Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 pää alaspäin liikkeet

Siirry alas 
+14
Soila
sluippa
hemuliini
Chiyuri
Ish
kivaa
babooshka
Ivanka
Ewy
Ainokainen
nita
Jenni H
Elegia
Marie
18 posters
KirjoittajaViesti
uusi
Vierailija




pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeKe Toukokuu 04, 2011 9:02 pm

Moi,

Oon kovasti kiinnostunut tankotanssista, mutta noita pää alaspäin kuvia katsellessa ihan hirvittää! Miten aikasin pää alaspäin tehtäviä liikkeitä aletaan tunneilla harjoitella? Joutuuko niitä tekemään jo ihan ekalla/alkeistunnilla, vai onko ne ihan vaan edistyneempien treenaajien puuhaa?
Erityisesti mua kiinnostaa miten pole4fitin tunneilla on, mutta muutkin kokemukset tottakai:) Kiitokset!
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeKe Toukokuu 04, 2011 10:42 pm

Pää alaspäin tehtävät liikkeet on aika edistyneitä ja niinpäin kääntyminen vaatii harjoittelua ja hyvää lihaskuntoa. Ekaks alotetaan pyörähdyksillä ja perustekniikalla ja rakennetaan kuntoa vaativampia liikkeitä varten. Sit kun tankoon pikkuhiljaa tottuu ja lihaksisto kehittyy niin ei ne liikkeet enää niin hurjalta tunnu. Oman uskaltamisen ja kunnon mukaan edetään.Smile ainakin niin olen itse tehnyt vaikken pole4fitillä olekkaan käynyt.
Takaisin alkuun Siirry alas
Elegia
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Elegia


Viestien lukumäärä : 273
Ikä : 38
Location : Lappeenranta
Registration date : 23.11.2010

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeTo Toukokuu 05, 2011 3:02 pm

Kuten Mariekin jo sanoi, niin tunneilla edetään ihan jokaisen oman kunnon ja uskaltamisen mukaan. Toiset etenevät nopeammin, toiset hitaammin. Eivätkä pää alaspäin liikkeet ole lajin ainoaa antia, liikkeiden kirjo on niin laaja, että jokaiselle löytyy kyllä jotakin mitä osaa ja uskaltaa tehdä. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
uusi
Vierailija




pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeTo Toukokuu 05, 2011 5:43 pm

Kiitos nopeista vastauksista:) Taidan sittenkin uskaltautua tunnille kokeilemaan:)
Takaisin alkuun Siirry alas
Jenni H
intermediate inverter
intermediate inverter
Jenni H


Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 32
Location : Helsinki
Registration date : 20.02.2011

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Toukokuu 06, 2011 11:52 am

Niin ja eihän ketään tietenkään pakoteta ekemään mitään ylivoimaista, vaikka pää-alaspäin menoa eli invertointia opetetaan jo alkeitunneilla. Ihmiset monesti pystvät tangolla paljon parempaan kuin luulevatkaan, eli kokeilemaan vaan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.facebook.com/jenni.heik
nita
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nita


Viestien lukumäärä : 304
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 23.07.2008

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeLa Toukokuu 07, 2011 8:54 pm

Juu mutta ei inverttiä ihan kylmiltään sentään! Uusi on käsittääkseni vasta tutustumassa lajiin, joten aloita ihan perusspinneillä että "saat tuntumaa" tankoon..Mikäli mahdollista, käy alkeistunneilla, siellä opit parhaiten tekniikan sekä spinneihin että inverttiin, kun sen aika on. Toki ilman tankotuntejakin voi lajia harrastaa, mikäli tunneille on mahdotonta päästä; lueskele foorumia ja katsele tankoiluvideoita (netistä taitaa löytyä jos jonkinlaista opetusvideoita erilaisiin tankoliikkeisiin)..
Takaisin alkuun Siirry alas
Ainokainen
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 05.08.2011

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeTo Elo 11, 2011 9:28 am

Pitää kyllä vastata tähän vaikka threadi onkin jo vanha, mutta aihe saattaa kiinnostaa muita lukijoita.

Pole4fitin tunneilla kyllä ihan ensimmäisestä tunnista asti harjoitellaan inverttejä - tosin ns. kuivaharjoitteluna eli hartiat maassa. Kuitenkin minulta kysyttiin heti, että haluanko jo yrittää tangossa, mikä tuntui todella hurjalta - olin aivan rättiväsynyt ja siinä kunnossa olisin varmasti tullut alas tangosta ylösalaisin vähän turhan nopeasti. Mutta tiukka ei riitti kyllä. Smile

Onneksi osaan kuunnella omaa kroppaani enkä innostunut liikaa siitä, että ohjaaja ajatteli minun pystyvän inverttiin jo ensimmäisellä treenikerrallani. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeTo Elo 11, 2011 10:16 pm

Musta tuntuu, että inverttiin oppimisessa on paljon yksilöeroja. Toiset uskaltaa ja osaa jo heti ekalla kerralla, toiset tarvitsee pidemmän ajan oppiakseen luottamaan tankoon. Itse olin tankoillut aktiivisesti reilun kuukauden ennen ensimmäistä onnistunutta inverttiä. Mulle se tahti oli hyvä, oon aika arkajalka Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Elo 12, 2011 8:43 am

Lisäksi on sanottava, että invertointitekniikka on yksi asia, joka tuntuu kehittyvän koko ajan eikä sitä opi kerralla, kuten ehkä joitain muita liikkeitä. Mulla monet temput näyttää nyt siltä, miltä ne näytti jo kuukausia sitten, mutta invertointi kehittyy edelleen. Sitä paisti todella raskas liike kun sen tekee oikein.
Takaisin alkuun Siirry alas
babooshka
intermediate spinner
intermediate spinner
babooshka


Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 35
Location : Oulu
Registration date : 08.02.2011

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Elo 12, 2011 10:55 am

Huhhuh. En olisi itse voinut kuvitellakaan invertointia ensimmäisellä tunnilla. Millä ihmeen lihaksilla sekin ois onnistunut? Hyvä, kun sai edes nostettua itsensä ilmaan, haha.
Takaisin alkuun Siirry alas
kivaa
intermediate spinner
intermediate spinner
kivaa


Viestien lukumäärä : 77
Ikä : 32
Location : Vantaa
Registration date : 23.08.2011

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Syys 09, 2011 9:04 am

Oon nyt kahdesti ollut RTP:n starttitunneilla, kun en ole uskaltautunut tek1:een. Ensimmäisellä kerralla harjoiteltiin ihan perus pyörähdyksiä jne ja totuteltiin tankoon, mutta eilisellä starttitunnilla olikin jo vähän eri meininki. Enää ei harjoiteltu sen erityisemmin pyörähdyksiä, vaan kokeiltiin polvipitoa (apuaa en mä uskalla päästää siitä tangosta irti) ja tittidiidiidii invertointia! Nojoo eipä onnistunut allekirjoittaneella. Aluksi kokeiltiin lattialla sitä tekniikkaa ja sen jälkeen mars tangolle. Muutamat ensikertalaiset siellä onnistuivat, mutta kyllä suurin osa oli ihan huuli pyöreänä. Tuli jo vähän sellanen olo, että uskaltaudunko mä ikinä sille tek1 tunnille, mutta nyt on jo ensi viikolle semmonen varattuna, joten kai sitä on pakko mennä. :") Poikaystäväkin höpötti, etten mä voi ikuisuutta startissa ravailla, kun ei se mua kuulemma hyödytä kun osaan jo perusteet - no niin kai sitten. :-----) Onneksi on tuo oma tanko, niin voi sillä sitten rauhassa kertailla...
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Syys 09, 2011 9:29 am

Polvipitoja? Siis tarkoitatko sä tätä http://www.pole-dancing-for-fitness.com/images/pole-dancing-pic-knee-hold-150x100.jpg
Takaisin alkuun Siirry alas
Chiyuri
intermediate spinner
intermediate spinner
Chiyuri


Viestien lukumäärä : 52
Location : Jyväskylä
Registration date : 08.03.2010

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Syys 09, 2011 9:33 am

Kun minä kävin ensimmäisellä (ja toiseksi viimeisellä) tunnilla, harjoittelimme spinnien jälkeen OLKANOUSUJA. Ja ihan alkeistunti oli kysymyksessä. Vähän kyllä hirvitti varsinkin kun minkänälaisesta tekniikasta ei näin ekalla tunnilla ollut puhettakaan, vaan se oli sellaista riuhtomista. Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Syys 09, 2011 9:45 am

Ohhoh, olkanousuja alkeistunnilla! Shocked Mun mielestä olkanousut on 3-tason juttuja, tai ehkä hangmaniä tai olkanousun alkeita voi käydä jossain 2/3-tunnilla. Alkeistunnille se ei mun mielestä todellakaan kuulu! Hui, vaaralliselta kuulostaa! affraid

Mun mielestä on hyvä, että inverttiä harjoitellaan varovasti alkeistunnilla, koska se on kuitenkin se ensimmäinen askel jatkotunneille. Mutta kaikki omien voimien ja uskalluksen mukaan, joten invertointi ei mun mielestä saa viedä kovin isoa osaa alkeistunnista eikä mitään pakkoa invertoida tietenkään saa olla. Mä olin niitä onnekkaita, jotka invertoi ekalla tunnillaan, joten ite henkilökohtaisesti tykkään että alkeistunnillakin invertoidaan. Se kuitenkin kehittyy vain tekemällä. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Syys 09, 2011 11:40 am

Mä uskon, että Kivaa tarkoitti etureisipolvitaivepitoa.

Joo en mäkään kyllä teettäisi ykköstunnilla olkanousuja. Ehkä jos olisi osaava ryhmä, niin lattialta voisi harjoitella sitä tekniikkaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Soila
intermediate spinner
intermediate spinner
Soila


Viestien lukumäärä : 80
Ikä : 40
Registration date : 12.07.2009

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Syys 09, 2011 12:19 pm

No hui Chiyuri, oliko varmasti alkeisryhmä? Tosin tiedän yhden tutun joka meni jollekin vlopun intensiivitunnille niin sielä kans olkanousua sai yrittää ja kyllähän sillä mimmillä lihasta riittää niin pystyy yrittäänkin mutta ei tod ollu tekniikka kunnossa (ei ole ikinä käynyt perus/alkeistunneilla) ja vissiin ohjaajakaan ei sitten ollut kunnolla apuna joten meinas tulla pää edellä alas (vissiin kai tulikin mutta ei käynyt pahasti). Tiedä sitten oliko sielä muut edistyneitä jo minkä takia sitten moista edes harjoiteltiin. Itse kyllä haluan ymmärtää ensinnäkin tekniikan ja pointin miten ja millä saan itseni sielä pysyyn ja sitten toisekseen jos jotain menee pieleen miten "pelastaudun". Ei pelkkä lihas voi määrätä (ja itsellä ei sitä ongelmaa ole että lihasta edes löytyisi yrittämiseen Laughing ) ja jos tosiaan ei ole yhtään tankoilua tai parikin tuntia vaan takana niin ei olkanosu sinne kyllä kuulu, imo.

Itsellä kyllä kokemusta siitäkin että joskus neljännellä-viidennellä tunnilla koitettiin invertoida ja hirveetä repimistä/räpellystähän se oli, onneksi en sentään rikkonut itseä. Kyllähän sekin varmasti joillain onnistuu vaikka ekalla tunnilla mutta jos vaan ei tekniikka natsaa, ei uskalla eikä ole tippaakaan voimaa niin auttaako sitten paikkoja rikkoa väkisin yrittämällä Razz dunno, kovin yksilöllistä mikä on kellekin sopivaa ja ei ja millon on.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://kissakala.org
kivaa
intermediate spinner
intermediate spinner
kivaa


Viestien lukumäärä : 77
Ikä : 32
Location : Vantaa
Registration date : 23.08.2011

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Syys 09, 2011 3:10 pm

Olikohan se sitten tuo etureisipolvitaitepito... Tosiaan toinen jaloista menee siten, että polvitaipeessa on tanko ja jalka on puristettuna kiinni, ettei tipahda tangolta ja toinen "alempi" jalka oli suorana tankoa vasten "vaakatasossa." Sen jälkeen kun oli tukeva jalkaote tangossa, niin päästettiin kädet irti ja taivutettiin kroppaa kohti lattiaa. Joo-o, onpa taas erittäin hienot selitykset. : D Maikka puhui polvipidosta, mutta hyvä tietää tämänkin oikea nimi. : )
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Syys 09, 2011 4:43 pm

Se on koipireisipito! Razz

No ei vaan. Sille vaan muodostui täällä foorumilla sellainen lempinimi. Sitä nimenomaan harjotellaan ykköstasolla. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
kivaa
intermediate spinner
intermediate spinner
kivaa


Viestien lukumäärä : 77
Ikä : 32
Location : Vantaa
Registration date : 23.08.2011

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimePe Syys 09, 2011 6:05 pm

Hahaha okei! : D Mä vähän ihmettelinkin, kun maikka puhui polvipidosta ja myöhemmin kattelin, niin polvipito näytti kyllä ihan erilaiselta. Nojuu, pito kuin pito, mutta mulla se ei kovin hyvin pitänyt. ; D
Takaisin alkuun Siirry alas
Chiyuri
intermediate spinner
intermediate spinner
Chiyuri


Viestien lukumäärä : 52
Location : Jyväskylä
Registration date : 08.03.2010

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeLa Syys 10, 2011 10:02 am

Soila, oli ihan varmasti alkeisryhmä Very Happy Luulen vaan että muut oli siellä paljon edistyneempiä kuin minä, niin siksi mentiin heti olkanousuihin. Mutta olihan se vähän turhan hurjaa Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Soila
intermediate spinner
intermediate spinner
Soila


Viestien lukumäärä : 80
Ikä : 40
Registration date : 12.07.2009

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeLa Syys 10, 2011 12:15 pm

^No joo, sinänsä ymmärrettävää että olkanousua sitten tehtiin, mutta helpompi ja mukavampi olisi aloittelijoille että alkeisryhmä on vain alkeistason liikkeille ja muuten mennään muille kursseille/ryhmiin jos halutaan edistyneempiä tehdä. Tuleehan sitä aloittelijoille/mitään vielä tankoilusta tietämättömille ihan kauhee kuva/pelko tankoilusta ja tuntee itsensä entistä surkeammaksi jos tommosiin törmää ekalla kerralla eikä välttämättä tosiaan ymmärrä että ei todellakaan ollut alkeisjutuista kyse (vaikka moiselle tunnille luulikin menevänsä) Razz peruspinnit ja istuminenkin riittää jo siihen että vähän jäsnkättää että tuleeko tästä mitään ja olinpa paska ym.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://kissakala.org
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeLa Syys 10, 2011 2:56 pm

Mun mielestä alkeisryhmässä opetetaan vaan sellasia liikkeitä mitkä sinne kuuluu. Jos alkaa olkanousut sun muut kiinnostaan niin sitte mennään edistyneemmille tasoille. Kamala kokemus vasta-alkajalle alkaa olkanousua vääntään. Tässä sais opettaja katsoa peiliin!
Takaisin alkuun Siirry alas
salama
basic inverter
basic inverter
salama


Viestien lukumäärä : 36
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.07.2010

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeLa Syys 10, 2011 9:49 pm

Chiyuri, olisikohan tunnilla ollut tarkoituksena tutustua saksipotkuihin käyttäen eri olkanousuotteita? Tiedän että Jyväskylässä tuntisuunnitelmaan kuuluu alkeistunneilla tutustua olkanousuotteisiin saksipotkua tehdessä, mutta tarkoitus ei ole riuhtaista itseään ylös tangolle asti, siihen ei alkeistunneilla edes kehoiteta. Jos tunnilla on ollut joku edistyneempi joka on halunnut kokeilla onnistuisiko saamaan jalat tangolle? Jyväskylässä ainakin alkeistunneillakin joskus käy edistyneempiä kotitreenaajia tai jatkotasoisia oppilaita hiomassa perustekniikkaa. Saksipotkuja tehdään kuitenkin alkeistunneilla eri otteilla siksi, että ne tulisivat tutuiksi ja niihin totuttaisiin, opettaja saattaa myös selittää että niistä voidaan taitojen karttuessa jatkaa olkanousuun. Jatkotunneilla olkanousut opetetaan vaihe vaiheelta ja turvallisesti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Chiyuri
intermediate spinner
intermediate spinner
Chiyuri


Viestien lukumäärä : 52
Location : Jyväskylä
Registration date : 08.03.2010

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeLa Syys 10, 2011 11:55 pm

Kyllä ne oli ihan tasan tavallisia olkanousuja eikä saksipotkujen harjoittelua Very Happy Siellä oli tosiaan muita edistyneempiä oppilaita joille olkanousut olivat muistaakseni ihan sopivia mutta itse tunsin vaan itteni täysin hömelöksi siellä Rolling Eyes Mutta jokainen opettaja tekee asiat tavallaan, eikä minulle suurempia traumoja tai vammoja sieltä siunaantunut.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitimeSu Syys 11, 2011 11:31 am

Mun näkökulmaahan ei kysytty, mutta tarjoan sen silti... Aina jos sanotaan että "olkanousuja ekalla tunnilla" mulla nousee automaattisesti niskakarvat pystyyn. Mutta sitten, kun pysähdyn ajattelemaan.

Esimerkiksi itse pidän useinkin sekoitettuja alkeis-jatkotunteja. Itse asiassa meillä studiolla on sekoitettuja ryhmiä aika paljonkin, joko alkeis-jatko tai jatko-edistyneet, sillä sekoittamalla ryhmät alkeisoppilailla on aina hyvä malli ja inspiraatiota edistyneemmistä oppilaista, ja jatkotason oppilailla on enemmän mahdollisuuksia käydä tunneilla, kun suurin osa tunneista ei ole pelkkää alkeistasoa. Eri liikkeitä opettaessa tasoerot tehdään hyvin selväksi, aloitetaan kaikkien kanssa helpommasta, ja jos haluaa siirtyä vaikeampiin kysytään opettajalta ensin eikä lähdetä omin nokin pähkäilemään.

Näin ollen jos esimerkiksi edistyneempien kanssa tehdään vaikkapa invertistä toukkia ja ayshoja, alkeisoppilaiden kanssa voidaan tehdä tavallista kiipeämistä, tai hahmotella jalkoja oikeaan asentoon inverteissä olkapää lattiassa selällään. Ja kyllä, joskus jos edistyneiden kanssa tehdään olkanousujen alkeita perusinvertin sijaan, voivat alkeisoppilaat tehdä saksipotkuja tai vaikkapa vatsalihasnostoja lattialla samassa asennossa. Tai kerrataan alkutunnin pyörähdyksiä.

Jos on osaava ohjaaja, joka osaa huomioida oppilaiden yksilöllisen taitotason sekä ottaa kaikki oppilaat kuitenkin tasapuolisesti huomioon, ei "olkanousuja ekalla tunnilla" ole välttämättä mikään ongelma. Kunhan ei ole kyseessä se mielikuvien daiju ohjaaja, joka työntää väkisin ensikertalaisia ylös. Tai oikeasti laittaa ensikertalaiset tekemään niitä olkanousuja eikä teetä aloittelijoille tekniikkaharjoitusta tai helpompaa versiota tilalla.

Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sponsored content





pää alaspäin liikkeet Empty
ViestiAihe: Vs: pää alaspäin liikkeet   pää alaspäin liikkeet Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
pää alaspäin liikkeet
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Liikkeet
» Tek2 tason liikkeet?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: