Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pääsy inverttiin

Siirry alas 
+64
Miamimosa
rruina
Snoukka
tuhoelain
CatsAnn
iku69
Polecat
hpl
Mary-Lou
babooshka
anpa
BLAAAAACK
Jennii
hiekkis
Retu
shadow87
Ewy
Ainokainen
Herkkupurkki
OonaK
Manares
Vanillalatte
yonski
johku76
Vekexxx
tiko
Tiu
Saila
Ivanka
zayah
downthepole
hemuliini
hansi
Goldie
Marie
Ish
Sonja
angela
Nounours
Janey May
wilmiina
Mortianna
vesi
sluippa
Foxmagon
Cherrie
poletti
Nins
Kati
Miia
Samira
Ashta
maryana
Kirsi
Nina
miukattus
nekuliini
-Hanna-
tasuni
AdminSusie
Sanni
Iina
Nanna H.
annukka
68 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
KirjoittajaViesti
annukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
annukka


Viestien lukumäärä : 458
Ikä : 47
Location : Helsinki
Registration date : 26.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeMa Maalis 10, 2008 1:23 pm

Oh ja voi..Ensimmäistä kertaa kokeilin tänään inverttiä..yksin ei onnistunut millään, koska lantioni ei suostunut nousemaan..psykologistako?Eli voiko aivoni antaa käskyn olla nousemasta vartalolleni luonnottomaan asentoon..vai onko kaikilla alku hankalaa?Käytännön niksejä ottaisin mielelläni vastaan ja onko jotain jumppa liikettä joka voisi minua edesauttaa asiassa No Kiitoksia Laughing
Aiemmin minulle hankalla tangolla seisominen on taas edistynyt..siitä jihuu!!!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://annukantreenit.blogspot.com
Nanna H.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nanna H.


Viestien lukumäärä : 253
Ikä : 35
Location : Tampere
Registration date : 09.12.2007

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeMa Maalis 10, 2008 10:07 pm

Avainjuttu on se että laskee yläkroppaansa, ei niinkään nosta alakroppaansa. Kun hartiat menee alaspäin niin se lantiohan nousee väkisinkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tampere-showcase.fi
annukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
annukka


Viestien lukumäärä : 458
Ikä : 47
Location : Helsinki
Registration date : 26.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Kiits   Pääsy inverttiin Icon_minitimeMa Maalis 10, 2008 11:00 pm

Hei kiitos vinkistä:)Ei niinkään etten saisi yläkroppaani alaspäin vain ainoastaan jalka vaan ei suostu nouseen siihen tangolle..Mutta huraa oma tankoni on matkalla ja varmaan alkaa treenaamaan tuota sitten oikein olantakaa Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
http://annukantreenit.blogspot.com
annukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
annukka


Viestien lukumäärä : 458
Ikä : 47
Location : Helsinki
Registration date : 26.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vielä edelliseen..   Pääsy inverttiin Icon_minitimeMa Maalis 10, 2008 11:18 pm

ÖÖ..eli siis tunnilla seisoimme tangon vieressä ja otimme uloimmalla jalalla vauhtia ja samalla yläkroppa kääntyi alas..peppuni ja jalkani eivät vaan suostuneet yhteistyöhön ja en saanut jalkaani tangolle ollenkaan.
Eli uloimman jalkani olisi pitänyt tulla koukkuun tangolle..olenkohan nyt edes oikeassa,että onko tuo invertti?Olen vielä niin raakile,etten tiedä näistä termeistä juuri mitään No
Takaisin alkuun Siirry alas
http://annukantreenit.blogspot.com
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeTi Maalis 11, 2008 10:37 am

Kuulostaa invertiltä joo. Inverttiin ei tosin kuulu juosta - sisäkäsi tulee pitää hartiakorkeudella tiiviisti tangon ympärillä, ja pitää nojata taakse, kuten Feanaro jo sanoikin. Suosittelen, että luet ajatuksella läpi tämän: http://tankotanssi.blogspot.com/2008/01/tangolle-juoksemisen-ongelmista.html
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
annukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
annukka


Viestien lukumäärä : 458
Ikä : 47
Location : Helsinki
Registration date : 26.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Kiitos   Pääsy inverttiin Icon_minitimeTi Maalis 11, 2008 11:24 am

Kiitos kaunis teille molemmille..täytynee seuraavalla tunnilla yrittää vaan uudelleen Laughing noin juuri Maria opettikin,mutta ilmeisesti yritin pykeltää liikaa alavartaloni kanssa,että meni koko homma pipariksi..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://annukantreenit.blogspot.com
Sanni
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sanni


Viestien lukumäärä : 440
Location : Kerava
Registration date : 17.01.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeTi Maalis 11, 2008 12:28 pm

Heips Smile Kokeilitko suoraan seisaaltaan, vai ensin lattian kautta...? Mulle liike avautui parhaiten, kun ensin nousin tangolle lattialta. Siis makaat tangon vieressä, tanko kainalossa, käsiä täytyy kyllä pitää vähän ylempänä kuin seistessä, ja siitä nostat ulkojalan tangolle. Tosta asennosta mun oli helppo hahmottaa ne kaikki lihakset, jotka avittaa tangolle nousemisessa - eikä tarvitse pelätä putoamista Smile Sit kun liikerata oli selvillä ja lihasmuistissa, se oli suht helppo siirtää tangolle seisoma-asennostakin..
Takaisin alkuun Siirry alas
AdminSusie
Admin
Admin
AdminSusie


Viestien lukumäärä : 341
Ikä : 45
Location : Salo
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeTi Maalis 11, 2008 6:17 pm

allaoleva selostus on jällkeen sitten allekirjoittaneen henkilökohtainen mielipide ja perustuu niihin kokemuksiin ja käytännön neuvoihin joita mie olen saanut täällä.

inverttiin vaikuttavia seikkoja

*onko invertoija valmis inverttiin.
-ikävä kyllä aika on yksi todella iso puhtaaseen invertointiin vaikuttava tekijä. ensin pitää hankkia riittävä lihasvoima ja varmuus tangon kanssa työskentelyyn. tanssikoulussa, jossa minä täällä opiskelen ensimäisen kerran inventoidaan noin 16 viikon tangolla tanssimisen jälkeen. Tämä siis tarkoittaaa tason 2 lopuksi (aika mitattuni siinä suhteessa että oppilas käy tunnilla kerran viikossa). Jälleen omiin kokemuksiin ja huomioihin perutuen pidän tuota käytäntöä erittäin fiksuna. Kyselin kovasti ohjaajalta että miksi tälläinen käytäntö, perusteltiin sillä, että kokemus on osoittanut että kun tankoilija saa riittvästi aikaa kerätä voimsaa ja tottumusta tankoon invertoinnin hahmottaminen ja itse invertointi luonnistuu parhaiten. Jokainen kurssilainen omalta kurssiltani onnistui invertoimaan.

*voima
-puhdas invertointi (siis sellainen invertointi, johon ei "juosta" on ikävä kyllä asia joka vaatii melkoisesti voimaa
pidän seuraavasta nyrkkisäännöstä: "olet valmis invertoimaan, kun onnistut vaivattomasti tekemään 10 poikapunnerrusta (siis punnerrusta suorin jaloin peppu matalallla)"

*uskallus
-invertointi on pelottavaa puuhaa. itsessään asento on ihmisille melkoista luonnoton, ja on normaalia että aivot ikään kuin "pistävät vastaan" tähän asentoon mennessä. ensimmäisillä kerroilla saattaa tuntua omituiselta hahmottaa maailmaa invertointi asennossa. Sanniksen kommentissa esiintynyt lattialta kokeilu on ainakin minulle tuttua puuhaa ja omaan kokemukseeni perusteella auttaa todella paljon hahmoittamaan asentoa yläilmoissa

*asento
-tankotanssija tuossa sujuvasti selittikin millainen asento on optimi tangolle nousun kannalta. Tää asentokohta kai on ensisijaisesti yksin harjoittelevan ongelma, sillä ilman peiliä itsensä hahmottaminen saattaapi osoittautua hankalaksi ja sitä saattaa yrittää inverttiä varsin kummallisesti asettelluin käsin. Muutenkin suosittelisin ensimmäisien inverttien kanssa yksin harjoittelijoita ottamaan kaverin avuksi. Ihan vaan turvallisuustekijänä. Ja sitten niinko ylimääräisiksi silmiksi asennon ja muun suhteen.

ugh. olen puhunut.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://spinaround.niceboard.net
Nanna H.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nanna H.


Viestien lukumäärä : 253
Ikä : 35
Location : Tampere
Registration date : 09.12.2007

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeTi Maalis 11, 2008 7:41 pm

Mä en kyllä saa tehtyä yhtäkään punnerrusta. Very Happy En oo ikinä onnistunu niissä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tampere-showcase.fi
annukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
annukka


Viestien lukumäärä : 458
Ikä : 47
Location : Helsinki
Registration date : 26.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: hei   Pääsy inverttiin Icon_minitimeTi Maalis 11, 2008 10:51 pm

Jes..kiitos..Poika punnerrukset sujuu jotenkuten,muttei varmaan kymmentä tule vielä ja ensin kokeilin lattialta->onnistuin,mutta seisaaltani noup,ei mitään toivetta..
No luulen,että minulla voi olla jokin pelko tankoa kohtaan,kun tunteja takana vasta viisi ja AdminSusien neuvoissa olikin,että tanko kunnolla tutuksi..luulen myös ettei minun notkeuskaan ole huipussaan.. Embarassed
Arvostan tosi paljon teidän kaikkien neuvoja <3<3 luulempa että niistä tarttuu jotain luukoppaani ja seuraavalla kerralla sujuukin paremmin..Te ootte kyllä ihania!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://annukantreenit.blogspot.com
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeKe Maalis 12, 2008 10:00 am

Musta toi kymmenen poikapunnerrusta on ehkä vähän ylimitoitettu. Kuusi-seitsemän varmaan riittäisi. Lisäksi punnerrukset ottavat ihan vastakkaisiin lihaksiin eli ojentajiin ja rintalihaksiin kuin invertti, joka ottaa hauiksiin ja selkälihaksiin. Mutta noin yleisen kunnon mittarina ne tietysti käy. Meidän koulussa australiassa invertoitiin ekan kerran 5-6 viikon jälkeen ja muutaman yrityksen jälkeen kaikki pääsi invertin jotenkuten. Kyllä paras inverttitreeni on ihan vaan sitkeä yrittäminen. Mutta vaaratekijöiden minimoimiseksi tietysti sen verran luottamusta ja kokemusta tangon kanssa pitää olla ettei joudu paniikkiin kun ote alkaa lipsua vaan tulee hallitusti niskalleen alas.
Takaisin alkuun Siirry alas
annukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
annukka


Viestien lukumäärä : 458
Ikä : 47
Location : Helsinki
Registration date : 26.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Moi taas:)   Pääsy inverttiin Icon_minitimeKe Maalis 12, 2008 12:29 pm

Mariakin sanoi,että invertointi kuuluu edistyneimmille..mutta meitä oli tunnilla vaan kolme henkilöä,niin Maria kysyi,että haluammeko kokeilla!!Yhteen ääneen siellä sitten haluttiin..Luulempa että jätän nyt tämän invertointi treenaamisen sitten myöhemmäksi ja keskityn vaan tutustumaan tankoon,kiipeilyyn, seisomiseen ja istumiseen ja tietysti spinneihin flower
Kiitos ja kumarrus vielä kerran:)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://annukantreenit.blogspot.com
AdminSusie
Admin
Admin
AdminSusie


Viestien lukumäärä : 341
Ikä : 45
Location : Salo
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeKe Maalis 12, 2008 5:25 pm

punneeruksen ideana tuossa "säännössä" on enemmänkin totuttaa kroppaa siihen että paino on käsien varassa kuin varsinaisesti treenata invertissä tarvittavaa voimaa. Nykyihmiselle on perin outoa sellainen olo, etttä ihmiskehon paino on käsien kannateltavana. Olemme siis melkoisesti vieraantuneet apinaolomuodosta Smile Itse koen ainakin punnerruksen melkoista hyvänä keinona tottuttaa käsiä siihen että kropan paino on suurimmilta osin niiden varassa. Okei roikkuminen tässä tapauksessa olis miljoona kertaa tehokkaampaa ja mielekkäämpää mutta eihän täällä ole rekkitankoa missä roikkua lähimaillansakaan. Punnerrus on yksinkertaista, eikä vaadi mitään välineitä ja sen voi tehdä melkeistä missä tahansa Smile

yksin invertiin tarvittavan voiman "mittari" on tietenkin tankoon kiipeily, jos sitä jaksaa pariinkin otteeseen perätysten kiivetä vaivattan tankoa ylös sitä on tarvittavasti voimaan kylllä sitten invertointiin.

Kaikenlaiset vaatimukset ennen invertoinnin aloitusta kuulostaa taatusti peri natsimaiselta aloittelijan korvaan, ja ymmärrän (ja olen itse kokenut) miten kova hinku on olla ylösalaisin ja miten kärsimättömästi sitä odottaan.
mutta ensisijainen syy miksi kaikenmoisia säännöksiä ja ohjeistuksia on olemasa on vammautumisen ehkäiseminen.
Epäpuhdas invertointi altistaa kehoa kovasti lihasvammoille ja pitkäaikainen epäpuhdas liikerata puolestaan on omiaan lisäämään kaikenlaisia rasitusvammautumisia kehossa. Ja tietysti sanomattakin on selvää, että liian heikoilla eväillä invertointi lisää putoamisen riskiä todella kovasti.

Ymmärrän siis jo oppilasvakuutusteknisistä syistä johtuen, miksi useammat koulut "odotuttavat" oppilaitaan melkoisen pitkältäkin tuntuvan ajan ennen invertoinnin aloittamista.

jälleen "ugh" tähän asiaan.
Mä kuulostan tänään melkoiselta saanamiehelta Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://spinaround.niceboard.net
annukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
annukka


Viestien lukumäärä : 458
Ikä : 47
Location : Helsinki
Registration date : 26.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeKe Maalis 12, 2008 5:59 pm

sunny Et kuullostanut saarnaajalta:)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://annukantreenit.blogspot.com
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeKe Maalis 12, 2008 7:34 pm

Ihan hyvä vaan, että tuli tuokin sanottua Rolling Eyes Tarkoitus ei tosiaankaan ole pelotella tai käskeä yrittämästä, se vaan, että esim. välilevynpullistumat tulevat ajan ja toistojen myötä, eivät kerralla. Lisäksi invertointiakin voi treenata hakematta täyttä inverttiä vielä, esim. viuhka-/can can-potkut treenaavat todella hyvin invertoinnissa tarvittavia lihaksia jos ne tekee kontrolloidusti (nostaa kehon tangolle ja nostaa jalat ylös vatsoilla ja pienellä heilautuksella). Myös monet staattiset pidot kuten aloittelijan kainalopito treenaavat samoja lihaksia. Unohtamatta kiipeämistä, tietenkään.

Annuuk, tämä menee nyt alkuperäisen aiheen ohi ja on suunnattu tuohon Susien mainitsemaan aloittelijan hinkuun liittyen, ei sinuun, eli yleisesti puhun nyt Laughing Mutta mun on todella vaikea ymmärtää tuota aloittelijan hinkua päästä ylösalaisin. Mulla kun ei ikinä sitä ollut. Mä treenailin spinnejä, kiipeämistä jne ties kuinka pitkään ennen kuin halusin ylösalaisin ollenkaan. Sekin tuli puolivahingossa, kun kallistelin tangolla istumisesta taaksepäin ja päädyinkin kerran takanojaan nilkat ristissä. Kiipeämisten ja takanojien kautta sitten harjoittelin tuota ylösalaisin kääntymistä, ja kun yksi päivä sitten tuli sellainen olo, että haluan tehdä perusinvertin, se meni ensimmäisestä kerrasta ilman mitään sen kummempia kommervenkkejä. Toisaalta mä olen aina tanssinut ihan omaksi ilokseni, en mitenkään tuloshakuisesti. Välillä toki harmittaa kun tuntuu, että jengi kehittyy todella nopeasti mun ohitse. Mutta ei se mikään kilpailu ole. Ehkä olen liiankin epätuloshakuinen tähän suomalaiseen yhteiskuntaamme lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
annukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
annukka


Viestien lukumäärä : 458
Ikä : 47
Location : Helsinki
Registration date : 26.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeKe Maalis 12, 2008 7:56 pm

Ei minullakaa ollut mielessäni olla pää alaspäin vielä,mutta kiukutti vaan, kun kokeili,eikä sitten onnistunut:(luulempa kyllä,että on todellakin parempi ottaa teidän neuvoista kiinni ja harjoitella inverttejä sitten kun olen kokeneempi ja varmempi kehoni sekä tangon kanssa..Sitäpaitsi minä kyllä rakastan noita spinnejä ja niitä pitää harjoitella kunnolla myös..Teistä on ollut suuri apu tässä minun malttamattomuudessa sunny Nyt vaan tämän tytön täytyy muistaa että maltti on valttia..Ja ehkäpä muutkin aloittelevat ottavat huomioon tämän keskustelun flower
Takaisin alkuun Siirry alas
http://annukantreenit.blogspot.com
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeTo Maalis 13, 2008 1:24 pm

Iina, vaikea kuvitella että susta tuntuu että jengi kehittyy sun ohitse, kun sun oma kehitys on aivan huimaa. Musta tuntuu myös että jengi kehittyy mun ohitse, ja varmaan kaikista tuntuu. IHminen on siitä kumma elukka että se aina vaan vertaa itseään ja osaamistaan parempiinsa eikä ikinä pysähdy arvostamaan sitä mitä itse osaa paremmin kuin muut.

Mä hinkusin kyllä kanssa inverttiin niin pian kuin mahdollista. Se ylösalaisakrobatia on vaan niin erilaista kuin mikään muu tanssilaji että en olisi millään malttanut odottaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimePe Maalis 14, 2008 7:48 am

Kröhöm...AIVAN pakko Wink korjata tähän vielä alan ihmisenä sellainen juttu, etä huonolla tuurilla välilevy voi paukahtaa kertarykäisylläkin! Joten ollaan varovaisia...
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimePe Maalis 14, 2008 1:45 pm

Toki voivat, en tuota kirjoittaessani tajunnutkaan, että tuo viittaisi jotenkin siihen, että eivät voi (tuliko tarpeeksi epäselvästi?). Vaikka siltähän tuo postaus kuulosti, anteeksi Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeTo Maalis 20, 2008 10:19 am

Hei teinköhän minäkin eilen "puolivahingossa" invertin..? Tarkoittaako invertti siis yksinkertaisesti pää alaspäin roikkumista tangosta, pidetään jaloilla kiinni???
Ennen tunnin alkua yksi tuttu näytti hieman mallia, seistään tangon sivulla, tangosta kiinni molemmin käsin ja jalat heilautetaan tangon sivulta sinne ylös, sitten jaloilla jonkin sortin pito + tietyti käsillä kanssa kiinni? Onnistui tällälailla yllättävän helposti heti eka yrittämällä...vai oliko tämä nyt sitten jotain ihan muuta kuin invertti? Ja tiedän, ei varmasti todellakaan paras tapa lähteä harjoittelemaan inverttiä, näytti vaan niin houkuttelevalta Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
annukka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
annukka


Viestien lukumäärä : 458
Ikä : 47
Location : Helsinki
Registration date : 26.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeSu Maalis 23, 2008 7:33 pm

Nyt olen ylpeä itsestäni.Tänään RTP:n intensiivi kurssilla pääsin inverttiin.Jipii!!
Aluksi kokeilin sitä polviseisonnassa ja onnistuin ja sitten suorilta jaloin niin kolmannella yrityksellä olin siellä,ihan mahtava fiilis tuli kun olen sitä yrittänytkin Very Happy Kaunista se ei varmastikkaan ollut,mutta eiköhän se sulavuus kehity myös treenatessa lisääSmileSmile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://annukantreenit.blogspot.com
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeSu Maalis 23, 2008 10:59 pm

Minulla käy satunnaisesti treenailemassa eräs paritoista vuotias teini. Ekalla kerralla harjoiteltiin pyörähdyksiä ja erilaisia otteita tangosta. Tokalla kerralla myös näitä, mutta sitten tyttö sanoi haluavansa oppia jonkun helpon pääalaspäin liikkeen. Ajattelin, että perusinvertistä on hyvä aloittaa, kun siitä on melko helppo sitten lähtä irrottamaan kädetkin, kun tuntuu hyvältä. Neljännellä harjoitustuokiolla se sitten onnistui ja siitä sitten opetin vielä tekemään samalla kerralla inverted crucifixin. Koko ajan kuitenkin painotin, että sinne tangolle ei hypätä vaan noustaan sievästi ja käsiä ei irroteta ennen kuin on 110 %:sti varma, että siellä pysyy ja lisäksi minä varmistamassa. Itselle invertointi ei ole tuottanut vaikeuksia enkä edes muista, missä vaiheessa sen opin varsinkin, kun aluksi en tiennyt edes liikkeille nimiä vaan pöljäilin mitä sattuu tangon kanssa. Itse olen sitä mieltä, että sen kyllä tietää, kun on johonkin liikkeeseen valmis.
Takaisin alkuun Siirry alas
AdminSusie
Admin
Admin
AdminSusie


Viestien lukumäärä : 341
Ikä : 45
Location : Salo
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeMa Maalis 24, 2008 11:15 am

mä palasin inverttien suhteen lähtöruutuun.
opettelen kokonaan uudelleen inventoimaan "toiselle" puolelle.
huomasin ettei luotto vasemman käden suhteen riitä nykyisen inventoinnin kanssa, enkä mä siitäkautta luontevasti pääse skorppari-kaksos-crusifixiä kummempiin asentoihin. Joten päätin palata lähtöruutuun ja hioa homman toiselle puolelle.

Ensimmäiset toivottoman tuntuiset varovaiset treenit on takana. Katsellaan ajan kanssa miten käypi.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://spinaround.niceboard.net
miukattus
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 40
Location : Espoo
Registration date : 23.02.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimeKe Maalis 26, 2008 8:59 pm

Minä putsaan tangon aina ennenkuin invertoin, en luota käsieni pitoon mömmöisellä tangolla. Olen invertoinut myös oikeastaan vain housut jalassa, koska "pelkään" invertointia paljain kintuin. Tanko on kylmä ja nahkaan ehkä sattuu? Näillä mennään ja on luottamus kohdillaan, tosin housut jalassa ei mitään kivoja uusia pääalaspäin juttuja sitten kokeillakaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitimePe Maalis 28, 2008 10:14 pm

Onneksi mä en lukenut tätä topikkia ennen kun aloin keikkumaan pää alaspäin. Olisi tullut kamala paniikki vaikka minkä asian suhteen... Mä kokeilin inverttiä kolmannen tek1 tunnin jälkeen himassa, kun Linda oli sen puolihuolimattomasti näyttänyt jollekin toiselle enkä osannut edes ajatella, että siinä olisi jotain vaikeeta. Kyllä mä vähän aikaa sen kanssa taoi päätäni seinään, mutta muutaman yrityksen ja hirveän ihmettelyn jälkeen ("miksi se nyt ei meinaa millään onnistua") vaihdoin toiselle puolelle tankoa ja sitten alkoikin sujua. Että mä oon ehkä hivenen malttamaton tai jotain Very Happy Nykysin sujuu tangon toiselta puoleltakin nouseminen ja jotkut liikkeet teen melkeinpä mieluummin toiste päin.

Lainaus :
Itse olen sitä mieltä, että sen kyllä tietää, kun on johonkin liikkeeseen valmis.
Mä oon samoilla linjoilla Tiinan kanssa... Mulle ainakin tulee sellasia oivalluksia (yleensä kun en ole tangolla), että nyt mä tiedänkin miten joku tehdään ja oon jo ennen kokeilemista varma, että se tulee onnistumaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pääsy inverttiin Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pääsy inverttiin
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 9Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: