Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Keskustelua notkeudesta

Siirry alas 
+11
Ish
Edeske
wilmiina
nita
Maris^
LaraK
poletti
Cherrie
-Hanna-
papaija
Iina
15 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
hansi
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 547
Ikä : 32
Location : Helsinki
Registration date : 10.12.2009

Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua notkeudesta   Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Icon_minitimeMa Helmi 08, 2010 11:29 pm

Mulla ois sellanen kyssäri että voiko yläselkää venyttää ja jos voi niin miten? Yleensä kun venyttelen niin venytän pelkästään alaselkää ja se venyykin jo ihan hyvin mutta yläselkä onkin sitten sellainen suora kanki. On vaan kauhean vaikea keksiä mitään tapoja millä sitä vois venyttää. Hyljeasennossa tosin voi jos vaan keskittyy siihen että se venytys menee sinne ylemmäs.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tsudy
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 93
Location : Vantaa
Registration date : 06.04.2010

Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua notkeudesta   Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Icon_minitimePe Kesä 04, 2010 6:18 am

Osaakohan joku sanoa, mistä mättää, kun mun on jotenkin vaikeaa istua lattialla risti-istunnassa tai niin, että jalat on suorina eteenpäin. Mä meinaan keikata taaksepäin. Pitää ponnistella ja korjailla vähän väliä asentoa, että ei ole takakenossa, vaan istuu istuinluilla. Mikäköhän lihas/paikka mulla on tämän ongelman ydin, osaisikohan joku veikata? Olisi hienoa tietää, mitä lihasta pitää vahvistaa/venytellä että nämä perusjutut ois mukavia, eikä jatkuvaa taistoa sitä liikaa takakenoa vastaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua notkeudesta   Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Icon_minitimePe Kesä 04, 2010 6:54 am

sini kirjoitti:
Mulla ois sellanen kyssäri että voiko yläselkää venyttää ja jos voi niin miten? Yleensä kun venyttelen niin venytän pelkästään alaselkää ja se venyykin jo ihan hyvin mutta yläselkä onkin sitten sellainen suora kanki. On vaan kauhean vaikea keksiä mitään tapoja millä sitä vois venyttää. Hyljeasennossa tosin voi jos vaan keskittyy siihen että se venytys menee sinne ylemmäs.

Tää on mennyt ihan ohi!

Hyvä venytys yläselälle: Istu lattialla jalat hieman auki, koukista vasenta jalkaa niin että saat oikealla kädellä kiinni vasemman jalkaterän ulkosyrjästä. Lähde ojentamaan vasenta jalkaa suoraksi lattiaaa pitkin, vastusta samalla liikettä nojaamalla pyöreällä yläselällä taakse (ihan kuin roikkuisit omassa jalassasi What a Face ). Venytyksen tulisi siis tuntua oikean alavan seudussa. Ja toiselle puolelle päinvastoin. Venytystä voi tehostaa avaamalla jalkaa enemmän auki sivulle, painamalla jalkaterää lattiaan tai nojaamalla voimakkaammin taakse.

En tiedä saitko mitään selvää selostuksesta mutta tämä on mun mielestä ehdottomasti paras yläselän venytys kun sen vaan oppii hahmottamaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua notkeudesta   Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Icon_minitimePe Kesä 04, 2010 6:57 am

Tsudy kirjoitti:
Osaakohan joku sanoa, mistä mättää, kun mun on jotenkin vaikeaa istua lattialla risti-istunnassa tai niin, että jalat on suorina eteenpäin. Mä meinaan keikata taaksepäin. Pitää ponnistella ja korjailla vähän väliä asentoa, että ei ole takakenossa, vaan istuu istuinluilla. Mikäköhän lihas/paikka mulla on tämän ongelman ydin, osaisikohan joku veikata? Olisi hienoa tietää, mitä lihasta pitää vahvistaa/venytellä että nämä perusjutut ois mukavia, eikä jatkuvaa taistoa sitä liikaa takakenoa vastaan.

Venytyksen/liikkuvuuden puutteelta tuo kuulostaa ja veikkaisin että ongelma alaselässä kun kerran risti-istuntakin vaikeaa. Ei varmaan haittaa venyttää myös takaraidet ja pakarat, niiden kireys vaikuttaa etenkin jalat suorina istumiseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tsudy
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 93
Location : Vantaa
Registration date : 06.04.2010

Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua notkeudesta   Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Icon_minitimeSu Kesä 06, 2010 9:01 pm

Kiitos Hanna vastauksesta ja vinkeistä, pitääpä ottaa nuo siis erityiskäsittelyyn! cheers Tottahan tuo että kankea eliö olen (puuttuu sitä yleistä liikkuvuutta ja notkeutta). Mutta oon aloittanut säännölliset venyttelyt, tavoitteenani spagaatit ensi vuoden 2011 kesään/syksyyn mennessä ja muutenkin saada mahdollisimman paljon liikkuvuutta ja notkeutta. Saa nähdä kuinka tytön käy Very Happy bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua notkeudesta   Keskustelua notkeudesta - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Keskustelua notkeudesta
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
 Similar topics
-
» Tankotanssia eri medioissa

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: