Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pito-ongelmia kotitangossa

Siirry alas 
+7
Ewy
Paprika
Pirpana
Päivi
Tiu
sluippa
Janica90
11 posters
KirjoittajaViesti
Janica90
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 6
Location : Hämeenlinna
Registration date : 16.05.2011

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeTo Marras 24, 2011 11:45 am

Auttakaas kokeneemmat, oon nyt puolisen vuotta käynyt tankotunneilla ja kotona on tanko seisonut olohuoneessa yhtä kauan, olen kyllä monta kertaa yrittänyt harjoitella sillä mutta en vaan pysy siinä ja tanko on myös älyttömän kylmä, vaikka kuinka yritän ensin tehdä peruspyörähdyksiä ja lämmittää tankoa ja sitten vasta pitoja, niin en silti pysy siinä sitten millään. Tanko on siis krominen x-pole.
Mikä auttais? Kiinnostuskin hiipuu koko ajan kun ei pääse niin usein harjoittelemaan.
kiitos kovasti etukäteen vastaajille!
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeTo Marras 24, 2011 2:16 pm

Lue täältä grippiavuista: http://spinaround.niceboard.org/t983-lempi-grippiapu
Takaisin alkuun Siirry alas
Tiu
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.10.2010

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeTo Marras 24, 2011 3:02 pm

Mulla tuli mieleen että kun tanko on kerran noin vähän aikaa vasta ollut ns. kunnon käytössä, olisko siinä vielä vaan jäljellä sitä pintaa, mikä on uusissa tangoissa? Ootko puhdistanut sitä tankoa kunnolla sen jälkeen, kun sait? Mulla oli ainakin tanko monta viikkoa ihan tappoliukas, mutta kun puhdistin sen kunnolla jne, niin vähitellen se "normalisoitui". Very Happy Alussa tosiaan tuntui melkein mahdottomalta tehdä mitään, kunnes se pinta kului. Ja mulla on siis myös krominen X-pole.
Takaisin alkuun Siirry alas
Janica90
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 6
Location : Hämeenlinna
Registration date : 16.05.2011

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimePe Marras 25, 2011 6:35 pm

no mä mietinkin että pistäkö mun vaan putsailla sitä, jos se siitä, täytyykö sitä putsata aina vaan ennen kun treenaavai voiko esim. joka päivä vaikkei treenaiskaan? SOpiiko siihen ihan puhdistusaineen ja veden sekoitus? Kuinka kauan sitä täytyy sitten putsailla että voi kunnolla alottaa harjoitella sillä?
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeLa Marras 26, 2011 10:29 am

Yleensä kai käytetään tangon puhdistamiseen desinfiointiainetta tai suihkupullossa veden ja desinfiointiaineen sekoitusta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Päivi
intermediate inverter
intermediate inverter
Päivi


Viestien lukumäärä : 114
Location : Helsinki
Registration date : 28.03.2010

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeLa Marras 26, 2011 3:20 pm

Itselläni on Fitpole, eli teknisesti samanlainen tanko kuin Pole4Fitillä, jossa käyn tunneilla. Silti ainakin ensimmäisen harrastusvuoden ajan tuntui, että kotona ei vain ole pitoa. Koululla aina lämmitellään kunnolla ja itse salissakin on lämpimämpi kuin kotona, jossa tanko on isojen ikkunoiden vieressä. Kummasti sitä pitoa alkaa kuitenkin tangolla vietettyjen tuntien myötä löytyä. Eilen koululla aloitettiin suoraan lämppäreiden jälkeen tekemään takanojia kylmällä tangolla, ja kotiin päästyäni kokeilin kotona kylmällä tangolla puolijadea. Enpä olisi ikinä ajatellut moisia tekeväni kylmällä tangolla. Joten tsemppiä vaan ja treenaile, vaikka tuntuukin, ettei pitoa ole. Mun vähäisten kokemusten mukaan kromitanko vaatii kauan lämmetäkseen, mutta pitää sitten kyllä tosi hyvin. Lämmittele kunnolla ja tee alkuun pyörähdyksiä, jos vaan kotona mahdut.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pirpana
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 23.09.2012

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeMa Tammi 21, 2013 8:20 pm

Mulla on titaaninen tanko, vähän käytettynä ostettu mutta itse ahkerasti olen yrittänyt käyttää. Ongelmana myös tuo pito Mad Tuntuu että kylmänä on parempi pito kuin tangon lämmetessä. Putsaan sitä kunnolla ennen treeniä, välissä ja treenin jälkeen desinfiointiaineella mitä kokeneemmat on neuvoneet käyttämään mutta ei tunnu tuo liukkaus häviävän sitten millään. Treenaaminen loppuukin sitten aina siihen kun ei pysy tangolla edes grippien avulla ja kädetkin luisuu koko ajan sitten.
Millähän ihmeellä/tökötillä tuon tangon saisi vähemmän liukkaaksi????
Takaisin alkuun Siirry alas
Paprika
intermediate spinner
intermediate spinner
Paprika


Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 37
Registration date : 28.03.2011

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeSu Tammi 27, 2013 1:53 pm

täällä sama ongelma. Treenit jäävät aina kesken kun kotona tangolla ei vaan pysy! Lämmitelty on, kokeiltu on titet ja gorillat ja pahimpina epätoivon hetkinä oon jopa föönillä yrittänyt tota kromia lämmittää. Silti edes yksinkertaisimmat pidot ei tahdo onnistua. Voiko syynä olla tää talvi ja onko vaan parempi luovuttaa ja kaivaa tanko taas esille sitten kun leskenlehdet kukkii?! Evil or Very Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeSu Tammi 27, 2013 3:32 pm

Onhan tuo toki talvella haastavampaa saada lämpimäksi. Jos nyt jotain vinkkejä, joita voisi kokeilla:

- Huolehdi ihon kosteudesta (esim. edellisenä iltana). Iho kuivuu talvella ja ainakin mun on rasvattava ihoani säännöllisesti, jotta pito tangolla pysyisi. Nää on tosi yksilöllisiä juttuja, mikä rasva ja rasvaustiheys toimii kelläkin, mutta tähän kannattaa kiinnittää huomiota ja etsiä sitä itselle toimivaa komboa. Mun iholle ihan parasta pitoa antaa Doven peruskosteusvoide. Iltaisin kun laittaa on seuraavana päivänä loistava pito Smile Doven kevyestipäivittävällä ihan liimaudun tankoon seuraavana päivänä Very Happy

- Kunnon lämmittely itselle ja tangolle (kesät talvet Wink ). Kannattaa tehdä lämmittelyt pitkähihaisessa paidassa ja pitkissä housuissa ja pukea aina hengähdystauoilla vaatetta päälle kans, että lämmöt säilyy.

- Tankoa voi lämmittää myös sellaisilla lämpöpusseilla, joita saa esim. apteekeista. Pussi mikroon ja sit teipillä kiinni tankoon. Kuulin tän vinkin tankostudiolta, itse en oo testannut. Mutta kokeilemisen arvoinen varmasti Smile

- Treenit saunan jälkeen? Voisi toimia, tätäkään en oo itse testannut aikoihin.

- Huoneenlämpö tarpeeksi korkealla. Mulla on olohuoneen patteri kakkosella ja makuuhuoneen kokonaan poissa päältä, että asumislämpötila pysyis hyvänä ja jakaantuis tankoilun kannalta parhaalla tavalla Very Happy

- Eripintainen tanko. Krominen on musta kaikista vaikein saada pitämään hyvin. Vaatii tosi pitkät lämmittelyt ja hyvät lämmöt.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ezeei*Roxx
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ezeei*Roxx


Viestien lukumäärä : 225
Location : Oulu
Registration date : 17.04.2012

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeMa Tammi 28, 2013 9:04 pm

Ewy tuossa laittoikin tosi kattavan vinkkilistan, omasta puolestani korostaisin vielä tuota ihon kosteutusta! Itselläni on suht normaali iho, toki talvisin kuivahko, ja mulla ainakin tosi tarkkaa kosteuttamisen kanssa. Kuiva iho ei pidä tangolla, mutta jos rasvaan liikaa niin ei pidä silloinkaan. Suosittelenkin ihon kuorimista silloin tällöin rasvaamisen lisäksi. Ja aluksi kannattaa kokeilla rasvata tosiaan edellisenä iltana, itellä toimii niin parhaiten. Kokeilin kerran rasvata aamulla ja illalla tangolle - ei ollu voiteet imeytyny vielä eikä istunnassakaan pysyny. Mulle ihan paras ja kätevin voide tämmönen kuin Mediterraneo Latte Corpo Body Milk with organic olive oil. Vihreä pumppupullo löytyi Prismasta. Pole-a-holicin verkkokaupasta saatava Pole Physics on myös huippu tuote, itselläni se päivettävä versio käytössä silloin tällöin.

Niin ja tosiaan joillekin se krominen tanko ei vissiin vaan passaa, silloin ei kai auta muu kuin vaihto jauhemaalattuun (fitpoleen).
Takaisin alkuun Siirry alas
tuhoelain
intermediate inverter
intermediate inverter
tuhoelain


Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 37
Location : Tampere
Registration date : 15.10.2012

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeMa Tammi 28, 2013 9:32 pm

Olen huomannut, että kun pakkanen kiristyy, iho kuivuu(mulla on muutenkin melko kuiva iho) entisestään ja ilmakin on muutenkin kuivempi. Silloin pito on huonompi kuin normaalisti. Näillä nollakeleillä taas pitoa löytyy tosi paljon helpommin. Talvella sähköpatterit kuivattaa ilmaa kotona ihan huomattavasti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Paprika
intermediate spinner
intermediate spinner
Paprika


Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 37
Registration date : 28.03.2011

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeMa Tammi 28, 2013 10:55 pm

Kiitos vinkeistä <3 Mun ongelman syy voisikin sit olla juurikin tuossa ihon kuivuudessa, oon nimittäin todella laiska rasvaileen itseäni. Nyt siis lotionit kauniiseen käteen ja parasta toivomaan. Raportoin myöhemmin jos eukko alkaa taas tolpan nokassa pysymään Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeTi Tammi 29, 2013 1:00 am

Mä rakastan Dew Point Polen grippiapua mun kuivan ihon kanssa. Sehän siis perustuu myös siihen ihon kosteuttamiseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
Paprika
intermediate spinner
intermediate spinner
Paprika


Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 37
Registration date : 28.03.2011

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeLa Helmi 02, 2013 2:46 pm

Jee, tuo ihon ahkera rasvaus tosiaan auttoi! Sain jopa tehtyä ekaa kertaa tänään doven cheers Käytin tollasta vaseline moisture locking lotionia ja sitä sai lätkyttää kesken treeninkin iholle ja vaikutus pitoon oli vain positiivinen. Talven treenit siis pelastettu Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
enbou666
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 35
Location : Pori
Registration date : 14.04.2013

Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitimeKe Kesä 05, 2013 9:26 am

Itseltäni löytyy kotoa fitpole. niissä on omasta mielestäni parempi pito ja koska kotonamme tila on suht rajallinen niin en pysty lämmittelemään sitä siten kuin x-polea kuuluisi. alussa pitoa ei oikein omasta fitpolesta tahtonut löytyä, liekö sitten syynä kuiva ja kylmä talvinen ilma, mutta pesin tankoni muutamaan otteeseen ihan viinalla ja johan loppui liukkaus! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pito-ongelmia kotitangossa Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmia kotitangossa   Pito-ongelmia kotitangossa Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pito-ongelmia kotitangossa
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Ongelmia, X-pole !
» ongelmia kuvien kanssa
» Pito-ongelmat

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: