Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Takanoja

Siirry alas 
+20
Eeva
lilith84
Fifi
Lotta.
Ainolivia
shadow87
Saila
Ewy
hemuliini
Tiu
BLAAAAACK
Pdm
Herkkupurkki
wilmiina
Retu
Ivanka
sonkos
Iina
Mortianna
Katya
24 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Katya
basic inverter
basic inverter
Katya


Viestien lukumäärä : 38
Ikä : 48
Location : Ulvila
Registration date : 03.08.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeMa Loka 24, 2011 8:23 pm

Auttakaa nyt tyhmää mäessä tai vääntäkää mulle rautalangasta mut nyt en tajua tuosta takanojasta mitään Rolling Eyes Iinan opetusvideota katsonut nyt sen miljoona kertaa ja yrittänyt ja yrittänyt enkä tajua mitä teen väärin. Jos siis olen ymmärtänyt oikein niin menen tangon eteen seisomaan ja laitan jalan tangolle josta nousen istuntaan sitten kippaan itseni ja irrotan kädet joo mut miten voi enää tiputtautua hiljalleen alas tai mennä kyynärnojaan tai ylipäätänsä mitään kun mulla on jo hartiat maassa kun heittäydyn taaksepäin Suspect mun istunta on siis jo niin matalalla että pitäis kiivetä ensin tangolle ja sit vasta heittäytyä ja näinhän videossa ei opeteta:( missä siis menee vikaan????
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeMa Loka 24, 2011 8:37 pm

Voit nostaa itsesi tangolle istumaan, tai kiivetä ensin yhden askeleen.

niinkuin tässä:


tai vähänniinku tää mut vähän hallitummin. Wink :

Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeMa Loka 24, 2011 8:43 pm

Tai sit siirryt sieltä easyltä pois ja tulet niille oikeille tunneille sen jälkeen ni ei tartte itekseen ihmetellä... Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Katya
basic inverter
basic inverter
Katya


Viestien lukumäärä : 38
Ikä : 48
Location : Ulvila
Registration date : 03.08.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeMa Loka 24, 2011 8:57 pm

Iina:No ensi viikolle olisikin jo ensimmäinen tekniikka tunti varattu cheers mut oli pakko kysyä kun on jo viikon vaivannu tuo asia enkä saa asialta mielenrauhaa Rolling Eyes

Mortianna:Kiitos:)kiipeillään sit ja katotaan mitä tulee.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeMa Loka 24, 2011 9:02 pm

Ja tartteis olla 1/2 että aletaan tehdä takanojaa. Ykkösillä ei yleensä käännytä ylösalaisin ellei satu olemaan todella edistynyttä porukkaa. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
sonkos
intermediate inverter
intermediate inverter
sonkos


Viestien lukumäärä : 128
Ikä : 46
Registration date : 17.11.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeTo Tammi 05, 2012 9:28 am

Iina kirjoitti:
Ja tartteis olla 1/2 että aletaan tehdä takanojaa. Ykkösillä ei yleensä käännytä ylösalaisin ellei satu olemaan todella edistynyttä porukkaa. Smile

Mie oon nyt kohta kk harrastanu tankoilua...ja eilen kävin tokalla tekniikka tunnilla. Ne on alkeis tunteja, mutta eilen tehtiin mm. krusifiksi, pääalaspäin... Meinasin tulla sieltä tyylikkäästi naamalleni, mut onneks sain hidastettua vauhtia ja käsillä otin vastaan Very Happy

Oonkii miettinyt, mitä tehään norm. alkeis tunneilla?

Takanojassa en vaa uskalla laskeutua... Irroitan kädet ja jään vaakatasoon... En jotenkin osaa laskeutua siitä enään alemmaks Laughing

Ostin kk kortin kyseiselle salille ja nyt rupeen käymää 3xvko tunneilla... Tää kotona poleilu ei oikein tuo edistystä Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeTo Tammi 05, 2012 1:54 pm

Itse muistelisin, että ykköstunneilla invertti --> krusifiksi on ainoa pääalaspäinliike, mitä tehdään. Niin ja tietysti etureisipolvitaivepitoa kokeiltiin maasta, onhan sekin tavallaan pääalaspäin. Mutta kyllä tuota krusifiksia meidän koululla ainakin alkeissa tehdään, ei tosin välttämättä joka tunnilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
sonkos
intermediate inverter
intermediate inverter
sonkos


Viestien lukumäärä : 128
Ikä : 46
Registration date : 17.11.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeTo Tammi 05, 2012 4:21 pm

Ivanka kirjoitti:
Itse muistelisin, että ykköstunneilla invertti --> krusifiksi on ainoa pääalaspäinliike, mitä tehdään. Niin ja tietysti etureisipolvitaivepitoa kokeiltiin maasta, onhan sekin tavallaan pääalaspäin. Mutta kyllä tuota krusifiksia meidän koululla ainakin alkeissa tehdään, ei tosin välttämättä joka tunnilla.

Mielenkiinnolla jään oottelemaa, mitäköhä muuta opin cheers

Jotenkin vaa tulee hirveen paljon uusia juttuja, miun päähän ei tartu mitään Very Happy No, eiköhä tää tästä... Viikon pääsät osaan takanojan!! Laughing

Senkii takia vähä utelen, ku meinaan suunnata kerran kk pääkaupunkiseudulle oppimaan... Käyn siellä kerran kk koulussa, ni otan siitä kaiken irti, poleilunkin kannalta. Ni mihin tunneille sitä sit kannattaa ilmottautua? alien
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeTo Tammi 05, 2012 8:39 pm

Hei kummalla kannattaa aloittaa tuolla nilkkatakanojalla vai polvitakanojalla? Siis kumpi on pitävämpi, vai onko seki sit yksilöllistä Smile Ja kummasta siihen onhelpompi mennä, niin että on käsilläseisonnassa tankoa vasten ja sit tanko jalkojen väliin ja tangosta kiini vai tuolleen istualtaan? Tääki taitaa taas olla yksilökysymys mut kokemuksista ois kiva kuulla.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeTo Tammi 05, 2012 8:48 pm


Yleensä polvitakanoja tuntuu tukevammalta kun "lukko" on lähempänä tankoa, siitä tunneillakin kai tavallisesti aloitetaan Smile Ja istumisen kautta kallistamalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeTo Tammi 05, 2012 8:50 pm

Martta kirjoitti:

Yleensä polvitakanoja tuntuu tukevammalta kun "lukko" on lähempänä tankoa, siitä tunneillakin kai tavallisesti aloitetaan Smile Ja istumisen kautta kallistamalla.

en allekirjota, mulla on alusta asti ollu nilkkatakanoja helpompi...
siks sanon aina oppilaille et molempia kannattaa heti kokeilla koska ei vaan voi tietää kummalla on helpompi alottaa....
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeTo Tammi 05, 2012 9:19 pm


Niin, siinä luki "yleensä" koska kaikki mun tankoilutoverini ovat muistaakseni onnistuneet ensin polvitakanojassa mutta eivät varmastikaan kaikki maailman tankoharrastajat. Mitään sen tieteellisempää selvitystä en aiheesta ole tehnyt, eli totta kai kannattaa kokeilla molempia!
Takaisin alkuun Siirry alas
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeTo Tammi 05, 2012 10:11 pm

Mä en oo ikinä onnistunut polvitakanojassa. Nilkkatakanojan opin yhdellä tunnilla.

Hassua. =)
Takaisin alkuun Siirry alas
Pdm
intermediate spinner
intermediate spinner
Pdm


Viestien lukumäärä : 68
Ikä : 33
Location : Oulu
Registration date : 06.01.2010

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeTo Tammi 05, 2012 10:17 pm

Mulla on kanssa että oon tehny yhden käden sormilla laskettavan määrän polvitakanojia. Ei tunnu hyvältä ja on tosi epävarma olo. Nilkkatakanoja taas on ehdottomasti yksi suosikkiliikkeistä Very Happy Eli vahvasti yksilölliseksi uskaltaisin sanoa, lähtee testailemaan sitä mikä luontevammalta tuntuu Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimePe Tammi 06, 2012 9:48 am


Mulla onnistui polviversio ensin (ja siihen muuten meni kauan!) ja nilkkatakanoja tuli sitten melkein heti perässä kun ylipäänsä tajusin mikä siinä liikkeessä on ideana. Sitten se polvitakanoja jäikin kokonaan pois, en tykkää yhtään tehdä sitä, on ruma ja tuntuu inhottavalta Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimePe Tammi 06, 2012 12:04 pm

Mä oon taas Martan kanssa samaa mielta, mutta painotan että se on yksilökohtaista. Nilkat ristissä takanoja tyssäsi mulla siihen kun en nostanut polvia tankoa vasten - eli siis jalkoja tarpeeksi ylös - tarpeeksi nopeasti vaan jäin killumaan vaakatasoon, jolloin ei ole oikein pitoa missään. Sitten vaihdoin polviversioon ja huomasin että se sujuu. Lopulta rupesin tekemään niin, että menin povitakanojaan, laitoin kädet lattiaan, suoristin jalat nilkat ristiin ja nousin ylös. Sillä tavoin taisin oppia nilkkatakanojan. Ja ihan niinkuin Marttakaan, minäkään en käytä nykyisin juuri ollenkaan polvitakanojaa.

Mun treenikaverille oli helpompi polvitakanoja ensin, mun oppilaalle on nilkat ristissä helpompi.
Takaisin alkuun Siirry alas
sonkos
intermediate inverter
intermediate inverter
sonkos


Viestien lukumäärä : 128
Ikä : 46
Registration date : 17.11.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeKe Tammi 11, 2012 11:29 am

JES!!! Polvitakanoja "hallussa" cheers

Tänä aamuna päätin, NYT rupeen harjottelee takanojaa ja uskalsin tehä, ku oli sohvatyyny alla;) Hyvä vinkki tuo, et nousee jalat suorana ylös, se treenaukseen, en nimittäin uskaltanu sillee laskeutuu nojaan Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
BLAAAAACK
intermediate inverter
intermediate inverter
BLAAAAACK


Viestien lukumäärä : 182
Ikä : 31
Location : Tampere
Registration date : 13.12.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeSu Helmi 05, 2012 9:07 pm

Mulla takanoja jostain syystä sattuu ihan törkeänä ihoon. Voi toki olla ettei lihakset vielä ihan kestä takanojaa, mutta istuminen tangolla ei satu kuitenkaan lainkaan.. :/ Ärsyttää kun koittaa vääntää ja tuijottaa opetusvideoita mutta kipukynnys tulee vastaan kun kippaan itseni alas istuma-asennosta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tiu
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.10.2010

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeSu Helmi 05, 2012 9:26 pm

Mulla se kipu on ainakin pahin just siinä, kun alkaa kippaamaan sitä, mut sit siellä takanojassa ei enää satu. Että sen yli vaan pitää jotenkin mennä tai sit se ei vaan ole ehkä ihan oikeessa asennossa. Mulla ainakin kesti et löytää sen pisteen, ettei se satu enää niin että tekee mieli itkeä!

Multa katos tunto toisesta sisäreidestä kokonaan just siitä takanojakohdasta, kun aloin tehdä sitä syksyllä, eikä se ole vieläkään palannut....... Very Happy En tiedä onko ihan normaalia, mutta eipähän ainakaan satu!
Takaisin alkuun Siirry alas
BLAAAAACK
intermediate inverter
intermediate inverter
BLAAAAACK


Viestien lukumäärä : 182
Ikä : 31
Location : Tampere
Registration date : 13.12.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeLa Helmi 11, 2012 10:22 pm

Nyt menee hermo, väänsin kolme varttia tänään takanojaa ja sain vaan kaksi kertaa kädet irti irvistäen. En ymmärrä miksen osaa, nilkkanoja tuntuu paljon mukavemmalta kuin takanoja Sad Ärsyttää suuresti. Nyt on sisäreidet kipeenä ja onnistuin muljauttamaan säärilihaksenikin jotenkin kummasti.

Missä ihmeessä vika, kun kippaan itseni ylös niin alan pyöriä siinä (vaikka on staattinen tanko) ja kun yritän avata jalkoja enemmän niin tipahdan niskoilleni kun pito sisäreidestä katoaa? Mur mur, jos ongelmat johtuu lihasten puutteesta niin mitä kannattaisi tehdä että ne vahvistuisi?

Voisi olla ehkä fiksua varata tunteja tekniikkatunneille, niin pääsisi ehkä kotireeneissä eteenpäin..
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeLa Helmi 11, 2012 11:48 pm

Siis nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat Question Kun takanoja perinteisesti ja tässä topicissa tarkoittaa tätä: http://www.triagedesign.co.uk/wikipole/images/thumb/6/63/Crossanklerelease.jpg/400px-Crossanklerelease.jpg (ei tosin mikään hyvä kuva tuo, mutta kyllä siitä idean saa)
Tai sitten en vaan ihan ymmärtänyt, miten "kippaat ylös" ja miksi yrität avata jalkoja? scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
BLAAAAACK
intermediate inverter
intermediate inverter
BLAAAAACK


Viestien lukumäärä : 182
Ikä : 31
Location : Tampere
Registration date : 13.12.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 2:33 pm

Haaa, no tämä selvittää hirmuisesti, tulipa tyhmä olo Embarassed Siis meinaan polvitakanojaa, mutta olen oppinut suomenkieliselta opetusvideolta että se on takanoja Very Happy Meinaan siis tätä > http://www.tankotanssi.fi/wp/?page_id=3349 (toinen opetusvideo)

Yritän siis avata polvea että saisin pitokohdan pohkeelle, kun se tuntuu jäävän liikaa polven kohdalle, mutta kun koitan avata niin humps, pito katoaa.

Ja tuon linkittämäsi kuvan, ilmeisesti takanojan (jonka nimen olen oppinut nilkkatakanojana) osaan kyllä, mutta polvitakanoja ei luonnistu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 3:00 pm

Mä en tiedä, tuleeko mulla polvitakanojassa pito vähän eri kohtaan, mutta mä en todellakaan uskaltais avata jalkojani yhtään Very Happy Päin vastoin puristan niitä tiukasti toisiinsa kiinni. Mulle ehkä isoin vinkki tuohon oli, että suoristaa kunnolla sitä suoraa jalkaa.

Ainakin kuvasta päätellen mulla tosiaan on vähän eri paikassa pito.. Jännää. Enpä oo ikinä ajatellut, että se vois olla muuallakin.

Takanoja 14255_179314562421_747307421_2865812_897568_n

Edit. Tää muuten selittää, miksi sen Rainbown jatkaminen polvitakanojasta tuntui musta tosi oudolle ajatukselle.... Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 3:32 pm

häh emmää tajuu missä sul tos on pito affraid
Takaisin alkuun Siirry alas
sonkos
intermediate inverter
intermediate inverter
sonkos


Viestien lukumäärä : 128
Ikä : 46
Registration date : 17.11.2011

Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 4:13 pm

Mie taas avaan toista jalkaa niin, että pito tulee pohkeelle Very Happy En uskalla viel tehä suorin jaloin, sillo ei oo pitoo missää Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Takanoja Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja   Takanoja Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Takanoja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: