Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Ihmisten kommentit

Siirry alas 
+95
Aasa
Marieli
Senna
minorvok
Ezeei*Roxx
ZiiliZeija
Eeva
Sonja
Marie
Caralee
eika
Ashta
Nexu
ingrid
Ivanka
nasu
Päivi
babooshka
Vekexxx
Mertsi
Tiiku
Martta
Retu
Pandakarhu
minnamaria
hpl
Manares
Tiu
kivaa
Tazze
Juliet
Goldie
iku69
JoJo
Kiki_
Herkkupurkki
Elegia
shadow87
-R-
Nahkis
Kaiza
Jenni H
Gilrain
hemuliini
Ewy
neitinopsa
JenniN
OonaK
Soila
Saila
pihlaja
char
KatkaChee
Henrietta
Riuku
nita
tiko
merqus
Sanni
Miiukka
utiim
Em Kay
Marianne
Dizez
Razz
Katri
Maris^
angela
Nounours
Hennu/Henriikka
Janey May
jossukka
Cayanne
maimiau
downthepole
wilmiina
Foxmagon
Mortianna
Ish
Dahlia D.
Esteria
JJeenny
sluippa
Henna.C
vesi
eledra
Nina
-Hanna-
kajakki
Cherrie
annukka
Kat Da
Iina
Nenna
christina
99 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Seuraava
KirjoittajaViesti
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeKe Joulu 14, 2011 11:20 pm

nasu kirjoitti:
Mitä jos sovitaan, että sanotaan noita fitnesstyyppejä tankojumppaajiksi ja ollaan me muut tankotanssijoita ja tankoillaan ja tanssitaan ihan millä tyylillä vaan? Laughing Rolling Eyes Wink

mun mielestä se ois mahtavaa mutku sekään ei tunnu sopivan kaikille.........
ärrrrrr ja murrrrrrr....
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeTo Joulu 15, 2011 12:01 am

Ensinnäkin, tää on musta todella hyvä, kehittävä ja mielenkiintoinen keskustelu. Kiitos kaikille osallistuneille!

OonaK kirjoitti:
Uskon, että tosi monet ihmiset tekisivät tankoa toisin, jos heille olisi vain opetettu eri liikkeitä. Nää strippiliikkeet tulevat tietenkin opettajilta ja heidän opettajilta. En väitä etteikö ihmiset näistä liikeistä tykkäisi, mutta monet ei niiden liikekieltä edes kyseenalaista.

Mä en usko, että tämä "ongelma" koskee Suomea. Vai oletko eri mieltä, Oona? Itse ainakin olen alkuoppini saanut henkilöltä, jonka tanssityyli ei todellakaan ollut sensuelli. Tai itseasiassa, hänellä ei ollut tanssityyliä laisinkaan, vaan keskityttiin puhtaasti temppuihin... Silti nykyään, lajiin enemmän tutustuneena, ihastelen/katson mielenkiinnolla myös tätä sensuellia tyyliä. Ja ne platform-kengät! Itse kokeilleena, voin sanoa, että homma vaikeutuu huimasta platform-kengät jalassa! Joten big up naisille (ja parille miehelle), jotka tekee liikkeet, joita itse ei ikinä varmasti osaa, täysin tyylipuhtaasti.

Ja Ishin sanoin, tuskin kukaan suomalainen lähtee esim. SM-kisoihin vetämään tällä nk. sensuellilla tyylillä. Tästä myös tämä ehdotus "liian seksikkäistä liikkeistä verotetaan pisteitä". Kyse on vain maailmanlaajuisesti siitä, että kukaan meistä ei voi määritellä lajia tai sen sääntöjä uusiksi. Ainakaan globaalisti.

Naiivi, mutta varteenotettava ehdotus on, että tankotanssi lajitellaan 3 eri tyyppiin:
1. Pole Fitness (keskitytään puhtaasti akrobaattisuuteen, määritellään temppuvaikeustasot)
2. Pole Dance (yhdistetään tankoakrobatiaan mikä tahansa haluttu tanssityyli)
3. Pole Art (pyritään rikkomaan rajoja, tekemään jotain täysin uutta)

Tämänkaltainen lokerointi on vaikeata, mielestäni lähes mahdotonta. Joten miksemme hyväksyisi kaikkien eri tyylien olemassaolon? Ja olla ylpeitä siitä mitä kanssasisaremme/-veljemme tekee?

Ja vaikka sensuellista tyylistä tykkäänkin, allekirjoitan tuon Oonan kommentin bikineistä. Vaatetusalan ihmisenä olen sitä mieltä, että jokainen tilaisuus vaatii omanlaisensan pukeutumisen. Bikinit on suunniteltu rannalle, ei tangolle. Aivan kuten uimapuku ei sovi jumppatunnille... Laughing Mutta musta nykyään harvoin näkee bikinejä missään suuremmissa tankotanssitapahtumissa. Itseasiassa, musta pukeutumiseen/asuun on panostettu lähiaikoina huomattavasti enemmän. Mitkään virttyneet lähmäkuosibikinit ei enää "riitä". Laughing

Mua on joskus hävettänyt kertoa, että harrastan tankotanssia, kun vastaanotto on ollut se "eikös se oo strippausta?" ja raivoissani, pää punaisena korjannut asian. Nykyään ei todellakaan hävetä. Ja hattu nousee sitäkin korkeammalle strippareille, jotka todella osaavat tankotanssia. Kukaan ei voi kieltää työnänsä strippausta tekevää ihmistä sanoin "sä et voi enää tehdä noita liikkeitä tangolla, koska se pilaa muiden tankotanssijoiden maineen". Ei, he tekevät työtänsä. Ja hienoa, jos tekevät sen hyvin, eivätkä vain "hinkkaa" itseänsä tankoa vasten.

Nykyään en enää jaksakaan raivota. Harvoin edes tarvii, niin moni tietää jo, mistä on kyse. Kiitos siitä Hennulle Talentissa ja myös Oonan julkisille vedoille. Harmi, jos joku ei pysty lähipiirissään ilmoittamaan ylpeästi, että harrastaa MAAILMAN PARASTA LAJIA! Nykyäänkin, jos tarvitsee, totean vain:

"Ei, en ole strippari. Stripparit riisuuntuvat. Mulla on valmiiksi vähän vaatteita päällä".
(ja saatan selittää pari lausetta kitkasta ihon ja tangon välillä)

Tää mun lähiaikainen teatterikokemus on myös avannut mun silmiä. Olen siis mukana teatteriesityksessä, jonka nimi on "Porvoon purleskit pikkujoulupileet". Näytelmään on kirjoitettu mun lisäksi burleski- ja vatsatanssija. Niin yleisö kuin mediakin on kommentoinut mun vetoa tyyliin "upeaa akrobatiaa", vaikka se onkin mun vedoista ehdottomasti sensuellein (piti sopia näytelmän teemaan).

Kuvitellaanko me vain itse tämä tilanne, että meitä pidetään strippareina? Luotammeko liian vähän suureen yleisöön? Itse uskon, että suuri osa Suomen kansalaisista tietää jo, mitä tankotanssi on. Totta on, että laji on Suomessa vielä tuore. Olisi kiva tietää, miten latinolaistanssit, jotka pääosin ovat kosiotansseja/imitoivat miehen ja naisen välistä yhdystää, otettiin aikoinaan Suomessa, tässä humpan luvatussa maassa vastaan? Laughing

KAIKKI ylläoleva on täysin omaa pohdiskeluani/mielipiteitäni. Tieteellistä faktaa ei ole tueksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeTo Joulu 15, 2011 12:08 am

Nyt nostan kuvitteellista hattuani Em Kay:lle. Mahtavasti sanottu ja olen täysin samaa mieltä Smile Erilaisuus on rikkaus, nauttikaamme siitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeTo Joulu 15, 2011 12:51 am

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
Nexu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 238
Registration date : 03.04.2011

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeTo Joulu 15, 2011 10:03 pm

Ish kirjoitti:
Sitähän mä oon koko ajan sanonu että kaikki eri tyylit on rikkautta. Se tässä on OLLUT ihanaa että kukaan ei oo sanonut miten pitää tanssia. Ennenkuin nyt.

Sen verran sanon, että kuka on sanonut, että ei saisi tanssia eri tyyleillä? Täällä ollaan vain ilmaistu omia mielipiteitä, joiden ei ole tarkoitus muuttaa kenenkään tanssityyliä. Mielipiteet on kullakin erilaisia, ei niistä voi kiistellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeTo Joulu 15, 2011 11:24 pm

Tässä yks

Lainaus :
Jos puhutaan urheilusta/tulevasta olympialajista (mitä en edelleenkään kannata)/ massojen liikuntalajista, niin se ei voi näyttää samalta kuin strippari.



Lainaus :
ei ole tarkoitus muuttaa kenenkään tanssityyliä.

Mun käsittääkseni tässä juurikin haetaan sitä että muutetaan kokonaista lajia, niin että ihmisten ilmoille ei pääse "sopimattomuuksia"

Mut joo, tää keskustelu saa jäädä mun osalta tähän muutamaks päiväks. Ennemmin vietän synttäriä kaverien kans ku jauhan samasta asiasta mistä tullaan jauhamaan seuraavat 10v.

Lainaus :
Oli miten oli, haluan tankotanssista urheilumuodon

Pitäiskö sun sit kirjottaa sille joulupukille ja toivoo tuota? Ja samalla pyytää että meidät "stripparit" suljettas sinne ovien taa ni ei hävettäs nii kovaa sanoo et harrastat tankotanssia.

Ish kuittaa, kiitos ja näkemiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pandakarhu
intermediate inverter
intermediate inverter
Pandakarhu


Viestien lukumäärä : 157
Location : Helsinki
Registration date : 28.09.2011

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 16, 2011 1:59 pm

Ish kirjoitti:
Pitäiskö sun sit kirjottaa sille joulupukille ja toivoo tuota? Ja samalla pyytää että meidät "stripparit" suljettas sinne ovien taa ni ei hävettäs nii kovaa sanoo et harrastat tankotanssia.

Eihän urheilumuodon haluaminen mitenkään poissulje tai pakota muita mihinkään kaappiin. Muutenkin tuntuu kannanotot olevan hyvinkin tunteikkaita osalla. Eikö asiasta voi keskustella ja kaikkia kantoja pohtia ilman omia tunnelatauksia?

Jos tuota erotusta eri lajeiksi lähtee ajattelemaan niin sehän olisi lähinnä sääntötekninen muutos, jolloin urheilun puolella olisi tietyt standardin mukaiset säännöt ja sitten taas sen esittävä taide olisi täysin vapaata kaikesta tuosta. Onhan esimerkiksi jäätanssisakin ne pakolliset kuviot, vapaaohjelmat ja sitten ihan puhtaasti nuo jääshowt erikseen. Miksei samanlaista ajatusmallia voisi soveltaa tankotanssiin?

Halutessaan voisi siis kilpailla lajissa, jonka arviointi perustuu liikkeiden vaikeuteen, teknisyyteen ja tekniikan puhtauteen sekä kokonaisuuteen. Sitten olisi se tanssipuoli, jossa taas kiinnitettäisiin huomiota enemmän juuri siihen ilmaisuun, apuvälineet, puvusteet ja valo- yms. tekniset avut mukaanlukien. Näiden lisäksi sitten puhtaasti showta olevat esitykset, joissa vain taivas on rajana. Näin kaikille olisi selkeästi jotakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://pandaonapole.blogspot.com/
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 16, 2011 2:09 pm

Pandakarhu kirjoitti:
Muutenkin tuntuu kannanotot olevan hyvinkin tunteikkaita osalla. Eikö asiasta voi keskustella ja kaikkia kantoja pohtia ilman omia tunnelatauksia?

no mutkun!! Very Happy
ainakin omasta puolestani jos puhun ni koen kuitenkin olevani tanssija mikä tarkoittaa sitä että olen taiteilija mikä tarkottaa sitä että mihinkään ei voi suhtautua ilman omia tunnelatauksia xD
tää on hyvin karrikoitua mut uskoisin että se on monella juuri se juttu miks tää on niin vaikeeta kun se tanssi on niin iso asia itselle...
mun elämäni aikana mua ei ole koskaan pidetty urheilijana koska oon ollu "vaan" tanssija, kyllä siinä selvästi onkin iso ero (ja joo, tiedän että monet urheilijatkin suhtautuvat tekemisiinsä hyvin tunnepitoisesti, mut se ei vaan oo sama asia)...
en tiä onko tästä apua mut ainaki mulla ne tunteet tosiaan nousee heti pintaan kun puhutaan itselle tärkeistä asioista aika negatiivisesti....
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Pandakarhu
intermediate inverter
intermediate inverter
Pandakarhu


Viestien lukumäärä : 157
Location : Helsinki
Registration date : 28.09.2011

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 16, 2011 2:16 pm

wilmiina kirjoitti:
en tiä onko tästä apua mut ainaki mulla ne tunteet tosiaan nousee heti pintaan kun puhutaan itselle tärkeistä asioista aika negatiivisesti....

Hmm, onhan tuossakin perää. Itse kun on tottunut siihen, että voi väitellä vaikka omaa mielipidettään vastaan niin asioihin ei tule suhtauduttua niin tunnepitoisesti ja muidenkin näkökannat kiinnostavat. Tanssin asema on vähän kaksijakoinen, koska ainakin itse miellän kilpatanssijat urheilijoiksi, mutta samaa en ehkä sanoisi balettitanssijoista. He ovat tosiaan enemmän taiteilijoita ja taiteen välineenä on silloin oma keho.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://pandaonapole.blogspot.com/
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 16, 2011 2:25 pm

Pandakarhu kirjoitti:
Itse kun on tottunut siihen, että voi väitellä vaikka omaa mielipidettään vastaan niin asioihin ei tule suhtauduttua niin tunnepitoisesti ja muidenkin näkökannat kiinnostavat.

tohon sanoisin aika sovinistisesti et sä oot mies ni sun on helpompi tehä noin Very Happy
en usko että kyse on siitä etteikö muiden näkökannat kiinnostais mut kaikki tuntuu olevan niin mustavalkoista et ainaki itellä nousee karvat pystyyn tosi nopsaan...
mut oonki aika kiivas ja siksi yrittäny pysyä poissa tästä keskustelusta erittäin pitkään Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Pandakarhu
intermediate inverter
intermediate inverter
Pandakarhu


Viestien lukumäärä : 157
Location : Helsinki
Registration date : 28.09.2011

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 16, 2011 2:34 pm

wilmiina kirjoitti:
[tohon sanoisin aika sovinistisesti et sä oot mies ni sun on helpompi tehä noin Very Happy

Kiitos Twisted Evil

Lainaus :
en usko että kyse on siitä etteikö muiden näkökannat kiinnostais mut kaikki tuntuu olevan niin mustavalkoista et ainaki itellä nousee karvat pystyyn tosi nopsaan...
mut oonki aika kiivas ja siksi yrittäny pysyä poissa tästä keskustelusta erittäin pitkään Very Happy

Tuo on täysin ymmärrettävää, mutta eikö tuo mustavalkoisuus ja välitön puolustuskannalle siirtyminen voi helposti johtaa myös siihen, että kehitys tyssää täysin? Puolustetaan sitä omaksi koettua ja siten estetään taas muiden mahdollisuuksia.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://pandaonapole.blogspot.com/
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 16, 2011 2:42 pm

^näinhän se on ja siks mä välttelen useesti keskusteluja joissa tiedän olevani ääliö Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Pandakarhu
intermediate inverter
intermediate inverter
Pandakarhu


Viestien lukumäärä : 157
Location : Helsinki
Registration date : 28.09.2011

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 16, 2011 4:36 pm

Eikö tuo taas tee asiassa kehittymisen lähes mahdottomaksi? Keskusteluakin kun voi oppia ihan samalla tavalla kuin kaikkea muutakin, ainakin näin mie tämän kaiken ajattelen ja siksi en helpolla jättäydy mistään pois. Omat heikkoudet ja viat kannattaa tiedostaa ja kohdata. Osalle kun voi tehdä jotain Wink Miulla esimerkiksi on nykyään todella pitkä pinna, enkä ole sitten teinivuosien räjähtänyt enää ollenkaan. Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
http://pandaonapole.blogspot.com/
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 16, 2011 4:51 pm

ahhhh, mutta et tiedä lähtötilannetta Wink
oon paaaaljon kasvanut vuosien varrella eli tää on hidasta kehitystä pikkuhiljaa Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Nexu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 238
Registration date : 03.04.2011

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 16, 2011 7:55 pm

Ish kirjoitti:
Tässä yks

Lainaus :
Jos puhutaan urheilusta/tulevasta olympialajista (mitä en edelleenkään kannata)/ massojen liikuntalajista, niin se ei voi näyttää samalta kuin strippari.



Lainaus :
ei ole tarkoitus muuttaa kenenkään tanssityyliä.

Mun käsittääkseni tässä juurikin haetaan sitä että muutetaan kokonaista lajia, niin että ihmisten ilmoille ei pääse "sopimattomuuksia"

Mut joo, tää keskustelu saa jäädä mun osalta tähän muutamaks päiväks. Ennemmin vietän synttäriä kaverien kans ku jauhan samasta asiasta mistä tullaan jauhamaan seuraavat 10v.

Lainaus :
Oli miten oli, haluan tankotanssista urheilumuodon

Pitäiskö sun sit kirjottaa sille joulupukille ja toivoo tuota? Ja samalla pyytää että meidät "stripparit" suljettas sinne ovien taa ni ei hävettäs nii kovaa sanoo et harrastat tankotanssia.

Ish kuittaa, kiitos ja näkemiin.

Mun piti lopettaa tähän asiaan kommaaminen joksikin aikaa, mutta taas kerran voisin jotain lisätä Very Happy Eli joojoo, toki haluaisin, ettei ihmisten ilmoille pääsisi tankotanssista noita sopimattomuuksia, EHDOTTOMASTI niin haluaisin, mutta jos joku haluaa vetää omalla tyylillään, oli se millaista tahansa, niin mitä mä siihen voin vaikuttaa... Sitä paitsi, tarkoitin enemmänkin, että nuo ns. sopimattomuudet jätettäisiin esim. tankotanssia URHEILUMUOTONA järjestettävissä tapahtumissa ym, muulloin saa sitten minusta tehdä mitä lystää.

Mutta joo, kuten Pandakarhu sanoi, ei kannata ottaa nokkiinsa noin pienestä ja minäkin esimerkiksi sanoin selvästi viesteissäni, että ne olivat omia mielipiteitäni. Smile Joo, mut katotaan, jaksasinko kommata enää mihinkään tässä topicissa Smile

Enkä Ish kommenteissani viitannut sinuun, vaikka korkkareita käytätkin. Viesteistäsi päätellen luulit minun tarkoittavan sinua.

Edit// ehkä mun kannattaa hiljentää itseni ja pitää omat mielipiteet päässäni, kun taidan "mollata" joidenkin tyylejä tarkoituksetta... Joo, eli mun mielipiteet tuli kai hyvinki selviksi, että mun osalta kommaaminen taitaa loppua tähän.
Takaisin alkuun Siirry alas
eika
intermediate inverter
intermediate inverter
eika


Viestien lukumäärä : 194
Location : Lahti
Registration date : 07.05.2009

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 16, 2011 11:17 pm

Mun käsityksen mukaan Talentin myötä tietosuus tankotanssista rupee olemaan jo sellasella tasolla, että jengi tietää esim. että vaatteet pysyy päällä, vaikka vähään haarusteltaisiinkin. Mun mielestä on jokseenkin turhaa yrittää piilotella/sulkea pois niitä "sopimattomuuksia", sensuellia tyyliä. Kaikki ei tietenkään tykkää, mut oon varma, että menetetään potentiaalisia harrastajia, jos lähetään sulkemaan se pois. Tää tietenkin on mahdollista, koska Oona ja Hennu on tehny töitä lajin imagon eteen. (Toisin sanoen en usko, että sensuelli tyyli olisi mennyt läpi jos sitä oltais tarjottu ensimmäisenä ja sanottu ettei tämä ole strippausta.)

Fitnessimpään "olympialaji" suuntaan meneminen tois varmasti lisää esim. entisiä telinevoimistelijoita, joista sit tulee trikkikoneita. Tästäkään kaikki ei tykkää, kun menee liian kilpailuhenkiseks. Tanssi/art-suuntaan ihan sama homma. Kaikki kuitenki tykkää vähän eri asioista. Mun mielestä olis siis hyvä, että laji kehittyy mahdollisimman moneen suuntaan. Kehityksen myötä niitä erilaisia kilpailujakin sit tulee. (vai meneekö tää just toisinpäin, en tiedä.)

Nii, ja se että massojen liikuntamuoto ei voi näyttää strippaukselta... Elän siinä uskossa, että stereotypiat on aika tiukassa tän lajin kohdalla, eikä mun stereotypiastrippari näytä sensuellin tyylin edustajalta, vaan joltain muulta. 
(Pakko viel mainita vähän ot; strip aerobic, se on ok koska siinä se keppi ei oo kiinni lattian ja katon välissä???)

Toistin varmaan just niitä asioita, jotka on jo moneen kertaan sanottu, mut sainpahan nyt oman mielipiteeni esille, kun on tullu ketjua seurattua.
Peace.
Takaisin alkuun Siirry alas
Caralee
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 02.12.2011

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeTo Joulu 29, 2011 3:50 pm

Eilen tuli paras kommentti tankoiluharrastuksestani tähän mennessä, kun duunikaveri (miespuolinen vielä) kysyi, että "Etkö sä pelkää, et sulle tulee hirveet hauberit siitä tangolla roikkumisesta?". Laughing
Vastasin, että kumpa tuliskin. Siis mitä ihmettä? Ihan kuin tankotanssijat ois yleensä jotain hirveitä körmyjä. Razz Ei taida pelkällä tankotanssilla kovin suuria lihaksia tulla. Ja toiseks, mitä vikaa siinä olis, vaikka tuliskin? Taasko joku ärsyttävä ajatuskanta, ettei naisella kuulu olla näkyvää lihasta... Voi kun sitä kertyiskin niin helposti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeTo Joulu 29, 2011 10:15 pm

^ Hehe, kyllä mä ainakin haaveilen sellaisista lihaksista kuin Henriikalla! Haluaisin todella näkyvästi lihaksikkaan kropan, vähän v-muotoa ja silleen. Mä kyllä uskon, että tankoilulla yksinäänkin saa sellaisen kropan, jos harjoittelee tavoitteellisesti ja syö järkevästi. Mulla on vähän vaikeuksia molempien kanssa. Mutta aina saa toki haaveilla!
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 30, 2011 3:16 am

Sen verran pakko vielä kommentoida että toimii se toistekkin päin. Jos menisitte strippibaariin ja kommentoisitte esiintyjän tankotanssia moni tyttö ilmoitraisi olevansa strippari eikä mikään tankotanssija! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Caralee
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 02.12.2011

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimePe Joulu 30, 2011 8:20 am

Ivanka kirjoitti:
^ Hehe, kyllä mä ainakin haaveilen sellaisista lihaksista kuin Henriikalla! Haluaisin todella näkyvästi lihaksikkaan kropan, vähän v-muotoa ja silleen. Mä kyllä uskon, että tankoilulla yksinäänkin saa sellaisen kropan, jos harjoittelee tavoitteellisesti ja syö järkevästi. Mulla on vähän vaikeuksia molempien kanssa. Mutta aina saa toki haaveilla!

No samoin mäkin haaveilen, että sais oikeesti näkyvää lihasta. Toivottavasti tankoilu tekee siinä oman osansa, kun treenaan kyllä muutenkin (tankoilemaan pääsen vaan kerran viikossa Sad ). Joo, sama juttu, vähän hakusessa etenkin sen syömisen kanssa ja kieltämättä usein treeninkin. Mutta onneksi on tulossa taas uusi vuosi ja uudet lupaukset (tai siis tällä kertaa päätökset)! Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Hennu/Henriikka
Superman
Superman
Hennu/Henriikka


Viestien lukumäärä : 988
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 23.11.2008

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeLa Joulu 31, 2011 2:44 pm

Mä oon paljonkin miettinyt tätä lihaksikas nainen juttua. Ja oon ehdottomasti sitä mieltä että hyvä että nykyisin alkaa oleen mediassa kaikenmaailman "fitnesskaunotarta" ja "fitnessmissiä" näiden langanlaihojen "supermallien" lisäksi.
Silti varmasti jossain menee se raja kuinka lihaksikas nainen saa olla keskiverto mattimeikäläisten mielestä.
Sohvalla löhöövät kaljamahasedät ei varmasti haluu nähdä yhtään lihaksikasta naista, kun siinä tuntisi itsensä entistä plösömmäksi Very Happy

Ja vaikka mun mies ei kauheen pinnallinen ookkaan niin on sekin silti sanonut että ei haittaa vaikka mun lihakset tästä kasvais KUNHAN en mee siitä ohi! Tääkin kyllä jo ärsytti mua, koska se on istumatyöläinen eikä tarvi lihaksiaan missään, mä tankoilen niin miksei mulla sit sais olla isommat? Vaikka joo ymmärrän että mies haluu olla se isompi ja vahvempi (ja on mustakin kiva tuntee itteni joskus pieneks <3 )

Mä oon aina ollut hoikka ja pitkäraajainen ja vähän sillee harteikkaan mallinen. tietty mä 18v asti tanssin ja jumppailin kovasti ja no sillon olin ennemminkin laiha enkä hoikka. Ja kun nyt katon kuvia tankoilun alkuajoilta ja vertaan tähän päivään niin joo onhan mulla paljon enemmän hartioita käsivarsia ja vatsalihaksia. Mistä onkin seurannut se että jos nykyisin menee vaik baariin hihattomassa niin siellä saa kyllä kuulla lihaksistaan. no lähinnä positiivista palautetta.
Ja just monesti se menee niin että noi kehujat on ite sellaisia treenattuja "esittelen baarissa kroppaani"-tyyppejä.

Mut monesti kehuja kuullessaan mua alkaa helposti ärsyttää että kai ihmiset nyt tajuu että nää lihakset on mulle kuitenkin VAIN väline, ei itseisarvo!! Lihakset on väline tehdä taidetta tangolla, mikä on mulle se suurin päämäärä. Tyypit jotka pumppaa salilla itseään vain sen ulkonäön vuoksi on mun mielestä pelottavia ja jotenkin surullisia tapauksia. Vaikka nii kyllähän mä itsekkin tykkään lookistani ja siitä että sitä kehutaan. Ja varsinkin tankoilussa on kiva että kroppa näyttää hyvältä kun tässä lajissa joutuu oleen niin vähissä vaatteissa väkisinkin.

Ja tästä sit päästään siihen että mua todella ärsyttää jos kuulen jotain (vaikka kun jätkäporukka kattoo urheilua) että "tolla naisella on jo liian isot lihakset". Mikä sen määrää??? prkl Arrgh ihan kuin naisen pitäisi aina ajatella ulkonäköä ja sitä että olisi suuren enemmistön mielestä viehättävä. jos jonkun ammattiurheilijanaisen laji on sellainen että se vaatii isot lihakset niin se nainen niitä hankkiessaan tuskin ajattelee että, voi harmi nyt osa ihmisistä pitää mua jo liian kaappina. Urheilija "uhraa " sen kroppansa lajinsa eteen eikä pyri oleen kaikkien silmissä vain hyvän näköinen. ja miellyttämään niitä kaljamaha äijiä.

Kun lähdin talenttiin niin hirvitti kyllä aluksi tosi paljon että joudun oleen tankoiluvaatteissa armottoman tv-yleisön edessä. Mutta tosi vähän oon törmännyt negatiiviseen ulkonäköpalautteeseen. odotin siis just jotain sellasii että "hyi kun on liikaa lihas näkyvissä" "missä tissit?" jne Very Happy. Oikeestaan tuli vastaan vaan yksi jonka sisältö oli siis tyyliin että "iikaa näkyy lihas, ymmärrän kyllä että sitä tarvitaan tässä lajissa, mutta eikö siinä päällä voisi vähän olla rintaa ja lantiota"
huh eli vähällä selvisin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Caralee
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 02.12.2011

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeMa Tammi 02, 2012 3:45 pm

Melkoisen tyhjentava postaus Henriikalta, huomaa että olet asiaa miettinyt. Smile

Oivaltava näkökulma muuten tuo, että ne lihakset on vain väline eikä itseisarvo. Itse kun kuitenkin tykkään näkyvästä lihaksesta myös naisella, niin helposti ajattelen myös omaksi tavoitteeksi sen lihaksikkaan ulkomuodon. Tärkeempäähän tosiaan pitäisi olla, mitä niillä lihaksilla pystyy tekemään kuin miltä ne näyttää. Mutta positiivista silti, jos tankoilemalla pystyy sitä habaa vähän kasvattamaankin. Wink

Ja mitä siihen Talenttiin tulee, niin uskoisin, että lajista nimenomaan antaa positiivisemman kuvan se, että esiintyjä on lihaksikas nainen. Ymmärtää ehkä sitten skeptisemmätkin ihmiset, että tankotanssi on vaativaa kropalle ja siks myös hyvää liikuntaa. Anopillekaan ei tarvinnut yhtään selitellä uutta harrastusta, vaan siitä kuullessaan hän alkoi vuolaasti kehumaan Henriikan suoritusta Talentissa. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Hennu/Henriikka
Superman
Superman
Hennu/Henriikka


Viestien lukumäärä : 988
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 23.11.2008

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeMa Tammi 02, 2012 4:07 pm

jee, ihana anoppi sulla XD

Ja joo toi on kans itellä tullut mieleen että lihaksikas esiintyjä antaa tästä lajista haastavamman kuvan. siis että kun tekee jonkun liikkeen niin maallikko ajattelee helposti "voi että kyllä ton täytyi olla tosi raskas ja vaikee liike" vaikka siihen samaan pystyis vähemmilläkin lihaksilla.

Takaisin alkuun Siirry alas
Tazze
intermediate inverter
intermediate inverter
Tazze


Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 40
Location : Helsinki
Registration date : 21.10.2009

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeMa Tammi 02, 2012 4:47 pm

Toisaalta se saattaa olla myös huono puoli jos ihmiset saa kuvan että laji on niin haastava että tarvii hirveät lihakset. Voisi jäädä multa tankoilu aloittamatta jos ajattelisin että pitää olla samanlainen lihaskimppu kuin Hennu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hennu/Henriikka
Superman
Superman
Hennu/Henriikka


Viestien lukumäärä : 988
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 23.11.2008

Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitimeMa Tammi 02, 2012 5:57 pm

Aivan aivan, toi on siis toisaalta myös huono juttu jos pelottaa mahdollisia harrastajia pois.. :/


Mut mua sit taas motivoi sellanen jos nään vaikka netissä videon, jossa tyyppi tekee jonkun liikkeen, jota en osaa, ja jos se tyyppi on vaikka vähän pyöree tai kauheen laiha. sit tulee sellanen fiilis että no prkl kyllä mullakin on mahiksia toi oppia jos toikin pystyy.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ihmisten kommentit - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 11 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ihmisten kommentit
Takaisin alkuun 
Sivu 11 / 12Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Seuraava
 Similar topics
-
» SM-kisojen tuomarien kommentit

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: