Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Harrastukseen vaikuttavat sairaudet

Siirry alas 
+11
helipsu
Henski
mujuvaa
Mortianna
Sonja
Herkkupurkki
Ainolivia
Ish
merqus
ttinooo
Vanillalatte
15 posters
KirjoittajaViesti
Vanillalatte
basic spinner
basic spinner
Vanillalatte


Viestien lukumäärä : 27
Ikä : 34
Location : Rovaniemi
Registration date : 07.11.2011

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeLa Tammi 21, 2012 3:44 pm

En huomannut että tällaista ketjua vielä olisi, niin päätin aloittaa. Haluaisin siis tietää, että onko täällä muilla joitain tankoharrastukseen vaikuttavia sairauksia/vammoja. Itselläni on vasemmassa ranteessa luupatti, joka aiheuttaa hermopinteitä ja ranteeni nivelet ovat muutenkin kuulemma löyhät. Jaetulla otteella en voi tehdä tangolla paljon mitään ja muutenkin täytyy olla varovainen ettei käsi pahene tai kivun takia petä alta. Käsikirurgi tosin suositteli harrastuksen jatkamista, koska se vahvistaa hyvin käden lihaksia, jotka tukevat niveliä. Joskus vain harmittaa kun ei voi ihan täysillä aina reenata Sad Keväällä/kesällä on edessä myös mahdollisesti käsileikkaus ja sen jälkeen tuskin pitkään aikaan pystyn harrastamaan. Pelottaa että menetän intoni kokonaan pitkällä tauolla.
Takaisin alkuun Siirry alas
ttinooo
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 33
Location : Helsinki
Registration date : 19.01.2012

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeLa Tammi 21, 2012 6:09 pm

En ole vielä ensimmäistäkään kertaa tangolla ollut, mutta missä tahansa liikunnallisessa lajissa mun selkä on hidasteena ainakin alussa. Mulla on selän välilevy(i)ssä jotain vikaa, ja se kipuilee milloin minkäkin verran. On niitä hetkiä kun makaan viikon sängyssä kun en pysty kivuiltani liikkumaan, ja on niitä (harvoja) kertoja kun missään ei tunnu mitään.
Jos en olisi niin auttamattoman laiska, selkä- ja vatsalihaksia treenamalla asia luultavasti helpottuisi.

Vasemmassa kädessä mulla on.. jotain? Hermoratatutkimus tehtiin nelisen vuotta sitten, ja ilmeisesti hermot on kunnossa (hehheh) mutta puristusvoima kädessä on oikeaan verrattuna tosi heikko. Nykyään se on parempi, muttei aivan ennallaan kuitenkaan. Tuskin tuleekaan olemaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
merqus
Superman
Superman
merqus


Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 11.06.2008

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeLa Tammi 21, 2012 6:29 pm

Sydämessä on jotain häikkää. Rasituksessa nousee sykkeet pirun korkealle ja jos ei pysähdy välillä tasaamaan sykkeitä niin ensin alkaa lievä huimaus, jos siitä vielä jatkaa alkaa tuntua siltä, että taju lähtee. Lopuksi katoaa lihaksista yhtäkkiä voimat. Ainoastaan yhden "kohtalotoverin" olen tähän mennessä löytänyt, tosin en tiedä onko meillä vian aiheuttaja sama. Oireet ainaki täsmää.

Kiukuttaa kun ei pääse ikinä treenaamaan semmosella intensiteetillä millä haluais ja kehittyminen on tuskallisen hidasta. Mutta näillä se on vaan mentävä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vanillalatte
basic spinner
basic spinner
Vanillalatte


Viestien lukumäärä : 27
Ikä : 34
Location : Rovaniemi
Registration date : 07.11.2011

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeLa Tammi 21, 2012 10:22 pm

Pelottavaa Surprised Oletko merqus käynyt läkärissä??
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeLa Tammi 21, 2012 10:30 pm

Mulla ei oo muuta sairauksia ku toi ibs, jos se prakaa, niin se sit prakaa kaiken eikä pysty enää tankoa aatteleekkaan. Muita juttuja on, tietokoneen käytöstä tulee kädet kipeeks, mut sitä yritän rajottaa. Huonosti välillä.
Joskus seiskalle mennes tuikkasin fiskarssit vasemman käden peukun ja etusormen väliin ja sieltä katkes aika paljon kaikenlaista jota lääkärit korjannu sit, eli siihen käteen en kauheesti luota. Kenkkuilee ja puutuu välillä, peukku elää omaa elämäänsä, enkä pysty pitää kii nii hyvin.
Takaisin alkuun Siirry alas
merqus
Superman
Superman
merqus


Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 11.06.2008

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeSu Tammi 22, 2012 2:35 pm

Vanillalatte kirjoitti:
Pelottavaa Surprised Oletko merqus käynyt läkärissä??

On käyty ihan kardiologilla asti. Vastaukset oli luokkaa "ei sulla mitään oo" "opettele elämään sen kanssa" . Että näin... Akupunktiosta sain kuitenki jonki verran apua tohon vaivaan. Harmi vaan, että ei ollu varaa jatkaa sitä hoitoa jotain n. 3 kuukautta enempää :/
Takaisin alkuun Siirry alas
Ainolivia
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 35
Location : Rovaniemi
Registration date : 07.02.2012

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 3:24 pm

Täällä löytyy rakennevikaa molemmista polvista. Toinen toimii ihan hyvin mutta vasen polvi on aika heikoilla, lumpio meinaa aina tietyissä asennoissa lähteä pois paikoiltaan. Tämä tankotanssiharrastus on mulla tosin vasta ihan alussa, mutta kyllä sen nyt jo huomaa että täytyy miettiä vähän tarkemmin että mitä voi tehdä ja mitä ei. Saa nähdä tuleeko sitten isommaksi ongelmaksi myöhemmin :S
Takaisin alkuun Siirry alas
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 4:19 pm

Ainolivia,

Mulla on molemmat polvet todella löysät ja toinen lähtikin jälleen kerran viime kesänä sijoiltaan kalliolla kiipeillessä.

Sen jälkeen olen pitänyt lumpiotukea tunneilla spinnejä tehdessä ja ositttain tangolla kiipeillessäkin. Pikku hiljaa olen kiipeilyjuttuja treenaillessa jättänyt sitä pois koska se pieni kangasosa on aina riski että pito katoaa. Mutta näin polvivammaisena olen pystynyt jatkamaan harrastusta ilman sen kummempia ongelmia.

Spinneissa olen tosi varovainen ja varsinkin jos pitää tehä piruettia, koska silloin lumpio saattaa posahtaa paikaltaan toooosi herkästi. Takanojat ja muut liikkeet, missä polvi sitää olla aivan suorana, saattavat tuntua vähän mutta eivät ole kivuliaita. Kovemman reenin jälilät se joskus vähän oireilee, en osaa selittää sitä muuten kuin että "polvi tuntuu". Mulle sanottiinkin että mikä ei satu, sitä saa tehdä.

Sitten kun reenaat polvitaipeen varassa tehtäviä liikkeitä, kuten cupido ja kaksonen, ole tosi tarkkana että roikut tangossa lihasvoimalla etkä niin että pidät jalasta kiinni ja jalka on rentona. Se kuulemma venyttää nivelsiteitä eikä ole hyväksi heikkopolviselle. Mä olen joutunut opettelemaan skorpparin kokonaan uudelleen ja heikomman puolen kaksonen on ajatuksenakin mahdoton. Polvitaive-etureisipidolla polvea voisi alkaa testailemaan.


Mutta jos sulla on maltti mukana ja tunnustelet miltä polvi tuntuu, en usko että se estää sua harrastamasta lajia. Armotonta reisilihasreeniä vaan, se auttaa tukevoittamaan polvia! Munkin pitäisi tehdä... =) Ja muista katsoo että polven linja on suora! Avaukset siis lonkasta.

Seinäkiipeilemässä olen uskaltautunut käymään vasta pari kertaa onnetomuuden jälkeen. Siinä lajissa on vaikempi katsoo et jalan linja on suora. Mutta kunhan kesä tulee ja kärpäset niin pelkään etten malta pysyä kallioilta pois... =) Pitää vaan niin muistaa se maltti!

Mä olisin viime vkonloppuna halunnut siellä Rollossa tulla irtotunnille mutta mulle sanottiin että sinne voi tulla vaan koko kurssille. harmitti. Olen siis sieltä päin kotoisin. =)

Tervetuloa uuden mahtavan harrastuksen pariin!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 7:04 pm

Polviongelmaisena mä jätän tietyt liikkeet, kuten knee-lean-backin, suosiolla kokonaan tekemättä.

Mulle on myös sanottu, että niitä asioita saa tehdä, jotka ei satu. Tuntumisen ja sattumisen raja on mulle vaan vähän epäselvä. Smile Tai mites se, kun useamman päivän laskettelun jälkeen polvissa tuntuu, muttei satu - ne vaan on niin turvoksissa, että polvien koukistaminen ei oikein onnistu vaan tuoliinkin pitää "kaatua". Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 7:26 pm

Sonja, heh, toi ei ehkä oo enää hyvää tuntumista. Kyllä mäkin lopetan liikkeen treenaamisen aika pian jos se alkaa tuntumaan polvessa. Mitä sitä suotta niitä ärsyttämään. Parempi varoa.


Millainen liike on tää knee lean back? Kitin googlettaa sitä ja kuvahaun tuloksessa oli monia eri kuvia...
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 8:38 pm

Joo, toki tiedän, ettei ole kovin fiksua, mutta olen tietoisesti ottanut riskin, kun käyn tuollaisilla reissuilla niin harvoin.

Knee-lean-back on vaikea selittää - vähän kuin sivuttaiskiipeämisasento, rintamasuunta vaan tankoon ja siitä nojaus taakse. Paino käytännössä lähes kokonaan polvitaipeen varassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 8:43 pm

Okei Sonja, luulen et löysin yhden tota liikettä kuvaavan kuvan. Mä en ees osais tuollasta! =)

Joo nää polviongelmat on vähän anuksesta ku ne rajottaa niin paljon. Mulla on toi kiipeilyharrastus nyt vähän jäissä et kuin sen kanssa käy ja en voi lumilautailla. Kokeilein sitä kerran ja tykkäsin kovasti mutta polvi meinas hajota siinä heti!

Onneksi tankotanssissa on kuitenkin niiin paljon liikkeitä joita voidaan turvallisesti tehdä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ainolivia
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 35
Location : Rovaniemi
Registration date : 07.02.2012

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 8:54 pm

Kohtalontovereita siis löytyy! Kiitos Herkkupurkki loistavista vinkeistä, salilla olen käynytkin jo useampia vuosia treenailemassa mutta nyt viime aikoina se on vähän tahtonut jäädä.. Meillä ei ole tunneilla ollut vielä kuin niitä peruspyörähdyksiä ja vähän tangolla istuskelua ja seisomista mutta kyllä sen tuntee että etenkin niissä pyörähdyksissä pitää vähän miettiä etukäteen missä kulmassa sitä polvea voi koukistaa ja milloin siihen varata. Pitää nyt vain edetä rauhassa, en kuitenkaan haluaisi toista polvea enää rikkoa kun toinen on jo niin huonossa kunnossa. Sitä on leikattu useamman kerran ja lääkärikin jo suoraan sanoi että kaikki on tehty mitä voi tehdä :/ Mutta hyvä kuulla että muilla on harrastus voinut jatkua pienistä vammoista huolimatta!

Takaisin alkuun Siirry alas
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeSu Helmi 12, 2012 9:04 pm

Ei mitään Ainolivia!

Mulla pitää ainakin koittaa pitää mielessä se että koskaan ei saa innostua. Mun kaikki nivelet on löysiä ja yliliikkuvia ja olkapääänikin olen meinannut saada sijoiltaan tuolla.

Mutta näillä mennään. Malttia malttia ja malttia. Oikeen tehtynä tää laji on kuitenkin hyvä. Mulle suositeltiin tätä just sen takia ku tää lisää ns. sitkeyttä lihaksistoon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeKe Maalis 14, 2012 4:55 pm

Kaverilla todettiin välilevyn pullistuma. Osaisiko kukaan sanoa, onko tankoilu siihen hyvää liikuntaa, vai pitäisikö se lopettaa? Juoksu ja kaikki hyppely pistettiin heti pannaan. Neutral
Takaisin alkuun Siirry alas
mujuvaa
Superman
Superman
mujuvaa


Viestien lukumäärä : 697
Ikä : 36
Location : Hyvinkää
Registration date : 14.01.2012

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeKe Maalis 14, 2012 7:20 pm

Alin vasemman puolen kylkiluu irti rustosta, joskus on huomaamaton, mutta esimerkiks tällä hetkellä aina "muljahtaa" kun aivastaa, yskii, nauraa ym. oksennustaudissa saa itkeä samaan aikaan ku pykäilee. Huhtikuun lopussa pääsee ortopedille jutustelemaan leikataanko kylkiluusta "pätkä" pois jottei enään mulju. Ai etä sitä sairasloman määrää!
Tällä hetkellä niinkin yksin kertanen liike kun vaihto etukoukusta takakoukkuun tuntuu lähes mahdottomalta kun joka kerta muljasee, tuolista puhumattakaan Sad Ärsyttävää prkl!
Takaisin alkuun Siirry alas
Henski
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 27
Location : Helsinki. (Oulu)
Registration date : 18.09.2012

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 7:23 am

Mulla vanhana lautailuvammana jänne jouduttu leikkaan vasemmasta ranteesta pari kertaa. Vähän pelottaa alkaako se tangon kanssa oireileen. Toistaiseksi ainakaan ei oo ollut sellasta kipuilua, mitä ennen leikkauksia.
Lisäksi mulla pelottaa että millon nappasen ekan luun poikki tangon kanssa. Mulla on myös osteoporoosi hyvässä alussa. Viime vuosina on mm. murtunu 6/10 varpaasta, käsi, ja kylkiluu meni KATKI ku olin viimisillään raskaana. Se oliki varsin miellyttävää Rolling Eyes
Olen ihan itse omaa idioottimaisuuttani tämän aiheuttanut nuorempana (+geeneillä on vielä oma osuutensa?) Nyt siis vaan korjataan/ vältetään vahinkoja Very Happy
Toivottavasti käsi ei ala siis temppuileen ja luut pysyy kasassa. hahahaha cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
helipsu
intermediate inverter
intermediate inverter
helipsu


Viestien lukumäärä : 168
Ikä : 44
Location : Vantaa
Registration date : 17.07.2012

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 9:58 am

Mulla on oikea polvi leikattu kahdesti: ekalla kerralla oli mennyt nivelsiteet molemmilta puolilta ja toisella kerralla se vain todetiin, että juu mennyt pois paikoiltaa ja mennyt itsekseen takaisin paikoilleen. Mulla on sellainen apteekista ostettu lyhyt napakka joustotuki siinä (ei tukiluita) aina tunnilla ja kiipeilyä on turha edes kuvitella tekevänsä oikealta puolelta siten, että se oikea jalka on se tukijalka eli oon aika paljon liikkeitä opetellut tekemään siltä huonolta puolelta. Neutral Ja tietyt liikkeet, joissa polvi on jollain tapaa kääntyneenä ei tuu mulla kuuloonkaan tuolla polvella, joten joko oon tehnyt ne pelkästään toiselta puolelta tai sitten jättänyt suosiolla väliin. Se on vain ikävää, kun tunneilla joutuu sanomaan ohjaajalle, että sori, en tee tuota liikettä toiselta puolelta (enkä jaksa hälle selittää aina, että miksen) Crying or Very sad
Vuosi sitten talvella se meni pois paikoiltaan, mutta en mennyt silloin lääkäriin vaan parantelin sen itse ja nyt heiluttaessa jalkaa edestakaisin, siellä lumpiossa tuntuu ruston rutinaa Mad Mutta kun se ei toistaiseksi haittaa muuta elämää ja sillä voin liikkua ja temppuilla normaalisti, niin en vielä mene sen kanssa kirurgin veitsen alle.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lifebyheli.blogspot.fi/
Hei-mo
basic spinner
basic spinner
Hei-mo


Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 36
Location : Tampere
Registration date : 01.08.2012

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 5:11 pm

Hmm. mulla on ollut nyt kuukauden tauko tankoilussa kun sain ah, niin ihanan jännetupin tulehduksen. En tiedä millonka sen kanssa uskaltaa tangolle, kun nyt vasta selvisin töihin ja sielläkin joudun tuen kanssa vielä olemaan, että jaksaa ja pystyy tekemään hommia.

Työterkkari ei siellä käydessä oikein innostunut kun sanoin harrastavani tankoilua, kun rasittaa ranteita ja työ itsessään rasittaa myös..

Molemmat ranteet niksuu ja naksuu aika pelottavan kuuloisesti aina ranteita pyöriteltäessä..

Onko jollain muulla jotain rannevikoja ja kuinka harrastus sujuu niiden kanssa? Mietin kanssa, että olisiko hyötyä jos hommaisi jotkut tämän tyyliset rannetuet tankoilua varten tms.


Oikiasti vähän pelottaa et millon tulee kuntoon ja et saanko tästä vielä jonku kroonisen vaivan (kiitos tallikaverin, joka asialla pelotteli). Vihdoinkin kun löysi harrastuksen joka olisi kivaa ja tykkäis ja mahdollisuus ehkä jopa kehittyä johonkin suuntaan.. ja joka nyt töppäs ku seinään -.-
Takaisin alkuun Siirry alas
http://rrosaparks.blogspot.com
IdaK
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 33
Location : Dresden, Saksa
Registration date : 01.06.2012

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimePe Loka 12, 2012 3:28 pm

Mun "vamma" on verrattain pieni, kun lukee muiden käyttäjien vammoista, mutta itseä se kuitenkin häiritsee.. Omistan lievät pihtipolvet, ja niistäkin huolimatta olen tähän mennessä kuta kuinkin päässyt kaikkiin harjoiteltuihin liikkeisiin, mutta esim. sivuspagaatin venytyksen yrittäminenkään sattuu aivan v*tusti vain polviin, eikä itse lihas pääse venymään ollenkaan. Sivuspagaatia ei kyl ilmeisesti kovin monessa liikkeessä (onneks) tarvitse, mitä nyt esim. Spatchcock saattaa jäädä kokonaan haaveeksi. Ottaa kyl vähän tämmösen kunnianhimoisen tyypin egolle, kun jokin asia ei rumiinrakenteen takia yksinkertaisesti onnistu. Very Happy

Netistä löytyy edelleen yllättävän hankalasti tietoa pihtipolvista ja hoitokeinoista, oman koluamisen perusteella on olemassa korjausleikkaus, fysioterapeutin ohjeistukset ja jollain foorumilla taisi olla pari tyyppiä, joista toinen sanoi erään syvävenytyskurssin, oisko ollu Putkiston, auttaneen paljon ja jopa "kasvaneen" pituutta. Toinen kertoi, että ratsastus ois auttanut. Mihinkään leikkaukseen en kyllä mielelläni rupeais, mistäs sitä tietää, jos jokin menee vaikka pieleen ja ei polvet toimi ollenkaan operaation jälkeen. O.O Pelkästää ajatus siitä, et joku ropeloi polvia eri asentoon kuulostaa aika järkyltä. Very Happy

Löytyykö täältä muita pihtipolvisia ja onks se vaikuttanut paljonki tankoiluharrastukseen?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://sointujaa.blogspot.com
MargeK
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 02.09.2012

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimePe Helmi 08, 2013 1:40 pm

Lievän sydänlihastulehduksen takia tankoilu ja kaikki muukin liikunta ollut totaalisella tauolla.
Eilen kävin testeissä sairaalassa ja sain terveen paperit, joten pikku hiljaa saan alkaa taas liikkumaan, ihanaa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Miira
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 4
Location : Jyväskylä
Registration date : 25.01.2013

Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitimeTo Maalis 14, 2013 3:59 pm

Mulla on välilevyongelmia, ei virallista pullistumaa mutta melkein. Pystyn tekemään tosi hyvin spinnejä ja suurinta osaa pidoista, mutta kaikki missä selkärankaa pitäisi kiertää (oliskohan ollut esim. ballerina-niminen liike) ei onnistu yhtään. Samoin olkanousua en uskalla edes yrittää, lähtöasento eli selkä notkossa on sellainen, että liike iskee heti välilevyihin ellei ole valtavan vahvat vatsalihakset (mitä mulla ei todellakaan ole Smile ) Ja kaikki missä on voimakas selän taivutus kuten kaksonen, pitää tehdä aluksi tosi varovasti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastukseen vaikuttavat sairaudet   Harrastukseen vaikuttavat sairaudet Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Harrastukseen vaikuttavat sairaudet
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: