Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?

Siirry alas 
+74
Helmi
katuballerina
Mami
PunKy
Jennn
dinky-di
Martta
Unya
rritu
Tinzu
cyberhz
AnskuN
helipsu
Jonsu
Jadsku
Caralee
lilith84
sonkos
kottarainen=)
katwalk
Vanillalatte
Tiiku
Nexu
Tiu
kivaa
Ainokainen
Juliet
Emmuh
neitinopsa
Pindy
Sanni
Arietta
Jenni H
cyberie
Lelina
Atlas
SusannaR
Tsudy
Pantsuman
tiko
Riisimuro
wilmiina
Jukka
Pancake
aidu
Dizez
hemuliini
elisa
Dahlia D.
Mortianna
annjup
Tupuna
celya
Deanna
vesi
Snugetti
poletti
Foxmagon
Henna.C
pipsukka
kajakki
Kat Da
LaraK
bettie
-Hanna-
Nina
tasuni
Samira
Iina
Miia
josie
Cherrie
eledra
Ish
78 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
KirjoittajaViesti
sonkos
intermediate inverter
intermediate inverter
sonkos


Viestien lukumäärä : 128
Ikä : 46
Registration date : 17.11.2011

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimePe Joulu 09, 2011 10:55 am

Eilen oli eka tunti ja oli niiiin rankkaa ja vaikeeta Razz Mutta, ainut mitä en osannu tehä oli kehto! Muut spinnit meni suht helposti, kuha vaa sisäistin idean Wink
Muutkin liikkeet tein kömpelösti ja rumasti, mutta sainpahan kuitenkin heilautettua jalat tangolle ja pystyin siinä istumaan/seisomaan cheers
Nyt kyllä koskee lihaksiin, ihanaa!! Koko yläkroppa on kipee ja kyljet+vinot vatsalihakset varsinkin Wink 2 turpomahaa kantaneena, tuo vatsan seutu on just ongelma, mut luulen et se tällä lajilla korjaantuu Very Happy

Nyt tässä yritän saaha kropan toimimaan normaalisti, jotta voin treenata eilen oppimaani kotona Wink

Takaisin alkuun Siirry alas
lilith84
intermediate spinner
intermediate spinner
lilith84


Viestien lukumäärä : 99
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 17.12.2011

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeKe Joulu 28, 2011 11:17 am

Oma eka kerta oli pari viikkoa sitten ja sitä olikin odotettu innokkaana ja jännityksellä, varsinkin kun oli vielä epäselvää kerkeänkö Lontoon reissulta takasin kotiin ja tunnille, kun meno- ja tulomatkalla oli enempikin kommelluksia. Pole4Fitille kävi matka kaverin kanssa, cityshoppariedun kannustamana.

Itse tunnilla olin sitten aivan liian hätäinen, en olisi malttanut kuunnella ollenkaan vaan jo heti innokkaana tekemässä perässä vaikka vasta liikkeen alku on kerrottu ja jatkosta ei tietoakaan. Aikamoista sähellystä siis, kyllä kai parit spinnit onnistui kömpelösti, ja tangolla istuminen onnistui ja yhden kädenkin siellä taisin irrottaa. Toisaalta en ollut varma teenkö asennon oikein, koska se tuntui melko helpolta siihen verrattuna mitä täältä sain ymmärtää. Inverttiä yritin polviltaan, mutta en kyllä tajunnut, millä voimilla jalat olisi tangolle pitänyt saada. Joten tyydyin kokeilemaan asentoa makuuasennosta sommittelemalla jalkoja tangolle ja tein vielä hädissäni muutamat spinnit, koska aika oli loppumassa.
Tunnissa käytiin läpi aika monta eri spinniä, etteivät kyllä jääneet kaikki mieleen. Toisaalta olisin halunnut hioa liikkeitä pitempään, enkä edetä niin nopeasti mutta muut taisivat olla jo aika konkareita ja aika kovin rajallinen, joten ymmärsin miksi niin nopea tahti. Seuraavaksi kävin testaamassa RTPn starttitunnin ja siellä tahti oli mielestäni jo liiankin hidas ja vähemmän liikkeitä mutta sopivasti juuri ekalle kerralle. Ja jopa maltoin kuunnella ohjeet ja heti sujuikin jo paljon paremmin ja istuessa irtosi jo molemmat kädet.

Kädet oli kyllä melkoisen kipeät ekan kerran jälkeen, housujen laitto oli kyllä aikamoista tuskaa. Ja kauniita mustelmia polvissa, ihan ylpeänä niitä kannoin/kannan. Toisen kerran jälkeen ei kipuja ollut enää niin paljon, ainoastaan ojentajat oli tosi kipeät, liekö mun heikko lenkki.

Mutta todella kivaa, aika menee kuin siivillä, ei haluaisi millään lopettaa ja haasteita kyllä riittää. Ja tänään sitten taas toilailemaan, mutta toivottavasti myös jotain onnistuu!
Takaisin alkuun Siirry alas
Caralee
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 02.12.2011

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeTo Joulu 29, 2011 3:26 pm

Ekalla tankoilutunnilla olin pari kuukautta sitten. Etukäteen aattelin, että siitä tulee ihan kauheeta räpellystä, mutta yllätyksekseni sainkin menemään ainakin sinne päin kaiken, mitä yritin. Ei se niin vaikeeta ollutkaan! Sittemmin olen saanut huomata, että kyllä se siitä vaikeutuu, kun edetään vaativampiin liikkeisiin, saatika sitten, että niitä liikkeitä pitäisi alkaa yhdistelemään. Razz

Mustelmat oli kyllä aikamoiset ekan tunnin jälkeen! Shocked Muutoin kipuja kehossa ei juurikaan tuntunut seuraavana päivänä, ehkä parin vuoden melko aktiivinen salitausta auttoi siinä.

Ihanaa on ollut se, että tähän mennessä joka tunnilla on aina oppinut jotain uutta. Nyt kyllä vaikuttaa, että oppimistahti alkaa hidastumaan, kun liikkeet vaikenee, mutta kai joka tunnilla menee ainakin askeleen eteenpäin jossain, mikä on tuntunut haastavalta.

Mutta mä olin kyllä ihan intopinkeenä tästä lajista sen ekan tunnin jälkeen! Ja ainakin toistaiseksi innostus jatkuu. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Jadsku
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 22.05.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeLa Kesä 02, 2012 10:17 am

Ensimmäinen tunti on nyt käytynä, niin pääsen kertomaan tähän ketjuun oman kokemukseni. Toivottavasti mä voin puolen vuoden päästä tulla lukemaan tän ja muistella hellästi sitä, miten avuton olin aluksi ja kuinka paljon olen tästä tilanteesta kehittynyt Very Happy

Käveleminen onnistui (ylläri) ja pääsin istumaankin melko helposti (jalat ristissä ja jalat suorina, mitään hienoja oikeita nimiä en edes kuvittele muistavani...), mutta sitten ne spinnit! Mitä ihmettä, miten sen on tarkoitus tapahtua, että pysyy tangossa kiinni, mutta samaan aikaan pyörii?! Eli yhtä aikaa pitäisi pitää kiinni henkensä edestä, mutta samalla löysätä otetta. Vahingossa onnistui pari kertaa (ja silloin kyllä tuntui älyttömän siistiltä), mutta muuten ihan kamalaa räpellystä ja loikkimistä Laughing Väkisinkin meinaa jalkapohjat ottaa tankoon kiinni, kun vaistomaisesti yrittää kaikilla sormilla ja varpailla estää sen putoamisen. Ranteet, jalkapöydät, sääret ja sisäreidet on hiertyneet rikki, käsivarret, selkälihakset ja kyljet on kipeät... Ja fiilis ihan käsittämättömän hyvä. Lisää!
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsu
basic spinner
basic spinner
Jonsu


Viestien lukumäärä : 17
Ikä : 34
Location : Lappeenranta
Registration date : 13.05.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeTi Heinä 03, 2012 10:37 pm

Olin odottanut kuin kuuta nousevaa noin vuoden verran, että laji rantautuisi tähänkin kaupunkiin. Voitte kuvitella riemunkiljahdukset kun viimein bongasin mainoksen lehdessä tankotuntien aloituksesta paikallisessa liikuntakeskuksessa Very Happy Enpä turhia miettinyt vaan marssin samantien hankkimaan jäsenyyden koko puljuun pig Ekalla tunnilla spinnit onnistui oikein hyvin ja olin ihan haltioissani kuinka pirun siistiä koko homma oli. Pitoihin mennessä se hauskuus sitten vaihtuikin irvistyksiin. Reisilihakseni olivat olemattomat enkä ymmärtänyt miten ihmeessä sielä tangolla pitäisi pystyä keikkumaan ilman käsiä... Embarassed Lopputunnista ajatuskin tangolle uudestaan hyppäämisestä itketti ja jalat olivat spagettia. Silti rakastuin lajiin täysillä, kuten toivoinkin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
helipsu
intermediate inverter
intermediate inverter
helipsu


Viestien lukumäärä : 168
Ikä : 44
Location : Vantaa
Registration date : 17.07.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimePe Heinä 20, 2012 12:43 pm

Itsellä kanssa oli mielikuva ennen ensimmäistä tuntia kauniisti pyörivästä ja keijun lailla kiipeilevästä minästä. Todellisuus olikin sitten jotain aivan muuta; olo oli kuin virtahevolla; spinnit eivät menneet edes 1/4 osaa tangon ympäri, (koska pään sisäinen ääni sanoi, että tipun muka jostain ihan hirveän korkealta..) juuri ja juuri tangolle pystyi kiipeämään kunhan puristi myös kaksin käsin tangoa samalla kuin hengen hädässä!

Samoin kädet olivat kuin tulessa koko seuraavan päivän, ihan kuin en olisi ikinä harrastanut liikuntaa (vaikka kahdesti salilla olinkin jo käynyt reilun vuoden) ja sisäreidet täynnä pienen pieniä mustelmia.

Nyt kun puoli vuotta tuosta on kulunut, niin välillä edelleen on tuota virtahepo-olotilaa havaittavissa, mutta nyt spinnit pyörivät välillä jo jopa lattiaan asti ja ainakin vähintään 1-1½ kertaa tangon ympäri ja tangolla jo seistään suvereenisti ilman käsiä ja taipuillaan polvia vasten Smile

Niin ja enää kahden tunnin putken jälkeen käsissä ei enää tunnu kuin hyvänolon väsymys lihaksissa ja samoja liikkeitä harjoitellessa mustelmiakaan ei tule:) Odotan jo innolla, että saan uusien liikkeiden myötä uusia mustelmia bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lifebyheli.blogspot.fi/
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimePe Heinä 20, 2012 8:42 pm

Mä taisin olla ensimmäisellä tunnilla ohjaajan painajainen. Mua ei tuo pelkkä pyöriminen innostanut ihan kauheasti ja halusin heti kokeilla pää alaspäin roikkumista. En tietenkään tiennyt, että invertti on se helpoin tapa, joten kun ohjaaja auttoi muita, testasin iguana mountia omin päin, ja taisin aiheuttaa pienet sydänkohtaukset ohjaajalle kun hän havaitsi minut roikkumassa pää alaspäin..

Tuo ykköskurssi oli ihan kiva, mutta tuolloin nautin enemmän itse treenaamisesta (itse printattujen kuvien ja youtuben kera). Nyt vajaa puoli vuotta aloittamisesta rakastan tunnilla käymistä, koska nyt taso on kohdallaan, ja kotiin lähtiessä on kyllä aina erittäin treenannut (=puolikuollut) olo Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
cyberhz
pole beginner
pole beginner
cyberhz


Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 28
Registration date : 11.03.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeLa Elo 25, 2012 4:01 pm

Ensimmäinen tunti takana! Tulin n.30 min etuajassa, odottaminen kädet hioten oli yhtä tuskaa.. Innostus vei kuitenkin turhan jännittämisen tunnin alussa mennessään. Eikä se edes mennyt kovin huonosti, paitsi istuminen tangolla sattui ihan p-i-r-u-s-t-i!! Ensi viikolla uudestaan, en jaksa odottaa! cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
Tinzu
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 1
Ikä : 35
Registration date : 28.09.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimePe Syys 28, 2012 3:47 pm

Toissapäivänä tuli oltua ensimmäisellä tankotunnilla.
Oli ns.starttitunti, eli melko rauhallisesti edettiin, onneksi Smile
Perus pyörähdykset alkoivat sujumaan ihan kohtuullisesti, mutta se tangolla istuminen/seisominen... Shocked
En saanut millään pitoa käsiin ja jalkoihin vaan valuin aina alas, kun olin saanut ponnistettua itseni vähän tangolle. Kerran onnistuin puolivahingossa pysymään kummallisessa "seisonnassa" tangolla muutaman sekunnin, mutta sitten ei taas onnistunut ollenkaan.
Kaikki mahdolliset tekniikkavinkit ovat tervetulleita tuohon seisomiseen/istumiseen liittyen, jos ensi kerralla sitten paremmalla menestyksellä.

Kuitenkin innostuin lajista ja ensi viikolla olisi tarkoitus mennä seuraavalle tunnille! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
rritu
basic spinner
basic spinner
rritu


Viestien lukumäärä : 26
Ikä : 34
Location : Tampere
Registration date : 16.09.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeKe Loka 17, 2012 11:02 am

Ekalla tunnilla kävin kesällä, kun sain napattua CityDealista kortin kahelle tunnille yhen hinnalla. Jännitti niiiin paljon ja se oli aikalailla sellasta mitä olin kuvitellukin: näyttää kevyeltä mut tuntuu paljon raskaammalta.
Nyt on aikalailla 10 tuntia takana ja invertti on mulle vieläkin ihan älyttömän vaikee ja onnistuu vaan toisinaan. Oon päässy tunneille viikon tai kahden välein suunnilleen, välillä kuukauskin ollu välissä. Viime viikolla sain tangon kotio ja nyt yritän täällä reenailla. Voi invertti, miksi olet niin mahdoton Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ritucrush.blogspot.fi/
helipsu
intermediate inverter
intermediate inverter
helipsu


Viestien lukumäärä : 168
Ikä : 44
Location : Vantaa
Registration date : 17.07.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeKe Loka 17, 2012 11:23 am

rritu kirjoitti:
Voi invertti, miksi olet niin mahdoton Very Happy

Mulla kesti puoli vuotta päästä inverttiin Very Happy Vaikka tiesin, mitä pitäisi tehdä ja miten, niin aivot eivät vain jotenkin osanneet antaa oikeaa käskyä kropalla ja takapuoli edellä sieltä puolivälistä yritystä tultiin aina alas, sitten vain yks kaks jokun loksahti ja siitä asti oon pomppinut inverttiin tuosta vaan Smile Eli sanonkin, että harjotusta, harjotusta, harjotusta, kyllä se alkaa sullakin joka kerta sujumaan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lifebyheli.blogspot.fi/
rritu
basic spinner
basic spinner
rritu


Viestien lukumäärä : 26
Ikä : 34
Location : Tampere
Registration date : 16.09.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeKe Loka 17, 2012 5:05 pm

helipsu kirjoitti:
rritu kirjoitti:
Voi invertti, miksi olet niin mahdoton Very Happy

Mulla kesti puoli vuotta päästä inverttiin Very Happy Vaikka tiesin, mitä pitäisi tehdä ja miten, niin aivot eivät vain jotenkin osanneet antaa oikeaa käskyä kropalla ja takapuoli edellä sieltä puolivälistä yritystä tultiin aina alas, sitten vain yks kaks jokun loksahti ja siitä asti oon pomppinut inverttiin tuosta vaan Smile Eli sanonkin, että harjotusta, harjotusta, harjotusta, kyllä se alkaa sullakin joka kerta sujumaan Smile

Ei siinä varmaan muukaan auta, tangolle vaan taas Very Happy Onkohan siihen joku syy, et tunneilla on aina harjoteltu niin et tanko on vasemmalla puolella? Kotona kokeilin nyt niin, että tanko oli mun oikeella puolella ja pääsin parikin kertaa jotenkin ylös, mut se toinen puoli ei vaan onnistu mitenkään. Täytys saada kunnon peili niin näkisin missä kohtaa oon väärin, varmaan selkä-/vatsalihakset tai jotkut ei oo tarpeeks tiukkana. Mut tosiaan, toinen puoli mitä ei oo tunneilla kokeiltu menikin yllättäen jopa ihan ok!Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ritucrush.blogspot.fi/
Unya
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Unya


Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 09.03.2011

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeKe Loka 17, 2012 7:17 pm

Satutko olemaan vasenkätinen? Oikeakätiset invertoi (ainakin yleensä) tanko vasemmalla puolellaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeKe Loka 17, 2012 8:12 pm


Ai jaa? Mä olen niin oikeakätinen kuin olla voi, ja invertoin tanko oikeassa "kainalossa" Smile

Mutta juu, ei ole mitään syytä harjoitella liikkeitä vain toiselta puolelta, minusta joka opettajan pitäisi muistaa sanoa että kokeilkaa ja tehkää molemmin puolin! Kannattaa alusta asti opetella siihen että treenaa molempia puolia vaikka se toinen tuntuisikin vaikealta, homma ei nimittäin ainakaan helpotu kun aikaa kuluu... Nimim. varoittava esimerkki.
Takaisin alkuun Siirry alas
Unya
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Unya


Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 09.03.2011

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeTo Loka 18, 2012 7:03 am

No tuo olikin vain minun havaintoni tunneilta rabbit
Mutta joo olet ihan oikeassa, pitäisi alusta asti treenata liikkeitä molemmin puolin!
Takaisin alkuun Siirry alas
kottarainen=)
intermediate inverter
intermediate inverter
kottarainen=)


Viestien lukumäärä : 103
Ikä : 45
Location : hki
Registration date : 14.04.2011

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeTo Loka 18, 2012 6:10 pm

ja niitä vatsalihaksia reenaamaan=) invertti helpottuu huomattavasti=)
Takaisin alkuun Siirry alas
rritu
basic spinner
basic spinner
rritu


Viestien lukumäärä : 26
Ikä : 34
Location : Tampere
Registration date : 16.09.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeTo Loka 18, 2012 9:03 pm

Oon ihan täysin oikeekätinen, mut jostain syystä tanko oikeessa kainalossa on helpompi mulle:D Tunneilla on tosi hyvin kyllä muistuteltukin kokeilemaan toiselta puolelta kaikkia mahdollisia pyörähdyksiä ja muita, mut jotenkin toi invertti on sit tehty vaan toiselta puolelta. Jes, eiköhän näillä neuvoilla ala sujumaan, nyt vaan vatsoja tekemään, ne ei tosiaan oo mun vahvin alue...Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ritucrush.blogspot.fi/
dinky-di
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 1
Location : Tampere
Registration date : 12.10.2013

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeMa Loka 21, 2013 4:16 pm

Oon käynyt hurjalla kahdella tunnilla, mutta onpahan ainakin tuoreessa muistissa tämä kokemus Rolling Eyes . Ensimmäinen tunti meni yllättävän hyvin! Tiesin varautua tankoilun haastavuuteen niin kävikin jopa niin päin että tuntui helpommalta kuin oletin. Spinnit pyöri ja vaikka kropanhallinta ja hahmotus on mulla aika huono (ihan okei venyvyydestä ja voimasta huolimatta) sain tehtyä kaikki liikkeet Smile. En ole kyllä mikään luonnonlahjakkuus mikä on perfektionistille vähän vaikeaa, mutta ei loppujenlopuksi haittaa, I'm hooked Very Happy.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jennn
intermediate inverter
intermediate inverter
Jennn


Viestien lukumäärä : 159
Ikä : 36
Location : Hämeenlinna
Registration date : 28.03.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: :D   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeKe Loka 23, 2013 5:53 am

Hahaaa, ihana keskustelu sunny  Menin kokeilemaan ihan päähänpistosta kun kävin samaisella salilla muilla ryhmäliikuntatunneilla ja ajattelin antaa puolen vuoden jumppailun jälkeen tangollekin mahdollisuuden... Vaikka alkuun ajattelinkin, etten IKINÄ mee noille tunneille kun joutuu tollasissa pikkupöksyissä hillumaan pirat 

Jaoin tangon toisen tytön kanssa Startti-tunnilla ja olin niin kuutamolla kuin ikinä, kädet hikosi ja palomies-pyörähdyskin tuntui maailman vaikeimmalta!!!! ... Ja seinsota tangolla... Se sattu niin maan pirusti!!!!

Seuraavana päivänä kädet oli niin kipeet ja koko rintalastaan koski kun hengitti syvään, tuntui vaan, että tätä on PAKKO SAADA LISÄÄ!!!! ..Se oli siis rakkautta ensipyörähdyksellä I love you I love you I love you 

Aitahan tulee siis ylittää sieltä, missä se on korkeimmillaan Razz 
Takaisin alkuun Siirry alas
PunKy
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 35
Location : Klaukkala
Registration date : 30.10.2013

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeKe Loka 30, 2013 6:07 pm

Uutena tulokkaana täällä kirjoittelen ja ensimmäinen tankotanssikokemus takanapäin, polvitaipeet komeasti mustelmilla ja nyt jo himottaa päästä uudelleen tankoilemaan Cool . Starttitunnilla treenattiin tietty noita ihan alkeita ja omaksi yllätyksekseni onnistuin spinneissä ihan kohtalaisen hyvin mutta pidot tuotti aika paljon ongelmia Rolling Eyes . Tangolla istumisesta ei tullut mitään ja polvitaivepitoon pääsin vain kerran. Tosin tangot olivat melko paksuja (fitpolen staget eli eikös ne 48mm ole?) joten tuntui etten saanut kunnon otetta tangosta, tälläinen pikkukätinen kun olen..

Varasin heti tunnin päätteeksi ekan alkeistuntini ja innolla odottelen ensi viikkoa, toivottavasti nuo polvitaipeet ja kolotukset siihen mennessä katoaisivat Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
Mami
pole beginner
pole beginner
Mami


Viestien lukumäärä : 2
Location : Hyvinkää
Registration date : 26.10.2013

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Ensimmäinen tunti.   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeTi Marras 26, 2013 6:20 am

Ensimmäinen tunti oli fyysisesti täyttä tuskaa. Olin kaverin kanssa onneksi, mikä helpotti jännitystä...mutta ei sitä kipua. Ajattelin, että hullujen hommaa kun näin haluaa itseään satuttaa ja teloa jalkansa mustelmille. Oli kuitenkin niin hauskaa, että jo naurun ansiosta sai kunnon vatsalihastreenit ja siksi jatkoin tunneilla käymistä. Pari viikkoa vaan meni, niin oli jo iho tottunut siihen pahimpaan kipuun, eikä enää tuntunut perus istumiset jne missään, vaikka ekalla tunnilla kipu oli sietämätön. Onneksi innostus voitti sen alkutuskan ja nyt puoli vuotta myöhemmin olen ylpeä joka ikisestä mustelmasta mitä kropasta löytyy :DKovaa vauhtia kohti uusia haasteita!!
Takaisin alkuun Siirry alas
katuballerina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 30
Registration date : 04.01.2014

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeSu Tammi 05, 2014 10:33 pm

Olin kokeilemassa tankoilua opiskelijajärjestön mukana. Ensinnäkin koin itseni epäsporttiseksi muiden rinnalla. Tunsin itseni epäonnistuneeksi, kun spinit ei pyörinyt yhtä hyvin kuin muilla ja istuminen ei onnistunut ollenkaan. Itku meinasi tulla väsyneenä lopputunnista, kun olin ainoa, joka ei uskaltanu edes kokeilla mennä pää alaspäin. Olisin kaivannut enemmän ohjausta ja henkilökohtaisia kommentteja kuten tanssitunneilla.

Eka tunti oli hirveä ja totesin, ettei laji ole minua varten. Pari päivä sulattelin tapahtumaa ja sisuunnuin: minulle on sanottu, että pystyn nihin vain, kun vain päätän niin. Ilmottauduin siis uudelle tunnille ja nyt minulla on oma tanko(:
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeMa Tammi 06, 2014 8:43 am

katuballerina , ikävä että sinulle jäi tuollainen olo ensimmäisestä tunnistasi. Voin kertoa omasta kokemuksestani, että kun aikoinaan aloitin lajin, olin SURKEA Laughing . Se ei kuitenkaan estänyt mitään. Voima , notkeus ja koordinaatio lisääntyvät kerta kerralta . Älä myöskään stressaa inverttejä ( ylösalaisin), invertit eivät kuulu ensimmäiseen tuntiin, eivätkä varsinkaan kokeilutuntiin. Ensin opetellaan kävelemään, sitten vasta juostaan.  Mahtavaa kuitenkin että päätit kuitenkin jatkaa  sunny . Tsempit sinne!
Takaisin alkuun Siirry alas
Jennn
intermediate inverter
intermediate inverter
Jennn


Viestien lukumäärä : 159
Ikä : 36
Location : Hämeenlinna
Registration date : 28.03.2012

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: ?!!   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeMa Tammi 06, 2014 9:56 am

Katuballerina, ihmettelin kanssa että ootte saaneet kokeilla inverttiä (pääalaspäin menoa) ekalla tunnilla?!! Ei tosiaankaan paineita jollet oo uskaltanut kokeilla, meillä salilla meni varmaan 1-2kk ennen kun aleettin sitä harjottelemaan  Smile 
Takaisin alkuun Siirry alas
katuballerina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 30
Registration date : 04.01.2014

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitimeMa Tammi 06, 2014 6:56 pm

Oon ollu myös muutamalla muulla kokeilutunnilla samassa paikassa ja niillä ei kokeiltu inverttejä eikä odotettu, että uskalletaan tai osataan yhtään mitään. Ne onkin ollut kivoja tunteja!(:
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? - Sivu 4 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?
Takaisin alkuun 
Sivu 4 / 5Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 Similar topics
-
» Millainen tanko kotiin?
» Millainen viikko-ohjelma aloittelijalle?
» vaikein liike ekalla tekniikka1 tunnilla?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: