Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Venyttelystä

Siirry alas 
+9
aidu
maimiau
LaraK
Nina
Cherrie
Ish
tasuni
Iina
Ashta
13 posters
KirjoittajaViesti
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeLa Tammi 19, 2008 7:28 pm

Lukaisin tankotanssijan postausta, jossa oli hyvä venyttelylinkki. Ajattelin, että täytyyhän tästäki aiheesta tehdä oma thread, sillä voisin veikata ettei venyttely tee pahaa kenellekkään meistä Wink

Itsekkin myönnän, että pitäisi venytellä paljon enemmän. Nyt etenki on tosi kankee olo ku tanssitunnit oli joulutauolla kuukauden ajan ja sillä ajalla venyttelytki jäi vähemmälle. Nyt olis tarkotus koittaa panostaa siihenkin paremmin, ajattelin ruveta käymään kuntosalin venyttelytunnilla pari kertaa viikossa, jotta tulee tehtyä syvävenyttelytki huolella. Tanssitunneilla tulee tehtyä aina lyhyet venytykset tunnin alussa ja lopussa, punttireenin yhteydessä myöskin kevyet venytykset. Vielä kun saisi kotonaki sen verran itestä irti, että tekis vähän pitemmät venytykset, vaikkei ihan syvävenytyksiä tekiskään.

Tässä muuten vielä se tankotanssijan linkki: www.tampereenpyrinto.fi/koripallo/venyttelyopas.pdf
Laittakaa muutkin ihmeesä linkkejä jos löytyy hyviä venytysvinkkejä ( lol! sehän rimmaa cheers )
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeLa Tammi 19, 2008 8:06 pm

Hyvä aloitus keskustelulle! Mulla ei tähän hätään ole tuon enempää vinkkejä, olen luvattoman laiska venyttelemään itse. Salilta tullessa pyrin käymään harjoitellut alueet kevyesti läpi, sekä syvävenyttelemään jalkoja. Joskus jää väliin kokonaan tosin. Silti kun en ole aiemmin ikinä venytellyt on tuostakin ollut hurjasti apua.

Tangolla tanssiessa teen lämmittelyjen aluksi dynaamisia venytyksiä n. 10 minuuttia (yläkroppa yhden biisin ajan, järjestyksessä niska, ranteet, hartiat/rintalihakset, yläselkä, kyljet ja toisen biisin aikana lantio, reidet, pohkeet, nilkat ja jalkojen lämmittelyä). Sit lämmittelen kunnolla peruspyörähdyksillä seuraavat 10 minuuttia ennen kuin aloitan temppujen harjoittelun. Treenin jälkeen syvävenyttelen ainakin selän, vatsan ja jalat. Hartiat, rintalihakset, ojentajat, hauikset jne vähän fiiliksen mukaan.

Pitäis tosissaan itekin raahautua niille venyttelytunneille. Katottaisko ens viikolle pari tuntia joilla käytäis yhdessä ni ei päästä luistamaan? Katellaan kalenteria vaikka huomenna jos kasataan toi mun tanko Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTi Tammi 22, 2008 3:03 pm

Olispa mahtavaa jos vois venytellä noin perusteellisesti ennen ja jälkeen. Mutta aika ei riitä ja kotona yksi puolituinen kiipeää välittömästi pään päälle tai kiljuu korvaan tai kiskoo nenästä tai häiriköi muilla valikoiduilla tavoilla niin että hermo menee. Lisäksi tuntien/treenien jälkeen olen yleensä niin poikki etten kerta kaikkiaan jaksa venytellä. Mutta mulle on osoittautunut aika hyväksi seuraava regiimi: syvävenyttely kerran viikossa työpaikan venyttelytunnilla ja sen perään 10-15 minuuttia omia venytyksiä -> spaketti syntyy molempiin suuntiin. Tämän lisäksi kerran viikossa kunnon venyttely kotona kävelylenkin jälkeen, pääasiassa jalat mutta niiden yhteydessä myös kyljet elikkäs noin 10 eri venytystä. Tarvitaan vain 20-30 sek per venytys, tämä jo tuottaa spagaatin paremmalle puolelle ja huonommallekin melkein.

Tämä on siis perusregiimi. Siihen lisäilen puolihuolimattomia venytyksiä viikon mittaan kun pystyn. Mulle tää on riittänyt hyvin. Selkää haluaisin venytellä enemmän koska mun selkä on suhteessa tosi jäykkä, mutta en ole vielä löytänyt sopivaa slottia siihen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTi Joulu 02, 2008 6:31 pm

Tiedä nyt kuuluuko tänne, mutta laitetaan nyt kuitenkin.
Oletteko kaikki luonnostaan noin notkeita mitä videoissanne ja kuvissa
näkee?? affraid
Olen itse suhteellisen kankea vielä, vaikka sali-käyntien yhteydessä olen alkanut
venyttelemään ja aina kun muistan, niin kotona. Mutta eipä tuo nyt kauniilta näytä
jos muut levittää jalkansa ilmansa ja mulla on etäisyyttä jalkojen välissä puoli metriä . Neutral
Elikkä, kai se kysymys on, tuleeko notkeutta tankotanssin mukana, vai olenko menetetty
tapaus? elephant
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTi Joulu 02, 2008 7:27 pm

Itse oon notkistunut vaan säännöllisen epäsäännöllisellä venyttelyllä. Ja kyllä muuten huomaa nopeaa, jos jättää venyttelemättä! Oon aina ollut tosi kankea, mutta nyt parisen vuotta jo vähän vetreämpi. Kai tankoillessa jonkin verran notkistuukin, mutta ei itsestään (ainakaan minä) vaan lämmittelyllä ja venyttelyllä. Ei kai notkeus mikään välttämättömyys harrastelijana ole, mutta huomattavasti esteettisemmän näköisiähän liikkeistä tulee kun ei tarvitse olla jalat ja polvet kippuralla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTi Joulu 02, 2008 9:14 pm

Mä en oo ainakaan luonnostani notkee. Spagun oon päässy epäsäännöllisen säännöllisesti kymmenisen vuotta epäsäännöllisen säännöllisen venyttelyn ansiosta ja ylispagu meni tossa syksyllä jossain välissä jo ihan kivasti, kun venyttelin muutaman viikon puolisen tuntia päivässä. Sivuspagusta haaveillaan edelleen ja samoin selän notkistamiseksi otetaan vinkkejä vastaan...
Takaisin alkuun Siirry alas
LaraK
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
LaraK


Viestien lukumäärä : 453
Location : Helsinki
Registration date : 08.04.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeKe Joulu 03, 2008 10:00 am

Toi selän venyttäminen ei ehkä ole niin yksinkertainen juttu kuin spagut. Se on ehkä enemmän rakenteesta kiinni. Mutta kyllä sitä pystyy venyttämään. Mun mielestä on tosi kaunista jos just on notkea selkä. Varsinki tangolla jotkut liikkeet näyttää todella mahtavilta! Mulla on nimittäin kanssa tarkoitus aloittaa tuo selän venyttäminen tuota pikaa Smile Se on vähän erikoista, että helsingissä tunneilla selkää venytellään todella vähän.

Mun mielestä hyviä selän venytyksiä on sillat. Ne on aika rankkoja, mutta toisaalta saa toisenlaista treeniä samalla. Toisaalta sillan variaatioita tulee käytettyä tangolla muutenkin. Sitten tietysti toinen on vatsallaan ja päätä ja jalkoja toisiaan kohti. Kantsii sitten vaan aina muistaa vasta liikkeet ja muutenkin selän kanssa tulee olla varovainen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://larakandthecity.blogspot.com/
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeKe Joulu 03, 2008 10:29 am

Phihiii, olen aina vihannut tehdä siltoja. Laughing
Mitähän tästäkin seuraa, kun tämä tyttö alkaa roikkumaan
tangolla. Olen jo köriläänkin kanssa puhunut siitä, josko vierashuoneeseen
tekisi tilaa tangolle. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeKe Elo 12, 2009 2:57 pm

*körilään*.. Laughing


Uteliaisuudesta, käyttääkö joku teistä samaa venyttelytaktiikkaa
kuin Felix? Plussat ja miinukset kiitos


http://www.bebo.com/PhotoAlbumBig.jsp?MemberId=4770283539&PhotoAlbumId=11396537523&PhotoId=11391517312

http://www.bebo.com/PhotoAlbumBig.jsp?MemberId=4770283539&PhotoAlbumId=11396537523&PhotoId=11396549724
Takaisin alkuun Siirry alas
maimiau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
maimiau


Viestien lukumäärä : 400
Ikä : 34
Location : Tammela, Tre.
Registration date : 13.06.2009

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeKe Elo 12, 2009 5:05 pm

^nuorempana ko olin baletissa ni meil oli muutama tunti vuodessa kun tehtiin pelkästään tommosta (jos se nyt kuulu samaan repertuaariin mut kuitenki luulisin). niis liikkeis oli tarkotuksen venyttää jotai emt niveliä ja semmosia paikkoja joita en tienny olevan olemassakaan. sattu aivan helvetisti mut kai se jotain autto Very Happy eipä kyl hirveesti kävelemine huvittanu seuraavan päivänä. siit oltiin hirveen tarkkoja ettei saa liian usein tehä ettei mee paikat huonoon kuntoon ja aina jonku semmosen läsnäollessa joka tietää mite liikkeen kuuluu mennä.
luulisin et semmonen jolla on jo valmiiks yliliikkuvat nivelet ja jonka on vaikee saada tehoja irti normivenytyksistä voi tommosta harrastaa mut joku raja ittensä repimisessä. keksin hellävaraisempiaki tapoja notkistua kuten ny vaikka jooga.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://parassiskomaailmassa.wordpress.com/
aidu
basic spinner
basic spinner
aidu


Viestien lukumäärä : 18
Ikä : 47
Location : Helsinki
Registration date : 27.05.2009

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: takareisien venytys   Venyttelystä Icon_minitimeKe Elo 12, 2009 5:09 pm

Mulla on takareidet jatkuvasti jumissa, ja fysioterapeutti-ystäväni neuvoi seuraavan dynaamisen venytyksen, josta on ollut apua:

Selälle makaamaan lattialle, toinen jalka koukkuun jalkapohja lattialla ja 90 asteen kulma polveen. Toista jalkaa suoristetaan pumpaten ylös niin, että reisi on kohtisuorassa kattoa kohti ja sääri liikkuu ylös-alas.
Tuntuu vähän eri tavalla jos nilkka on koukussa tai suoristettu.

Tää venytys kuulemma irrottaa jotain jännettä liikkumaan tupessaan tms, ja on lempeä aloitus kohti muuta takareisien venyttämistä - voi olla, että jaloistaan irtonainen ja notkea tyyppi ei koe tämän venytyksen vaikuttavan mitenkään. Itse sain neuvon aloittaa tekemällä 10 säären nostoa päivässä/jalka, ja lisäämällä pari päivässä sikäli kun hyvältä tuntuu, eli tosi ruohonjuuresta lähdetään.

Itse olen tehnyt sen huomion, että lonkkien ja jalkojen avautumista auttaa, kun venyttelee alaselän ja kyljet kunnolla ja sen jälkeen pakarat, ja vasta sen jälkeen kohti reisiä, lonkankoukistajia ja takareisiä.
Kehossa riittäis työstettävää loputtomasti, kun kaikki tuntuu vaikuttavan kaikkeen... pitkäjänteistä hommaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 7:51 am

Ishtar kirjoitti:


Uteliaisuudesta, käyttääkö joku teistä samaa venyttelytaktiikkaa
kuin Felix? Plussat ja miinukset kiitos

http://www.bebo.com/PhotoAlbumBig.jsp?MemberId=4770283539&PhotoAlbumId=11396537523&PhotoId=11391517312

http://www.bebo.com/PhotoAlbumBig.jsp?MemberId=4770283539&PhotoAlbumId=11396537523&PhotoId=11396549724

Mad Mad Mad Ei näin!!! Missään nimessä ei saa venytellessä tuntua kipua (vahvaa venymisen tunnetta kyllä), lihas alkaa jännittää vastaan ja pahimmassa tapauksessa tulee pysyviä vaurioita lihakseen! Jotain tuon tyylistä tehtiin myös minun baletti-aikoina mutta en voi suositella kenellekkään! Eli ei voimalla ja väkivallalla...
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 8:40 am

Mä olen kans ollut siinä käsityksessä että venyttelyn kuuluukin tuntua
hieman epämukavalta, mutta ei sattua. Smile

Kiitos selvennyksestä Kolibri! Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 8:42 am

Itse venytyksissä ei tosiaan ole mitään vikaa, mutta ei ikinä voimalla, enkä itse suosittelisi ketään avustajaksi... Jos ei omin voimin pääse pidemmälle ne lihakset yrittää kertoa siinä jotain. Siinä vaiheessa kun ehdit avustajalle sanoa, että nyt sattuu, voi olla jo liian myöhäistä.

Muistan lukeneeni (varmaksi en sano, kun ei ole tutkimusta nenän edessä), että monilla balettitanssijoilla jalkojen äärimmäinen notkeus johtuu hermotuksen osittaisesta pettämisestä jalkoihin. Eli lihaksia on tosiaan venytelty sen pysyvän vaurion partaalle ja sen yli, jonka jälkeen kyllä täynnä pieniä repeämiä oleva ja tunnoton lihas venyy, mutta saattaa sitten pidemmän päälle haitata koko raajan toimintaa (ja heijastua sieltä sitten selkävaivoiksi ja koko kehon ongelmaksi).

Hieman asiaa sivuten, myös mitä kauemmaksi jalkojensa taakse lattiaan balettitanssija ylsi, sitä todennäköisemmin hänellä oli selkävaivoja. Tosin tuossa arveltiin osatekijänä olevan myös virheellisen suorittamistekniikan, eli selän pyöristyminen lattiaa tavoitellessa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
vesi
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 115
Ikä : 36
Location : Helsinki
Registration date : 26.03.2009

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 8:42 am

No siis kyllä mä oon noita asentoja käyttäny, mut ne pitää tehdä silleen sopivan lempeesti, kun tosta (varsinkin siitä ylemmästä) tuli vähän sellanen fiilis, että sitä venytettävää sattu aika hyvästi.

Se jälkimmäinen puolestaan on tosi ihana venytys jalat missä asennossa hyvänsä, kun siinä periaatteessa venyy alaselkä yhtälailla kun jalat. Ja se että siin on kaveri nojaamassa päällä (mielummi kyl ihan kropalla kun käsillä) ni se lämmittää sitä alaselkää, ni sit se venyyki paremmin ja pääsee tosi hyviin tuloksiin. Samoin voi tehdä sillai et selät vastakkain, toinen taipuu ja toinen rentoutuu.

Parivenyttely on just loistavaa ja hyödyllistä sillon, jos ei saa omaa kroppaa mukavaan venytysasentoon, vaan tulee jotain turhia jännityksiä, nii ei se lihas sillon veny, vaikka kuinka yrittäisi, ni kaveri on kätsy jeesaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tanssikissa.livejournal.com/
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 8:50 am

vesi kirjoitti:
Parivenyttely on just loistavaa ja hyödyllistä sillon, jos ei saa omaa kroppaa mukavaan venytysasentoon, vaan tulee jotain turhia jännityksiä, nii ei se lihas sillon veny, vaikka kuinka yrittäisi, ni kaveri on kätsy jeesaa.

Ihan totta, just tohon tarkoituksen parivenytykset onkin tosi hyviä! I love you

Oon varmaan aiemminkin vaahdonnu Rolling Eyes täällä että sellainen "luonnollinen" notkeus ja yliliikkuvuus on ihan eri asioita. Jälkimmäisestä yleensä hyötyä eri tansseissa yms. mutta pidemmän päälle keholle todella haitallista... eli nyt nuorena voi ne ylispagaatit tuntua ihan hyvältä idealta mutta sitten kun ikää tulee ja väistämättä ei enää ole niin huippukunnossa, lihaksisto surkastuu jne. niin tulee vuorenvarmasti kuluma- ym. kipuja!

Jäkäjäkä... rabbit
Takaisin alkuun Siirry alas
Samira
intermediate spinner
intermediate spinner
Samira


Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 02.11.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 8:53 am

Iina kirjoitti:
Itse venytyksissä ei tosiaan ole mitään vikaa, mutta ei ikinä voimalla, enkä itse suosittelisi ketään avustajaksi... Jos ei omin voimin pääse pidemmälle ne lihakset yrittää kertoa siinä jotain. Siinä vaiheessa kun ehdit avustajalle sanoa, että nyt sattuu, voi olla jo liian myöhäistä.

Ai näin vai?
Venyttelystä 642751745

AUTS!!! No
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 8:54 am

Auts Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
vesi
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 115
Ikä : 36
Location : Helsinki
Registration date : 26.03.2009

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 8:56 am

No HUH! Shocked Hullu mutsi.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tanssikissa.livejournal.com/
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 8:59 am

Kamalaa! Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Samira
intermediate spinner
intermediate spinner
Samira


Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 02.11.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 9:38 am

vesi kirjoitti:
No HUH! Shocked Hullu mutsi.

Veikkaan baltsuopea. Noin meilläkin joskus ton ikäisenä baletissa. Evil or Very Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 9:57 am

Ei jumalauta, toi on kyllä järkkyä.. Noita videoita aika paljonki esim. youtubessa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jenni
intermediate inverter
intermediate inverter
Jenni


Viestien lukumäärä : 130
Ikä : 37
Location : Helsinki
Registration date : 27.03.2009

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 9:59 am

Lapsen venyttäminen niin paljon kuin vaan saa vääntymään on toki aika kyseenalaista mutta tanssi ja voimistelumaailmassa ihan normaalia. Jos haluaa hypätä jalat spagaattiin tai yli, täytyy niiden lattialla venyä yli vieläkin reippaammin.. Ballerinojen, sirkustaitelijoiden yms. kropat ovat kovilla, ja vanhemmiten varmasti rikki, niinkuin monen muunkin urheilijan. Ikävää siitä tekee se, ettei lapsena aloittanut tiedä valintojensa seurauksia.

Pikku hiljaa olen taas monen vuoden tauon jälkeen ruvennut venyttämään jalkojani yli. En venytä niin että vesi lentää silmistä, mutta kyllä niin että tuntuu. Ensimmäiset n.20 sekunttia venyvä lihas tuntuu lähinnä supistuvan kunnes antaa periksi jolloin epämielyttävä tunnekin helpottaa. Jos ei mitään tunnu, niin ei lihas kyllä mielestäni silloin oikein venykään..

Parivenyttely on mukavaa hommaa Smile Ei tarvitse itse käyttää lihasvoimaa asennon pitämiseen vaan voi rauhassa keskittuä venymään. Harvoin ainakaa kaveri ruttaa liikaa, yleensä saa ennemminkin pyytää että paina vaan vähän lisää vielä. Esimerkiksi itse en saa yksin eteen taivuttaessa lantiotani maahan, mutta jonkun painaessa menee kevyesti ilman että sattuu. Liekö ongelma sitten enemmänkin lonkkaa kiertävissä lihaksissa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 10:53 am

Nojoo, itse puolustan aina samalla tasapainoa ja lihasvoimaa kasvattavia venytyksiä enkä aina mahdollisimman rentoina tehtäviä, ellei ole sitten nimenomaan rentoutusharjoituksista kyse... Isometrisellä venyttelyllä (venytettävän lihaksen supistaminen ja rentouttaminen, tapoja on erilaisia) kun saa tuloksia paljon nopeammin aikaan kuin vaan rentoutuneella venyttelyllä, olettaen että lihakset ylipäänsä ovat tarpeeksi vahvat isometriseen harjoitteluun.

Rennot venytykset sitten perään, jos aika sallii Wink Staattinen, rento venyttely kun ei oikeastaan siirry muihin liikkeisiin kovinkaan mainittavasti. Eli vaikka lattialla rentona venyttely jonkin verran aiemmin harjoittelemattomalla esimerkiksi potkujen korkeutta kasvattaakin, se siirto on hyvin vähäistä. Kun taas aktiivisista tai dynaamisista venytyksistä saatu notkeuden lisäys siirtyy vaivatta staattisten puolelle.

Hyvänä esimerkkinä täysin rentona (tangolta laskeutuen) venyn spagaattiin vaivatta, mutta jos yritän liukua spagaattiin suoraan jalkojen varassa käyttämättä käsiä missään tukena, jään n. 40 cm päähän lattiasta koska lihakseni eivät ole tarpeeksi vahvat.

Tämä nyt kaikki tietenkin riippuu siitä, mitä notkeutta haluaa itsessään kehittää.

Omalta kannaltani ainoa tosiaan hyvä puoli parin kanssa venyttelyssä on, että kun on muuta tekemistä ja rupateltavaa sen venyttelyn ohessa sitä unohtaa jännittää ja venyy siitä syystä hieman pidemmälle Very Happy Mutta pitääpi olla pari, joka tietää, mitä ollaan tekemässä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitimeTo Elo 13, 2009 1:02 pm

[quote="Jepa"] Jos ei mitään tunnu, niin ei lihas kyllä mielestäni silloin oikein venykään..

Se on tosiaan aika hiuksenhieno se raja venytyksen tunteen ja kivun tunteen välillä!

...Harvoin ainakaa kaveri ruttaa liikaa, yleensä saa ennemminkin pyytää että paina vaan vähän lisää vielä. quote]

Niin, ikäviä poikkeuksiakin on nimim. nuorempana baletissa rikoin parivenyttelyssä parin takareiden pysyvästi kun venytin vielä vähän lisää No ...edelleen huono omatunto! Eli siinäkin mielessä on Iinan kanssa samaa mieltä että parin pitää tietää mitä tehdään...
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Venyttelystä Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelystä   Venyttelystä Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Venyttelystä
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: