Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu

Siirry alas 
+6
Ivanka
Iina
nasu
OonaK
angela
Kinkula
10 posters
KirjoittajaViesti
Kinkula
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 08.09.2008

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeTi Syys 27, 2011 1:03 pm

Mikähän tässä nyt mättää...

1)Krusifiksin kautta käsiseisontaan naama tankoa vasten, ok
2)Laskeutuminen "toukka-asentoon" rinta lähellä tankoa, perse tangosta ulos, mielestäni ok tämäkin

Sen jälkeen alkaa ongelmat. Silmät pullistuu päästä ulos, tasapainoa ei löydy. En yksinkertaisesti pysty irroittamaan toista jalkaa tangosta kun tuntuu että alakroppa (kädet/pää) lähtee alta ja eteenpäin. Mielestäni käteni ovat tarpeeksi lähellä tankoa ja yritän pitää rintaa tangossa kiinni, mutta sekin lähtee menemään eteenpäin. Koko asento tuntuu todella epämiellyttävältä. En ole saanut jalkaa irroitettua tangosta kuin ehkä 5cm hoippuen ja huojuen. Irroitusvaiheessa tuntuu että kaadun kohti tankoa eli jalat siis painaa kohti tankoa ihan julmetusti. Vaikuttaisi siltä että tasapainopisteeni on jotenkin ihan hukassa ja periaatteessa nojaan jaloillani tankoon. En usko että tässä on voimastakaan kyse, luulisin että sitä on tähän liikkeeseen tarpeeksi. Peilikin on käytössä joten näen siitä että asentoni pitäisi olla 2. kohtaan asti ok.

Voiko kyse olla siitä, että uskalla painopisteen antaa siirtyä "ylimeno" vaiheeseen ja olisko vinkkejä millä tapaa tätä liikettä vois nyt yrittää treenailla. Normaali perhonen onnistuu, sekin pelottaa, mutta siinä on sentään kädet tangossa eikä lennä nokalleen maahan. Tässä käsiseisontaperhosessa olen alkanut kaiken lisäksi ahdistumaan siitä nokalleen menemisestä, koska niin on käynyt jo pari kertaa. Kädet vaan jää paikalleen ja yläkroppa lähtee kaatumaan sinne eteenpäin.

Voisiko tätä harjoitella esim normaaliperhosen kautta jotenkin niin että laittaa toisen käden maahan ja toinen on tangossa? Very Happy Meneekö turhan hankalaksi? Onko mitään muita liikkeitä joilla voittaisin tuo kallistumispelkoni? Very Happy Kuperkeikkakin ahdistaa.

Takaisin alkuun Siirry alas
Kinkula
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 08.09.2008

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeTi Syys 27, 2011 1:08 pm

Lisäys vielä. En tiedä olenko oikeasti käsiseisonnassa siinä krusifiksista alas tullessani, koska roikun jalkojeni varassa. Pitäiskö kokeilla ihan vaan suoraa käsiseisontaa maha vasten tankoa vai mahdanko lentää sitten selälleni maahan. Muistaakseni tätä kokeiltiin joskus tunnilla ja se oli mulle liian vaikeeta/pelottavaa. Selkä vasten tankoa pystyn olemaan käsiseisonnassa kyllä.
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeTi Syys 27, 2011 1:28 pm

Mä en osaa vastata, kun en ihan ymmärrä ongelmaa.. Mutta ihmettelen miten voit treenata käsillä seisontaa olematta käsillä seisonnassa scratch Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Kinkula
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 08.09.2008

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeTi Syys 27, 2011 1:35 pm

Very Happy Niinpä. Eli siis siinä toukka-asennossa mä pidän kuitenkin jaloillani kiinni tangosta niin en oikein tiedä paljonko painoa on käsillä, mutta varmaan aika paljon kun silmät pullistuu päästä. Very Happy

Ongelma on siis kiteytettynä se, että en pysty irroittamaan toista jalkaa tangolta niin etten kaatuis johonkin suuntaan. Yleensä siis mun yläkroppani lähtee kaatumaan eteenpäin. Tähän tarvis voida piirtää niin piirtäisin mun ongelmani. ;D Musta tuntuu että mä siinä toukka-asennossa killuessani ja yrittäessäni irroittaa toista jalkaa tangolta työnnän jaloillani itseäni kohti maata eli käsiä ja siksi musta tuntuu että kannattelen vähintään kolme kertaa oman painoni verran ja silmät pullistuu päästä. Varmaan helpottaisi kun antais sen painopisteen mennä jalan irroituksen myötä yli, mutta kun en saa jalkaa irti tangosta. Very Happy Kuullostaa ihan hämärälle.?
Takaisin alkuun Siirry alas
OonaK
Superman
Superman
OonaK


Viestien lukumäärä : 691
Ikä : 40
Location : Hki
Registration date : 09.01.2010

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeTi Syys 27, 2011 1:54 pm

Jos kuperkeikka ahdistaa, niin voi ymmärtää että tasapainoaisti vaatii ärsytystä. Tangolla niin monet liikkeet vaativat ihan oikeasti perusakrobatian harjoittelua. Jos maassa ei joku mene, niin eihän se millään voi korkeuksissa mennä. Reseptiksi voimistelutunteja tai muuta liikuntaa jossa tulee pyörimistä joka suuntaan Very Happy.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.gymi.fi
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeTi Syys 27, 2011 1:58 pm

En oo nyt varma, ymmärsinkö mäkään kunnolla, mutta kuulostaa siis siltä, että sulla on vielä tavallinen käsinseisonta tankoa vasten työn alla? Mä kyllä sanoisin, että opettele ensin se perus käsilläseisonta juuri vaikka tuosta krusifiksista "valumalla" ennen kuin alat opetella mitään kässärivariaatioita, mikä se perhosjaloinkin siis on. Kuulostaa myös siltä, että tulet vähän liian alas tuossa käsilläseisonnassa, silloin se tuntuu aivan mielettömän raskaalta. Eli yritä pitää kädet/käsivarret mahdollisimman suorina ja niin, että paino menee suoraan olkapäistä kämmenien varaan, jos nyt ymmärrät mitä tarkoitan - ei siis niin, että esim. kyynärpäät tai ranteet ovat venkulalla ja paino niiden varassa, silloin rikkoo vaan paikkansa. Ja käsilläseisonta ON pelottavaa, pikkuhiljaa vaan totuttelet siihen, kyllä se sieltä tulee! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Kinkula
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 08.09.2008

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeTi Syys 27, 2011 2:07 pm

Käsiseisonta selkä vasten tankoa onnistuu kyllä. Pitää kokeilla tuota maha vasten tankoa käsiseisontaa suorin jaloin uusiksi. Jotenkin vain oletin se olis helpompaa jos jalat on vaikka perhosasennossa. Ehkä niin ei olekaan. Olen kyllä muistanut pitää kädet niin suorina kuin mahdollista on.

Kuperkeikka eteenpäin on pahinta mitä tiedän! Rolling Eyes Kai sitä pitäisi vaan alkaa tehdä niitä perusjuttuja, joita jo ala-asteella vihasin. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeTi Syys 27, 2011 2:16 pm

Tuo kädet aika lähelle tankoa, ja pidä rinta kiinni tangossa ja jalat kohtuullisen korkealla tangolla, kuitenkin niin, että peffa on irti tangosta (eli toukka-asento, mutta rinta kiinni ja aika lähellä tankoa). Sit irrotat jalan ja viet sen yli, sen jälkeen madallat tangolla olevaa jalkaa, pistät vatsan, selän ja hartiat piukaksi, ja "työnnät" rinnan irti tangosta.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeTi Syys 27, 2011 4:03 pm

Munkin mielestä tämä oli tosi vaikea liike kun sitä ensimmäisiä kertoja harjoittelin. Loppuasento on helppo pitää, mutta siihen pääsy on hieman hankalaa, jos ei hallitse kunnolla tasapainoa käsilläseisonnassa eikä ole riittävästi voimaa käsissä. Se hetki, kun pitää työntää rinta irti tangosta on hankala, kun pitää saada se painopiste muutettua. Itse ratkaisin asian niin, että vaan kevyesti työnsin toisella jalalla itseni irti tangosta, vaikka tuntuikin, että menee jotenkin "yli" ja muutenkin oli tosi pelottavaa. Vähän sama, kuin takanojaan mennessä on se pieni hetki, jolloin pelkää, mutta sitten kun vaan menee sen ohi niin kaikki onkin ihan ok.

Varmaan kannattaa kuitenkin ensin harjoitella tasapainoilua käsilläseisonnassa, niin kuin jo ehdotettiin, eikä mennä perse edellä puuhun kuten eräät. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeKe Syys 28, 2011 7:34 am

Lainaus :
Mielestäni käteni ovat tarpeeksi lähellä tankoa ja yritän pitää rintaa tangossa kiinni, mutta sekin lähtee menemään eteenpäin.

Mä en ihan ymmärrä, miksi rintaa pitäisi yrittää pitää kiinni tangossa? Kun tavoitehan on saada rinta irti tangosta. Mä ainakin heti pukkaan itteni irti tangosta, vain toinen jalka jää siihen.
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeKe Syys 28, 2011 8:07 am

^Mun näkemyksen mukaan aluksi on hyvä pitää rinta tangossa, kun lähtee tätä kässäriä tekemään. Siitä saa yhden tukipisteen lisää, jos kässärit ei ole kokonaisuudessaan kovin tukevia. Siihen asti rinta tangossa kiinni, kunnes on irrottanut toisen jalan tangosta ja tuonut sen selän yli. Voihan tuo tosiaan olla yksilökohtaista, mutta näin mä oon tuon aina aatellut. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeKe Syys 28, 2011 5:25 pm

Mä en löytänyt tätä millään rinta kiinni tangossa. Mutta heti kun otin reippahasti etäisyyttä niin johan alkoi tasapaino löytymään Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitimeKe Syys 28, 2011 5:50 pm

Mulla kans toi riittävän lähellä tankoo alotus auttoi. ennen yritin kauheen kaukaa eikä tasapainoa koskaan löytyny sit kun älysin pitää rinnan lähellä tankoa niin onnisti. Sama mulla toisin päin takanojasta kässäriin jos en alota pää reilusti tangon ohi niin en saa tasapainoa ja tuntuu että koko paino "kaatuu" alaselän päälle. mutta kait nämäkin on aika yksilöllisiä juttuja että mistä se tasapaino löytyy... kannattaa kokeilla käsiä ja rintaa eri kohdissa niin että löytyy tukeva kohta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Empty
ViestiAihe: Vs: Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu   Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Käsiseisonta perhosjaloin, ei onnistu
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Ku ei onnistu niin ei onnistu
» Taivutus takanojassa? Ei vaan onnistu...
» Keskustelua notkeudesta

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: