Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Tankotanssi ja ihonhoito

Siirry alas 
+30
W_devil
Lotta.
Nepu
Vipru
Malin
viuhka
Saila
Ivanka
wilmiina
Miia
Hennu/Henriikka
Manares
Tazze
Pdm
shadow87
hpl
iitaliina
merqus
BLAAAAACK
Tiu
sluippa
papaija
Mortianna
Ewy
Martta
Eeva
Tea
salama
Ish
Päivi
34 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
KirjoittajaViesti
Malin
intermediate spinner
intermediate spinner
Malin


Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 32
Location : Kirkkonummi
Registration date : 04.03.2012

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 1:48 pm

Mulla on atooppinen iho eli tosi kuiva iho ja ihottumaa joka paikassa, etenkin kaikissa taipeissa. Ja kaikki käyttämäni rasvat on mielettömän rasvaisia ja paksuja, joten mitään niistä en voi tankoillessa käyttää. Ja hikoilu lisää ihottumaa entistä enemmän kun taas suihkussa käyminen kuivattaa ihoa. Eli aina ennen treenejä on pakko käydä suihkussa pesemässä rasvat pois ja treenejen jälkeen taas suihkuun pesemään hikeä pois jonka jälkeen taas pitää rasvata ja sama kierre jokka päivä. Eli aivan sama mitä teen niin iho kärsii. Ainoa asia mikä parantaa ihoa on aurinko, mutta sen varaanhan ei nyt enää voi laskea. Ja nyt kun ilma kylmenee niin iho taas kuivuu vieläkin enemmän.
Eli onko kellään muulla samaa ongelmaa ja miten ootte siinä tapauksessa asian kanssa pärjänneet? Ihan mitä vaan vinkkejä otetaan vastaan millä sais jotain tasapainoa tähän ainaiseen iho-ongelmaan.

Evil or Very Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
Vipru
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Vipru


Viestien lukumäärä : 209
Ikä : 38
Location : Porvoo
Registration date : 25.11.2011

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 5:48 pm



Hei täällä yksi atoopikko!!! 26 vuotta oon taistellut tän ihon kanssa!!

Pahin romahdus tais olla vuosituhannen vaihteessa, kun vajaa kuukauden asuin Iho- ja allergia sairaalassa. Nukuin lääkkeiden voimalla, koska iho oli aivan käsitämättömän kipeä! Ja kun unissani raavin itseni verille, sai aamulla repiä tyynyä ja lakanoita irti kropasta kun ne oli kuivunu kiinni ihoon.. Ja juuri niinkun kirjoitit, taipeet on pahimmat!! Käsiä ei voinut kunnolla ojennella, käveleminen oli hankalaa koska polvitaipeet oli aivan ruvella, istuminen ei onnistunut kun "reisipakara" taipeet oli auki. Ja juuri noista taipeista iho oli aivan ruvella ja kutisi niin prkleesti!! Ja mitä enemmän kutitti, sitä enemmän niitä raapi. Ja mitä enemmän niitä raapi, sitä enemmän ne tulehtui ja turposi ja kutitti. Ja mitä enemmän niitä kutitti....... Oravanpyörä mistä ei ole pääsyä pois... Sad

Kaikki mahdolliset perusvoiteet ja lääkerasvat on tullut testattua. Hyvin rasvaiset voiteet ja ne kaikki "superkosteuttavat" öljymäiset litkut.. Ensimmäisen ja toisen asteen kortisonivoiteet, protopicit, kortisoonia sisäisesti, valohoidot... Tuntuu että mistään ei ollut apua.. Kesät vielä meni jotenkin mutta talvet oli täyttä tuskaa..

Käännekohta tän mun ihosairauden kanssa oli talvella 2008 kun kävin tammikuussa Thaimaassa. Kaksi viikkoa makasin auringossa, ja sen jälkeen iho oli terveempi kun ikinä ennen!! Ja koko sinä talvena ihottuma pysyi lähes kokonaan poissa.
Seuraavana talvena iho alkoi taas kutiamaan ja kuivumaan ja mä rasvasin sitä ihan hullunlailla ja KOKOAJAN!! Kauheet kerrokset jotain lääkerasvaa ja perusvoiteita ja Tubifastia päälle että sai oikeen muhia... Ja yöksi puuvillahanskat käsiin ja jesarilla kiinni ranteeseen, ettei niitä saa unissaan pois... Laughing

Jossain vaiheessa mun silloinen miesystävä sanoi, et nyt lopetat ton rasvalla lotraamisen!! Ja, että noin runsas rasvaaminen ei voi olla terveellistä! No tais putkimies olla oikeessa... Lopetin rasvaamisen, kärvistelin ja kidutin itseäni viikon, pari, ja pikkuhiljaa kutina väheni ja loppujen lopuksi katosi kokonaan!!! Ja kun kutina loppui, iho pääsi paranemaan kun sitä ei enää tarvinnut raapia.
Mun äitikin kysyi pari vuotta sitten, että mitä oon oikeen tehnyt kun iho oli niin hyvässä kunnossa? Oli se vähän ihmeissään kun vastasin, että lopetin rasvaamisen!! Very Happy

Nyt mulla on pari vuotta iho ollut loistavassa kunnossa, kesät talvet. Tällä hetkellä ihottumaa on vaan vasemman käden ranteessa ja kyynärtaipeessa. Enää käytän satunnaisesti vaan perusvoidetta(nyt käytössä Essex Lotion Hydrocare) ja kortisonivoidetta en tarvitse juuri ollenkaan. Oma kokemus on, että perusvoidetta kannattaa vaihdella! Kokeille eri voiteita. Rasvaisia ja vähemmän rasvaisia. Hakeudu ihotautilääkärille. Ootko kokeillut valohoitoa? Mulla se ei kyllä auttanut, mutta monilla se kyllä toimii. Ja sitten kannattaa kokeilla myös sisäistä kosteutusta. Helokkikapseleita, kalanmaksaöljyä, sinkkitabletteja. Mä kokeilin myös Homeopatiaa, mut veikkaan et se oli vaan huuhaata... Laughing

Toivottavasti löydät avun jostain!! Ihosairaudet on kyllä niin inhottavia!! Eikä pelkästään siksi, että iho kutiaa ja on kipeä vaan ainakin mun kohdalla se on vaikuttanut mun itsetuntoon ihan mielettömästi!! Ja nimenomaan negatiivisesti. Mä käytin ENSIMMÄISEN kerran minihametta ja lyhythihaista toppia julkisilla paikoilla kesällä 2010!! Ja jos mulle joskus siunautuu jälkikasvua, niin mitään muuta en toivo niin paljon kun sitä, että he eivät perisi tätä sairautta!

Tsemppiä Malin ja kaikki muutkin ihosairauksien kanssa painivat!! I love you



Takaisin alkuun Siirry alas
Malin
intermediate spinner
intermediate spinner
Malin


Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 32
Location : Kirkkonummi
Registration date : 04.03.2012

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 7:07 pm

Aivan ihanaa kuulla että oot parantunut noin hyvin! Mullakin siis on vielä toivoa! Smile

Mä oon kans kokeillut kaiken maailman rasvoja. Protopic, apolar, kortisonivoiteita useaa erillaista, yms. Kortisonia oon syönyt myös ihan pillerimuodossa. Ihotautilääkärillä käyty, sieltä vaan kirjotetaan reseptiä reseptin perään erilaisista rasvoista. Harkitsivat valohoitoakin, mutta sitäkään ei voitu sitten toteuttaa koska palan niin helposti auringossa, joten se olisi kuulemma voinu pahentaa oireita. Homeopatia on myös käynyt mielessä mutta vaikuttaa, niinkun jo sanoit, aika huuhaalta. Neutral

Mulla on myös noi yöt pahimpia. Aamulla on lakanat verellä ja sormenpäät täynnä kuivunutta verta kaikesta raapimisesta. Yritän aina pitää kynnet niin lyhyinä kun mahdollista ettei iho menis ihan niin rikki. Perusvoiteita oon vaihdellu Essexin ja ApoBasen välillä. Syön myös päivittäin kaiken maailman vitamiineja mutta ehkä tohon mun pilleriannokseen vois muutaman lisätä. Eihän se haittaakaan voi tehdä. Laughing

Koko ajatus tuosta rasvaamisen lopettamisesta kyllä kauhistuttaa. Shocked Mutta kai sitäkin on pakko kokeilla kun ei mikään muu tunnu auttavan. Mulla on ihan lapsesta asti ollu atopiaa. Sillon kyllä riitti ihan peruvoiteet ja kortisonivoide. Mutta muutama vuosi sitten alko oireet pahenemaan ja nyt tuntuu että päivä päivältä vaan pahenee eikä tälle näy loppua. Ja mulla pieninkin stressi vaikuttaa tosi paljon ihoon. Ja mitä enemmän tätä ajattelee niin sitä enemmän kutiaa. Ja mutä enemmän kutiaa niin sitä enemmän sitä ajattelee jne.

Ja tosiaan vaikuttanut itsetuntoon hyvinkin paljon. Mulla on maha ja pakarat ihan rikki raavitut, joten en kyllä tätä kroppaa ihan kenelle vaan lähe esittelemään. Evil or Very Mad

Kiitos kiitos kiitos Vipru tsempistä. Ehkä siellä tunnelin päässä on valoa after all. I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Nepu
Superman
Superman
Nepu


Viestien lukumäärä : 545
Ikä : 33
Location : etelä-suomi
Registration date : 21.02.2011

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 7:43 pm


Täällä myös lapsuusiän atoopikko, mulla oli onneksi vaan käsien ja jalkojen taipeet, joten helpommalla olen tainnut päästä, mutta hyi sitä kutinaa. Käsistä sai talvella repiä sitä kuivaa ihoa ihan kaksin käsin, mäkin pidin hanskoja öisin, etten olisi ihan verillä kokoajan. Mulla onneksi murkkuikä vei kaikki oireet mukanaan.

Mä olen kuullut kanssa tutuilta, vaikeiltakin atoopikoilta paljon hyvää sisäisesti nautituista öljyistä. Lusikallinen useempaa sorttia päivittäin on helpottanut paljon Smile Tsemppiä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 10:54 pm

Kiva kuulla että muillakin samoja ongelmia. Polvitaipeet ja sisreidet vähän väliä vereslihalla ja KUTISEEE!!!!
Ihanaa opettaa niiden kans.

Ite lottasin apteekin rasvoilla pitkään mutta inhoan sitä rasvaisen tuntuista ihoa enkä tykkääpestä ennen tankoilua pois niitä. Sais olla suihkus koko ajan. Nykyisin suihkussa pesen itseni ihovoiteella ja lottaan pole physics rasvalla. Ei saa juuri ennen nukkumaanmenoa rasvata , vaan niin että ehtii kuivua . Mikään niin kamalaa ku atooppinen , kutiseva iho, joka kaikenlisäksi hikoilee ja tarttuu kii peittoihin Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Lotta.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Lotta.


Viestien lukumäärä : 369
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 05.04.2010

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeKe Loka 10, 2012 6:56 am

Täälläkin olis yksi atoopikko! Mulla tilanne on sikäli hyvä, että atooppista ihottumaa on vain kämmenissä ja ihan vähän kyynärtaipeissa, ja ihottuma on esimerkiksi Viprun kertomaan verrattuna tosi lievää. Inhottavaa se silti on. Iho oli useita vuosia enimmäkseen tosi hyvässä kunnossa, mutta nyt viimeiset puoli vuotta on ollut ihan mahdotonta. Tankoon ei todellakaan ole voinut koskea, kun sattuu eikä pitoa ole näin kuivissa käsissä. En tajua, miksi iho meni yhtäkkiä näin huonoksi Evil or Very Mad Lapsuudessa tuli ravattua kaikenmaailman ihotautilääkärit läpi ilman merkittävää apua, joten nyt oon koittanut pärjäillä perusvoiteita vaihdellen. Vähän luulen, etten näitä käsiä enää tankokuntoon saa pale
Takaisin alkuun Siirry alas
W_devil
intermediate spinner
intermediate spinner
W_devil


Viestien lukumäärä : 70
Location : Tampere
Registration date : 22.09.2011

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeKe Loka 10, 2012 10:56 am

Täällä myös atoopikko. Minulla ei ole koskaan ollut onneksi aivan niin pahana, mitä täällä näköjään muutamilla ollut.

Pari vuotta sitten ihoni oli kuitenkin menossa tosi huonoon kuntoon ja se jatkuva kutina oli tehdä hulluksi. Kärsin samaan aikaan vatsaoireista (en osannut yhdistää niitä toisiinsa), mutta päätin kokeilla ruokavalion muutosta ja jätin hetkeksi vehnän ja maidon pois. Tämän kokeilun seurauksena päädyin jättämään maidon lähes kokonaan pois ruokavaliostani. Yllätyksekseni hetken päästä myös ihoni oli parantunut, ja sen jälkeen on tullut ihottumaa vain sillon kun syön maitotuotteita. Omalla kohdallani siis taustalla oli nähtävästi kokoajan ollut maitoallergia.

Nykyäänkin iho on hyvin kuiva ja hilseilee helposti, mutta ihottumat ja kutina on helpottanut. Yksi ärsyttävä piirre ihossani kuitenkin vieläkin on, eli saan allergiaoireita omasta hiestäni ja paljon urheilevana se on aika vaivalloista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeKe Loka 10, 2012 11:04 am


Maito aiheuttaa tosi monille iho-oireita, kannattaa kokeilla hetkeksi sen poisjättämistä ja katsoa mitä tapahtuu, jos ihottumista kärsii.
Takaisin alkuun Siirry alas
katuballerina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 30
Registration date : 04.01.2014

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeTo Maalis 20, 2014 2:40 pm

Mulla tuntuu hiertyvät kämmenet auki ja sormet ainakin rakoille tankotunnilla spineissä, varsinkin jos on kaksi tuntia samana päivänä/lähipäivinä.
Onko jollain muulla ollut samaa ongelmaa?Pitäisiköhän mun hommata grippihanskat, ainakin siksi aikaa, että kämmenet paranee kunnolla? Ja jatkaa niiden käyttöä tai hellittää otetta tangosta? Tällä hetkellä on 6 rakkolaastaria käsissä Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Jennn
intermediate inverter
intermediate inverter
Jennn


Viestien lukumäärä : 159
Ikä : 36
Location : Hämeenlinna
Registration date : 28.03.2012

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: ...   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeLa Maalis 22, 2014 8:11 am

Katuballerina mulla oli sama ongelma varmaan ensimmäisen vuoden kun olin alottanut tankoilun.. Ainakun tankoili enemmän kuin tunnin tai peräkkäisinä päivinä oli reeneissä niin kädet aivan rakoilla..

Helpotti kuitenkin ajan kanssa, oli vaan ikävää aina odotella, että rakot parani, ennen kun meni seuraaviin reeneihin... ... Teippailin niitä haavateipillä ja kaikella mahdollisella, että olisin pystyny reenaamaan, mutta eihän ne teipit pysynyt  Surprised 

Nykyään noita rakkoja/vesikelloja tulee vaan jos spinnailee paljon ja käsissä grippiä....

Mut ehkä niitä hanskoja kannattaa kokeilla?
Takaisin alkuun Siirry alas
Zanca
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 40
Registration date : 26.11.2008

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeMa Heinä 11, 2016 8:36 am

Kysynpä nyt vaikka tässä topicissa

Eli kesä ja aurinkorasvat. Mitä käytätte vai käytättekö? Pesettekö pois ennen tankoilua?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeTi Heinä 12, 2016 2:21 pm

Mä suojaa ihon vaatteilla. Mä tosin välttelen aurinkoa muutenkin kun mun iho ei oikein kaveeraa auringon kanssa. Jos käyttäisin aurinkorasvaa, niin pesisin pois ennen tangolle menoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitimeKe Heinä 13, 2016 2:42 pm

oikeestaan samalla linjalla Astan kanssa. en tarkoituksellisesti ota aurinkoa, joten rasvaakaan harvemmin tulee laitettua. ja jos laitan niin olen yleensä mökillä ja siellä ei ole tankoa lähettyvillä Very Happy

mutta samaa mieltä, kannattaa pestä pois ennen kuin menee tangolle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssi ja ihonhoito   Tankotanssi ja ihonhoito - Sivu 3 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tankotanssi ja ihonhoito
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Tankotanssi Kemiin!
» Tankotanssi paitoja
» Tankotanssi kilpailuja???
» TANKOTANSSI OULUUN :D

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: