Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Minkä kokoinen tanko?

Siirry alas 
+6
AnskuN
cherryC
Skyie
Martta
Atlas
tyttölapsi
10 posters
KirjoittajaViesti
tyttölapsi
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 25.08.2012

Minkä kokoinen tanko? Empty
ViestiAihe: Minkä kokoinen tanko?   Minkä kokoinen tanko? Icon_minitimeLa Elo 25, 2012 9:10 pm

Eli haluaisin mielipiteitä/kokemuksia erikokoisista tangoista. Voiko tangon paksuus vaikuttaa merkittävästi liikkeisiin? Minkä kokoisia tankoja esim kisoissa käytetään? Onko haittaa jos opettelee liikkeet kapeammalle tangolle? Minkä kokoisen tangon oleti itse kokenut parhaaksi? jne.
Tilasin aikanaan Xpole x-pert 50mm tangon ja se on toiminut hyvin tähän asti vähän helpommissa liikkeissä, mutta nyt tanko on alkanut tuntua käsiin vähän isolta. On vaikea pitää otetta esimerkiksi erilaisissa käsien varassa tehtävissä liikkeissä kuten erilaiset shouldermountit yms ja tuntuu, että suuri osa energiasta kuluu siihen että saa puristettua sormia tangon ympärille, sormien nivelet tulee myös kipeäksi tästä.. Tosin siitä en tiedä onko normaalia. Voisin kuitenkin kuvitella että pienempi tanko voisi helpottaa liikkeiden tekemistä. Olen usean kuukauden harrastanut tankotanssia itsenäisesti, joten olen tällaisissa nippelitiedoissa vähän vajaa. Very Happy Olisikin kiva kuulla vähän mielipiteitä tai faktoja erikokoisista tangoista ennenkun tilaan uuden. Vaihtoehdot itselläni kuitenkin on 45mm tai 40mm koska aion pysyä xpolessa. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Atlas
intermediate spinner
intermediate spinner
Atlas


Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 08.10.2010

Minkä kokoinen tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Minkä kokoinen tanko?   Minkä kokoinen tanko? Icon_minitimeTi Elo 28, 2012 12:09 pm

Mulla on Xpolen 45mm tanko ja olen kyllä tykännyt. Verrattuna 50mm:seen on hyviä ja huonoja puolia - välillä tietyt liikeet tekevät kahta enemmän kipeää tuolla ohuemmalla mutta toisaalta juuri otteen saa tukevammaksi. Sormet menee tosiaan paremmin tuon 45mm ympäri kuin 50mm ja näin saa paremmin kiinni.

Meillä on hallilla molempia sekä 50mm että 45mm ja molempia tulee kyllä käytettyä riippuen vähän mitä tekee milloinkin. Mutta siis, kyllä pidän omasta 45:stani. Smile

Kisa-asiaan en osaa vastata... Tampereella Open Show Casessa tänä keväänä oli FitPolen 48mm muistaakseni.

-Atlas
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Minkä kokoinen tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Minkä kokoinen tanko?   Minkä kokoinen tanko? Icon_minitimeTi Elo 28, 2012 1:15 pm


Yleensä kisoissa käytetään käsittääkseni noin 50-millisiä tankoja, ohuempia harvemmin. Ja eron kyllä huomaa jos on tottunut aina ohuemmalla tekemään Smile Itse opettelen uudet liikkeet, varsinkin käsien varassa olevat, aina ohkaisella tangolla kun olen aika pienikätinen. Mulla on sekä kotona että studiolla 42-milliset jauhemaalatut, saa paljon tukevamman tuntuisen otteen kuin paksummalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Skyie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Skyie


Viestien lukumäärä : 208
Location : Kuopio
Registration date : 10.03.2012

Minkä kokoinen tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Minkä kokoinen tanko?   Minkä kokoinen tanko? Icon_minitimeTo Joulu 20, 2012 9:19 pm

Minkä kokoinen tanko? 25-062112-web
Takaisin alkuun Siirry alas
http://skyie-omablogi.blogspot.com
cherryC
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 18.12.2012

Minkä kokoinen tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Minkä kokoinen tanko?   Minkä kokoinen tanko? Icon_minitimeSu Tammi 06, 2013 1:08 pm

Itse olen pohtinut tätä aivan samaa, kun olen omaa tankoa hankkimassa (ja niitä katto juttuja, joita niin monet muutkin)
siellä missä kävin harrastamassa oli 48mm paksut tangot ja ne tuntui ihan hyviltä, mutta x-polella, josta tangon ajattelin hankkia on sitten nuo 45 tai 50... enkä tiedä kumpi nyt olis parempi sitten?

toisaalta 50mm olisi tietysti lähempänä, mutta en oikein tiedä haluaisinko kuitenkaan enää tuosta 48mm isompaa, kuinka paljon vaikutusta tuolla pienellä lisällä on?
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Minkä kokoinen tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Minkä kokoinen tanko?   Minkä kokoinen tanko? Icon_minitimeSu Tammi 06, 2013 9:02 pm

Musta 45mm tanko on paras. Eikös tuo uusi kisastandardikin ole 45mm? Ainakin viimeisin pole art kisattiin 45mm tangoilla.

Mun studion toisessa salissa on pari 50mm tankoa ja loput 45mm. Kaikki kiertävät nuo 50-tangot niin pitkään kuin ohuempia on vapaina - sen luulisi jo kertovan tuosta yleisestä mielipiteestä.

Olen testannut myös 48mm fitpolea, ja se tuntuu jo melkein liian paksulta. Sillä kyllä vielä onnistuu kaikki temput, mutta sitten kun tulee tuo pari milliä lisää, niin mulla ainakin on suuria ongelmia kaikissa hyvää otetta vaativissa liikkeissä. Ihan aloittelijalle 50mm on mukava, koska se ei satu niin paljon, mutta heti kun iho on tottunut tankoiluun, on mun mielestä 45mm parempi.
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Minkä kokoinen tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Minkä kokoinen tanko?   Minkä kokoinen tanko? Icon_minitimeSu Tammi 13, 2013 10:29 pm

Mie oon varmaa iha ihme epeli kun en huomaa hirveää eroa noiden välillä Very Happy Itsellä oli kotona 42mm tanko ja vaihdoi sen 48mm fitpoleen niin samalta tuntu Smile Ainoastaan huomaan eroa eri materiaalien pitävyydessä.

Miun ymmärryksen mukaan tuo tankopaksuu menee vähän yks yhteen pituuden kanssa, ohut tanko ei voi olla yhtä pitkä kuin paksu tai se vaatii jo jonkinsortin lisätukea. Näin olen ymmärtänyt.
Takaisin alkuun Siirry alas
iku69
Superman
Superman
iku69


Viestien lukumäärä : 845
Location : Tornio
Registration date : 27.01.2011

Minkä kokoinen tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Minkä kokoinen tanko?   Minkä kokoinen tanko? Icon_minitimePe Tammi 18, 2013 10:15 pm

tuo skyien kuva on niin ihana, siinäpä varsin kattava oppi !
cheers

Very Happy Kyllä 50 mm oppii mukavasti tekeen kaiken, siitä ku ohentaa niin helpottuu liikkeet.
-mun mielestä-
Takaisin alkuun Siirry alas
enbou666
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 35
Location : Pori
Registration date : 14.04.2013

Minkä kokoinen tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Minkä kokoinen tanko?   Minkä kokoinen tanko? Icon_minitimeLa Kesä 08, 2013 10:23 am

aloitin aikoinaan 50mm x-polella ja silloin puhuttiin ohjaajan kanssa että pitäis ehottomasti päästä kokeilemaan muitakin paksuuksia plus sitte jauhemaalattua ni pystyy hahmottamaan paremmin mikä itselle sopii.
Vaikka oma fitpole onkin paksuudeltaan ainoastaan 2mm kapoisempi (48mm), niin silti huomaan selvän eron tuohon 50mm. Invertit ja pidot on suht kivuttomia paksummalla tangolla. Itse olen toisaalta tottunut tuohon fitpolen "ihonkuorija" pintaan ni pienet nahan luonnit ei enää tunnu missään Very Happy

skyie, JUURI NÄIN! kuva pitää niin paikkansa Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Jennn
intermediate inverter
intermediate inverter
Jennn


Viestien lukumäärä : 159
Ikä : 36
Location : Hämeenlinna
Registration date : 28.03.2012

Minkä kokoinen tanko? Empty
ViestiAihe: 40mm ja 48mm   Minkä kokoinen tanko? Icon_minitimeLa Marras 02, 2013 12:15 pm

Mulla 40mm x-pole kotona ja pääsääntöisesti sen kanssa tehnyt kotiharjoitukset, pyörähdykset, ayshat, mukavan helppoja tuolla ja pitkään tuon kanssa harjoitelleena, myös olen tottunut kuinka tuo porautuu kylkeen tietyissä pidoissa ja takanojan tekeminenkin nykyään tuolla iha ok, kaikkeen tottuu Smile
Salilla meillä taitaa olla 42mm fitpolet, en ihan sata varma, mutta kyllä mullakin se pinta vaikuttaa sielä enemmän, yleisesti toi kromi vaatii paremman käsipidon pyörähdyksissä ja paremman lämmintyksen kaikkeen muuhun, mutta toimii erinomaisesti lämmiteettynä. Jauhemaalatun kanssa ei taas tarvii panostaa siihen lämmittelyyn niin paljoa Wink 

Nyt ostin 48mm fitpolen ja huomattavin ero mielestäni 40mm x-poleen verrattuna, että pyörähdyksiin (staattisena) joutuu ottaa enemmän vauhtia ja ne on raskaampia kun ei saa kättä niin hyvin kiinni ja myös ayshan (kierteis- &habaote) tekeminen tällä haastavampaa.. Muuten ei ainakaan mun mielestä mitään merkittävää eroa.. Paitsi Fitpoleen luotan enemmän erityisesti hikikäsi-päivinä Wink

Ja jos joku haluaa nauttia noista ohuen x-polen eduista niin olen nyt tätä rakasta lastani myymässä pois stagen tieltä, lisätietoja voi kysellä vaikka Yv, tai kirpparipuolen ilmoituksesta Wink Wink 
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Minkä kokoinen tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Minkä kokoinen tanko?   Minkä kokoinen tanko? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Minkä kokoinen tanko?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» tanko
» Oma tanko

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-
Siirry: