiskokemus perustuu australiaan ja kuten jo sanoin, siellä yrittäjiä oli enemmän kuin taitajia Very Happy . Suomessa taitaa itsekritiikki olla ihmisillä liiankin korkealla.

Tosin kyllähän sielläkin bobbin koulun oppilaat voitti aina kaiken mahdollisen ja jamillaa kiellettiin osallistumasta sen jälkeen kun se oli voittanut 2005 ja perustanut oman koulun kilpailemaan bobbin kanssa. Mutta Felix oli niin ylivoimainen että oli selvää että se voittaa kaikkien bobbin oppilaiden yli.

Onko sun suunnittelema kisa täysin suomalainen vai sopisiko siihen tulla kisaajia muualtakin maailmasta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeKe Helmi 06, 2008 3:17 pm

Toistaiseksi suunnitelmissa on ihan vaan suomalaiset kisat, mutta mistä sitä tietää miksi tämä paisuu kun tankotanssivallankumous nappaa Suomestakin kunnon otteen! Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Kat Da
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Kat Da


Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 21.12.2007

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTo Helmi 07, 2008 6:09 am

Ja entäs kenkä-sääntö, oisko se vapaa, vaiko kaikkien pitää olla lenkkareilla/koroilla/ilman?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitimeTo Helmi 07, 2008 8:00 am

kääk ... mun pitäs siis mennä ammattilaisiin affraid en kyllä kutsuis itteäni vielä lähellekkää ammattilaiseks tankotanssin osalta Very Happy mut onhan tässä vielä aikaa reenailla Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
Sponsored content





SM-kisojen sarjat? Empty
ViestiAihe: Vs: SM-kisojen sarjat?   SM-kisojen sarjat? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
SM-kisojen sarjat?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
 Similar topics
-
» SM-kisojen tuomarien kommentit
» SM-kisojen tarjoukset www.fitpolestore.com

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: