Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Tankoaiheisia kirjoja?

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
CatsAnn
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Location : Paimio
Registration date : 12.02.2013

Tankoaiheisia kirjoja? Empty
ViestiAihe: Tankoaiheisia kirjoja?   Tankoaiheisia kirjoja? Icon_minitimeKe Syys 04, 2013 1:00 pm

Yritin etsiskellä mutta en löytänyt vastaavaa keskustelua, pahoittelut jos jäi huomaamatta!
Allekirjoittaneen luonteeseen kuuluu se, että kiinnostavista aiheista pitää tietysti löytää myös kirjallisuutta - taustoja, tarinoita, ihan käytännön ohjeita..

Näin tuoreena tankoiluharrastajana jonkunlainen opus missä olisi liikkeitä kuvineen ja selostuksineen, kiehtoisi. Olisi hieno saada "mustaa valkoisella"-ohjekirja kotiharjoittelua ja inspiraatiota ("kyllä mä tuonkin joskus osaan") varten Very Happy 
Netistä löytyy toki tietoa, mm. Pole Dance Dictionaryn videoita on katsottu moneen kertaan, mutta joskus kaipaan ihan konkreettista KIRJAA.

Tällaisen löysin Amazonista (<- linkki), hinta on karmaiseva affraid mutta hetken huokailin kun katsoin esimerkkisivuja ja sisällysluetteloa. Tuo nyt on varmaan ns. kattavin mahdollinen, joku pienempikin kirjanen riittäisi vallan mainiosti täyttämään kirja-inspiraation. Laughing 

Onko siis vinkkejä hyvistä tankoaiheisista ohjevihkoista / isommista kirjoista jotka olisivat hintansa väärti? Englanniksi luen ihan sujuvasti, esim. saksaa taas en.
Takaisin alkuun Siirry alas
Skyie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Skyie


Viestien lukumäärä : 208
Location : Kuopio
Registration date : 10.03.2012

Tankoaiheisia kirjoja? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoaiheisia kirjoja?   Tankoaiheisia kirjoja? Icon_minitimeKe Syys 04, 2013 10:28 pm

Halvempi, mutta en tiedä onko parempi vai mitenkä http://www.amazon.co.uk/Pole-Dancing-Fitness-Syllabus-2013/dp/0957167830/ref=pd_sim_b_8
Takaisin alkuun Siirry alas
http://skyie-omablogi.blogspot.com
helipsu
intermediate inverter
intermediate inverter
helipsu


Viestien lukumäärä : 168
Ikä : 44
Location : Vantaa
Registration date : 17.07.2012

Tankoaiheisia kirjoja? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoaiheisia kirjoja?   Tankoaiheisia kirjoja? Icon_minitimeTo Syys 05, 2013 7:58 am

Nyt on tulossa (valitettavasti toistaiseksi vain saksankielinen) kirja liikkeistä ihan euroopan puolella . Lisää tietoa: https://www.facebook.com/bookpolepassion?hc_location=stream

Juuri tästä syystä, kun kirjoja ei ole, teen itselleni ohje kirjaa.

Tankoaiheisia kirjoja? Esimerkki2

Eli aina kun opin uuden liikkeen, otan itsestäni kuvan ja piirrän sen kirjaan ja kirjoitan omin sanoin, miten liike tehdään. Samalla kerään omaan kirjaan liikkeille nimiä eri tanssikouluista ja netistä, jotta niiden etsintä on sitten myöhemminkin helppoa. Tää tosin ei auta siihen, että kotona haluaisi oppia jotain uutta, mutta mä tykkään tällaisesta näpertelystä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lifebyheli.blogspot.fi/
CatsAnn
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Location : Paimio
Registration date : 12.02.2013

Tankoaiheisia kirjoja? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoaiheisia kirjoja?   Tankoaiheisia kirjoja? Icon_minitimeTo Syys 05, 2013 9:30 am

Skyie tuon itsekin bongasin ja sitä jäin realistisemmin miettimään kun tuota hyperkallista :)kerron varmasti kokemukset jos päädyn tilaamaan!

helipsu voi vitsi, toivottavasti tekevät tuosta myös englanninkielisen version! Facebook-sivun perusteella vaikutti aika epävarmalta onko enkkuversiota tulossa, varmaan ensin katsotaan saksankielisen menestys tai jotain sinne suuntaan.
Vai pitäisikö alkaa verestää lukion neljää saksankurssia joiden oppeja ei ole käyttänyt pitkälti yli 10 vuoteen, hmm.. Very Happy

tuo sun muistikirja on ihan älyttömän hieno, ja varmasti jää asiat mieleen sen avulla! Mun piirustustaidoilla ei tuollaista saisi aikaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Skyie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Skyie


Viestien lukumäärä : 208
Location : Kuopio
Registration date : 10.03.2012

Tankoaiheisia kirjoja? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoaiheisia kirjoja?   Tankoaiheisia kirjoja? Icon_minitimePe Syys 06, 2013 1:37 am

Helipsu. Aivan mahtava vihko! Vaan pakko sanoa, mun oma perfektionistinen hipistelijä heräsi tuosta vihosta. Ois aivan ihana saada tommonen aikaan. Mut sit mulla se kaatuis siihen, etten tykkäis jos ne ei ois sijoteltuna sivulle tosi kivasti ja hyvin piirretty. Sit mä haluisin et samankaltaiset asiat ois lähellä toisiaan ja kirjan alussa helpommat ja lopussa vaikeimmat. Sisällysluettelo. Sit pitäs ennakoida ja jättää tilaa jokaiseen lisähavainnoille.

summa summarum, mä en pystyis tuohon ku vihon kanssa mitään noista mun pakko-oireisista toiveista ei voisi toteuttaa, en vois piirtää sinne mitään ku en vois nin tarkkaan laskea, tuleeko se piirros olemaan lopputuloksen kannalta sittenkään hyvässä paikassa Very Happy
Pienenä lopetin päiväkirjanki kirjottamisen ku meni niin vaikeeks ku halusin et seki ois ollu visuaalisesti näyttävä. Ei kyenny enää Very Happy

Vaan saakeli mä oon niiin kade tuosta sun vihosta... Nyt ois sitä paitsi jo ihan liikaa juttuja mitä sinne pitäs laittaa ku osaa jo vaikka mitä, hitaasti etenemällä ois kaikista parasta...

edit. tulee mieleen ku yliopistolla tein visuaalisia tikku-ukko-muistiinpanoja viittomakielen viittomista. Se oli kans kyllä vaikeeta touhua. Onnea matkaan ku yrität piirrellä comboja tai spinnejä tuonne Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://skyie-omablogi.blogspot.com
helipsu
intermediate inverter
intermediate inverter
helipsu


Viestien lukumäärä : 168
Ikä : 44
Location : Vantaa
Registration date : 17.07.2012

Tankoaiheisia kirjoja? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoaiheisia kirjoja?   Tankoaiheisia kirjoja? Icon_minitimePe Syys 06, 2013 7:10 am

Siis mulla on tuossa myös spinnit, jotka osaan kirjoitettu. Niistä on kuvana vain staattisena se asento ja sitten sanallisesti selitetty mitä pitää tehdä Razz 
Combot teen toiseen kirjaan ja sinne ne tulee vain kuvina Smile Tuo kirja pysyy pelkästään siis vain liikekirjana ja toinen pienempi vihko on eri otteiden ja combojen kuvaamiseen Smile 
Mä oon aloittanut tuon kirjan teon onneksi niin aikasessa vaiheessa, että mulla on se melkein aikajärjestyksessä kaikki liikkeet. Joka liikkeen vikaksi kohdaksi oon vielä laittanut, että onko se alkeisliike vai 1-tason vai mikä sen kategorian mukaan, kuin meidän tunnit on merkattu Basketball 
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lifebyheli.blogspot.fi/
CatsAnn
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Location : Paimio
Registration date : 12.02.2013

Tankoaiheisia kirjoja? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoaiheisia kirjoja?   Tankoaiheisia kirjoja? Icon_minitimePe Syys 06, 2013 7:26 am

Tuohon järjestämiseen olisi yhtenä ratkaisuna kansio, johon voisi laittaa liikkeet irtolehdille, sitten voisi lisäillä väleihin uusia sivuja? Very Happy Tosin onhan vihkossa omanlaistaan fiilistä. Voisihan sen tehdä (privaattikäyttöön jota ei julkisesti jakele) myös netistä printatuista kuvista, näin aloin itse miettimään kun ei tosiaan ole tuota piirustustaitoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jennn
intermediate inverter
intermediate inverter
Jennn


Viestien lukumäärä : 159
Ikä : 36
Location : Hämeenlinna
Registration date : 28.03.2012

Tankoaiheisia kirjoja? Empty
ViestiAihe: !!!!   Tankoaiheisia kirjoja? Icon_minitimeLa Syys 07, 2013 9:14 am

Mulla juurikin CastAnnin tavalla koottu kansio!!! Netistä tulolstettuja kuvia jotka haluan oppia ja om,at kuvat mitä jo osaan ja miten venyvyys kehittynyt jne... Smile Lisäksi "combo"-sivut joille kirjoittanut ohjeet/muistiinpanot comboista tai tunneilla käydyistä uusista vaikeemmista jutuista Smile Suosittelen lämpimästi, tohon kuvien/eri likkeiden ja niiden eri versioiden keräilyyn tuntuu jäävän koukkuun Razz 
Takaisin alkuun Siirry alas
Jennn
intermediate inverter
intermediate inverter
Jennn


Viestien lukumäärä : 159
Ikä : 36
Location : Hämeenlinna
Registration date : 28.03.2012

Tankoaiheisia kirjoja? Empty
ViestiAihe: ...   Tankoaiheisia kirjoja? Icon_minitimeLa Syys 07, 2013 9:15 am

Tarkoitan CatsAnn.... cat 
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Tankoaiheisia kirjoja? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoaiheisia kirjoja?   Tankoaiheisia kirjoja? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tankoaiheisia kirjoja?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: