Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Ayasha

Siirry alas 
+12
hemuliini
Olgimax
Sonja
Foxmagon
vive1
angela
Nounours
nasu
vesi
Iina
-Hanna-
Ish
16 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeMa Elo 30, 2010 2:58 pm

Enpä oo ikinä pysähtyny miettimään et yltäiskö käsi rinnalle vai ei. Mulla on isot rinnat ja lyhyet käsivarret ni veikkaan, että yltäis Very Happy Mutta mulla ainakin on kyynärtaive usein sen verran "auki" että tuskin taittuisi tissiin asti käsi.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeMa Elo 30, 2010 3:00 pm

nasu kirjoitti:

Ainakin lohdullista kuulla, ettei kaikilla muillakaan noi eri otteet ja ayshat aina mene ihan täydellisesti. Musta kun alkoi jo tuntua, että oon ainoo tumpelo tällä foorumilla, joka ei sitä ayshaa saa. Smile

Ihan sama tunne: muut oppii heti takanojan jälkeen jaetun otteen ayshan ja mä vaan tahkoon ja tahkoon....
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeMa Elo 30, 2010 3:02 pm

Sonja kirjoitti:

Ihan sama tunne: muut oppii heti takanojan jälkeen jaetun otteen ayshan ja mä vaan tahkoon ja tahkoon....

Mulla on tuo muuten kanssa nemesis Very Happy Tai pääsen takanojasta twistediin kyllä, mut jessus, kuinka rumalta se sinne meno näyttää. No, pitää vaan toistaa ja toistaa ni kyl se sieltä varmaan nätimmäks tasaantuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeMa Elo 30, 2010 3:08 pm

Iina kirjoitti:
Sonja kirjoitti:

Ihan sama tunne: muut oppii heti takanojan jälkeen jaetun otteen ayshan ja mä vaan tahkoon ja tahkoon....

Mulla on tuo muuten kanssa nemesis Very Happy Tai pääsen takanojasta twistediin kyllä, mut jessus, kuinka rumalta se sinne meno näyttää. No, pitää vaan toistaa ja toistaa ni kyl se sieltä varmaan nätimmäks tasaantuu.

Ei kun tarkotin, että oppii suunnilleen samalla viikolla takanojan ja ayshan. Eli about kolmannella tankoilukerralla.

Takanojastahan mä pääsen TG-ayshaan, ainoo tapa, jolla pääsen siihen yksin. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeMa Elo 30, 2010 3:15 pm

Ah Very Happy Musta toi perus jaettu aysha on todella vaikee. Mä oon "osannu" sen jo 2 vuotta ja silti tuntuu olevan päivästä kiinni pystynkö siihen vai en. Handspringin kautta menee tosi hyvin, jopa kiinalaisella otteella (peukku alas), mutta tangolta ei suju jos on yhtään voimat tai puhti poissa tai huono tasapainopäivä. Nykyään sentään tuntee heti ekalla yrityksellä jos tänään ei vaan oo se päivä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeMa Elo 30, 2010 3:50 pm

Sonja kirjoitti:


Ei kun tarkotin, että oppii suunnilleen samalla viikolla takanojan ja ayshan. Eli about kolmannella tankoilukerralla.

Niinpä! Ja itellä menee sit monta vuotta, ennen kuin saa edes jotain sinne päin.

Sonja kirjoitti:


Takanojastahan mä pääsen TG-ayshaan, ainoo tapa, jolla pääsen siihen yksin. Laughing

Tota voiskin kokeilla, ei oo tullut edes mieleen, että siihen vois mennä takanojastakin!
Takaisin alkuun Siirry alas
Olgimax
intermediate spinner
intermediate spinner
Olgimax


Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 45
Location : Sotkamo
Registration date : 27.12.2009

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeKe Syys 29, 2010 2:12 pm

Alla linkki videoon, jonka avulla mä kotitreenaajana opin split grip ayshan sen jälkeen, kun tg handspring oli jo onnistunut ja olin löytänyt tasapainon siinä. Toukkailun kautta ja kyynärotteella en ayshaan kykene vieläkään, tuskin koskaan, kun en uskalla ees yrittää enää (se oli se mistä keväällä tipuin). Mut mikä toimii/onnistuu yhdeltä ei välttämättä käy toiselle lainkaan, joten pitää kai olla iloinen et aysha nyt menee edes näillä tavoilla. :-)

Eli tässä tämä - ihana, sulonen teksasilainen 39-vuotias perheenäiti "Simplly Sweet" on ollu jo pitkään mun kotiopettajattareni, suosittelen lämpimästi tätä kanavaa. :-D Gotta love the accent!! I love you

https://www.youtube.com/watch?v=MNQqtT2AXmw&feature=related





Takaisin alkuun Siirry alas
http://poleofthewild.blogspot.com/
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeKe Syys 29, 2010 2:20 pm

^Saakeli, sun takia mäkään en uskalla toukasta ayshaa ees kokeilla Very Happy Tai siis en oikein uskalla tehä koko tyhmää toukkaa..

Mä taistelen edelleen jos saisin joku vuos TG ayshan handspringin kautta... Ei se kauheen kaukana oo, mut en vaan pääse sinne..
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeKe Syys 29, 2010 2:23 pm

Kiitos vinkistä! Täytyy kokeilla sitä noin, jos onkin niin, että mun toukka aiheuttaa sen epätasapainon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Olgimax
intermediate spinner
intermediate spinner
Olgimax


Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 45
Location : Sotkamo
Registration date : 27.12.2009

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeKe Syys 29, 2010 2:26 pm

Angela, mäkin taistelin tooooosi pitkään sen tg handspringin kanssa. Sit yhtenä päivänä se vaan loksahti, ja kelluin siellä ihan kivasti tasapainossa - en tiijä mitä tein eri tavalla, mut tää on hassu laji, ilmeisesti jotain vaan meni kaiken sen tahkoomisen jälkeen oikein päin aivoissa, ja siitä lähtien on onnistunut. Et koita vaan jaksaa harjotella, jonain päivänä se nasahtaa. :-D
Takaisin alkuun Siirry alas
http://poleofthewild.blogspot.com/
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeKe Syys 29, 2010 2:28 pm

Kiitos vinkistä, tuota täytyy kokeilla! Tosi hyvä tutorial. Ja aksentti on ihana! Smile I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Olgimax
intermediate spinner
intermediate spinner
Olgimax


Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 45
Location : Sotkamo
Registration date : 27.12.2009

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeKe Syys 29, 2010 2:31 pm

Eiks oo ihana!!! I love you Tuol on paljon muutakin hyvää, kandee kattella.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://poleofthewild.blogspot.com/
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeKe Syys 29, 2010 2:36 pm

Oon huomannut, että monella tg handspringin/ tg ayshan ongelma on siinä, että ei tajua ponnistuksen jälkeen kääntää kroppaa kohti kattoa. Eli yrittää vaan kylki eellä ylös, vaikka silleen se on tosi vaikeaa. Helpottaa tosi paljon, kun rintakehän ja lantion suunta on ylöspäin: HETI jalan heilautuksen jälkeen napa kohti kattoa, niin johan löytyy tasapaino nopeemmin. Smile

Mulla oli sama tossa toukassa, että Olgimaxin tippumisen jälkeen pelotti ihan järettömästi lähteä irrottamaan jalkoja. No Mulla ratkesi sillä, että kaveri piti lantiosta kiinni, ja ajattelin liu'uttavani jalkoja PITKIN tankoa, en niinkään irrottavani otetta kokonaan. Nyt sujuu jo tosi hyvin, myös fg ayshakin! cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimePe Huhti 06, 2012 1:22 pm

Olen tässä taistellut jonkin aikaa twisted grip handspringin kanssa, ja se ei ota onnistuakseen.

Olen mm. katsellut tätä tutoriaalia: https://www.youtube.com/watch?v=wE2zyzhyVYI

Luulisin, että lähtöasentoni on oikea, otan vauhtia ulointa jalkaa heilauttamalla, mutta sitten kun lähden nousemaan, alakäteni menee hieman koukkuun. Tämä on varmasti väärin? Saan jalat aika ylös, rintakehää käännän heti ylöspäin, lantiokin on käännetty kohti kattoa, mutta lantio/takamus jää silti liian alas eli toisin sanoen en pääse koko painolla käsieni päälle vaan palaan takaisin alas.

Onko oikein, että yläkäden on niin korkealla kuin mahdollista, ja alakäden ote on niin alhaalla kuin mahdollista?

Jos saisin jonkun kaverin salille mukaan, niin miten kaveri voisi avustaa handspringissä? Onko tästä ylipäätään jotain hyötyä, ja jos on niin mistä avustajan kannattaisi nostaa ja missä vaiheessa? Vai onko parempi vain tahkota tätä yksin, ja odottaa sitä hetkeä, jolloin liike vain loksahtaa paikalleen?
Takaisin alkuun Siirry alas
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimePe Huhti 06, 2012 4:42 pm

Käsien etäisyys toisistaan pitäisi olla sama kuin twisted grip ayshassa, eli tangon ja rintakehän väliin pitäisi jäädä tilaa. Tässä on pari hyvää kirjoitusta liittyen tg handspringiin ja elbow grip ayshaan:

http://aerialamy.com/blog/2011/11/01/tuesday-tips-twisted-grip-handspring-from-the-ground/

http://aerialamy.com/blog/2011/07/12/tuesday-tips-elbow-grip-ayesha/
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeLa Huhti 07, 2012 10:51 am

Hui, jopas tuossa kirjoituksessa peloteltiin tuosta handspringistä! Sen olen kyllä ymmärtänytkin, että kyseessä on haastava liike. Tarkoitus ei ole saada paikkoja rikki. Täytyy ainakin rajoittaa tuota jalalla vauhtia ottamista, tai ainakin tehdä se kyllin hallitusti.

TG lift (ilmasta roikkuen handspringiin) on mun mielestä todella kaunis ja kunnioitusta herättävä liike, mutta mun keskikropan lihakset ja kropan hallinta ei varmaan vielä pitkiin aikoihin riitä sen liikkeen suorittamiseen.

Oletteko te ennen maasta tehtyä handspringiä treenannut itse Ayshaa kierteisotteella? Mulla menee Aysha hyvin elbow gripillä, mutta suorin käsin en ole millään otteella toukasta Ayshaan päässyt. Mun on ylipäätään vaikea löytää käsillä kierteisote silloin kun roikun pää alaspäin. Sitä voisi varmaan seuraavaksi treenata?


Viimeinen muokkaaja, AnskuN pvm La Huhti 07, 2012 12:28 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeLa Huhti 07, 2012 11:47 am


Twisted grip ei tosiaan ole turvallisin mahdollinen ote jos vammautumisriskiä ajatellaan eli kyllä kannattaa olla varovainen kun sitä tekee ja opetella käyttämään myös muita otteita, voin kuvitella että vaikkapa vuosikymmen tg handspringiä saa todennäköisesti jo ranteet rutisemaan aika lailla Smile Se kuitenkin rasittaa oikein ja hallitustikin tehtynä ihan eri tavalla kuin esimerkiksi kuppiote.

Mulla on vähän asennevamma kaikkia twisted grip -liikkeitä kohtaan, on me jonkin verran sitä tunneilla tehty mutta ei tunnu mulle yhtään luonnolliselta tai tukevalta ja tuntuu että käsi irtoaa jos teen handspringin siitä asennosta, eli siis en osaa tehdä kierteisotteella yhtään mitään. Mutta viisaammat sanovat että saattaisi olla fiksu idea harjoitella ensin hallittua laskeutumista ayshasta kierteisotteella ja sitten sitä handspringia, liikeratahan on sama mutta kulku eri suuntaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeSu Huhti 08, 2012 6:44 pm

AnskuN kirjoitti:
Oletteko te ennen maasta tehtyä handspringiä treenannut itse Ayshaa kierteisotteella? Mulla menee Aysha hyvin elbow gripillä, mutta suorin käsin en ole millään otteella toukasta Ayshaan päässyt. Mun on ylipäätään vaikea löytää käsillä kierteisote silloin kun roikun pää alaspäin. Sitä voisi varmaan seuraavaksi treenata?

Aivan Smile Helpottaa nimittäin huomattavasti, että jaksaa kannatella itseään siinä asennossa, johon on pyrkimässä..
Takaisin alkuun Siirry alas
heiti
pole beginner
pole beginner
heiti


Viestien lukumäärä : 1
Ikä : 34
Registration date : 13.01.2011

Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitimeTi Joulu 18, 2012 2:24 pm

Mulla nuo tg, eg ja fg on suht varmoja mut jostain syystä se split grip on kaikkein epävarmoin vaikka tuntuu et se yleensä on helpoin monelle Very Happy Mulla se lähtee jotenki aina kääntämään ja puoltamaan johonki... Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ayasha - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ayasha   Ayasha - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ayasha
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: