Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?

Siirry alas 
+3
tasuni
Iina
nekuliini
7 posters
KirjoittajaViesti
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Empty
ViestiAihe: Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?   Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Icon_minitimeSu Joulu 23, 2007 10:33 pm

Kuinka monia liikkeitä harjoittelette yhdellä kertaa? Minusta on alkanut tuntua, että ahnehdin vähän liikaakin ja harjoittelu on sellaista ilmaan huitomista. Parin viime päivän aikana olen harjoitellut eri käsiseisontajuttuja, minkä seurauksena ranteet on kyllä ihan muussina joskin suorituksiin olen ihan tyytyväinen. Sen lisäksi tänään super invertti onnistui oletetusti ja sitten olen tehnyt niitä, miksi niitä nyt sanotaan: iguana vai pencil. En kyllä kuvista käsitä, mikä ero niillä kadella on? Pyörähdyksistä jonkun verran olen kokeillut revese grabeja. Raivon partaalla olen, kun se geminimokoma ei kolmen päivänkään harjoittelun jälkeen ole alkanut onnistua, mutta ehkä minä yritän vaan liikaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?   Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Icon_minitimeKe Joulu 26, 2007 9:23 pm

Pencil on se loppuasento, siihen voi laskeutua myös ylhäältä esim. cross ankle releasesta. Iguana taas on se koko liike aloituksesta perse pystyssä loppuasentoon. Super invert, wow! Oot vissiin alkujaankin todella vahva jos vedät shouldermountista superinverttiin jo nyt, vai meetkö siihen jotain muuta kautta? Jos meet ylhäältäpäin ni ei luulis shoulder dismountinkaan olevan kaukana. Millaset vaatteet sulla on geminiä varten? Alussa on helpompi jos on keskivartalo paljaana ni saa kitkaa siitäkin. Ihan jotku hotpantsit ja urheiluliivit on paras vaihtoehto.

Mä treenaan useempaa liikettä satunnaisesti, joitain perusliikkeitä hion koko ajan ja sit vaikeampia välissä, riippuen siitä, miten voimat riittää. Jos jää jumiin vaan parin liikkeen kanssa sitä helposti hakkaa päätään seinään, useampaa treenatessa voi välillä pitää hankalammasta taukoa ja sit kun siihen palaa sen hiffaa usein ihan eri tavalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?   Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Icon_minitimeLa Joulu 29, 2007 1:49 am

Äh, tuohon kysymykseen en osaa täysin vastata, kun termistö on vielä hukassa, mutta kiitos tuosta pencilin ja iguanan erojen selvennöksestä. Ja kiitos myös neuvoista geminin suhteen. JIPPII, pakko hehkuttaa tänään se GEMINI onnistui ensimmäisen kerran ja joo muistin siinä sitten pyrkiä ojentamaan koiven ja nilkan oikein fiiniin asentoon.Laughing Tiedä sitten, millaiselta se olisi vieressa katselijasta näyttänyt. Ihan pelkissä pikkuhousuissa saunan jälkeen sen tuossa kissojen iloksi tein. Olin varmaan karmea näky, mutta totta kuten tankotanssija sanoi, että keskivartalo paljaana se onnistuu parhaiten näin aluksi.

Vähän olen tyytyväinen, kun ajattelin, ettei se gemini ikinä tule onnistumaan. Harmi kun mies oli jo nukkumassa, kun sillä on aamuvuoro. Yleensä karjun sen katsomaan, kun opin jotakin uutta. Pakko nyt hehkuttaa täällä, kun mieheke koisii.

Yleensä ottaen voimaa ja nimenomaa käsivoimaa vaativat liikkeet tuntuu helpoilta oppia. Sen sijaan koordinaatiota ja tasapainoa vaativissa jutuissa on vaikeuksia ja samanlaista estetiikkaa tuskin liikkeisiin saan kuten monella tällä foorumilla pyörivällä näyttää olevan, mutta harjoitellaan kovasti.

Edit: Onnistuhan se skorpionikin sitten. Jos joku ihmettelee, että miksi ihmeessä kuppaan tähän aikaan hereillä, niin se johtuu vaan siitä, että minulla on sen kissanpennun syöttämisestä vieläkin unirytmi ihan sekaisin. Parempi normalisoitua, kun työt alkaa tammikuussa.
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?   Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Icon_minitimeLa Tammi 05, 2008 11:19 am

Mulla on aina kauhea lista liikkeitä joita olisi tarkoitus harjoitella, mutta yleensä loppuu aika tai energia kesken jo kahden tai kolmen jälkeen. Nyt tosin olen saanut rutkasti lisää energiaa kun olen puolisentoista viikkoa käynyt joka päivä reippaalla ylämäkikävelyllä lapsen kärryjä työntäen. Tajusin että kiireinen kun olen, olen useimpina viikkoina käynyt korkeintaan venyttelytunnilla ja lopun aikaa istunut tietokoneen edessä töissä ja ajanut autolla kotiin kuvitellen että voin siitä lysähtäneestä olotilasta suoraan hypätä tankoon. No oksennushan siitä melkein tulee. Nyt olen saanut vireystilan ylös 20-45 min kävelyillä ja ainakin edelliset treenit menivät aivan tajuttoman hyvin: jaksoin treenata kunnolla ja sitten lämmenneenä pääsin jopa extended butterflyn ekaa kertaa tyydyttävästi!

Mutta siis yleensä minä nimenomaan hakkaan päätäni seinään parilla sellaisella liikkeellä joita en osaa kunnolla. Vedän itseni piippuun ensin niillä sillä lailla etten varmasti jaksa treenata niitä OK-liikkeitä hienoon kuntoon. Että tällä tavalla...

Olen kyllä yrittänyt parantaa tapani ja treenata myös tekniikkaa niissä liikkeissä jotka periaatteessa osaan hyvin. Gemini ja Scorpio näyttävät aivan erilaisilta hyvällä ja huonolla tekniikalla, samoin useimmat perus-spinnit. Jamillan alkeis-DVD:stä näin jälleen kerran miten pelkkä kävely ja käännös varpailla voi olla tanssia, kun sen tekee kunnolla...me vähemmän tanssilliset joudutaan sitten turvautumaan hienoihin trikkeihin saman vaikutuksen aikaansaamiseksi. Mutta meneehän se niinkin.


Viimeinen muokkaaja, pvm La Tammi 05, 2008 11:23 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?   Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Icon_minitimeLa Tammi 05, 2008 11:22 am

Niihin hyviin treeneihin (silloin kun niitä on) menee yleensä puolitoista tuntia. Lämmittelen tyypillisesti 15-20 min ja sitten tarvitsen runsaan tunnin kunnon treeneihin siihen päälle, sis. koreografiaa ja joitain trikkejä. Jos hakkaan vain päätäni seinään esim. Ayshalla ja ext. b'flyllä, loppuu voimat tuossa 30-40 min päästä joten kokonaistreeniaika jää silloin tuntiin tai alle. Mites teillä?
Takaisin alkuun Siirry alas
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?   Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Icon_minitimeLa Tammi 05, 2008 11:48 am

Minun treeniaika on sellaiset 30 minuutista pariinkin tuntiin. Aika vaihtelee harjoitusten vaativuudesta riippuen. Alkuvenyttelyjen suhteen olen todella laiska, mutta yritän kyllä tehdä. Mikäli harjoituskerta venyy pitkäksi hörppään välissä mehua, johon sekoitettu nopeasti imeytyvää proteiinijauhetta, että lihakset jaksaa työskennellä loppuun saakka. Lopuksi kunnon palautusjuoma kuten punttisalitreenien jälkeenkin.

Harjoitukseni ovat tällä hetkellä paljolti yksittäisten liikkeiden tekoa. Tekniikan virheettömyydestä tai virheellisyydestä ei tosin ole hajuakaan, mitä nyt saan palautetta omien silmieni kautta kuvia ja videoita katsellessa ja täältä foorumilta muilta. Yleensä teen aluksi sarjan liikkeitä, jotka jo osaan ja yritän tehdä ne entistä paremmin. Sitten treenaailen paria kolmea ei niin hyvin hallussa olevaa liikettä tai ei vielä lainkaan hallussa olevaa liiketta yritän tehdä.
Takaisin alkuun Siirry alas
AdminSusie
Admin
Admin
AdminSusie


Viestien lukumäärä : 341
Ikä : 45
Location : Salo
Registration date : 05.12.2007

Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?   Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Icon_minitimeSu Tammi 06, 2008 5:38 pm

Elämä voittaa jälleen. Liki kolme viikkoa kestänyt omituinen virus alkaa pikkuhiljaa irroittamaan otettaa musta ja tänään jo tuntuu siltä että jään ehkä sittenkin henkiin. Tuossa joulun jälkeisinä päivinä virus iski toden teolla läpi ja siitä asti on ollut aivan puolikuollut olo. Se mystinen rintakipu jota ihmettelin oli pientä alkusoittoa ilmeisesti. Suomen reissun jälkeen mä jo röhin kovasti ja sitä seurasi sitten ihan kamala väsymys, voimaton olo ja räkäinen nuhakuume. (sairastettiin eriasteisena saa tautia koko porukka täällä). Joululahja tatuointi mursi sitten viimeisetkin puolustusmekanismit kropasta ja kaatoi mut liki kokonaan sänkyyn miltei pariksi viikoksi. Että tankoon en ole jaksanut (siis fyysinen väsymys tässä se pahin on ollut) koskea ollenkaan pariin viiikkoon kohta. Tänään mä treenasin varovasti jo ensimmäisen kerran kunnolla.

asiaan.
Mulla treeni kestää puolesta tunnista pariin tuntii. Liikkeitäkin mä harjoittelen kohtuullisen verran aina kerralla. Pääasiassa mä harjoittelen erilaisi pyörimisliikkeitä. Mä kärsin BDD oireyhtymästä (tai noi oikeastaan mun mielestä se on vaan enemmänkin ominaispiirre mussa) eli Body Dysmorphic Disorder eli kehonkuvan hahmotushäiriö. Se on psyykkinen oireyhtymä joka ilmenee eri lailla eri ihmisellä. Yleisemmin se ilmenee yleistyytymättömyytenä omaan kehoon ja vaikeutene suhtautua realistisesti omaan kehoon. Mulla se ilmenee useinmiten siten että mun on vaikea hahmoittaa toisinaan sitä minkälaisessa asennossa mun keho on ja miten raajat on suhteessa kehoon. Tuo homma taas puolestaan tankotanssin osalta vaikeuttaa pää alaspäin tehtävien liikkeiden hahmotusta. Eli huonona päivänä mun mielestä on äärimmäisen vaikeaa olla inverteissä. Toistaiseksi uskallan tehdä vaan perus inverttejä ja siellä ollessani sitten koitan kaikessa rauhassa hahmoittaa sitä miten mä oikeastaan olen siellä. Peilistä on apua samoin siitä että kuvaa omia suorituksiaan. Mä olen huomannut että mä teen toisinaan vallan hullunkurisia juttuja. Ja tuon ominaispiirteen takia en kovin vielä uskalla irroitella käsiä ollessani väärinpäin tangossa. Saattaa nimittäin olla niin että ihan puhtaasti vahingossa irroitankin väärän käden ja putoan komiasti. Smile
Mä koen tankotanssin kovasti terapeuttisena oman olotilan kannalta. Nykyään mä osaan suhtautua omiin erityispiireteisiin ihan kivasti ja olen ymmärtänyt sen että eteneminen ja uuden oppiminen tankotanssissa on mulle ihan hirveän hidasta. Mulla on kovana tavoitteena päästä aloittelija tasolta pois vielä tämän vuoden aikana.

Ihan perus "liikeharjoittelun" lisäksi mä koetan jonkunverran opetella siirymiä liikkeestä toiseen ja tietysti sitten sitä pehmeyttä. Edelleen mä olen kovasti itäsaksalaisen voimistelijan oloinen kipitellessäni ympäri tankoa.
Ja uuden vuodenalun myötä mä myös yritän muistaa venytellä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://spinaround.niceboard.net
Kat Da
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Kat Da


Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 21.12.2007

Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?   Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Icon_minitimeTi Tammi 29, 2008 6:06 pm

Kaikkee mitä mieleen tulee, en ikinä yhtä liikettä pitkään. Suosituin liike mulla on tangon ja käsien kuivaus What a Face :

-Reippaalla ranneliikkeellä kiskasen pyyhkeen hyllystä
-Hinkkaan tankoa apinan raivolla
-Pyyhkäsen kädet
-Heitän pyyhkeen kehän reunaan ja VOILA!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ramona
basic inverter
basic inverter
Ramona


Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 10.01.2008

Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?   Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Icon_minitimeLa Helmi 02, 2008 5:43 pm

Itselläni on noin kuutisen aloittelijatason liikettä joita harjoittelen miten milloinkin tuntuu. Kerrallaan suurinpiirtein 4 liikettä joista 1-2 menee jo ok. Tosin enhän vielä ole kovinkaan ruhtinaallisesti liikkeitä kerennyt opiskella, mutta tällä mennään.

Niin ja mulla on myös yksi kovasti suosittu liike myös tuo tangon hinkaaminen ja winduksen suihkuttelu Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
miukattus
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 23.02.2008

Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?   Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Icon_minitimeLa Toukokuu 24, 2008 9:57 pm

Treenaan yleensä tunnin tai puolitoista tuntia. Lämmittelen sellaiset 5 min. hyppelehtimällä jonkun biisin tahtiin, enkä venyttele Embarassed
Pitäisi varmaan hiukan panostaa noihin alkuhörhellyksiin, varmuudenvuoksi.
Treenaan loput ajasta eri liikkeitä sillä mentaliteetilla, että suoritus, kipitän katsomaan suorituksen videolta ja kipitän tekemään liikkeen uudestaan "paremmin". -spinnejä en ole alun jälkeen tehnyt ollenkaan kun kädet ärtyy siitä vielä enemmän ja toiseksi mitään kivoja spinnejä en edes mahdu ahtaassa eteisessäni tekemään. Odottelen kesää noiden spinnien kanssa jos saisi tangon tilavempaan paikkaan hetkeksi.
Pidän kyllä välillä "hikitaukoja" kun kämpässä on asteita lähemmäs kolmekymmentä niin täytyy jäähdytellä välillä, että pysyy edes hiukan kiinni tangossa Laughing

Kerralla treenaan useampaa uutta liikettä sekä paria vanhaa ikuisuusliikettä. Joskus käyn myös läpi useimmat oppimani jutut ja hion niitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?   Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kuinka montaa liikettä yhdellä kertaa?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» kuinka korkealle?
» Kuinka paljon tankotanssi kuluttaa kaloreita?
» Kuinka usein venyttelet?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: