Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Cupido

Siirry alas 
+3
Ivanka
Martta
Eowyn_
7 posters
KirjoittajaViesti
Eowyn_
intermediate inverter
intermediate inverter
Eowyn_


Viestien lukumäärä : 108
Ikä : 38
Location : Hämeenlinna
Registration date : 31.10.2010

Cupido Empty
ViestiAihe: Cupido   Cupido Icon_minitimeTi Tammi 24, 2012 4:29 pm

Auttakee pientä!!! Kun mä en vaan ymmärrä että miten saan itteni pysymään cupidossa valun sieltä aina alas. Kummalla jalalla siinä oikein pitäis olla enempi pito ylä vai ala jalalla?? Kun videoita oon kattonu niin joillain jalka lepää vaan tangon vieressä ja joillain on jalkapohja kunnolla tangossa. Ja mä kun oon tämmönen tahmatassu eli ilmeisesti huono ääreisverenkierto niin jalat on aina kylmät ja nihkeet ja kun laitan alajalan tangolle niin viuuuu valun alas en ehdi edes taivuttamaan itteeni asentoon kun jo oon alhalla Mad pitäis olla varmaan 30m tanko että kerkeisin asetteleen itteni asentoon ja jalkakin kerkeis kuivua siinä samalla et onnistuisin. Oon koittanu erilailla päästä siihen kiipeemällä ja invertin kautta eikä onnistu. confused
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeTi Tammi 24, 2012 4:44 pm


Alakoivella ei ole niin väliä kun löytää oikean asennon, eli kyllä se pito on siellä polvitaipeessa Smile Aika yleinen vika on se että ylävartalo on liikaa eteenpäin taittuneena, eli lantiota pitää työntää kunnolla eteen että siellä pysyy. Muuta en oikein osaa näkemättä neuvoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Eowyn_
intermediate inverter
intermediate inverter
Eowyn_


Viestien lukumäärä : 108
Ikä : 38
Location : Hämeenlinna
Registration date : 31.10.2010

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeTi Tammi 24, 2012 4:54 pm

Kiitos Smile Hyvä tietää että suurin vika on siis ylä raajassa Very Happy Ja se onkin ongelma kun en ehdi saada sitä lantioo oikeeseen asentoon kun oon jo alhaalla :/ jotain hyvää vinkkiä siihenkin tarvis Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeTi Tammi 24, 2012 7:16 pm

Tuo, Mitä Martta sanoi lantion eteen työntämisestä, on tosi tärkeää. Mä itse puolestani opin cupidon, kun eräs ope sanoi, että lantio pitää saada "lukittua", jotta siinä pysyy. Siinä asennossa ei siis roikuta, vaan aktiivisesti painetaan jalkoja koko ajan yhteen ja kuvitellaan liikettä "ylöspäin" ja näin vastustetaan sitä valahtamista. Painaminen ei varsinkaan alussa onnistu, jos jalat ovat kovin haarallaan. Kannattaakin kokeilla siten, että asettelee jalat niin, että omien haarojen kulma jää jonkin verran alle 90 asteen (ei missään tapauksessa ainakaan yli 90 astetta). Siis niin, että on aika pystyssä siinä asennossa. Missään vaiheessa sitä kulmaa ei saa päästää levähtämään, vaan se pitää pystyä pitämään. Jos sen kerran päästää valahtamaan, niin sitten siihen asentoon pitää vaan mennä uudelleen käsillä nostaen. Sitten kun lihakset tottuvat tuohon, niin sitä kulmaa voi vähän kasvattaa ilman, että asento levähtää tai että pito katoaa.

Helpompi on tietty tehdä se cupido, missä pidetään tangolla olevasta jalasta kiinni. Silloin tuota lantion lukittamista ei tarvitse tehdä, vaan voi päästää jalat niin auki, kun vaan menee. Tosin en tiedä, onko se kauhean hyväksi polville roikkua siinä asennossa ilman jalkalihasten tukea.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeTi Tammi 24, 2012 7:19 pm

Toinen yleinen virhe on olla myös liian pystyssä. Ylävartalo on aika vaakatasossa kokoajan.
Mistä liikkeestä menet cupidoon? Itse suosittelisin että nouset siihen kaksosen ja polvireisipidon kautta, jolloin pito polvitaipeessa on jo valmiina. Liikkeeseenhän voi mennä myös esim. tangolla seisomisesta, mutta siihen tarvitsee sen pidemmän tangon tosiaan.

<edit.
Tuo Ivankan juttu oli minullekin uutta! mulla on haarat aina yli 90 asteen kulmassa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeTi Tammi 24, 2012 7:32 pm

^ Tämäkin asia on varmaan aika yksilöllistä, esim. niiden jalkalihasten kunto, joilla jalkoja painetaan yhteen. Mulla jalat on ehkä vähän yli 90 asteen kulmassa, mutta alussa pienempi kulma helpotti pitämään asennon koossa, kun lihasvoimaa oli vähemmän. Ja puhun nyt koko ajan siitä cupidon versiosta, jossa ollaan ilman käsiä. Niissä cupidoissa, joissa käsi on tangolla tai toisessa jalassa kiinni ei tuolla mun sepustuksella ole merkitystä.

Edit. Tuossa kun menee invertin tai etureisipolvitaivepidon kautta cupidoon on mielestäni juuri se vaara, että se tangolla oleva jalka tulee liian ylös. Eli jos esim. etureisipolvitaivepidosta nousee cupidoon, niin pitäisi muistaa nostaa käsillä itseään vähän ylemmäs tangolla eikä vaan ikään kuin siitä suoraan yrittää saada sitä ilman käsiä -cupidoa. Mulle oli alussa helpompi hakea se asento tangolle kiipeämällä ja siitä asentoon asettautumalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeTi Tammi 24, 2012 9:15 pm

Aaaa! Mä kun oon ajatellu sen cupidon ilman käsiä nimellä kolibri. Smile Oli wikipolessa...
Mutta joo, mä siis puhuin kokoajan tosta, missä pidetään jalasta kiinni, siinä mä röhnötän jalat ihan auki aina. Mutta tuo oli oikein hyvä pointti, pitääkin ruveta harjoittelemaan. Oon ajatellutkin, että se kolibri on aika vaikea, pohje kramppaa, mutta ehkä se johtuu mun röhnötyksestä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeTi Tammi 24, 2012 9:46 pm

Oho, meillä maikat puhuvat näistä kaikista vaan cupidoina. Niitähän voi tehdä käsi tangossa kiinni jalan yläpuolelta tai käsi tangossa kiinni jalan alapuolelta tai kädellä kiinni jalasta (+ sitten toi Kolibri?) - minkä näistä kanssa Eowyn_ siis painiskelet?

Mutta tosiaan, jos käsi on kiinni tangossa niin sitten jalat kyllä tulee mullakin hyvin isoon kulmaan, kun siinä voi ihan rauhassa "rötkottää" Very Happy. Ja tosiaan niin kuin Mortianna sanoi, niin niissä ei kovin pysty asento toimi tai ainakaan näytä kovin hyvältä.


Viimeinen muokkaaja, Ivanka pvm To Tammi 26, 2012 1:39 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeKe Tammi 25, 2012 8:42 am


Joo cupido on kai se jossa pidetään jalasta kiinni ja kädettömällä versiolla on joku oma nimi Smile Itse puhun vaan cupidosta ilman käsiä... Joka tapauksessa, mullekin on huomattavasti helpompaa mennä liikkeeseen yläkautta, eli tangolla seisomisesta siirtymällä. Mulla on niin huono invert että en saa sitä polvitaivetta oikein tangolle eikä siinä ole kunnon pitoa sitten kun nousen pystyasentoon, ylhäältä mennessä saan napattua tangon kunnolla kiinni. Kannattaa kokeilla molempia.
Takaisin alkuun Siirry alas
merqus
Superman
Superman
merqus


Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 11.06.2008

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeKe Tammi 25, 2012 10:10 am

Cupidoonhan pääsee kätevästi myös polvitaivekiipeämisen kautta (mikä nyt sitten oikea termi onkaan?). Liikehän on jo puoliks tehty siinä vaiheessa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Päivi
intermediate inverter
intermediate inverter
Päivi


Viestien lukumäärä : 114
Location : Helsinki
Registration date : 28.03.2010

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeKe Tammi 25, 2012 10:11 am

Sain ensimmäistä kertaa cupidon pysymään ilman käsiä, kun Tracey Simmonds workshopissaan neuvoi pitämään
- haarat alle 90 asteen kulmassa (eli ei silleen, että jalat on ihan levällään ja haarat on melkein kiinni tangossa)
- kummatkin jalat kunnolla aukikierrossa, jolloin lantio myös luonnostaan työntyy eteen.

Sillä yläjalan polvitaipeella pitää puristaa tankoa kunnolla, eli pito ei saa perustua siihen, että kädellä kiskotaan nilkasta. Parempi idea on pitää kättä kevyesti siinä yläjalan polven päällä kuin kiskoa nilkasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Eowyn_
intermediate inverter
intermediate inverter
Eowyn_


Viestien lukumäärä : 108
Ikä : 38
Location : Hämeenlinna
Registration date : 31.10.2010

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeKe Tammi 25, 2012 10:26 am

Haen sitä cupidoa missä pidetään eka kädellä ylhäältä kiinni ja sitten myöhemmin kun musta tulee teidän ohjeilla proo niin sitten käsi irti Very Happy
Ivertistä mennässä yritän yleensä mennä kaksosen polvipidosta mutta ei onnistu :/

Tuo oli kyllä hyvä vinkki että pitää lukita kroppa ja pitää ittensä siinä asennossa. Oon luullu että kun polven ja alajalan saa saa pysymään hyvin niin kyllä sielä sitten pysyy Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Unya
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Unya


Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 09.03.2011

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeKe Tammi 25, 2012 10:32 am

Mulla cupido on vielä vähän hakusessa, mutta kun eräs opettajamme neuvoi (kaiken sen lisäksi, mitä Ivanka & Sagio on jo sanonut) että paina yläjalan polvea aktiivisesti alaspäin, niin sain heti paremman pidon ja asennon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Eowyn_
intermediate inverter
intermediate inverter
Eowyn_


Viestien lukumäärä : 108
Ikä : 38
Location : Hämeenlinna
Registration date : 31.10.2010

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeKe Tammi 25, 2012 10:33 am

Lainaus :
merqus
Cupidoonhan pääsee kätevästi myös polvitaivekiipeämisen kautta (mikä nyt sitten oikea termi onkaan?). Liikehän on jo puoliks tehty siinä vaiheessa Smile

juu oon sivukiipeämistäkin kokeillu ei onnistu Very Happy oon niin toivoton tapaus
Takaisin alkuun Siirry alas
Eowyn_
intermediate inverter
intermediate inverter
Eowyn_


Viestien lukumäärä : 108
Ikä : 38
Location : Hämeenlinna
Registration date : 31.10.2010

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeKe Tammi 25, 2012 10:38 am

Toi kuulostaa kanssa hyvältä! Pitääkin ens kerralla harjoitellassa yrittää painaa polvee alaspäin. Smile ihan täpinöissäni odotan että pääsen kokeileen kaikkia uusia ohjeita mitä täälä on tullu!! sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
Unya
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Unya


Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 09.03.2011

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeKe Tammi 25, 2012 10:54 am

Juu eiköhän näillä vinkeillä rupea pikkuhiljaa onnistumaan Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Eowyn_
intermediate inverter
intermediate inverter
Eowyn_


Viestien lukumäärä : 108
Ikä : 38
Location : Hämeenlinna
Registration date : 31.10.2010

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeTo Tammi 26, 2012 7:52 pm

JEEEEIII! Tänään sitten kokeilin kaikkia vinkkejä mitä tääl oon saanu ja alkohan se jo onnistumaan cheers tosin muutaman sekunnin aina onnistuin vaan pysymään muttu huima edistys sekin koska ennen en pysynyt ollenkaan. Nyt vielä kun saa tän talvi-ihon hyvin imeytettyä rasvalla että löytyy taas hyvin pitoo niin sitten pysyy polvitaipeessakin tanko hyvin ja voin EHKÄ uskaltaa päästää toisenkin käden irti Smile

Kiitos kaikille olitte ihania kun autoitte I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimeTo Tammi 26, 2012 9:42 pm

Oliko sulla nyt se käsi missä? Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Eowyn_
intermediate inverter
intermediate inverter
Eowyn_


Viestien lukumäärä : 108
Ikä : 38
Location : Hämeenlinna
Registration date : 31.10.2010

Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitimePe Tammi 27, 2012 6:46 pm

Käsi oli ihan ylhäällä tangossa kiinni... Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Cupido Empty
ViestiAihe: Vs: Cupido   Cupido Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Cupido
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: