Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 olkanousu

Siirry alas 
+5
celya
Iina
Henna.C
-Hanna-
fantasi
9 posters
KirjoittajaViesti
fantasi
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 10
Ikä : 32
Registration date : 13.10.2008

olkanousu Empty
ViestiAihe: olkanousu   olkanousu Icon_minitimeKe Huhti 01, 2009 6:09 pm

Eli siis tuo olkanousu, se ei onnistu sitte ei mitenkää. Mulla menee se silleen että mä vaan jalkoja yritän heittää sinne ylös mutta sitte tulee refleksi ja hyppään tavallaan pois siitä että en rämähdä takaisin tankoon. onko tämä enemmän tekniikka temppu vai ihan lihaksilla pitäis päästä ? Oon kattonu täällä noita videoita ja tästä samasta aiheesta keskusteluja mutta vielä ei oo oikeen auennut Very Happy auttakaa tyhmää Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitimePe Huhti 03, 2009 7:23 am

Nyt en ole ihan varma tajusinko sun tekstistä mikä on ongelman ydin scratch mutta oletko kokeillut eri otteilla??? Niissä on pitävyydessä huima ero! Ja kyllä tuokin liike ainakin minun mielestä kannattaa tehdä mahdollisimman paljon lihasvoimaa käyttäen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitimeMa Huhti 06, 2009 2:31 pm

Mulla on kans "hieman" ongelmia tuon olkanousun otteen kanssa. Tuntuu etten saa riittävän voimakasta otetta tangosta.. vaikka koitan miten vääntää ja kääntää käsiä, niin ote on silti jotenkin huono, enkä pysty kiepsauttamaan jalkojani olan yli..
Tuntuu kuin putoaisin tangolta.. scratch Ja kädet tuntuu siinä otteessa pirun liukkaalta vaikka muuten tangossa olisi hyvä pito.. Embarassed muilla vastaavanlaisia ongelmia..?
Näin muuten viime yönä sellasta unta, että pääsin ihan kivutta olkanousuun.. pitäisköhän mennä töistä suoraan tangolle koittaa, ties vaikka ois ollu enneuni Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitimeMa Huhti 06, 2009 2:37 pm

Mäkään en nyt oikein ymmärtänyt koko kysymystä, ei tuossa minkään refleksin pitäisi estää nostamasta ellei aloitusasento ole jotenkin hassusti.

Olkanousussahan se pito ei ole käsillä (paitsi kierteisotteella) vaan kirjaimellisesti siellä olkapäällä/hartialla. Käsien tehtävä on vetää hartiaa kiinni tankoon, ja hartian varassa kiepautetaan ylös. Pää katsoo jo valmiiksi ylös ja on tangon ohi, tanko jommalla kummalla hartialla (ei niskaa/takaraivoa vasten).

VÄÄRIN:
olkanousu Photo56

OIKEIN:
olkanousu Photo55

Ja lihaksilla pitäisi nostaa - ensin polvet rintaan, sitten vatsoja rutistamalla lantio rintakehän tasaan / yläpuolelle, sitten jalat auki V:hen / tangolle. Hyppäämisellä tai heittämisellä ei ole osuutta asiaan. Paitsi jos haluaa laskeutua niskalleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitimeMa Huhti 06, 2009 2:42 pm

Ok, kiitos. Pitääpä kokeilla mahd. pian. Mulla on ollut siis väärä tekniikka.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
celya
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
celya


Viestien lukumäärä : 202
Ikä : 42
Registration date : 16.06.2008

olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitimeTi Huhti 07, 2009 8:34 am

Jopas oli hyvät ja havainnollistavat ohjeet! Jos noilla ohjeilla ei onnistu niin sit on kumma, luulen et mulla se ongelma on siinä etten osaa käyttää vatsoja tarpeeks tehokkaasti.
Takaisin alkuun Siirry alas
eledra
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 35
Registration date : 04.10.2008

olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitimeTi Huhti 07, 2009 2:18 pm

Kiitos Iina! Oli kyllä kerrankin selkeät ohjeet. Aiemmin olen vaan kuvitellu olevani liian voimaton edes yrittääkseni olkanousua, mutta kuinkas kävikään kun yritti noilla ohjeilla! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
poletti
intermediate spinner
intermediate spinner
poletti


Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 41
Registration date : 13.07.2008

olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitimeTi Huhti 07, 2009 3:53 pm

Todella hyvät ohjeet! Täytyy heti koittaa tolla tavalla kun tää flunssa vähän hellittää!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://polemeup.blogspot.com
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitimeTi Huhti 07, 2009 9:05 pm

Äsh... En mä näitä miksikään nettiohjeiksi tarkoittanut. Olkanousu vaan on todella riskialtis liike, ja se hartiapito on kaikki kaikessa. Edetkää siis omalla vastuulla asiassa, ja joku ehdottomasti paikalla, kun harjoittelette!

Mutta hyvä jos oli apua santa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitimePe Huhti 06, 2012 12:41 pm

Kaipaisin vinkkejä, kuinka selättää Air Shoulder Mount. Yritän tehdä liikettä Doven perään mutta luulen, että teen jotain väärin, sillä en löydä sitä "voimaa", mistä yleensä saan kammettua olkanoston. Parhaassa yrityksessä olen saanut polvet rintaan, mutta en ole ollut kunnolla hartian päällä enkä siis ole saanut nostettua lantiota tarpeeksi korkealle.

Olen muutaman viikon ajan treenannut lattialla seisoen olkanousua V-asentoon ilmassa, hallitusti takaisin alas -> jalat koukkuun ja tangon taakse -> uusi olkanousu. Tässä välissä jalat eivät siis ole osuneet maahan eli enkö teoriassa osaa ilmasta tehdyn olkanousun? Mutta sitten kun yritän liikettä tuon Doven perään, jään vain sätkimään ja olkanousu tuntuu olevan mahdottoman kaukana.

Mitä avuksi? Olisiko jollakin tekniikkavinkkejä vai jatkanko vain voimaharjoituksia? Onko mainitsemani treenin lisäksi jotakin muita hyviä voimailuita olkanousun parantamiseksi?
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitimePe Huhti 06, 2012 3:50 pm

Mä oon itekin törmännyt tohon, että joskus ilmaolkanousu menee ihan kevyesti ja joskus se lantio ei vaan nouse. Eikä siis kyse ole silloin voiman puutteesta, vaan joku tekninen juttu mättää.. Evil or Very Mad Jos nyt ihan lähtee arvailemaan mikä vois olla ongelmana, niin dovesta kun siirryt olkanousuasentoon, niin saatko hartian kunnolla kiinni tankoon? Vai jääkö tankoon kiinni enemmänkin lapa + hartian takaosa, ei niinkään kaulan viereinen lihas (ks. Iinan kuva yllä)?
Lisäksi voit aatella hyödyntäväsi sitä heilautusta, joka tulee kun dovesta (tai keulakuvasta) irrotat jalat, niin saat ikäänkuin vauhtia siihen olkanousuun.
Ootko kokeillut ilmaolkanousua hood ornamentista? joillekin se on helpompi. Ja lisäksi olkanousulihaksia treenaa todella paljon maasta istualtaan tehty olkanousu (etenkin ilman vauhdinottoa). Eli siis meet istumaan tangon viereen lattialle, olka kiinni tankoon ja siitä nostamaan peppua ilmaan ilman jaloilla ponnahtamista. Jos sillä tyylillä onnistuu, niin sitten ilmaolkanousun pitäisi olla jo ihan iisi. sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitimeLa Huhti 07, 2012 10:33 am

Kiitos vinkeistä! Voi olla, että käteni ovat olleet hieman liian korkealla, eikä koko olkapää ole ollut kunnolla tangossa. Pääsen vasta ensi viikolla testaamaan näitä vinkkejä, mutta silloin jatkan harjoittelua sitkeästi!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





olkanousu Empty
ViestiAihe: Vs: olkanousu   olkanousu Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
olkanousu
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Olkanousu
» Kopteri ja olkanousu

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: