Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Venyttelyt ja spagaatti

Siirry alas 
+65
tulza
Nepuliini
Squirrelinos
Skyie
Anrianna
Päivi
Henski
hena
M4ri
Haloanne
nita
LillaV
lilith84
Foxmagon
Tiu
Manares
erika
neitinopsa
Elegia
Vekexxx
Juliet
Martta
Saila
Ivanka
Ewy
sluippa
kaho88
Jenni H
Chiyuri
Nexu
jolla
nasu
iku69
zayah
SilverJo
Miiukka
Henna.C
MamaDee
hemuliini
Hey^D
Mortianna
Marie
Tea
KatkaChee
Tazze
Iiris
jossukka
Nins
Ish
vesi
Ashta
-Hanna-
LaraK
Cherrie
annukka
Nina
christina
miukattus
Nanna H.
Kat Da
tasuni
Iina
AdminSusie
Miia
nekuliini
69 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
KirjoittajaViesti
zayah
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 06.01.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeTi Helmi 15, 2011 10:30 pm

Vaisniin, no täälä on sitten kanssa yksi väärään aikaan venytellyt, raskausviikkoja nyt 33 ja olen kyllä venytellyt koko raskausajan kun koen oloni paremmaksi niiden avulla, ja oon kyllä ihan reippaastikin venytellyt..Toki en spagu asennossa, eli en niin rajusti kuitenkaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
iku69
Superman
Superman
iku69


Viestien lukumäärä : 845
Location : Tornio
Registration date : 27.01.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Spagu tähtäimessä, haaveissa   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 8:40 pm

Hei!
Olen löytänyt täältä joitakin ohjeita. Olen alkanut pikkuhiljaa venyttää. Josko saisi tulosta syntymään vielä tälläikää.
olen tyynyjä latonu alle ja sillaain yrittäny rennosti katsella tvtä.
laitanpa tänne niin tulee paineita jatkaa venymistä Very Happy
Olisko tälleikää ketään tai edes lähelle joka ois saanu vielä ittensä venyyn :-)
Ei kait koskaan ole liian myöhäistä.
Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 9:11 pm

Jos pystyy treenaamaan voimaa niin pystyy treenaamaan myös notkeutta. Tsemppiä treeneihin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 9:51 pm

Ehdottomasti ei oo liian myöhäistä! Smile Oon sua vähän nuorempi ja aloin tosissani venytellä vasta pari vuotta sitten, tankoilun myötä. Nykyään menee spagaatti jo ihan nätisti oikea jalka edessä, vasemmallakin menee, kun jaksaa tarpeeksi hyvin lämmitellä ja rauhassa mennä. En todellakaan anna iän anna olla este tässä(kään) hommassa! Cool Laughing Nyt oon jo kokeillut vähän ylispagaattia ja tähtäimessä ois saada spagut menemään molempiin suuntiin paremmin. Niin ja sivuspagu! Laughing Helppoahan se ei välttämättä ole, mut hei, ei me tätä lajia varmaan harrastettaisi, jos tää olisi helppoa. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
iku69
Superman
Superman
iku69


Viestien lukumäärä : 845
Location : Tornio
Registration date : 27.01.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 10:24 pm

Kiva Very Happy pitäähän sitä itseään haastaa Laughing kovasti on työtä ... vielä Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
jolla
intermediate spinner
intermediate spinner
jolla


Viestien lukumäärä : 89
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 20.03.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeSu Maalis 27, 2011 6:18 pm


Iina oli joskus aikoja sitten postannu tänne, että venäläiset "tietäis" spagun syntyvän niin monessa päivässä kun on vuosia ikää. Päätin läpällä ottaa kokeiluun, puolen tunnin venyttelyt siis ohjelmassa joka illaksi. Tällä menolla spagun pitäis siis hoitua 22.4. Very Happy Raportoin sitten mihin oon päässy. Sanotaan vielä että alkutilanne vasen jalka edessä 11 cm ja oikee jalka 17 cm maasta. saas nähä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Nexu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 238
Registration date : 03.04.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimePe Huhti 08, 2011 6:19 pm

Vinkkinä: ei kannata liian ahkerasti spagaattia venytellä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että liika treeni vain kangistaa ja minulla jopa lyhentyi lihas, kun venyttelin liian kovaa. Kun pidin pienen tauon välissä, heti onnistui spagaatti paremmin ;DD Mulla on silleen, että mitä vähemmän venyttelen, sitä paremmin spagaatti menee Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
jolla
intermediate spinner
intermediate spinner
jolla


Viestien lukumäärä : 89
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 20.03.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeSu Huhti 10, 2011 1:59 pm

Smile joo, kiitti! mä kans tulin ite siihen tulokseen että tosta ahkerasta venyttelystä menee ihan jumiin.. haha. Eli mennään nyt ehkä vähän vähemmän kunnianhimosella tavotteella eteenpäin.. jos vaikka ennen kesää venyis Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Chiyuri
intermediate spinner
intermediate spinner
Chiyuri


Viestien lukumäärä : 52
Location : Jyväskylä
Registration date : 08.03.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeSu Toukokuu 15, 2011 6:20 pm

Venyttelenköhän minäkin spagaatia liian rajusti, kun aina seuraavana päivänä on takareidet juntturassa ja kipeänä. scratch Itse venytellessä ei tunnu minkäänlaista kipua, ja teen venytykset rauhallisesti ja kehoa kuunnellen, ilman mitään hillitöntä runnomista. Ja silti seuraavana päivänä reisiä pakottaa. Myönnän että lämmittelen usein varsin huonosti, mutta toisaalta reiden jumitus on aina samanlaista olin sitten lämmitellyt todella hyvin tai en lainkaan. Osaisiko kukaan neuvoa Question
Takaisin alkuun Siirry alas
Jenni H
intermediate inverter
intermediate inverter
Jenni H


Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 32
Location : Helsinki
Registration date : 20.02.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeSu Toukokuu 15, 2011 6:50 pm

Mullakin käy usein noin, mutta pidemmällä aikavälillä notkeuteni on lisääntynyt. Osa ihmisistä sanoo, että tuo kipeys kuuluu asiaan, osa tykkää että se on merkki liian kovasta venyttelystä, mene ja tiedä Neutral . Itse kuitenkin uskon sen olevan samblaista kipua, kuin lihaskipu, eli että se kuuluu vain asiaan, ja sillä tavoin notkeus kehittyy. Tein vuosia sellaisia mukavia venytyksiä, ja notkeutta tuli tooosi nihkeästi lisää. Sitten siirryin "tuskaveytyksiin" ja spagaatit menivät joka suuntaan puolen vuoden treenillä, vaikka ne eivät koskaan aikaisemmin olleet menneet. Tietysti se mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.facebook.com/jenni.heik
Chiyuri
intermediate spinner
intermediate spinner
Chiyuri


Viestien lukumäärä : 52
Location : Jyväskylä
Registration date : 08.03.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeSu Toukokuu 15, 2011 7:37 pm

Niimpä Smile Minullakin se on notkeutta lisännyt, vaikka venyttelyn jälkeen sitten onkin pari päivää reidet niin kipeät että vain pari kertaa viikossa voi venytellä. Pelottaa vaan että tulee jotain hirveitä vaurioita lihaksiin mutta luultavastikkin asia on niin kuin sanoit, eli kipuilu kuuluu asiaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jenni H
intermediate inverter
intermediate inverter
Jenni H


Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 32
Location : Helsinki
Registration date : 20.02.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeMa Toukokuu 16, 2011 11:53 am

Niin tosi kovan rasituksen jälkeen ei kanntata tehdä kovia venytyksiä, koska silloin kipua ei jotenkin tunne ja voi reväyttää lihaksensa sen suurempaa kipua tuntematta. Silloin kun en tiennyt tätä ja joskus nurempana kovan hikilenkin jälkeen päätin, että tänään menee spagaatti ja sitten kuului naks ja oikeaa takareittä eo sitten vähään aikaan venytettykkään. Tietysti lämmittely ennen venyttelyää kannataa, mutta ei mitään maksimisuoritusta
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.facebook.com/jenni.heik
Chiyuri
intermediate spinner
intermediate spinner
Chiyuri


Viestien lukumäärä : 52
Location : Jyväskylä
Registration date : 08.03.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeMa Toukokuu 16, 2011 6:56 pm

Kiitos neuvoista I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeTi Toukokuu 17, 2011 10:40 pm

Niin ja os seuraavana päivänä on takareiden juntturassa mulla ainakin auttaa kun kevyesti venyttää. ensin siihen missä pikkusen tuntuu ja sit hengittämällä yli siitä jumista samalla aikaa kokoajan yrittämällä rentouttaa sitä lihasta. sit kun saa lihaksen siinä rentoutumaan kunnolla pääsee istunnassa siihen asti kun normaaalisti nousee pois eikä jää siihen ääri asentoon venyttämään. Niin saa helpoiten jumin pois mutta silti pysyy varsinaiseen venyttelyyn se välipäivä niin että lihakset kerkeää palautuu. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Chiyuri
intermediate spinner
intermediate spinner
Chiyuri


Viestien lukumäärä : 52
Location : Jyväskylä
Registration date : 08.03.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeKe Toukokuu 18, 2011 11:28 am

Kiitti Marie, kokeilin tota ja tuntu auttavan sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
kaho88
basic inverter
basic inverter
kaho88


Viestien lukumäärä : 46
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 26.10.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeTi Toukokuu 24, 2011 2:15 pm

Tyhmänä kyselen kun täälläkin spagu tähtäimessä:
Voiko samana päivänä venytellä kuinka paljon vaan, jos tekee sellasia venytyksiä että venytys tuntuu ikävältä mutta ei satu. Ja pitää venytyksen aina 10sek kerralla? Loma aikana kun aikaa olisi tongue
Ja mitä mieltä olette, onko mahdollista saada spagu 18.6.11 mennessä kun nyt molemmilla jaloilla spagu n.20cm maahan? Päivämäärällä on omat tarkoituksensa, ja olisi kiva saada siihen mennessä spagu kokonaan. Väkisin runnomaan en rupea, vaan pitkäjänteisellä ja aikaa vievällä harjoittelulla yritän saada sen aikaan tuohon mennessä Smile Onko teistä ihan tuhoon tuomittu ajatus?
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeTi Toukokuu 24, 2011 2:22 pm

Mun maalaisjärki sanoo, että hyvin voi pitää vaikka 2-3 venytyssessiota päivässä.
Mut mihin tuo 10 sek perustuu? Mä yleensä pidän spagaattivenytyksiä minuutin kerrallaan. Puutumista/pistelyä ei kuitenkaan saa tuntua.
Takaisin alkuun Siirry alas
kaho88
basic inverter
basic inverter
kaho88


Viestien lukumäärä : 46
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 26.10.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeTi Toukokuu 24, 2011 2:31 pm

Löysin youtubesta videon missä kehotettiin pitämään noin vähän aikaa, mutta tekemään venytys 10krt. Eli 10x10s.. en sitten tiedä, aikaisemmin venyttelin yli 30sekunttia kerralla ja sen jälkeen meni jalat siihen kuntoon että venytykset sattu ihan hirveesti Shocked Venyttelinköhän sitten liian rajusti jos ei johtunut venytyksen ajan pituudesta.. En tiedä, viisaammat kertokaa Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeTi Toukokuu 24, 2011 3:33 pm

Mä en tiedä näistä asioista mitään, mutta mulle on pari ihmistä sanoneet, että 30 sekunttia ja sen alle kestävät venytykset on ylläpitovenytyksiä, eli pitävät nykyistä venyvyystasoa yllä, mutteivät lisää venytyyttä. Ja sitten yli 30 sek kestävät venytykset lisäävät venyvyyttä. Itse yleensä venytän spagaatteja vähintään minuutin per puoli.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeTi Toukokuu 24, 2011 4:11 pm

Minähän en siis mistään mitään tiedä mutta mun maalaisjärki sanoo, ettei se lihas ehdi siinä kymmenessä sekunnissa oikeen rentoutua, ja sitä kautta venyäkään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeTi Toukokuu 24, 2011 5:01 pm

Ewy kirjoitti:
Mä en tiedä näistä asioista mitään, mutta mulle on pari ihmistä sanoneet, että 30 sekunttia ja sen alle kestävät venytykset on ylläpitovenytyksiä, eli pitävät nykyistä venyvyystasoa yllä, mutteivät lisää venytyyttä. Ja sitten yli 30 sek kestävät venytykset lisäävät venyvyyttä. Itse yleensä venytän spagaatteja vähintään minuutin per puoli.

Juurikin näin. 10 sek ja alle venytyksiä voi hyvin tehdä lämmittelyiden ohessa, 10-30 sek on ylläpito / kevyt venyttely ja 30-60 tai jopa 120 kunnolla tehoa haettaessa. Pitkiä venyttelyitä ei suositella tehtäväksi ennen urheilusuoritusta, koska lihas puutuu pitkistä venytyksistä. Siksi mitä pidempään venyttää sen tarkempi saa olla, ettei venytä liikaa. Pitkiin venytyksiin jos rentoutuu huolella voi olla, ettei pääse omin jaloin kävelemään pois. Pitkäkestoiset venytykset ei kannata tehdä ihan maksimivenyvyyteen vaan jättää hieman vajaaksi, vain sen verran, että venytys selvästi tuntuu.

Itse tykkään tehdä 30 sek sykleissä omat venytykseni, vaihdan aina lihasryhmästä toiseen. Venytän samat lihakset yleensä 3x30 sek, eli esim 30 sek pakara, 30 sek lonkankoukistaja, 30 sek etureisi, 30 sek takareisi, 30 sek pohje, 30 sek sisäreisi ja sit taas uudestaan 30 sek pakara (yleensä toinen puoli välissä ja taas paluu alkuperäiselle puolelle). Mä tulen myös helposti venyttäneeksi liikaa jos teen pidempiä, paikat puutuu ja sattuu seuraavana päivänä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 38
Location : Ähtäri
Registration date : 28.11.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeKe Syys 14, 2011 9:03 am

Mä tarvin apua venyttelyssä. Oon tästä aikaisemminki täällä avautunut, mutta... Kun venyttelen lattialla istuen jalat auki, mulla monesti "muljahtelee" tuolla lonkan paikkeilla. Siis niin, että on pakko vetää jalat yhteen, että tunne menee ohi. Silloin neuvoittiin, että pitäisi saada häpyluuta lähemmäs lattiaa. Ok. Mutta ku se ei mene! Se ei edes tunnu siltä, että jostain lihaksista kiristäisi, mutta lantio ei vain käänny. Mikähän tässä nyt mättää? Onko mulla vaan joku rakenteellinen vika vai enkö mä vaan osaa? Pitäiskö mun saada jotenkin jalkojen lähentäjiä venytettyä, että jalat aukeaisivat enemmän, kun nyt istuma-asennossa saan jalat ehkä 100 asteen kulmaan, jos sitäkään. Alkaa niin turhauttamaan nää mun koivet, kun ei vaan taivu, kun ei pysty kunnolla venyttämään! Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeKe Syys 14, 2011 9:50 am

Venyykö takareidet hyvin? Monesti jos ei saa häpyluuta käännettyä kohti lattiaa on takareidet ja mahdollisesti lonkankoukistajat niin kireällä, ettei asento onnistu... Silloin ei yleensä vielä venytystä tunnu, vaan asento tuntuu vaan hankalalta / mahdottomalta. Näkemättä on toki paha sanoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 38
Location : Ähtäri
Registration date : 28.11.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeKe Syys 14, 2011 10:21 am

No ei nuo takareidetkään mitenkää älyttömän venyvät ole, mutta kyllä mä ainakin pään saan polviin ihan kevyesti aitajuoksija-asennossa (sekin jo on mulle saavutus Laughing ) ja etuspagaatti kuitenki venyy jo about 10 cm päähän maasta. Tietysti tuo ei ole vielä paljon mitään, eli takareisistä tai lonkankoukistajista voisi johtua. Pääsiskin jollekin vähän paremmin venyttelyistä tietävälle näyttämään, silloinhan se ehkä selviäisi. Fyssarille tuosta asiasta valittelin ja hän oli sitä mieltä, ettei niiden jalkojen niin paljon tarvitse venyäkään, eikä ainakaan spagaattiin asti ja sekin on hyvä jos jalat aukeaa 90 asteen kulmaan... Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitimeKe Syys 14, 2011 10:48 am

Jos lähtisit niin, että sulla on molemmat jalat suorana edessä n. lantion leveydellä toisistaan (kapea haara-asento). Katsot, että sulla on suora selkä, ja kunnon "ankanpyrstö" taakse. Eli pyrstö pystyyn ja istuinluut alle. Siitä joko suoralla selällä tai pyöreällä selällä lähdet availemaan jalkoja hiljalleen. Eli katsot sen lantion kohdalleen ensin ja sit jalkoja auki. Useimmitenhan ne ei alussa tosiaankaan aukea kauhean pitkälle, 90° on jo tosi hyvä. Etkä avaa niin pitkälle, että ne aukikiertäjät kramppaa lonkan syrjässä. Ja venytys pitäis tuntua takareisissä enemmän kuin sisäreisissä, ne sisäreidet tulee mukaan sit kun saa asentoa mukavasti levennettyä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sponsored content





Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 5 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Venyttelyt ja spagaatti
Takaisin alkuun 
Sivu 5 / 8Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 Similar topics
-
» Spagaatti
» Jeeeeee spagaatti!!!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: