Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 lihaksiston treenaaminen!

Siirry alas 
+3
Iina
tasuni
satu
7 posters
KirjoittajaViesti
satu
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 28.01.2009

lihaksiston treenaaminen! Empty
ViestiAihe: lihaksiston treenaaminen!   lihaksiston treenaaminen! Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 3:54 pm

Olen käynyt tankotanssituntien ensimmäisen kurssin ja hankin sen jälkeen oman tangon. Kuitenkin tuntuu että vieläkin lihakset on huonot ja haluaisin niitä treenata jotta liikkeetkin onnistuisi paremmin..Onko siis vinkkejä mitä lihaksia kannattaisi treenata, mitä liikkeitä, kuinka usein ja montako toistoa?
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

lihaksiston treenaaminen! Empty
ViestiAihe: Vs: lihaksiston treenaaminen!   lihaksiston treenaaminen! Icon_minitimeTo Tammi 29, 2009 9:53 am

Tankoliikkeet on sen verran erilaisia kuin muiden lajien liikkeet että parhaiten lihaksisto treenautuu ihan vaan tankoilemalla. Mutta itse saan aika pahoja kolotuksia jos pelkästään tankoilen, joten kahden tankotunnin lisäksi minä käyn punttisalilla kerran viikossa puoli tuntia tekemässä keskikokoisilla painoilla seuraavat liikkeet:

1) soutulaitteessa 5 min lämmittelemässä selkälihaksia
2) ylätalja eteen tai taakse 2 x 15
3) seisten käsipainot olkapäille ja nosto ylös 2 x 10
4) penkkipunnerrus pelkällä tangolla (tai käsipainoilla, jos tanko sulle liian raskas) 2 x 8
5) seisten käsipainojen nosto alhaalta vartalon sivuilta leuan alle, kyynärpäät yläasennossa aivan sivuilla ja nyrkit leuan alla (tää on mulle yks parhaista verryttelemään ja harjoittamaan invertoinnissa tarvittavia lapalihaksia) 2 x 12
6) polvi ja käsi penkillä, toinen jalka lattialla, selkä siis vaakasuorassa, ja käsipainon veto lattianrajasta kyljen korkeudelle (toinen tosi hyvä liike inverttilapalihaksille!)
7) etureidet ja taka-/ tai sisäreidet niillä laitteilla mitä nyt sattuu salilla olemaan

Cool lopuksi venyttely

Jos tuut sen verran kipeäksi tankoilusta ettei huvita vielä montaa kertaa viikossa sitä harrastaa, niin kaikki aerobic, bodyaerobic ja koreografiset tunnit sekä tanssi ja muutenkin liikunta on hyvää harjoitusta sitä varten.


Viimeinen muokkaaja, tasuni pvm To Tammi 29, 2009 9:57 am, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

lihaksiston treenaaminen! Empty
ViestiAihe: Vs: lihaksiston treenaaminen!   lihaksiston treenaaminen! Icon_minitimeTo Tammi 29, 2009 9:56 am

Mä suosittelisin melkein ennemmin kokovartalon liikkeitä kuten kyykkyjä, leuanvetoja, jne "perusliikkeitä" mitkä ottaa koko kropan mukaan kuin mitään eristäviä, esim. takareisien treenaamista erikseen. Paitsi jos joku tietty lihasryhmä on niin heikko, että ei noita perusliikkeitä pysty oikealla tekniikalla suorittamaan (esim. sisä- ja ulkoreidet ei jaksa vakauttaa kyykkyjä).
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
enbou666
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 35
Location : Pori
Registration date : 14.04.2013

lihaksiston treenaaminen! Empty
ViestiAihe: Vs: lihaksiston treenaaminen!   lihaksiston treenaaminen! Icon_minitimeTi Kesä 04, 2013 11:28 am

Itse käyn ahkerasti salilla tankoilun lisäksi ja sitte erilaisissa ryhmäliikunta hommeleissa, esim joogassa, venyttelyissä, body balancessa jne jotka tuo sitte taas lisää venyvyyttä ja vähän rauhallisempaa puolta liikuntaan.
Tankoilu on kuitenkin aikamoinen lihaskunto rääkki varsinkin yläkropalle ni siksi on kiva käydä ihan vain venyttelyissä ja muissa leppoisimmissa ikään kuin lepuuttelemassa Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Pancake
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Location : Jyväskylä
Registration date : 30.12.2009

lihaksiston treenaaminen! Empty
ViestiAihe: Vs: lihaksiston treenaaminen!   lihaksiston treenaaminen! Icon_minitimePe Kesä 07, 2013 8:37 pm

Tankotanssissa tarvitaan monissa liikkeissä isometristä lihasvoimaa eli staattisia pitoja. Näinollen yllä mainittujen vinkkien lisäksi hyviä on kaikenlaiset staattiset, koko kehon hallintaa vaativat jutut, kuten lankut, selkäpenkissä toistojen välissä pieni pito jne.

Nyt kesällä oon innostunut myös perinteisestä soutamisesta! Siis ihan oikeella veneellä, järvellä, ei soutulaitteella Smile Saa samalla kevyen aerobisen happi"hyppelyn" ja kun rivakasti soutaa pidemmän aikaa alkaa yläkropan lihaksissakin tuntua, lihaskestävyyttä siis (jota multa ainakin puuttuu). Mieli tekis vielä päästä melontakurssille...
Takaisin alkuun Siirry alas
Nepuliini
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 24.01.2014

lihaksiston treenaaminen! Empty
ViestiAihe: Vs: lihaksiston treenaaminen!   lihaksiston treenaaminen! Icon_minitimeTo Huhti 17, 2014 8:26 am

Pohdin eilen tätä samaa aihetta.....
Onko täällä kukaan päätynyt sellaiseen ratkaisuun että antaa tankoilun itsessään kehittää niitä lihaksia ??
Itse en voi sietää kuntosalilla käyntiä tai muitakaan lihaskuntotunteja ja ainoa lihaskuntoa kehittävä tunti on kahvakuula (ja sitäkin max 1-2 kertaa viikossa) Smile
Joten itse olen ottanut tavaksi harjoittaa voimailua tangolla lähes joka päivä ja siten pikkuhiljaa kehittää niitä tarvittavia lihaksia (sitä että toimiiko tämä taktiikka ja kuinka hyvin jää nähtäväksi) Wink
Vatsoja treenaan pallolla ja vedän leukoja mutta muuten en treenaa mitään lihaskuntoa :/
Takaisin alkuun Siirry alas
tuhoelain
intermediate inverter
intermediate inverter
tuhoelain


Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 37
Location : Tampere
Registration date : 15.10.2012

lihaksiston treenaaminen! Empty
ViestiAihe: Vs: lihaksiston treenaaminen!   lihaksiston treenaaminen! Icon_minitimeTo Huhti 17, 2014 10:00 am

Muahan ei salille saisi, se olisi aivan liian tylsää. Mielummin voima kehittyy tankoillessa ja joitan lattiajuttuja tehdessä. Toki alkulämpissä tulee punnerrettua jne, mutta en saa niitäkään tehtyä ihan vain lihaskunnon takia ilman tankoilua. Nyt on menossa lankkuhaaste, jonka kyllä meinaan taistella läpi, mutta muuten olen ihan liian laiska tekemään lihaskuntoa. Yritän kotona energian keskittää lähinnä venyttelyyn.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





lihaksiston treenaaminen! Empty
ViestiAihe: Vs: lihaksiston treenaaminen!   lihaksiston treenaaminen! Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
lihaksiston treenaaminen!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: