Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Täydellisen musiikin metsästys

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeTi Syys 03, 2013 2:42 pm

Päivän kysymys: mistä löydätte musiikin esiintymisiin ja kilpailuihin? Ilmeisesti minä olen astetta vaikeampi tapaus, koska tämä on ihan kokopäivätyö metsästää hyvää musiikkia, enkä edelleenkään ole löytänyt yhteenkään esitykseeni kriteerini täyttävää musiikkia.

Monet maailmantasonkin tankoilijat esiintyvät suht tunnettuihin kappaleisiin, mutta mistä tekee ne todelliset löydöt? Tässä viittaan etenkin Pole Artiin: esimerkiksi Oona, Steven Retchless ja Natasha Wang ovat löytäneet sellaisen musiikin, joka luo koko esityksen sielun. Kyse ei ole ainoastaan siitä, että onnistuu ajoittamaan liikkeet musiikkiin sopiville iskuille musiikissa, vaan koko koreografia kuuluu yhteen juuri valitun musiikin kanssa.

Sen sijaan etenkin Lontoon Pole Sports -kisoja katsottuani musiikkivalinnoista ei oikein voi sanoa mitään muuta, kuin että kaikki musiikit olivat samanlaisia, ja harva musiikki tai koreografia jäi hienoista tempuista huolimatta mieleen ollenkaan.

Olen tässä kuukausitolkulla metsästänyt musiikkia. Potentiaalinen ehdokas löytyi ihan muun lajin tanssia katsellessani, mutta tämä musiikki on ihan liian rauhallinen niihin temppuihin, mitä haluan seuraavaan projektiini sisällyttää, joten koko rumba on taas alkamassa alusta. Olen pyörinyt niin spotifyssa (olen kokeillut radiotoimintoa, related artists ja myös testaillut hämäriä randomeita hakusanoja), soundcloudissa kuin youtubessakin. Olen katsonut eri tanssityylejä, taitoluistelua, voimistelua jne, ja olen myös käynyt läpi miljoona elokuvasoundtrackia, mutta vielä ei ole löytynyt ainuttakaan täysosumaa.

Onko joku muu täällä yhtä hankala, tai onko jollain jotain vinkkejä, mistä löytää loistava musiikki?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Vs: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeTi Syys 03, 2013 8:54 pm

Haha, kuulostaa tutulta Laughing Mä aloin lopulta tekemään listaa koneelle.. Aina kun kuulen vähänkään iskevän biisin, etsin sen tiedot käsiini ja lisään listaan. On sitten ainakin jotain, mistä lähteä liikkeelle sitten kun musiikkia tarvii. Itse oon löytänyt monista tv-sarjoista hyviä biisejä Smile Veikkaan, että joku DJ-kaveri ois aika kultaa tässä asiassa Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Vs: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeKe Syys 04, 2013 8:02 am


Mä en ole kovin kiinnostunut kilpailusta, enkä oikein osaa ajatella millainen olisi täydellinen kilpailukappale. Minulla tulee se musiikki aina ensin kun teen esitystä, joku kappale vaan sanoo että "tanssi minut" ja niin minä sitten teen Smile Mutta jotta voi toimia niin kuin minä täytyy muutenkin kuunnella paljon musiikkia ja saada siitä voimakkaita fiiliksiä, en ainakaan itse osaisi lähteä tekemään koreografiaa ns. musiikin ehdoilla jos se musiikki olisi vain jotain "ihan kivaa". Ja mulla on jo odottamassa jo varmaan enemmän biisejä kuin ehdin ikinä esityksiä tekemään, jopa yksi minun mielestäni täydellinen kappale (täydellinen mun esitykseen, ei varmaan jollekin Oonalle). En vaan ole ite vielä tarpeeksi hyvä sille kappaleelle Very Happy

En pidä esityksistä joissa sillä musiikilla ei ole oikein muuta roolia kuin soida taustalla. Vielä sitäkin pahempia ovat ehkä ne esitykset joissa on taustalla jotain tosi dramaattista elokuva- tms. musiikkia ja kovasti esiintyjä sitten heiluu mahtipontisin elkein mutta jutussa ei silti ole mitään sielua. Hyvä musiikin käyttö on tosiaan paljon enemmän kuin oikein ajoitettuja temppuja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jennn
intermediate inverter
intermediate inverter
Jennn


Viestien lukumäärä : 159
Ikä : 36
Location : Hämeenlinna
Registration date : 28.03.2012

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: ...   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeLa Syys 07, 2013 9:07 am

Mulla aika sama kun Martalla, kuulen jonkun biisin joka suorastaa vaatii tulla tanssituksi Smile Mutta kisat/esitykset menee kyllä tuohon etsimiseen useemin, on jo jonkinlainen idea tulevasta esityksestä ja sen fiiliksestä, mutta biisin löytäminen tuottaa ongelmia Smile Koska juuri silloin kun tarttis niin sopivaa biisiähän ei löydy/ole varastossa, tai ei ainakaan siihen tilanteeseen sopivaa...

Mistä tulikin mieleen, sattuuko joku tietää jotain menevää ja hauskaa versiota jostain tunnetusta joululaulusta? santa 
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Vs: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeLa Syys 07, 2013 10:19 pm

^En tiedä, onko tää sen tyyppistä, mitä etsit, mutta Glee tv-ohjelmassa on tehty uusia versioita monista tutuista joululauluista Smile Sieltä vois löytyä jotain sopivaa. Jos laittaa youtubeen hakusanaksi glee ja christmas niin varmasti löytyy jotain Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Vs: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeSu Syys 08, 2013 11:52 am


En osaa auttaa, joululaulut on hirveitä Very Happy

Heh, tuo pitää kyllä paikkansa että sitten kun se esitys on tulossa niin ei meinaa mikään biisi tuntua juuri oikealta, tai vaikka tuntuisikin niin silti jahkaa että oliskohan tuo toinen sittenkin mieluisampi. Mulla on parhaillaan esitys tekeillä (vink vink, vielä mahtuis esiintyjiä tuohon iltamaan jota tapahtumaosiossa mainostelinkin) ja aloin ensin tekemään koreota yhteen rokimpaan kappaleeseen, ajattelin että tehdään nyt kerrankin jotain vähän reippaampaa. Loistava biisi mutta koreota ei meinannut syntyä tekemälläkään, sitten kuuntelin muuten vaan yhtä rauhallisempaa lempikappalettani ja esitys suorastaan kirjoitti itse itsensä siinä samalla Very Happy En ruvennut taistelemaan, vaihdoin biisiä.
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Vs: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeSu Syys 08, 2013 1:37 pm

Se siinä onkin, että kun kyseessä on tärkeämpi esiintyminen, haluaa löytää jotain spesiaalia, ja yhtäkkiä mikään ei kelpaakaan. Mullakin on soittolista ihan tankoilua ajatellen, mutta nämä "tanssi mut"-kappaleet sopii musta paremmin freestyleen kuin esitykseen, koska mulla on sellainen päähänpinttymä, etten halua esiintyä tunnettuun kappaleeseen.

Tällä hetkellä treenaan yhteen esiintymiseen korepgrafiaa, ja tiesin jo alusta lähtien, että tekisin tangon, mutten missään nimessä tunnettuun kappaleeseen (esim. se Moulin Rougen tango). Argentiinalainen ystäväni ehdotti minulle montaa kappaletta, joista miksasin lopulta kaksi yhteen. Musiikki ei ole sellainen, mitä muuten kuuntelisin huvin vuoksi, mutta lavalle se sopii hyvin. Tulevaan kisaesitykseen haen ihan erityylistä musiikkia, jota ei sitten meinaa löytyä mistään.

Tuo elokuvamusiikki on vähän kaksipiippuinen juttu. Esim. Lontoon kisoissa moni esiintyjä valitsi mahtipontisen musiikin, mutta koreografia jäi musiikille kakkoseksi. Sen sijaan jos musiikissa on vain yksi tai kaksi mahtipontista kohokohtaa, voi elokuvamusiikki toimia hyvinkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Vs: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeSu Syys 08, 2013 4:05 pm


Joo, en missään nimessä dissaa elokuva- tai muuten dramaattista musiikkia, mutta esityksen pitää sitten vastata sitä Smile Ja se ei ookaan mikään helppo homma toteuttaa niin ettei esiintyminen tosiaan jää musiikin jalkoihin. Jos musiikki on pelkkää taustamusaa eikä pelaa tanssin kanssa yhteen niin parempi että se on jotain tylsää pimputtelua eikä jotain todella suuria tunteita vaativaa pauhua...
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Vs: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeMa Syys 09, 2013 10:13 am

Mun mielestä yksi tärkeimpiä ominaisuuksia hyvissä esiintymis-/kisabiiseissä on biisin tunnelma. Jos biisi jo itessään tuo jonkun vahvan fiiliksen, niin siihen on ihana rakentaa koreografiaa. I love you Sit tietysti vaikuttaa paljon musavalintaan se, että onko esitys spinnaavalla vai staattisella tangolla, tai molemmilla. Jos esitys on vain spinnaavalla, niin silloin musa voi olla tiettyä fiilistä kantavaa, liihottelevaa "pimputteluakin" , mutta staattinen tanko vaatii musalta selkeämpää edgeä, aksentteja ja sykettä.

Elokuvamusiikki (etenkin kaikki fantasialeffamusat yms) on munkin mielestä usein aivan liian mahtipontista, ja useimmiten hukuttaa itse tanssin alleen. Tätä näkee tosi paljon venäläisillä tankoilijoilla, ja sen takia en ole vielä löytänyt ketään venäläistä tankoilijaa mun makuun. Rolling Eyes  

Parasta esiintymismusaa on ne biisit, jotka antaa tilaa tanssijan tulkita biisiä omalla tavallaan ja jotka kuitenkin tukee temppuja ja lattiaosuuksia. Niitä etsiessä kyllä saakin menemään hetken aikaa.. Ite löydän biisit usein kuuntelemalla paljon musaa, ja etenkin uutta musiikkia. Lisäksi pidän korvat auki joka paikassa, monta biisiä oon napannut esim. kampaamossa istuessani. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Vs: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeMa Syys 09, 2013 10:49 am


Ansku, ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä sulle tarkoittaa "tunnettu" biisi, kun et halua niihin esiintyä? Riittääkö ettei sitä pahemmin kuule radiossa vai pitääkö suunnilleen säveltää kappale itse? Smile Rupesin vaan miettimään tuota alkuperäistä kysymystä, että mistäpä sellaista tosiaan voisi löytää.
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Vs: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeMa Syys 09, 2013 11:53 am

Ei missään nimessä mitään radiohittejä tai kappaleita, joista löytyy youtubesta sata ja yksi tankoesitystä! Hyvä esimerkki on vaikkapa monet Birdyn kappaleet, jotka ovat juuri sopivia esim. "lyrical pole"-esitykseen, mutta johon on tehty aivan järjetön määrä tansseja niin tangolla kuin ilmankin tankoa.

Tuntematon biisi on mieluiten instrumentaali (joka ei ole minkään hittileffan tunnuskappale) tai sitten joku vuosia sitten levytetty kappale tai vaihtoehtoisesti todella pienissä piireissä tunnettu artisti. Tämä sitten selittääkin sen, miksi musiikin löytäminen on vaikeaa Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Vs: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitimeLa Syys 21, 2013 11:11 am

Pakko hehkuttaa, että löysin vihdoin etsimäni, leffamusiikin puolelta :)Miksasin itse yhteen kaksi kappaletta ja taustalle vielä muita ääniä. Päivän vinkki: oman mielenterveydenne vuoksi älkää ikinä suunnitelko puolta koreografiaa, esityksen teemaa ja esiintymisasua ennen kuin olette löytänyt musiikin, ellei sitten käytettävissä ole omaa henkilökohtaista säveltäjää!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Täydellisen musiikin metsästys Empty
ViestiAihe: Vs: Täydellisen musiikin metsästys   Täydellisen musiikin metsästys Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Täydellisen musiikin metsästys
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: