Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pääsy inverttiin

Siirry alas 
+64
Miamimosa
rruina
Snoukka
tuhoelain
CatsAnn
iku69
Polecat
hpl
Mary-Lou
babooshka
anpa
BLAAAAACK
Jennii
hiekkis
Retu
shadow87
Ewy
Ainokainen
Herkkupurkki
OonaK
Manares
Vanillalatte
yonski
johku76
Vekexxx
tiko
Tiu
Saila
Ivanka
zayah
downthepole
hemuliini
hansi
Goldie
Marie
Ish
Sonja
angela
Nounours
Janey May
wilmiina
Mortianna
vesi
sluippa
Foxmagon
Cherrie
poletti
Nins
Kati
Miia
Samira
Ashta
maryana
Kirsi
Nina
miukattus
nekuliini
-Hanna-
tasuni
AdminSusie
Sanni
Iina
Nanna H.
annukka
68 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
KirjoittajaViesti
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 12:50 pm

Sonja kirjoitti:

Onko vinkkejä Jamillan tekoon illman alaselän pyöristystä....?

Nojaa enemmän taakse yläkropalla ja liu'uta tangolla olevaa kättä alas. Siitä ei tule ihan niin horisontaalinen mutta on selälle parempi Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 1:01 pm

Mun youtuben profiilisivulla toi video jostain syystä jo näkyy vaik muilla sivuilla ei: https://www.youtube.com/user/inapole
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 1:02 pm

Nojaan jo tosi paljon taakse, mutta tasapaino ei vain pysy, en saa niitä jalkoja tarpeeksi kroppaa kohti.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 1:11 pm

Iina kirjoitti:
Mun youtuben profiilisivulla toi video jostain syystä jo näkyy vaik muilla sivuilla ei: https://www.youtube.com/user/inapole

Nonnih, ollaan koko ajan puhuttu ihan samasta asiasta. Kun mä jo aloin miettimään että miten muka inverttiin mennään ihanihan tikkusuoralla selällä, että aika haastavaksi menee... Laughing onko ihmisillä sitten yleisesti sellainen ongelma että ne ei tuo lantiota riittävän lähelle tankoa (ja alaselkä jää pyöreäksi)? Shocked Kun mun mielestä se on just se paikka missä on helpoin olla, lantio lähellä tankoa ja selkä suorana. Sinne meno tosiaan kyllä vaatii alavatsalihasten voimaa mutta en varmaan vois olla hetkeäkään tuollaisessa "koukkuasennossa" invertissä, ei kyllä munkaan selkä kestäis vaikka suht terve onkin!

Ps. hienot piirrokset oli videossa! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 1:12 pm

Sonja kirjoitti:
Nojaan jo tosi paljon taakse, mutta tasapaino ei vain pysy, en saa niitä jalkoja tarpeeksi kroppaa kohti.

Näkemättä on paha sanoa, Jamilla on tosi tasapainoherkkä liike. Ideahan on just siinä että on tanko sisä/etureittä vasten ja sen verran nojaa taakse, että se noja "lukitsee" jalan tankoon. Jalkojen ei tartte tulla 90° kulmaa lähemmäs kroppaa tai selkä alkaa pyöristyä. Asento on ihan sama, kuin istuis haara-asennossa lattialla, pitää vain kallistaa vähän taakse. Se koko kropan pitäminen tiukkana haara-asennossa ja 90° kulman pysyminen onkin sitten vaikeampi juttu, mutta kuvauksesta kuulostaa, että nimenomaan pyrit tuomaan jalkoja kohti rintaa jolloin selkä pyöristyy lähes väkisin?

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Jamilla
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 1:15 pm

-Hanna- kirjoitti:

Nonnih, ollaan koko ajan puhuttu ihan samasta asiasta. Kun mä jo aloin miettimään että miten muka inverttiin mennään ihanihan tikkusuoralla selällä, että aika haastavaksi menee... Laughing onko ihmisillä sitten yleisesti sellainen ongelma että ne ei tuo lantiota riittävän lähelle tankoa (ja alaselkä jää pyöreäksi)? Shocked Kun mun mielestä se on just se paikka missä on helpoin olla, lantio lähellä tankoa ja selkä suorana. Sinne meno tosiaan kyllä vaatii alavatsalihasten voimaa mutta en varmaan vois olla hetkeäkään tuollaisessa "koukkuasennossa" invertissä, ei kyllä munkaan selkä kestäis vaikka suht terve onkin!

Ps. hienot piirrokset oli videossa! Smile

Jep, hämmentävän usein ongelma on juuri tuossa... Että jalkojen / alaselän notkeudella "tasapainottamalla" saadaan sen invertti-V pysymään ylhäällä, eikä oikean ergonomisen asennon hakemisella. Eikä sen ongelman tarvitse olla noin liioiteltu kuin tuolla mun videolla (mulla on todella helposti eteenpäin taittuva selkä, eli näyttää pyöreenä paljon pahemmalta kuin monella muulla), mutta sama idea tulee vastaan. Ja sit ihmetellään kuin se invertti-V ei pysy ja selkälihaksissa vain tuntuu eikä vatsassa. Jos se asento on oikein ja suora riittää, että nostaa siihen - asento itse tosiaan pysyy hyvin helpon oloisesti.

Mä tykkään noista tikku-ukoista, ne usein hahmottaa asentoja paremmin kuin pelkkä kuva... Mä ajattelen nykyää kaikki liikkeet tikku-ukkoina ja mekaniikkana Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 1:20 pm

Ihania tikku-ukkoja! Very Happy

Mulla tuossa asennossa vaan jalat mätkähtää väkisinkin maahan. Vai tarkoitatko, että yläkropan pitäisä olla yli vaakatason, niin kuin tuossa kuvassa näyttää vähän olevan?
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 1:22 pm

Jep. Tai siis ali vaakatason mä käsittäisin tuon Smile Sen yläkropan ei tartte olla kuin sentin pari alempana kuin lantio, niin asento pitää. Sitä tarkoitin sillä taakse nojaamisella. Sit vaan tarvii pitää kroppa tiukkana ja hakea noi tukipisteet kohdalleen. Tikku-ukoille ei oo merkattu vyötärön tukipistettä - reisi ja käsi on vipuvarsia, vyötärö on varsinainen tukipiste.

Edit: Vai tarkoititko jalkojen ja selän välistä kulmaa? n. 90° toimii, mutta tuo toimii isommilla ja pienemmilläkin kulmilla, kunhan mekaniikka on kohdallaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 1:32 pm

Hrrrr, kammottavaa ajatella mitä vahinkoa ihmiset tekee selälleen! pale Eli ihan hyvä Iina kun jaksat oppilaitaisi tuossa opastaa ja muistuttaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 1:43 pm

Iina kirjoitti:

Edit: Vai tarkoititko jalkojen ja selän välistä kulmaa? n. 90° toimii, mutta tuo toimii isommilla ja pienemmilläkin kulmilla, kunhan mekaniikka on kohdallaan.

Ei kun tarkoitin nimenomaan lattian ja selän välistä kulmaa. testaan heti, kun pääsen seruaavan kerran tangolle. Kiitos, Iina!
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 2:15 pm

En mä oo tajunnut, että jamillassa ollaan noin vaakatasossa.. Ei sitten ehkä ihme, että se tuntuu vaikeelta..
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 2:26 pm

Jamillakin on sellainen liike, mistä on tosi monta eri versiota olemassa. Lisäksi nosto- ja laskeutumisvaiheessa kun pidetään toista kättä tangolla on yläkroppa usein lantiota ylempänä. Siitä sitten hiljalleen kallistellaan taakse Smile Itse pidän tuota vaakatasoa tavoittelemisen arvoisena (vrt. vaakaskorppari), mutta jollakulla muulla voi olla eri tavoitteet yläkropan kallistusasteen suhteen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 2:44 pm

Mä en taidakkaan tuntea tuosta muuta kun ne spinnit ja se ankkuria muistuttava liike mikä on jamillan dvd:lläkin. Mistäs te puhutte Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 2:51 pm

Tää on se ankkuria muistuttava liike, paitsi edistynyt versio Smile Mut spinnit ja alkeisversiokin pyrkii samaan ideaan, tai sitä helpompi ne on pitää ylhäällä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 3:17 pm

Aa Smile
Kyselläänpäs lisää. Tässä se ulkojalka käsittääkseni ilmassa ja herossa ulkojalka kiinni tangossa? Kö?
study
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 3:49 pm

Jep Smile Tässä on vain sen sisäjalan varassa pito, ulkojalka on irti.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 4:20 pm

Mä en nyt ollenkaan hahmota mistä puhutaan? Ankkuri joo ja jamilla joo mut onks tää nyt joku eri versio kun se mitä pyörivänäkin on tehty? Tikku ukolla ei ainakaa näytä olevan kun yks käsi tangolla? Mun tää sanallinen hahmotus kyky on tosi huono.. Embarassed scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 4:23 pm

Jos jamillassa on pito oikein, on ihan sama, onko yläkäsi tangolla vai ei (staattisena - spinnissä tarvii yläkädenkin, vaikka kai sen teoriassa voisi tehdä ilmankin jos on tosi vakaa tasapaino liikkeessä). Piirsin sen irti jotta mekaniikka tulisi selvemmäksi - liian moni "roikkuu" yläkäden varassa ja sitten ihmettelee, kun jalat kerta toisen jälkeen tippuvat alas.

Edit: Siis samoin kuin sankarissakin alussa kannattaa olla yläkäsi tukena Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTi Maalis 30, 2010 4:26 pm

Jaa! lamppu sytty! En ole ikinä tullu aatelleeks et ei siin sitä yläkättä tartteta.. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeKe Maalis 31, 2010 1:30 pm

No eilen tuli tunnilla tota v-inverttiä taas koitettua.. Mä en vaan saa sitä lantiota nytkäytettyä siinä lopussa tarpeeksi ylös. Ei nouse ei.. Laura suositteli jo jotain osteopaattia tai jotain.. Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Goldie
intermediate spinner
intermediate spinner
Goldie


Viestien lukumäärä : 74
Registration date : 18.02.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTo Huhti 08, 2010 10:00 pm

enpä ole ennen tänne kirjoitellut ja ei ole profiilikuvaakaan vielä Smile olen nyt vuoden alusta treenaillut tankoilua ja muuten kaikki sujunut tosi hyvin, paitsi v-invert!

mulla menee hermo v-inverttiin, tavallinen invertti ei tuota ongelmia! Ärsyttää kun ei tuollaista ns. perustason liikettä vaan opi, vaikka tunteja on yrittänyt sitä hioa. Ongelma on siinä, etten yksinkertaisesti pysy siellä, kipuja ei ole tai muutakaan. Kaadun aina ulkojalan varaan( kun invertoin tangon vasemmalta puolelta, kellahdan aina niin että vasemmalla jalalla on pakko ottaa tangosta kiinni). Sama juttu, vaikka kuinka asettelee asennon ns. yläkautta eli ihan rauhassa toinen jalka tangolla. Olen yrittänyt suoristaa selkää ja vaikka mitä, mutta kaadun aina Sad joskus ihan sekunnin olen saanut sen pysymään, mutta sitten tietty kun 'vauhdista' sinne tulee ( en jaksa vielä täysin hillitysti nostaa, vaan toisella jalalla on pakko ponnistaa) niin eihän se pysy mitenkään päin vaan tulee samaa tietä heti takas.

Mikä ihme tuossa voi olla? Mulla ei pitäisi olla mitään selkä ongelmia tai muutakaan, joka tuon voisi estää.
Takaisin alkuun Siirry alas
hansi
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 547
Ikä : 32
Location : Helsinki
Registration date : 10.12.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTo Huhti 08, 2010 10:23 pm

goldie: ootko kokeillu tota asentoa lattialta? sillee että hartiat lattialla, kädet tangolla ja siitä vippaa jalat oikeaan asentoon. saattais auttaa hahmottaa sitä asentoo. en oo mikään ope mut musta toi sun ongelma kuulostaa siltä että et vie jalkoja tarpeeksi syvälle sinne taakse ja alas, jolloin on vaikea saada tasapainoa.. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Goldie
intermediate spinner
intermediate spinner
Goldie


Viestien lukumäärä : 74
Registration date : 18.02.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimeTo Huhti 08, 2010 10:29 pm

juu, olen mutta en mä lattiallakaan saa sitä pysymään, ei tajua Sad eli siis se vasen jalka menee tangolle, vaikka mikä ois myös lattia-asennossa. en hahmota kyllä ollenkaan. tää on jo niin turhauttavaa, kun muiden liikkeiden kanssa ei ole ollut mitään hahmotus ongelmia Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimePe Huhti 09, 2010 8:09 am

^ Ootko kokeilllut yksinkertaisesti, ettet jää katsomaan jalkoihin, vaan heität päänkin ihan ylösalaisin, eli siis päälaen kohti lattiaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Goldie
intermediate spinner
intermediate spinner
Goldie


Viestien lukumäärä : 74
Registration date : 18.02.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitimePe Huhti 09, 2010 9:02 am

Veikkaan, että olen jotenkin kokonaisvaltaisesti ihan tukossa tuossa liikeessä ja sitten kun treenaa liikaa lihastet väsyneenä, niin se ei siitä lähde.

Täytyy kokeilla vielä niin, että olen lattialla ihan ns. päälläni. Tuo 'tukossa olo tuli mieleen, kun en aina saa lantiota lähelle tankoa ( olen ehkä lähtenyt liikaa tangon 'takaa') ja samoiten en ole ehkä suoristanut yläkroppaa tarpeeksi. Voi olla, että olen tajunnut koko liikeen jotenkin väärin ja mietin koko liikkeen ajan aina vain jalkoja, vaikka ehkä kannattaisi miettiä just ylävartaloa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pääsy inverttiin - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 4 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pääsy inverttiin
Takaisin alkuun 
Sivu 4 / 9Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: