Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 käsien kipu

Siirry alas 
+5
maunis03
Ivanka
sonkos
shadow87
maya.s
9 posters
KirjoittajaViesti
maya.s
basic spinner
basic spinner
maya.s


Viestien lukumäärä : 9
Location : Kajaani
Registration date : 10.10.2011

käsien kipu Empty
ViestiAihe: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeMa Tammi 23, 2012 1:50 pm

mulla on ollut jo yli kaks kuukautta nuo käsien ulkosyrjät kyynärpäiden alapuolelta kipeät, tuolta ihan syvältä. vihlonta tuntuu vain painellessa siitä kohdasta, ja joskus levossa jos olen rankasti treenaillu. (oon tästä jo silloin valitellu tänne kun kipu alkoi. =D)

olin koko joulukuun tankoilematta, söin särkylääkettä kuurina, käytin tukisukkaa, mobilatia, voltarenia, kylmägeeliä ym. aloitin nyt tammikuussa taas tankoilun (reeniä noin joka toinen päivä) niin eiköhän kipu taas palannu. Neutral ja vasen peukalo edelleen turta. en oo nyt vain välittänyt kivusta. olen ajatellut että kyllä se kipuilu hellittää kun käsilihakset vahvistuu! rabbit

noh, kävin tänään lääkärissä. ekana se sanoi et sun pitää vaihtaa harrastusta. sanoin etten voi enkä halua. Shocked sitten se sanoi, että no ole nyt niin kauan pois tangolta ettei kädet enää ole kipeät. aloita sitten treenaaminen varovasti kun kädet on kunnossa. parantumiseen voi kuulemma mennä kuukausia. ja pitää käyttää kipugeelejä. pahimmassa tapauksessa on mentävä kirurgille... Neutral en kyllä missään nimessä halua, että särjen käteni lopullisesti tai että joudun leikkaukseen. Sad en saanut lääkäriltä vastausta siihen, mikä kipu varsinaisesti on. se puhui mahdollisesta hermopinteestä tai tenniskyynärpäästä. mutta ei diagnoosia. 8(

...mitä mieltä ootte, voinko reenata semmosia liikkeitä, joissa ei tätä kipua tunnu? (epätoivoinen! Laughing) vai onko parempi nyt keskittyä hankkimaan lisää voimaa muilla keinoilla, kunnes kädet eivät ole enää kipeät.
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeMa Tammi 23, 2012 2:01 pm

Huh, kuulostaa jo pahalta :O Itselläni ei ollut kuin kun aloitteli harrastusta niin karusellissa. tms. Tuli sama paikka kipeeksi mutta kun tekniikan sai kohilleen ja haba kasvoi niin kipu loppui. Ja se ei tosiaan kestäny kuin muutaman päivän se kipu tai kun teki ko.liikettä, ei noin kauaa. :O Sanoisin ja että anna sen nyt rauhassa levätä että se tosissaan on parantunut kunnolla ja sen jälkeen kokeile varovasti liikkeitä joissa kipua ei tunnu. Kuuntele omaa kroppaa! Jos tuntuu ikävältä jokin liike/ote niin älä tee sitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
sonkos
intermediate inverter
intermediate inverter
sonkos


Viestien lukumäärä : 128
Ikä : 46
Registration date : 17.11.2011

käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeMa Tammi 23, 2012 2:03 pm

maya.s kirjoitti:
mulla on ollut jo yli kaks kuukautta nuo käsien ulkosyrjät kyynärpäiden alapuolelta kipeät, tuolta ihan syvältä. vihlonta tuntuu vain painellessa siitä kohdasta, ja joskus levossa jos olen rankasti treenaillu. (oon tästä jo silloin valitellu tänne kun kipu alkoi. =D)

olin koko joulukuun tankoilematta, söin särkylääkettä kuurina, käytin tukisukkaa, mobilatia, voltarenia, kylmägeeliä ym. aloitin nyt tammikuussa taas tankoilun (reeniä noin joka toinen päivä) niin eiköhän kipu taas palannu. Neutral ja vasen peukalo edelleen turta. en oo nyt vain välittänyt kivusta. olen ajatellut että kyllä se kipuilu hellittää kun käsilihakset vahvistuu! rabbit

noh, kävin tänään lääkärissä. ekana se sanoi et sun pitää vaihtaa harrastusta. sanoin etten voi enkä halua. Shocked sitten se sanoi, että no ole nyt niin kauan pois tangolta ettei kädet enää ole kipeät. aloita sitten treenaaminen varovasti kun kädet on kunnossa. parantumiseen voi kuulemma mennä kuukausia. ja pitää käyttää kipugeelejä. pahimmassa tapauksessa on mentävä kirurgille... Neutral en kyllä missään nimessä halua, että särjen käteni lopullisesti tai että joudun leikkaukseen. Sad en saanut lääkäriltä vastausta siihen, mikä kipu varsinaisesti on. se puhui mahdollisesta hermopinteestä tai tenniskyynärpäästä. mutta ei diagnoosia. 8(

...mitä mieltä ootte, voinko reenata semmosia liikkeitä, joissa ei tätä kipua tunnu? (epätoivoinen! Laughing) vai onko parempi nyt keskittyä hankkimaan lisää voimaa muilla keinoilla, kunnes kädet eivät ole enää kipeät.

Miulla kanssa on ongelmana ns. tenniskyynärpää, mut ku treenaan vaa jokatoinen päivä, ei enää oo niin pahana. samoin on yksi sormi tunnoton...tai tuntuu et sormen päässä ois joku "pehmentymä" Very Happy

Ite kuitenkin pystyn treenaamaan...ja jos sattuu treenin aikana, lopetan heti ja yritän vaikka seuraavana päivänä uudestaan. Eniten käy koskemaan jaetussa otteessa!! Eli sitä en hirveesti käytä.

Toivottavasti pystyt jatkamaan harrastusta I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeMa Tammi 23, 2012 7:35 pm

Mullakin oli vihlovaa kipua alussa, juuri tuossa tavallaan ulkosyrjässä ranteessa. Kipu loppui pikkuhiljaa varmaan sen myötä kun tekniikka ja voima kehittyivät. Käytin myös kipugeelejä ja -lääkkeitä ja jatkoin treenaamista kivuista huolimatta. Joskus oli toki lyhyehköjä taukoja, kun kipu oli ihan sietämätöntä.

Kipuilu on ollut nyt n. vuoden verran poissa, mutta olen huomannut, että tässä ayshoja yms. vaikeampia käsien varassa tehtäviä juttuja harjoitellessa se on taas tullut takaisin. Eli musta tuntuu, että se on "vaan" rasituksesta ja voiman ja tekniikan puutteesta, tuskin mikään syy lopettaa lopullisesti tankoilua. Kipua tuntuu juuri tuolla jossain "syvällä", ranteesta painaessa tai rannetta kiertäessä. En suosittele kenellekään jatkamaan kipujen kanssa, kuten itse tein, mutta on mielestäni myös todella ärsyttävää, että lääkäreiden ainoa ratkaisu on aina lajin kuin lajin lopettaminen heti kun tulee pieniäkään ongelmia.

En tiedä, missä päin asut, mutta jos haluat oikeasti asiakkaasta kiinnostunutta lääkäripalveluja, niin voin suositella Helsingin Urheilulääkäriasemaa. Siellä ei ensimmäinen ratkaisu ainakaan ole kieltää urheilemista.
Takaisin alkuun Siirry alas
maya.s
basic spinner
basic spinner
maya.s


Viestien lukumäärä : 9
Location : Kajaani
Registration date : 10.10.2011

käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeMa Tammi 23, 2012 7:59 pm

juurikin sama mulla, hieman ranteen yläpuolella se kipu, toisinaan lähellä kyynärpäätä. helpottavaa kuulla että muillakin on samanlaisia ongelmia. sille kun ei voi mitään että toisilla näitä ongelmia tulee helpommin kuin toisilla.
olisinkohan välttynyt tältäkin vammalta jos olisin malttanut aloittaa rauhassa, lajista kun ei mitään kokemusta ollut. Shocked jospa se tästä pikkuhiljaa alkais rauhottuun ku tekniikka ja voima kehittyy. siis kunhan niitä pääsee nyt joskus treenaamaan. hiljaa hyvä tulee (toivottavasti!) Smile

täällähän minä kajjjaanissa asustelen, sinänsä huono homma ettei täällä ole mahdollista harrastaa tankoilua joten lääkäritkään ei varmasti lajista tiiä yhtää mittää. Suspect jos tämä kipuilu vielä muutamien kuukausien jälkeen jatkuu niin oiskohan viisainta käydä yksityisellä, nyt kun kävin arvauskeskuksessa. Neutral
Takaisin alkuun Siirry alas
maunis03
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 22.10.2010

käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeMa Tammi 23, 2012 8:07 pm

Mulla ihan sama homma kun alotin tankoilun ja sen pystyi yhdistämään kaikkiin jaetulla otteilla tehtäviin liikkeisiin. Kipulääkkeillä, voiteilla ja parin viikon tauolla se meni ohi. Tuon jälkeen vältin myös noita jaetulla otteilla tehtäviä liikkeitä kuten mm. bumerangia ja tein niitä vain pikku hiljaa yhden kahden toiston verran enkä enää "repimällä". Nytkin joskus vihlaisee jos ei tee hallitusti mutta tosiaan muiden lihasten voimistuessa vaiva helpotti. Sitten kun kivun saa hallintaan niin kannattaa testata tuota powerballia ja sellaisia sormivoimailu juttuja, auttavat juuri tähän ongelmaan ainakin itselläni ja tuovat voimaa tukemaan rannetta ja käsivartta.
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeMa Tammi 23, 2012 8:11 pm

Tankoilu on tosiaan vielä niin uusi laji täällä (varsinkin pienillä paikkakunnilla) että jos meen lääkärille valittaan jotakin vaivaa ja sanot tankoilevasi niin vika on sitten siinä..itselläni meni selkä vuos sitten, tulehtunut nikama aiheutti lukon joka johti lihasjumiin. Lääkäri kielsi tankoilun kokonaan... mutta enhän mie malttanu, joten heti kun vain pääsin sängystä ylös ja tolpalle niin siihen loppu kivut ja säryt. Eikä oo ollu enää selekä kippee Very Happy

Joten tuskin sinunkaan pitää lajia lopettaa. Otat vaan varovasti ja et rasita sitä kättä turhaan. Kannattaa varmaan kokeilla tuota powerball:ia. siitä on tuntunu olevan apua monelle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeMa Tammi 23, 2012 8:41 pm

odota nyt että se kipu lähtee (olet sen aikaa tankoilematta) ja sitten oikeesti tosi rauhallisesti tangon pariin.. + puristele vaikka stressipalloa jos et saa powerballia. tällaset ohjeet mulle anto fysioterapeutti kun kädet kipeyty.. kirjottelinkin niistä tonne urheiluvammat ketjuun sillon. ja nimenomaan jaetussa otteessa noi molemmat kädet meni..

Saila kirjoitti:
me reenattiin sunnuntai tankotunnil bumerangii sillai paikoillaan. tietty siin sit käsiä välil vaihtelin toisinpäin. oikee käsi on paljon enemmän kipeempi mitä vasen. tosi vaikee kuvailla et missä se kipu on ja mihin se säteilee. koska kipu tuntuu ranteessa, sit kyynärluun vieressä (ulkosyrjä) menee koko matkan kyynärpäähän asti. viime yönä jouduin ottaa tulehduskipulääkettä et sain nukuttuu, feldenii (kipugeeli) oon siihen kans hieronu.. maanantaina aamulla se ei ollu vielä niin paha, mut sit kun jouduin töissä pakkaa läppäreitä (n. 3 kg) niin alko kyynärvarsi ensin kipuilee ja illasta sit oli noi kaikki kolme kohtaa..
onko tää nyt sit se kuuluisa tenniskyynärpää? vasemassa kädessä muuten "jännästi" etusormi "kramppailee".. vähän ku olis elohiiri, mut se koko etusormi liikkuu.. vaikee kuvailla. outoa

Saila kirjoitti:
ft sano et pitää alkaa reenaa käsien puristusvoimaa eli stressipallo ja/tai power ball. onneks molemmat löytyy. lisäks pitäis päivittäin muistaa venytellä käsiä vähän. asteikolla 1-5 mun puristusvoima oli 3.

syy miks kädet kipeyty on se, et lihakset ylikuormittu (kerroin millast liiket treenattiin). käsi ja jalka teipattiin (jalka koska penikka), hehe aika hauskan näkönen ku ihan neonpinkkiä teippiä kädessä Laughing

mitään ei saa tehä (siis tangolla, lenkkeilyä yms "rajua") ennen ku on paikat täysin parantunu.
sit se ihmetteli et miten siinä tangolla voi kukaan pysyä, oli tosi mukava ft cat
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeMa Tammi 23, 2012 8:45 pm

Edelleen kannatan akupunktiota, toimii
Takaisin alkuun Siirry alas
maya.s
basic spinner
basic spinner
maya.s


Viestien lukumäärä : 9
Location : Kajaani
Registration date : 10.10.2011

käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeMa Tammi 23, 2012 9:10 pm

KIITOS vastauksista! I love you kyl se on totennäkösesti se jaettu ote, joissain liikkeessä kipua ei tunnu ollenkaan.

kylläpä helpottaa kuulla ettei tän harrastuksen tarvi tyssätä jo näin alkumetreillä. ikävä kyllä joillekin tää laji ei vaan sovi, mut mähän en suostu olee yks niistä! Laughing

mulla on tollanen Forceball, sillä oon aina välillä koittanu reenata. Smile toivottavasti siit on apua tässä "paranemisrosessissa".
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeMa Tammi 23, 2012 9:20 pm

Powerball on ukomattoman tehokas, suosittelen cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
Tiiku
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 45
Ikä : 33
Location : Tampere
Registration date : 26.09.2011

käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitimeKe Tammi 25, 2012 9:08 pm

Minäkin valitin käsistä ja vihlomisesta vissiin viime viikolla tuolla urheiluvamma -osiossa ja osaan samaistua tohon tunteeseen.
Ei kiva! Sad
Jaetulla otteella mulla koskee eniten ja enemmän vasempi puoli. Koitan treenata lihasvoimaa edelleen niinkuin ennenkin ja tangolla tietyt liikkeet lopetan kun ihan oikeasti sattuu. Voltaren on kiva kaveri!
Sullekin lisää reeniä vaan, kun niveltä ympäröivät lihakset vahvistuu niin monet asiat helpottuu, sitten ei välttämättä kipua enää tulekaan niin helposti. Mut ei saa rikkoa itteensä vaan rauhassa, rauhassa niin hyvä tulee! cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





käsien kipu Empty
ViestiAihe: Vs: käsien kipu   käsien kipu Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
käsien kipu
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: