Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Kun spinit ei pyöri

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
conni
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 26.01.2015

Kun spinit ei pyöri Empty
ViestiAihe: Kun spinit ei pyöri   Kun spinit ei pyöri Icon_minitimeKe Loka 07, 2015 9:59 pm

Ongelmani siis otsikossa.

Olen nyt useamman kerran käynyt tankotunnilla ja spinit tuottavat päänvaivaa. En saa edes perus spinnejä pyörimään, vaan vauhti loppuu kesken. Tuntuu, että kädet ja jalkataipeet jarruttavat.

Invertit puolestaan sujuvat ja rakastan taitella tangolla pää alaspäin Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
tuhoelain
intermediate inverter
intermediate inverter
tuhoelain


Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 37
Location : Tampere
Registration date : 15.10.2012

Kun spinit ei pyöri Empty
ViestiAihe: Vs: Kun spinit ei pyöri   Kun spinit ei pyöri Icon_minitimeTo Loka 08, 2015 9:12 am

Jos tuntuu, että kädet tarraa kiinni, niin hyvin todennäköisesti puristat vain niin kovasti tangosta, että spinnit ei pyöri sen takia. Kunhan jaksat treenailla ja alat luottaa käsiisi, ja pitää hieman höllemmin kiinni, niin eiköhän spinnit ala pikkuhiljaa pyörimään.
Takaisin alkuun Siirry alas
merqus
Superman
Superman
merqus


Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 11.06.2008

Kun spinit ei pyöri Empty
ViestiAihe: Vs: Kun spinit ei pyöri   Kun spinit ei pyöri Icon_minitimeTo Loka 08, 2015 6:54 pm

Kuten tuhoeläin totesi, niin todennäköisesti puristat vaan tankoa liian lujaa, eli kitkaa on liikaa. Grippejä tuskin olet lisännyt käsiisi ennen spinnailua, jos niitä käytät ollenkaan Smile Toinen vaihtoehto toki on se, että et ota vauhtia tarpeeks tai voima kohdistuu väärään suuntaan.

Mikäli käyt tunneilla niin pyydä ihmeessä ohjaajaa katsomaan mikä mättää Smile Eiköhän ne pyörähdyksetkin lähde siitä sujumaan, kun niistä pääsee jyvälle!
Takaisin alkuun Siirry alas
conni
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 26.01.2015

Kun spinit ei pyöri Empty
ViestiAihe: Vs: Kun spinit ei pyöri   Kun spinit ei pyöri Icon_minitimePe Loka 09, 2015 1:10 pm

Liian tiukka ote kävi itsellänikin mielessä ja grippejä en ole käyttänyt.

Olen yrittänyt ohjaajalta apua kysyä, mutta hän ei oikein osannut auttaa. Hän on muuten hyvä opettaja, mutta ei oikein huomioi yksittäisten henkilöiden tekniikoita. Apua saa, jos kysyy, mutta silloinkin jotenkin vastahakoisesti.
Olen muuttamassa pian onneksi toiselle paikkakunnalle, jossa opetustarjontaa on monipuolisemmin.
Takaisin alkuun Siirry alas
tuhoelain
intermediate inverter
intermediate inverter
tuhoelain


Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 37
Location : Tampere
Registration date : 15.10.2012

Kun spinit ei pyöri Empty
ViestiAihe: Vs: Kun spinit ei pyöri   Kun spinit ei pyöri Icon_minitimeMa Loka 19, 2015 9:22 am

Kuulostaa kyllä kurjalta, jos ei saa apua omiin ongelmakohtiinsa. Ei se ohjaaja toki aina osaa heti auttaa, mutta mun mielestä tunneilla käydään, jotta sieltä saisi myös henkilökohtaista ohjausta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Cristine16
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 10
Location : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 30.09.2013

Kun spinit ei pyöri Empty
ViestiAihe: Vs: Kun spinit ei pyöri   Kun spinit ei pyöri Icon_minitimeMa Marras 02, 2015 9:14 pm

Nyt taas pitkän tauon jälkeen olen alottanut treenailut ja minulla ilmeni samaa ongelmaa kuin ketjun aloittajalla. Treenillä sain kuitenkin ongelmaa vähän helpotettua,mutta nyt ilmeni uusi ongelma. Minulla on tuommoinen krominen x-pole ja se lämpenee spinnejä tehdessä tosi nopeasti. Ongelma onkin nyt se,että kun tarpeeksi spinnailee niin tanko kuumenee ylhäältä niin paljon ettei meinaa millään enään spinnit pyöriä. Muualta tanko on kuitenkin niin kylmä ettei siinä ole pitoa juuri ollenkaan
Takaisin alkuun Siirry alas
tuhoelain
intermediate inverter
intermediate inverter
tuhoelain


Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 37
Location : Tampere
Registration date : 15.10.2012

Kun spinit ei pyöri Empty
ViestiAihe: Vs: Kun spinit ei pyöri   Kun spinit ei pyöri Icon_minitimeTi Marras 03, 2015 10:21 am

Oho. Mulla kun tanko lämpenee, pito paranee ja luotan käsiini paljon enemmän. Silloin spinnitkin saa pyörimään paremmin, kun ei tarvi miettiä lipeääkö ote. Tarkkaile puristatko vain niin paljon, että voisit hieman höllentää otetta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kun spinit ei pyöri Empty
ViestiAihe: Vs: Kun spinit ei pyöri   Kun spinit ei pyöri Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kun spinit ei pyöri
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: