Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)

PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  FAQFAQ  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Jaa | 

Ayasha

Siirry alas 
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Ish
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 2611
Registration date : 10.11.2008

ViestiAihe: Ayasha   Pe Toukokuu 15, 2009 10:44 am

Elikkäs, mikä on järkevin/turvallisin tapa ruveta opettelemaan ayashaan menoa. On ollut sen verran
kiirettä etten ole omia juttuja ehtinyt kauheasti treenaamaan, mutta tuon ayashan haluaisin saada
haltuuni. ( Ja miljoona muuta liikettä Laughing )
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
-Hanna-
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 37
Registration date : 15.02.2008

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Pe Toukokuu 15, 2009 2:27 pm

Aysha on aika haastava liike... Itse osaan vasta kyynärpää-otteella tapahtuvan, split grippiä vielä treenailen. Omalla kohdallani edellytys oppimiselle oli sujuva toukka (jonka saa siis myös liikkumaan ylöspäin). Toukasta myös pääsee aika kätevästi sitten suoraan kyynärpää-otteella tapahtuvaan ayshaan. Siitä vaan siiten oikeaa tasapainopistettä hakemaan. Basketball
Näytä käyttäjän tiedot
Ish
Superman
Superman

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Pe Toukokuu 15, 2009 2:32 pm

Ok, kiitos! Very Happy Toukka on yks mun tämänhetken suosikeista, jotta josko
se siitä kun ens viikon jälkeen ehtii harjoitella paremmin. flower
Näytä käyttäjän tiedot
Iina
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 34
Registration date : 05.12.2007

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Pe Toukokuu 15, 2009 2:47 pm

Joo, kunnon toukka vaan ensin, takamus mahdollisimman kauas tangosta, ja pikkuhiljaa hakemaan tasapainoa varovaisesti irroittamalla polvien otetta tangosta. Kun tuntuu, että tasapaino pysyy ja on tukeva olo, avataan jalat kokonaan V:hen. Myös jaetulla otteella mennään aika samaan tyyliin, mutta toukassa jää peukalo ylös, ja kyynärpää vedetään vatsaan kiinni tangon ympäri kietomisen sijaan.
Näytä käyttäjän tiedot http://www.tankotanssi.fi
vesi
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä : 115
Ikä : 31
Registration date : 26.03.2009

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Pe Toukokuu 15, 2009 5:16 pm

Hei muuten, minne kohtaan toi kyynärpää joka vedetään vatsaan kiinni tulee teillä?

Ayshaan mulla ei oo vielä mitään asiaa, kun toukka on vielä sanotaanko että keskeneräinen, mutta flagissä mullei oo toivookaan saada sitä kyynärpäätä minnekkään suorien vatsalihasten lähistöllekään, kun suoliluun harjanteelle sen (ja kropan) tuen. Meneeköhän ihan pieleen niin?
Näytä käyttäjän tiedot http://tanssikissa.livejournal.com/
Iina
Superman
Superman

ViestiAihe: Vs: Ayasha   La Toukokuu 16, 2009 10:27 am

Ehm, tuo ohje pätee vaan split grip ayshaan, ja senkin voi tehdä monella tavalla... Flagissa alempi kyynärpää kuuluu tukea lonkka(suoli)luuhun ja kyljen kuuluu olla ylöspäin.
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 29.08.2008

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 8:20 am

Kyselenpä nyt täälläkin vinkkejä. Eli toukkakiipeily mulla jo sujuu aika hyvin ja ayshan oon onnistunut saamaan pari kertaa forearm gripillä. Mutta mutta. Musta ainakin tuntuu, että mulla jää kroppa tosi kiinni tankoon. Ja varmaan sitten myös sen seurauksena ei meinaa pito alakädellä riittää. Niin ja mulla on kädet vielä niin päin, että vasen on alempana, vaikka oon siis oikeakätinen ja oikea on vahvempi. Pitäisikö yrittää vaihtaa?

Millä otteella te muut ootte saaneet ayshan alussa parhaiten onnistumaan? Jotenkin jaetun otteen aysha tuntuu ihan eri liikkeeltä ja kyynärpääotteen pitoa en tajua ollenkaan. Rolling Eyes Entä oletteko ensin oppineet esmes jacknifen, straight edgen tai muita käsilläseisontoja tangolla? Muita vinkkejä, mitä kannattaisi treenailla ayshan tueksi?
Näytä käyttäjän tiedot
Nounours
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä : 115
Registration date : 20.10.2008

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 9:32 am

Mulle ainakin on toukasta ayshaan siirryttäessä helpompaa juuri niin, että vasen käsi on alhaalla, vaikka oikeakätinen olen minäkin. Toisin päin ei oikein vielä suju. Tosin mulla aysha on muutenkin tukeva ainoastaan kierteisotteella - jaetulla pysyn ehkä huterasti hetken, kyynärotteella en sitäkään - mutta samoin päin kädet tuntuu silti luontevimmalta kaikissa. Liekö tuokin silti yksilöllistä, ainahan kannattaa kokeilla (krhm, siis pitäis harjoitella) kumminkin päin.
Näytä käyttäjän tiedot https://www.wackywords.fi/
angela
hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 35
Registration date : 15.09.2009

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 10:01 am

^Millanen on kierteisote. Mä oon koittanut öö.. sillä millä tehään hand spring.. Pysynyt alkuun avustettuna jotain 1 sekunnin. Mä en uskalla toukkaa tehä kunnolla, niin sillä kyynärotteella en voi tehä Mad Saakelin Olgimax kun menit rysähtään sieltä toukasta turvalles.. Vaikka en nähny niin silti se kummittelee takaraivossa.. Smile
Näytä käyttäjän tiedot
vive1
intermediate spinner
intermediate spinner

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 25
Registration date : 31.07.2009

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 10:11 am

Kierteisote on varmaan sama asia kuin twisted grip? Hand springin voi tehdä jaetulla ja twistedillä molemmilla
Näytä käyttäjän tiedot
Iina
Superman
Superman

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 10:12 am

Ekat kerrat ayshaan kannattaa mennä toukan kautta. Suosittelisin itse kyynärvarsi- tai kyynärtaive otetta ihan siitä syystä, että jos ote on hutera, tuo kierteisote on ranteille ja hartioille huonompi vaihtoehto (helpompi satuttaa itsensä, jos ei tasapaino pidäkään). Mutta spotattuna tai jo tasapainon löytyessä kierteisotekin toimii.

Mullakin on paremmin päin vahvempi käsi ylempänä kätenä ja heikompi käsi alla. Vahvaan ayshaan, on ote mikä tahansa, kannattaa ensimmäisiä kertoja lähteä aina kunnon toukan kautta. Sen peffan pitää olla toooosi pitkällä tangosta irti jo kauan ennen kuin irrottaa jalat. Tasapaino on olennainen - jos on takamus toisella sivulla ja yrittää itse pälyillä toiselta puolelta tangon ohi että miltä näyttää, ei se aysha tule pysymään. Selkärangan pitäisi olla samassa linjassa suoraan tankoa kohti.

Sivulta katsottuna alakädestä takamukseen pitäisi olla suora linja. Jos takamus rikkoo olkapään linjan ja lähtee kaartamaan sisään, ei pito pysy.

Linkkaan nyt oman videon kun siitä näkyy kyynärvarsiotteella toukasta ayshaan meno todella hyvin. Ensin peffa irti ja tukeva toukka, sitten varovasti polvet auki, ja jos pysyy vaan tanko kevyesti nilkkojen välissä, voi lähteä ojentamaan jalkoja suoraksi. Jos ei ihan pidä, niin koppaa "hyvällä jalalla" (ulkojalka) tangosta takaisin kiinni ja crusifiksiin.

https://www.youtube.com/watch?v=MZ8Vk8ZGL1Y#t=0m35s
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 10:25 am

Kiitos vinkeistä! Ja toi Iinan video on tosi havainnollinen. Oon ne pari onnistunutta ayshaa saanut juuri toukan kautta ja tuolla kyynärvarsiotteella, mutta ehkä oon sitten liikaa kuikuillut peiliin Rolling Eyes kun on tuntunut, että tasapainon saadakseen on pitänyt keikauttaa lantiota lähemmäs tankoa.

Mitenkäs tuo käsien pito, vaatiiko sekin vaan treeniätreeniätreeniä? Mulla kun tosiaan välillä tuntuu, että koko homma hajoaa siihen, että alakäsi ei pidä kunnolla. Sitten ei paljon uskalla alkaa jalkoja irrottelemaan.
Näytä käyttäjän tiedot
Iina
Superman
Superman

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 10:29 am

Kepulikonsteilla (= pitoavulla tai spotterilla) vaan pito ensin, sit kun alkaa tasapaino löytyä se käden valuminenkaan ei niin haittaa Smile

Edit. Ja kannattaa tosiaan viedä peffa mahdollisimman kauas, polvet tosi matalalle, ja sit varovasti avataan polvia ja liu'utetaan nilkkoja lantion tasolle, ennen kuin avataan jalat kokonaan. Jos tietää, että voi kantapään koukuttaa ja pääsee turvallisesti alas milloin tahansa, on helpompi lähteä tekemään liikettä. Tosi monet yrittää vaan paukauttaa jalat kerrasta auki ja sit ollaankin kyljellään tai selällään lattialla, hyvällä tuurilla jaloillaan.
Ish
Superman
Superman

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 12:08 pm

Mulla tuo kyynärvarsitai kyynärote on ihan mahdottomia. Kierteisote paras, jaetulla menee jos tooosi ohut tanko alla.
Vahvempi käsi alla parempi.
Näytä käyttäjän tiedot
Foxmagon
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 539
Ikä : 33
Registration date : 07.01.2009

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 12:39 pm

Multa ei taida vieläkään luonnistua ayshaan meneminen invertin kautta, teen sen suoraan handspringillä Very Happy

Tosin koska se nykyään on jo vakaa liike, ehkä vois opetella jonkun toisenkin tavan mennä siihen..
Näytä käyttäjän tiedot
Sonja

Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 12:42 pm

Kyynärvarsiote menee, kyynärtaiveotteen sain ekan kerran viikko sitten, kierteisote-ayshan saan vain menemällä siihen takanojasta tai handspringistä (jos joku auttaa mut ensin ylös Wink ), toukasta en saa sitä ollenkaan. Tosin nyt kun Miian kähmimissäännön avulla tajusin, että kroppa on ollut liian lähellä tankoa kyynärtaive-ayshassa, niin täytyy kokeilla, onko se ollut sitä toukan kautta mennessä myös TG-ayshassa. Ja jaetun otteen ayshassa.
Näytä käyttäjän tiedot
Iina
Superman
Superman

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 12:46 pm

Mun ekat ayshat oli kans maha-ayshoja kyynärvarsiotteella Smile Kyynärtaive on aina mennyt siinä samassa kuin kyynärvarsikin, en ole nähnyt siinä mekaniikassa tai pidossa sen kummempaa eroa. Jaetut otteet meni ekoja kertoja tangolta myös, toukan kautta yläkädestä haba koukkuun ja kyynärpää tuettuna lantion lähelle. Mutta on tosiaan handspringin kautta helpompia. Musta jos saa hyvän yhden käden toukan pysymään vain alakäsi tangolla ja takamus kunnolla irti tangosta, niin ei tartte kun yläkäsi ottaa tangolle ja irrottaa jalat Very Happy On ote mikä tahansa...
Sonja

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 1:09 pm

Iina kirjoitti:
toukan kautta yläkädestä haba koukkuun ja kyynärpää tuettuna lantion lähelle.
Mä en ihan tajunnut tätä... Onko sulla siis kyynärpää kiinni kropassa?

Ja mä en jostain syystä pysty pitämään yläkättä koukussa. Mun ote saattaa olla liian leveä siihen. Tai jotain.
Näytä käyttäjän tiedot
Iina
Superman
Superman

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 1:30 pm

Joo tykkään tehdä myös sellaista jaetun otteen versiota, missä on yläkäsi koukussa ja kropan suunta suoraan ylöspäin, eikä ulos niinkuin kyynärtaipeessa tai twistedillä tehdessä. Yritin etsiä videoo, mutta en löytänyt. Ehkä lähinnä tältä vanhalta videolta https://www.youtube.com/watch?v=ATMurM80yuM toi reversen asento muistuttaa samaa. Kyynärpää on lonkassa kiinni nostovaiheessa, ja jonku 5 cm irti sitten pidossa.

Kyynärpää koukussa vaatii ihan hitosti habaa ilmeisesti Very Happy
Sonja

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 1:56 pm

Okei, täytynee kokeilla erilaisia versioita, jos se sieltä jostain putkahtaisi. Laughing
Näytä käyttäjän tiedot
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 2:34 pm

^Mikä on Miian kähmimissääntö? Question Laughing

Ja siis mun pointti on juuri tuo, että mun ayshat on olleet enempi maha-ayshoja. alien Handspringiä oon vasta muutaman kerran kokeillut ja itse asiassa se twisted-ote tuntuu varsin tukevalta, mutta en oikeen uskalla edes yrittää kunnolla ylös asti, kun en sit tiedä, miten siellä ylhäällä pitäisi olla. Rolling Eyes Niin ja toi kierteisote ei varmaan oo niitä nivelystävällisimpiä, varsinkin jos sieltä sattuu romahtamaan alas...
Näytä käyttäjän tiedot
Iina
Superman
Superman

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 2:41 pm

Lähinnä äkilliset nykimiset sekä nosto- että putoamisvaiheessa tekee tosiaan ranteille ja varsinkin olkapäälle tosi gutaa. Twistedillä on helppo mennä ylös, mutta saa tosi hyvin pitää huolta siitä, että nostaa, ei loikkaa.

Handspringin kautta on tosiaan yleensä helpoin löytää asento ekoja kertoja jaetulle tai twistedille Very Happy
Sonja

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 2:42 pm

nasu kirjoitti:
^Mikä on Miian kähmimissääntö? Question Laughing ...

Very Happy Jos kyynärtaive-ayshassa ylettyy yläkädellä kähmimään omaa rintaansa, on kroppa liian lähellä tankoa. Mä kuvittelin, että mun kroppa on tosi kaukana, mutta yletin kähmimään. Kun irrotin polvien otetta toukassa vähän ja pidin enemmän säärillä kiinni, sain lantion tarpeeksi ulos ja jalkojen avaaminen olikin yllättävän helppoa.

nasu kirjoitti:
^Handspringiä oon vasta muutaman kerran kokeillut ja itse asiassa se twisted-ote tuntuu varsin tukevalta, mutta en oikeen uskalla edes yrittää kunnolla ylös asti, kun en sit tiedä, miten siellä ylhäällä pitäisi olla. Rolling Eyes

Ihan sama juttu! Smile
Näytä käyttäjän tiedot
-Hanna-
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 37
Registration date : 15.02.2008

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 2:42 pm

Soppaa vähän vielä lisää hämmentääkseni Laughing voin kertoa mikä mulla toimii ja mikä ei. Ehdottomasti parhaiten pitää kyynärtaive-ote, tarpeeksi kun haukkarilla puristaa niin se on mulle tosi tukeva, ja nimenomaan toukan kautta mentynä löytyy se oikea pito ja tasapaino. Kyynärvarsi toimii ok, split grip vähän päivästä riippuen mutta useimmiten ei ollenkaan...tuntuu vaan ettei kädet pidä!!! Mad Twisted on tosi tukeva lattian kautta ponkaistuna, ylhäältä käsin se on vielä vähän hakusessa.

Taitaa siis olla aika yksilöllistä tän suhteen mikä kenellekin parhaiten toimii. Mulle esimerkiksi tuo kyynärtaive ollut aina helpohko ja erittäin tukeva, split gripiä tuskin saan koskaan täysin tukevaksi ja turvalliseksi Crying or Very sad .
Näytä käyttäjän tiedot
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter

ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ma Elo 30, 2010 2:54 pm

nasu kirjoitti:
^Mikä on Miian kähmimissääntö? Question Laughing ...

Sonja kirjoitti:
Very Happy Jos kyynärtaive-ayshassa ylettyy yläkädellä kähmimään omaa rintaansa, on kroppa liian lähellä tankoa.

Entä jos on tosi isot rinnat? Laughing Wink (no ei oo mulla kyllä sitä pelkoo) Very Happy

Näköjään on tosiaan kovin yksilöllistä mikä ote toimii. Mut yritän nyt varmaan toukan kautta tuota kyynärvarsiotetta, mutta niin, että jätän jalat tarpeeksi alas ja peffan ulos.

Ainakin lohdullista kuulla, ettei kaikilla muillakaan noi eri otteet ja ayshat aina mene ihan täydellisesti. Musta kun alkoi jo tuntua, että oon ainoo tumpelo tällä foorumilla, joka ei sitä ayshaa saa. Smile
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Ayasha   

Ayasha
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: