Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pääsy inverttiin

Siirry alas 
+64
Miamimosa
rruina
Snoukka
tuhoelain
CatsAnn
iku69
Polecat
hpl
Mary-Lou
babooshka
anpa
BLAAAAACK
Jennii
hiekkis
Retu
shadow87
Ewy
Ainokainen
Herkkupurkki
OonaK
Manares
Vanillalatte
yonski
johku76
Vekexxx
tiko
Tiu
Saila
Ivanka
zayah
downthepole
hemuliini
hansi
Goldie
Marie
Ish
Sonja
angela
Nounours
Janey May
wilmiina
Mortianna
vesi
sluippa
Foxmagon
Cherrie
poletti
Nins
Kati
Miia
Samira
Ashta
maryana
Kirsi
Nina
miukattus
nekuliini
-Hanna-
tasuni
AdminSusie
Sanni
Iina
Nanna H.
annukka
68 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
KirjoittajaViesti
johku76
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 4
Location : Turku
Registration date : 26.10.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeSu Marras 06, 2011 7:16 am

Ihan sairaan näköinen liike Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeSu Marras 06, 2011 3:41 pm

Vekexxx kirjoitti:
Ivanka kirjoitti:
Mä saan vedettyä 3-5 leukaa puhtaasti, mutta invertti ei onnistu kauniisti, ei ollenkaan suorin jaloin. Mulla se tuntuu nimenomaan olevan kiinni vatsalihaksista.

Voi tietenkin olla vatsalihaksistakin kiinni. Sekin asia kannattaa testata joko leuanvetotangolla tai puolapuilla. Jos normaali roikunta-asennossa ei saa nostettua jalkoja suorina kohti kattoa, niin ei niitä saa vertikaalitangollakaan.

Joo juuri kuvailemasi liike tuo on mulle edelleen tosi haastava, saan puolapuissa roikkuessa jalat yhdessä suorassa nousemaan vaan vähän yli 90 astetta. Muutenkin kaikki vatsalihasliikkeet, joissa jalat pidetään kohti kattoa selällään maatessa ovat tosi vaikeita. Eli mulla on varmaan syvät vatsalihakset aika kehnossa kunnossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vekexxx
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 18.02.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeSu Marras 06, 2011 7:10 pm

Pointtina minulla on, että kannattaa analysoida, mistä invertin vaikeus johtuu.

1. Onko yläselässä ja käsissä voimaa? (Pystytkö tekemään leukoja?)
2. Onko vatsalihaksissa voimaa nostaa alavartalo ylös? (Pystytkö nostamaan leuanvetotangossa jalat kohti kattoa?)
3. Uskallatko olla pää alaspäin? (Jos käsinseisonta pelottaa seinää vasten, niin ei se helpompaa ole tangollakaan.)

Vasta kun pystyy vastaamaan näihin kaikkiin kolmeen kysymykseen "kyllä", kannattaa miettiä invertoinnin tekniikan yksityiskohtia. Mikään näistä kolmesta ei ole aluksi helppoa, mutta treenaaminen on hauskaa. Ideoita saa vaikka tästä videosta.


Takaisin alkuun Siirry alas
Tiu
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.10.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeSu Marras 06, 2011 7:46 pm

Kiitos paljon vinkeistä! Smile Uskon, että ainakin itselleni vähän avautui että mistä se kiikastaa. Nyt täytyy vaan löytää jostain jotain telineitä ja puolapuita, joilla pääsen treenailemaan ja vahvistamaan noita mahdollisia heikkoja kohtia. Käsilläseisonta kyllä menee seinää vasten sujuvasti, eli kai tässä jotain positiivista on jo, hehe! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
yonski
basic inverter
basic inverter
yonski


Viestien lukumäärä : 36
Ikä : 41
Location : hyvinkää
Registration date : 31.10.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeLa Marras 19, 2011 9:24 pm

Harjoittelin tänään tunnilla rockthepolessa ekaa kertaa inverttiä ja sehän on ihan supervaikeaa. Tuntuu ettei ne jalat millään nouse seisaaltaan sinne ylös tangolle,mut lisää treeniä vaan!Niskaseisonta lattialla tangon juuressa suju ihan hyvin ja muuten tunti meni ihan superhyvin omasta mielestä. Alkaa Spinnit sujua ja istunnat ja seisonnat. Kauhee Kuumotus onkin nyt hankkia oma tanko kotiin, jotta pääsis treenaamaan liikkeitä ja inverttejä lisää!! Mahtis laji! sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeLa Marras 19, 2011 9:52 pm

Invertinhän voi tehdä myös polviltaan lattialta, paljon kevyempi niin.
Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
yonski
basic inverter
basic inverter
yonski


Viestien lukumäärä : 36
Ikä : 41
Location : hyvinkää
Registration date : 31.10.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeLa Marras 19, 2011 11:18 pm

Okei,kiittivinkistä! Pitääkin testata! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Tiu
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.10.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeSu Marras 20, 2011 10:27 am

Mä en tajua miten lattialta voi olla kevyempää, musta se tuntuu ihan mahdottomalta ja epäluonnolliselta mennä siitä polviasennosta. Very Happy Mutta nämäkin ovat varmaan aika yksilöllisiä juttuja! Ja siis yonski, ei todellakaan hätää jos et ekalla kerralla osaa inverttiä! Mullakin meni about 2kk, vaikka treenasin säännöllisesti. Ja sitten yhtenä päivänä tajusin yrittäväni sitä liian notkolla selällä, koska yritin ko. liikettä aina niin hermoromahduksen partaalla haha, tajusin korjata sen ja tadaaa siinä se oli! Se voi olla joskus tosi pienestä oivalluksesta kiinni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeSu Marras 20, 2011 11:20 am

Usein vika voi olla siinä että ei tajua laskea yläpäätä alas, jotta saisi alapääin ylös. Eli suoristakaa käsiä ettei tarvitse yrittää taipua kaksin kerroin.
Takaisin alkuun Siirry alas
yonski
basic inverter
basic inverter
yonski


Viestien lukumäärä : 36
Ikä : 41
Location : hyvinkää
Registration date : 31.10.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeSu Marras 20, 2011 2:29 pm

Eli reeniä vaan ni eiköhän se onnistu! Täytyy kokeilla noita eri tapoja jokatapauksessa. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Vanillalatte
basic spinner
basic spinner
Vanillalatte


Viestien lukumäärä : 27
Ikä : 34
Location : Rovaniemi
Registration date : 07.11.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeSu Marras 20, 2011 10:43 pm

Voisko joku kertoa, että miten tämä inverttiin meno lattialta polviasennossa(?) käytännössä tapahtuu? Ite oon opetellu ainoastaan seisaaltaan. Koskaan en oo törmänny mihinkään toiseen tapaan Smile Kiinnostaisi tietää Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeSu Marras 20, 2011 11:59 pm

Tässä on joku mun kauan sitten tekemä opetusvideo kaverille. Siinä näkyy kaiken paskanjauhannan lomassa invertti polviltaan. Very Happy http://lucyfur.galleria.fi/kuvat/Poletti/Oppimateriaali/invertti.MOV
Takaisin alkuun Siirry alas
Vanillalatte
basic spinner
basic spinner
Vanillalatte


Viestien lukumäärä : 27
Ikä : 34
Location : Rovaniemi
Registration date : 07.11.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeMa Marras 21, 2011 2:02 am

Tämä valaisi kummasti. Pittääpä kokeilla seku tuotakin tekniikkaa. Ja pakko mainita että aivan ihanat hiukset!
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeMa Marras 21, 2011 10:45 am

Kiituksia. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Manares
intermediate spinner
intermediate spinner
Manares


Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 28.10.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimePe Joulu 02, 2011 11:54 pm

Kokeilin tuota inverttiä polviltaan. Onnistu, mutta jätän inverttoinnit vielä tulevaisuuteen.
Haluan saada takanojat sujumaan.
Lisäksi lupasin poikakaverille olla heilumatta pää alaspäin yksinäni.
(ilmeisesti takanojaa ei lasketa pää alaspäin hillumiseksi scratch )
Takaisin alkuun Siirry alas
OonaK
Superman
Superman
OonaK


Viestien lukumäärä : 691
Ikä : 40
Location : Hki
Registration date : 09.01.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeMa Joulu 05, 2011 3:19 pm

Ja kannattaa muistaa liikkuvuus - se että takareidet eivät anna periksi tarpeeksi vaikeuttaa etureisillä ja vatsalihaksilla npstamista entisestään. Pitää myös muistaa että vatsa ei tee kaikkea. Etureisillä tulee helpottaa vatsan taakkaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.gymi.fi
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeMa Joulu 05, 2011 3:58 pm

Mites mä en oo tota ennen tajunnut!!!

Kiitti hyvästä pointista OOna! Onneks lopultakin olen päässyt venyttelukiellosta ja ylihuomenna pääsen osteopaatille. Ihanaa!!

Mulla invertti on mennyt jo kauan mutta se on ollu tosi ruma ja on joutunut "kipuamaan". Sit tunnilla ope kuvas sen videolle ja kun se katottiin yhessä, tajusin heti ittekki mitä teki väärin. Just toi vatsoilla ja reisillä nostaminen ja ennen kaikkea se että pidin ihan liian korkealta kiinni!

Mutta kehitystä se on hidaskin!
Takaisin alkuun Siirry alas
yonski
basic inverter
basic inverter
yonski


Viestien lukumäärä : 36
Ikä : 41
Location : hyvinkää
Registration date : 31.10.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeTo Joulu 22, 2011 12:43 pm

Oon harjotellut inverttiä urakalla sekä seisaaltaan että polviltaan. Polviltaan se oli aluksi helpompi ja pystyy harjottelemaan tangolla pää alaspäin olemista. Kehityksen huomaa kyllä nopeasti lihaskunnossa ja kun saa varmuutta ja luottoakin tankoon. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeTi Tammi 24, 2012 9:31 pm

mä en ymmärrä miks en saa tehtyä sitä ns. viimistä nostoa invertissä ja siks se näyttää perhanan rumalta.. huokaus.. joudun aina auttaa jaloilla sen lopun.. vinkkejä? ite en keksi muuta kun et on paskat lihakset tai se, et jään kattoo siihen tankoon niitä jalkoja Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Ainokainen
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 05.08.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeMa Helmi 27, 2012 9:39 am

Aloittelijan kysymyksiä täälläkin..

Eli pääseen inverttiin, mutta lähinnä siten, että saan ponnistuksen jälkeen juuri ja juuri napattua jaloilla tangosta kiinni ja siitä sitten kivuttua hyvään asentoon. Tämmöinen invertti on onnistunut lähes ekoista tankotreeneistä asti, mutta nyt tauon jälkeen uuden opettajan valvovan silmän alla tajusin, että tekniikka on aika huono. Lantio jää siis kauas tangosta ja saan sen lähemmäs vain jalkojen avulla.

Nyt olen sitten painiskellut sen kanssa, että kannattaako minun jatkaa ns. huonojen inverttien tekemistä (eli paraneeko ne jotenkin mystisesti ajan myötä) vai pitäisikö minun treenata vatsoja/käsilihaksia/jotain, kunnes saan invertissä nostettua lantioni tangon luokse ilman jalkojen apua. Äh, inhottavaa takapakkia, kun jotenkin olin kuvitellut että homma sujui. Crying or Very sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeMa Helmi 27, 2012 10:09 am

Tuo kannattaako on varmasti vähän kaksipiippuinen juttu.... Smile Hyppyloikkainverteillä (joita itse harrastin piiiitkään) rikkoo helposti itsensä. Mutta toisaalta pääseepähän pää alaspäin ja sitä kautta treenaamaan muita juttuja, kuten kaksosta, skorpparia jne.

Ja toisaalta, ehdottomasti kannattaa hankkia lisää voimaa ja yrittää aina ensin tehdä invertti nostamalla Smile Kyllä se sieltä ajan kanssa tulee ja paranee Smile

Tsemppiä treenaamiseen, musta invertti on vieläkin yksi vaikeimmista liikkeitä.....
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeMa Helmi 27, 2012 12:48 pm

itse kansa harrastin hypyyloikkainverttiä pitkään kun en muusta tiennyt. Sitten kun taidot kehittyi sen verran että oli aika aqlkaa invertoimaan ilmasta niin enhän mie ympäri päåässy (miten loikkaat ilmasta..Et mitenkään) Joten nöyränä ja itku kurkussa opettelin invertoimaan uudestaan, jotta saisin joskus sen ilmainvertin. Ja vaikka voimaa olikin kertynyt niin kauan siihen silti meni että sai tekniikan kohdilleen maasta ja vielä kauemmin ilmasta.

joten kokemuksen syvällä rintaäänella sanon että ne loikkimiset pois ja lihaskuntotreenia kehiin!! Nostamaan se invertti Very Happy Kyllä sie pystyt siihen!!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ainokainen
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 05.08.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeMa Helmi 27, 2012 1:31 pm

Niin minulla on tuossa ponnistusinvertissä tullut inhottavasti se olo, että nyt tehdään juuri niitä selänhajotusrepimisiä.. Sad Toisaalta hallittu alakropan nosto tuntuu täysin saavuttamattomalta, eikä opettajakaan oikein sanonut muuta kuin että lantio jää liian kauaksi. Olen nyt koittanut tehdä lattialla makuulta "inverttiasennosta" lantion ja jalkojen nostoa tangolla mahdollisimman hallitusti, auttaakohan? Perusinverttiasento lattialla maaten löytyy melko helposti, mutta V-invertti asentoon on hartiat lattiassa aika hankalan oloista päästä. Olen myös tehnyt hartiaseisontaa tai mikä onkaan, ilman tankoa siis. Lisäksi tulee tehtyä aika paljonkin lihaskuntoa (vatsoja, punnerruksia, leuanvedon yritelmiä..), mutta en sitten tiedä teenkö oikeita asioita. Osittain tuntuu siltäkin, että kyse ei ole välttämättä lihaskunnon puutteesta, vaan lähinnä siitä, etten oikein tajua mitä lihaksia pitäisi käyttää. Vinkkejä? Smile

Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeMa Helmi 27, 2012 3:23 pm

Ootko kokeillu inverttia ns. kosimisasennosta. Jos tanko on vasemmalla puolella laitat vasemman polven koukkuun tangon viereen ja oikean polven maahan, lantio eteen ja ponnistat siitä. Selitinkkö tän nyt järkevästi, mut silleen mä harjottelin v-invertin tekoa. tuo vähän turvaakin ku lattiaan ei oo pitkä matka Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
Ainokainen
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 05.08.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitimeMa Helmi 27, 2012 4:14 pm

Perusinverttiin olen harjoitellut tuosta polviasennosta ja se tuntuu onnistuvan (vaikka tietty siinäkin pääsee ponnistamaan pelkän hallitun noston lisäksi.. Smile ) mutta V-inverttiä pitääkin kokeilla tolleen. Kiitti neuvosta! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pääsy inverttiin - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 7 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pääsy inverttiin
Takaisin alkuun 
Sivu 7 / 9Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: