Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 LUE TÄMÄ: Olen ostamassa ekaa tankoa, minkä valitsen?

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

LUE TÄMÄ: Olen ostamassa ekaa tankoa, minkä valitsen? Empty
ViestiAihe: LUE TÄMÄ: Olen ostamassa ekaa tankoa, minkä valitsen?   LUE TÄMÄ: Olen ostamassa ekaa tankoa, minkä valitsen? Icon_minitimeKe Loka 12, 2011 4:21 pm

Tämän tekstin kirjoitti alunperin Soila aiheessa Fitpole vs. anti-shop (linkki). Omasta puolestani haluaisin sanoa, että kukaan muu ei voi kertoa, millainen tanko sinun kannattaa ostaa, vaan joudut itse vertailemaan vaihtoehdot ja päättämään omia tarpeitasi vastaavan tangon. Me kaikki olemme erilaisia, joten meille on tarjolla eri tankoja - jos yksi ainoa olisi yksi, ainoa ja paras, kaikillahan olisi sellainen Smile


Soila kirjoitti:
Mää nyt kasasin jonkinlaista plussat ja miinukset listaa. Itsellä hieman kokemusta antishopeista, fitpolesta kuin x-pole chromista (titaniumista ei) mutta listalla myös muita havaintoja muiden kommenteista poimittua ja kommentteja (otin nyt x-polenkin mukaan mun myöhään hokasin että kyse olikin vain anti vs fit Rolling Eyes ). Aikalailla mielipiteistä kiinni, varmasti keksii lisääkin plussia ja miinuksia ja mitkä kullekin merkitsee jotain ja onko toiselle kuitenkin joku ominaisuus/asia miinusta eikä plussaa tai päinvastoin, mutta näin nyt oman näkemyksen mukaan ja hieman myös muita mukaillen:


Antishopin tangot:
- ei säätelyvaraa
- kiinnitys (ruuvi kattoon kiinni, saako vuokrakämppään asennella?), mutta
+ Iina kommentoi että joku sovitinpala olisija niinhän sitä onkin, tosin antishopin kommentti: "Suosittelemme ruuvikiinnitystä, mutta tilanteessa,
jossa se ei ole mahdollista voi käyttää tätä kattokiinnikettä.", eli onko luotettava/pysyy paikallaan? Hintaan tulee 15e lisää josko ostaa palan.
++ hinta
+ jauhemaalattu/hyvä pito
- vain staattinen (josko edes spinnailun puute haittaa/on merkitystä)
+/- yksiosainen (+tykkääkö ettei ole saumaa keskellä, -pitkänä vie kuitenkin tilaa irroitettuna ym.)
- rajalliset mahdollisuudet/ei kuljetettavaa mallia saatavilla, ei niin yleisesti käytetty (? ja onko väliä)

Fitpole:
-- hinta (no miinus tai ei mutta on kalliimpi kuin antishoppi), kallein tanko
+ suomalainen (no ketä taas koskettaa tai ei)
+ saatavuus lienee ollut tasainen (en ainakaan ole huomannut että olisi valiteltu ongelmista?)
- jotain ongelmaa oli kaksiosaisten kierteissä, pitäisi olla jo historiaa/ei ongelmana uusissa
+ kiinnitys/pystytys melko helppo (kiristys ylhäällä), mutta
- customoitu spinnaava oli vaikeampi kiristää kuin original (ei kaikkien mielestä)
+ jauhemaalattu/hyvä/paras pito (ewyn mukaan parempi kuin antishopeissa, itsellä ei muistikuvaa enää antishoppien pitävyydestä eikä silloin ollut edes fittiä)
+ säätövara, myös jatkopaloja saatavilla
+ spinnaavaa ja staattista molempia tarjolla (fitpole spin ja original)
+ saa myös customoituna (fitpole custom, myös joko yksi tai kaksiosaisena ja haluamallaan pituudella (myös spin))
+ eri värejä tarjolla (jos haluaa tuunata ja maksaa lisää)
- jos haluaa kilpailla niin näitä tankoja ei juurikaan käytetä/täytyy opetella x-polen pitoon, mutta
+ monet ovat olleet tyytyväisiä fitpoleen ja sen pitoon verrattuna x-poleen (tästäkin mielipiteitä, jotkut ei taas pidä jauhemaalatuista)
- ei ole kuljetettavaa mallia
(tosin olen kyllä reenannut (mielestäni niissä luki ahlsport) myös isohkolle puulevylle asennetuilla valkoisilla jauhemaalatuilla, mutta niitä ei ole kuitenkaan myynnissä? Eipä kyllä olisi varmaan riittävän jykeviä kisakäyttöön ja isoilla spinneillä lie mahdollista kippaa koko alusta tankoineen kun vähänkään vauhdikkailla spinneillä liikkuu paikaltaankin)

X-pole:
- hinta (no miinus tai ei mutta on kalliimpi kuin antishoppi), mutta
+ halvempi kuin fitpole (staattinen jo melko huomattavastikin halvempi kuin fit jonka hinta nousikin tovi sitten)
- saatavuuden kanssa on ollut välillä ongelmia/kestänyt kauan toimituksissa, ei tosiaan kylläkään aina
++ kiinnitys/pystytys helppo ainakin uusissa malleissa? (alhaalta kiristys. Uudesta ei kokemusta, mutta
- jotain ongelmia ihmisillä on ollut palojen jumittelujen kanssa)
itsellä oli vanha jättimäisellä kupolilla oleva joten kupoli painoi aikalailla ja tangossa oli alhaalla nivel joten se heilui ja kaatuili minne lystäsi kun ei kädet riitä kaiken pitelyyn joten tarvitsi kyllä apua pystyttelyssä Razz)
+/- valinta chromen ja titaniumin välillä (chrome vissiin liukkaampi, titanium pitävämpi ja joskus liiankin pitävä/polttaa ihon; vähän ihmisestä/ihosta kiinni mikä on hyvä ja mielipiteitä on monia)
+ säätövara, myös jatkopaloja saatavilla
+ spinnaavaa ja staattista molempia tarjolla (x-pert ja x-pole sport)
+ lienee yleisimmin käytetty, ainakin kilpailuissa
+ myös kuljetettava malli; x-stage jos haluaa lähteä ulkoilmoihin reenaamaan



Lopuksia vielä kommentoin että jos tankoa ei tosiaan vielä ole ja rahaa on rajallisesti niin kyllä antishoppi vie voiton hinnallaan puutteistaan huolimatta kun ainakaan omasta mielestä ne puutteet ei oleellisia ole (etenkin kun sovitinpala on olemassa ja jos ei ole heti muuttamassa/ei tule ongelmaa pituuden kanssa ja onko mm. spinnillä väliä). Semmottii Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
opa
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 04.03.2014

LUE TÄMÄ: Olen ostamassa ekaa tankoa, minkä valitsen? Empty
ViestiAihe: eka tanko, pito??   LUE TÄMÄ: Olen ostamassa ekaa tankoa, minkä valitsen? Icon_minitimeTi Maalis 04, 2014 7:36 am

Olen kanssa hankkimassa ekaa tankoa. Mulla hikoilee kädet aika paljon, mitä eroa on tankojen pidossa? Luin että kromi on liukkaampi kuin titaani, mutta entä mitä nämä "jauhemaalatut" on? millaisia kokemuksia muilla on näistä?
Takaisin alkuun Siirry alas
 
LUE TÄMÄ: Olen ostamassa ekaa tankoa, minkä valitsen?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-
Siirry: