Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Hanskat?

Siirry alas 
+8
Cayanne
tankomau
Foxmagon
Kat Da
Iina
Nanna H.
Miia
jossu
12 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
jossu
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 44
Location : Helsinki
Registration date : 23.01.2008

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeTi Helmi 19, 2008 8:10 pm

Eilen kun ekalla tunnilla kävin niin totta kai pistin merkille millaisilla varusteilla pitemmälle ehtineet hommaili. Puolella porukasta oli jotkut hanskat. Question Mitäs hyvää ja huonoa niissä voisi olla?
Jotenkin ne tuntui omaan ajatukseen hassuilta käyttää, tuntumaa jäisi ehkä jotenkin kaipaamaan? Mutta voisiko niistä olla jotain oikeeta hyötyäkin?
Ymmärrän että ne voi pitää käsistä hiertymät poissa mutta hiertymäthän vähenee ajan ja harjotuksen myötä muutenkin (tai ainakin näin käy telinevoimistelussa kun tarpeeks kauan nojapuilla /rekillä hilluu ja kämmenet kuutaman kerran aukeaa ja "parkkiintuu").
Eli hyödyllinen vai turha lisäys ostoslistaan?
Takaisin alkuun Siirry alas
Miia
Superman
Superman
Miia


Viestien lukumäärä : 1145
Ikä : 36
Location : Lahti
Registration date : 07.12.2007

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeTi Helmi 19, 2008 8:30 pm

hanskat scratch mä en oo taas rtp:llä kenenkään käyttävän hanskoja, njoh sen verran harvemmin siellä kyllä on nyt tullut käytyä. Joillakin kyllä olen nähnyt kyynärpäästä ranteeseen ja kämmenselän päälle ulottuvia hihoja tms. en tiedä oikeaa nimitystä, mutta suojaavat rannetta hankautumiselta ja palovammoilta, olettaisin.

Itse en kyllä pysyisi millään hanskoilla tangossa kiinni, ellei olisi joku nahkainen / lateksinen, mutta niillä ei tuskin spinnejä tehtäisi Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
Nanna H.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nanna H.


Viestien lukumäärä : 253
Ikä : 36
Location : Tampere
Registration date : 09.12.2007

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeTi Helmi 19, 2008 9:58 pm

Mä en tankoillessani käytä mitään muita kuin bikineitä. Joskus tanssin kengillä, mut kengät joko tarttuu ihan liikaa tai sitten ne vie sen vähänkin tuntuman - lopputulos on jokatapauksessa melko mahdoton.

Mä kyllä koen kaikenlaiset hanskat jotenkin huijaukseksi. Rolling Eyes En sit tiedä onko se enemmän itsensä huijaamista kuin mitään muuta. Ehkä joillain hanskoilla voi sitä pitoa parantaa tai estää käsiä kulumasta, mut jossain kohtaa ne hanskat kyllä varmaan tulee kehittymisen esteeksi ja sit homma alkaakin alusta.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tampere-showcase.fi
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeTi Helmi 19, 2008 10:15 pm

Kai ne kovettumat poissa pitää jos on hienohelma Razz Jotkut nahka/säämiskäpintaiset hanskat saattaisivat jopa toimia. Lateksi/pvc-hanskoilla voi parantaa pitoa pyörivällä tangolla, mutta staattisella ei sitten pyörähdykset onnistu. Joitain vaikeampia liikkeitä hoksatessa PVC-hanskat (tai -teippi) voi olla avuksi, mutta itse pyrkisin mieluummin eroon hanskoista tai niiden täyteen välttämiseen kuin niiden käyttöön.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Kat Da
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Kat Da


Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 21.12.2007

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Helmi 20, 2008 3:09 am

Mun tekis mieli pitää jotai hyvin tarttuvia hanskoja spinnyllä mut mielummin reenaan sormivoimaa.
Niinkun mietin tilaanko titaaniset main-polet mut haluan mielummin oppia vaikeemmalla tangolla ettei käy "liian helpoks"
Saas nähdä tuunko ikinä pysymään kromilla vaikka jadessa tai knee holdissa.. (joka on muuten ainoa liike jonka opin laittamalla hiuslakkaa polvitaipeeseen.. Embarassed )
Takaisin alkuun Siirry alas
Foxmagon
Superman
Superman
Foxmagon


Viestien lukumäärä : 539
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 07.01.2009

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Huhti 01, 2009 3:04 pm

Käytin eilen ekaa kertaa tunnilla nahkapintaisia hansikkaita, ja on kyllä todettava ettei läheskään stressannu kiipeäminen niin paljoa kun tiesi että siitä tangosta saa otteen uudestaankin. Hitusen on liian isot nuo hansikkaat ja niissä on myös kämmenen kohdalla pieni froteetoppaus sisäpuolella. Pitää metsästää tässä jotkut hyvin tyköistuvat nahkahanskat ni ehkä sit homma rupeaa rullaamaan kiipeämisen kanssa vielä paremmin Smile

Sitten kun ei enää pelota se kiipeäminen ja ylösalaisin oleminen, niin hanskat saa heivata kuikkaan. Ainakin oletan että kädet hikoo nyt niin pirusti vaan sen takia kun jänskättää liikaa. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
tankomau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
tankomau


Viestien lukumäärä : 412
Ikä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 08.02.2009

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Huhti 01, 2009 10:00 pm

Ostin tänään ohuet sakarisausot ja meinaan testata niitä seuraavalla tunnilla. On meinaan sen verran hyvän tuntuset!
Tää harrastu tulee kyllä tosi kalliiks geek
Takaisin alkuun Siirry alas
http://miaudesign.spreadshirt.net
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Huhti 01, 2009 10:17 pm

Sen verran mäkin vuoden takaisia sanojani syön, että hanskoista on kyllä oikeasti hyötyä, kun on kunnon liikahikoilua käsissä. Kun kaikilla ei näytä antiperspirantit jnekään paljon auttavan. Nahkaiset, pehmustetut hanskat on usein parhaita, tosin hanskasta riippuu. Osalla on loistava pito, osa on lähes hengenvaarallisia.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeTo Huhti 23, 2009 9:18 pm

Löysin yhdet, joita osaan suositella: Eurohunter Classic ratsastushanskat! Esim. http://www.valjaspuoti.com/kasineet mutta omani ostin ihan Prismasta. Hintaa oli 20 euroa. Noilla nahkahanskoilla voi ainakin sekä spinnata että trikata. Hyvin tyköistuvat oli ja kokoja on tosiaan kutosesta kasipuolikkaaseen, joskin ainakin Tampereen Prismassa näytti olevan seiskat ja seiskapuolikkaat aika lailla lopussa. Onneksi on pieni käsi ja kuuspuol oli itelleni hyvä koko Laughing

Jos on enempikin rahaa/aikaa kokeilla veikkaan, että ratsastushanskojen puolelta löytyy muitakin hyviä ratkaisuja. Ainakin niitä tänään hipelöidessäni huomasin, että monessakin oli sopivan nahkea pinta. Mutta kun en itse hanskoja tarvitse niin en viitsinyt huvin vuoksi vaan useampaa paria ostaa kokeillakseni.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Cayanne
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 04.06.2009

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeTi Heinä 07, 2009 10:07 pm

Haluaisin kokeilla sellaisia irtohihoja, joita monilla näyttäisi olevan. Jos vaikka suojaisi ranteita sen verran, ettei näytä siltä, että on yrittänyt sahata ranteita auki tylsällä veitsellä... Mistä olette niitä hankkineet? Kampin Nikekin on suljettu...
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Heinä 08, 2009 7:23 am

Olen suunnitellut kans hankkivani hanskat. Hikoilu käsissä aivan mahdotonta 7 kk jälkeenkin.
Triple dryt kokeiltu. Tuskastuttaa, kun monen liikkeen kanssa tullut takapakkia,hikoilun takia
ei pysy ylhäällä vaan valuu alas samantien.Puristusvoimakaan ei siinä vaiheessa enää pahemmin
auta. Rolling Eyes

Suunnittelin kyllä sellaistakin että kysyisin oma lääkäriltä onko ehdotuksia
sen suhteen että ylenpalttinen hikoilu katoaisi. Kaikkiallahan noita hanskoja ei voi
sitten käyttää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Heinä 08, 2009 9:34 am

plafondi kirjoitti:
Haluaisin kokeilla sellaisia irtohihoja, joita monilla näyttäisi olevan. Jos vaikka suojaisi ranteita sen verran, ettei näytä siltä, että on yrittänyt sahata ranteita auki tylsällä veitsellä... Mistä olette niitä hankkineet? Kampin Nikekin on suljettu...

Kannattaa ennemmin opetella oikea tankotekniikka niin ettei rannesuojia tai hikinauhoja tarvita... Ranteen kuuluisi siis olla aina irti tangosta, ja jos ranne hiertyy tuo sama virheasento myös aiheuttaa pinnetiloja rannekanaviin. Toki suojia voi alussa käyttää jos on aivan pakko, mutta usein ne vaan lisäävät ranteen ongelmia myöhemmin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
jossukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
jossukka


Viestien lukumäärä : 283
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 14.03.2009

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Heinä 08, 2009 9:47 am

Joo, Iina on oikeassa. Mä olen alkanut tekemään ilman hihoja kans. Vain silloin kun olen spinni tunneilla/ tek 1- tunneilla ja pyörin todella paljon, laitan hihat.

Mutta kannattanee opetella tekemään ilman ihan alusta saakka.

Onko muuten sama säärystimien kanssa? Jos teen pyörähdyksiä (joissa reidet/sääret on tangossa kiinni) ilman säärystimiä, liimaannun tankoon kiinni kuin kärpäspaperi. Taitaa tääkin olla vaan tottumiskysymys?
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Heinä 08, 2009 9:54 am

Tekniikkakysymys sekin, ei niinkään tottumiskysymys Smile Eli kun saa lähdöt tarpeeksi rauhalliseksi ja säären kevyesti tankoon kiinni ei tartukaan kiinni siihen niin kuin aiemmin. Muutenhan esim. PVC-saappaissa olisi mahdotonta tanssia. Vaikka ihan alussa (ensimmäisellä 1-5 tunnilla) säärystimillä ja rannesuojilla saattaakin olla sijansa, kannattaa niistä pyrkiä eroon mahdollisimman pian - muutoin jää niistä helposti "riippuvaiseksi" eikä sitten osaakaan enää spinnata ilman.

Sen sijaan lämmittelyissähän tuollaiset irtohihat ja säärystimet tosiaan pitää paikkansa, eli turhia laitoksia ne ei tietenkään ole.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
jossukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
jossukka


Viestien lukumäärä : 283
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 14.03.2009

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Heinä 08, 2009 10:06 am

Joo, lämmittelyissä ehdottomia, ainakin mulla. Mä meinaan pistän päälle sen verran vaatetta, että varmaan hiki virtaa jo lämppäreissä. Oon huomannu, että toi lapa täytyy lämppää todella hyvin, muuten se ilmoittaa olemassa olostaan aika hyvin.

Aivan, enhän ajatellut tuota saapas hommaa ollenkaan Idea
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 10:53 am

Jees elikkä päädyin tilaamaan Pole Dance Communitystä hanskat, joista raportoin
sitten jahka olen saanut ne treenannut niillä ensin.Edellyttäen että hanskat eivät ole
liian pienet. Smile
Tällainen mainosvideokin löytyi

http://www.poledancecommunity.co.uk/videos/videodirectlink/Nomis-Glove.html
Takaisin alkuun Siirry alas
Hennu/Henriikka
Superman
Superman
Hennu/Henriikka


Viestien lukumäärä : 988
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 23.11.2008

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 12:45 pm

Mielenkiintoista, odotan innolla raportointiasi. Onko noiden siis tarkoitus lisätä pitoa trikkeihin?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 1:31 pm

Mulla on siis se että kädet hikoilee liikaa, eli en pysty tekemään joitakin liikkeitä ja pyörähdyksiä sen
takia ja magnesiumia en halua koko aikaa olla lisäilemässä.
Eli toiveena on että noissa olisi tarpeeksi pitoa liikkeisiin ja toisaalta tarpeeksi luistoa
pyörähdyksissä kuitenkin. *sormet ristissä*
Takaisin alkuun Siirry alas
karti
intermediate inverter
intermediate inverter
karti


Viestien lukumäärä : 101
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 10.06.2009

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 7:06 pm

Ishtar, mä painin saman ongelman kanssa, kädet hikoilee kesät talvet ihan liikaa eikä mitkään dödöt auta. Pistähän vaa heti viestiä tänne kun saat testattua noi hanskat Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 7:26 pm

Juu laitetaan heti. Nopeaa toimintaa ainakin siellä, kun eilen maksoin ja tänään laittoivat postiin. Very Happy
Viesteihinkin vastaavat saman päivän aikana jos aamulla laittaa. Loistavaa toimintaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimePe Syys 18, 2009 9:56 pm

Pahoittelen että vastaaminen kestänyt.
Omaan topickiin ehtinytkin jotain vastata
jo aiheesta mutta laitetaan tännekin.
Voin suositella ehdottomasti liikkeisiin ja asentoihin
hanskoja, niissä pitää loistavasti.
Spinnyissä taas se ongelma, että pitää liiankin hyvin. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
karti
intermediate inverter
intermediate inverter
karti


Viestien lukumäärä : 101
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 10.06.2009

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Loka 28, 2009 8:25 pm

Minkä koon hanskat tilasit ja mikä sun käden koko on tuumissa? Mun koko on yleensä 6,5 tuumaa niin mietin että tilaisko sitä x-smallin vai smallin..
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Loka 28, 2009 9:09 pm

Kuinka sä mittasit kätes? Smile
Xs-koon otin ja se on sitten nafti. Ja sormien pitää siinä koossa jo olla tosi kapiat.
Takaisin alkuun Siirry alas
karti
intermediate inverter
intermediate inverter
karti


Viestien lukumäärä : 101
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 10.06.2009

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Loka 28, 2009 9:37 pm

No siis toi 6,5 on niinkus napakoiden nahkahanskojen koko mulla.. Mitta otetaan siis tosta kämmenen ympäri, niin oon ainakin ymmärtänyt Smile Voipi sitten olla että mulle on toi ässä sitten parempi koska mun sormet ei ole ainakaan mitenkään erityisen kapeat. Perusnakit Very Happy Mites hanskat on muuten toimineet käytössä? Onko venyneet tjn..?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitimeKe Loka 28, 2009 9:57 pm

kyllä noi vähän venyy, mutta HYVIN vähän.
mun nahkahanskat on hukas...pysty kattomaan Very Happy
Hanskat on loistavat, en luopuisi mistään hinnasta. Toiset hankin heti kun mahdollista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Hanskat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hanskat?   Hanskat? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Hanskat?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-
Siirry: