Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Käsilläseisonnasta spinniin

Siirry alas 
+2
Iina
Em Kay
6 posters
KirjoittajaViesti
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimeTi Tammi 05, 2010 1:58 pm

Te, jotka tiedätte, auttakaa! Tuossa mun profiilikuvassa mä seison käsillä, jalat aurinkoasennossa. Mikä on spinnin nimi, joka lähtee tuosta asennosta niin, että ulkojalka heilautetaan tangon ympäri ja päädytään V:hen? Ja vinkkejä otetaan vastaan! Itse jumahdan pienenmoiseen polvipitoon, ennen V:tä... Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimeTi Tammi 05, 2010 2:01 pm

Ton liikkeen nimi on snap and spin Smile Ite en tosin käytä mitään erityistä nimeä tosta kombosta, sanon aina vaan että perhoskäsilläseisonnasta pommiin, tai V:hen, tai mihin ikinä spinniin siitä jatkaakaan. Kannattaakin aloittaa niin, että on polvitaipeessa vielä pitoa, ja pikkuhiljaa avata sitten päällimmäistä jalkaa. Se V:ssä pyöriminen on enemmän lonkkapidon puolella kuin käsillä pito, joten lonkkapitoa kannattaa harjoitella myös staattisena (mielellään kaksosen tai sivuinvertin kautta, niin liikerata on saman tyyppinen).
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimeTi Tammi 05, 2010 2:04 pm

Tuhannet kiitokset avusta! Kun oon irrottanut polvipidon, oon ollut täysin käsien varassa... Lonkkapito kyllä onnistuu. Pitääkin kokeilla niin seuraavalla kerralla! Exclamation
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimeTi Tammi 05, 2010 2:13 pm

Ja ettei päädy heti naamalleen Laughing niin kannattaa aloittaa sillä että lähtee siirtämään painoa toiselle kädelle ensin (eli sinne suuntaan mihin lähtee spinnaamaan) vs. että molemmat kädet kerralla irti. Jep, ehkä itsestään selvää mutta mulle ainakin avasi ton liikkeen suoritusta + vähensi pelkoa... (mun mielestä oli alkuun hurjaa lähteä irrottamaan käsiä kun naama 30 cm päässä lattiasta pale ).
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimeTi Tammi 05, 2010 2:30 pm

-Hanna- kirjoitti:
Ja ettei päädy heti naamalleen Laughing niin kannattaa aloittaa sillä että lähtee siirtämään painoa toiselle kädelle ensin (eli sinne suuntaan mihin lähtee spinnaamaan) vs. että molemmat kädet kerralla irti. Jep, ehkä itsestään selvää mutta mulle ainakin avasi ton liikkeen suoritusta + vähensi pelkoa... (mun mielestä oli alkuun hurjaa lähteä irrottamaan käsiä kun naama 30 cm päässä lattiasta pale ).

Jep! Näin oon toiminutkin! Semmoinen pieni heijausliike siten, että toinen käsi on tangolla, toinen maassa. Hulluinta on, että onnistuin siinä spinnissä heti ensimmäisellä kerralla, ilman pelon hiventäkään! Mutta toisella kerralla (ja kaikki lukuisilla muilla kerroilla sen jälkeen) on puntit tutissut ja polvitaive tarttuu tankoon kuin liimattu. Mutta niinhän se usein menee; ekalla kerralla onnistuu, kun ei ylianalysoi liikettä. Sitten alkaa miettii liikaa, eikä mistään tuu mitään... Mutta ne onnistumisen hetket ja oivallukset ovat tämän lajin yksi suurimmista viehätyksistä! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimeTi Tammi 05, 2010 2:37 pm

Joo, just noin Laughing mulla moni liike on onnistunut ekan kerran "vahingossa" ja sitten kun on tajunnu että hui mitä just tuli tehtyä niin alkaa jännittäminen ja asiat vaikeutuu. Tää liike oli mulla kyllä sellainen joka vaati rohkeuden keräämistä!
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 9:57 am

Mulla kävi ihan samoin että eka kerta meni heittämällä ja seuraavat vaati analysointia ja hirvitti. En oo vähään aikaan tehnyt mutta eikös ne kaksi avainta tähän liikkeeseen olleet että rinta piti olla kaukana tangosta, ei missään nimessä kiinni, ja sitten se just että ensin yhdelle kädelle seisomaan.

Jos rinta on kiinni tangossa, ei liikkeestä tule mitään.

Onkos kukaan kokeillut tota spinnyllä Smile?
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 10:32 am

Huijui! Pelottava ajatus tehdä ko. spinni spinnaavalla tangolla, mutta siitä sais kyllä todella hienon ja näyttävän spinnin!
Takaisin alkuun Siirry alas
Janey May
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 40
Location : Heinola
Registration date : 12.11.2009

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 2:07 pm

Löytäiskö joku mulle jonkun videon, josta tuo kyseinen spinni löytyisi?
Ei sillä, että itse näin aloittelijana edes harkitsisin kokeilua, vaan ihan siksi, etten osaa hahmottaa noiden kirjoitusten perusteella yhtään miltä se näyttää/miten se tehdään!!? Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 2:12 pm

https://www.youtube.com/watch?v=XeRM9tbRpRE @ 0:43 (ei tosin mikään paras versio tuosta liikkeestä).
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Janey May
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 40
Location : Heinola
Registration date : 12.11.2009

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 2:14 pm

Ahaa, no nyt selkis! Kiitos! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
FemmeFatale
intermediate inverter
intermediate inverter
FemmeFatale


Viestien lukumäärä : 166
Ikä : 37
Location : Helsinki
Registration date : 25.09.2008

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 3:25 pm

Kokeilin eilen tuota liikettä myös ja oli hauskan oloinen liike vaikkakin hieman pelottikin Razz mutta ihan hyvin onnistu silti Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 3:30 pm

Iina, olipas kerrassaan sulava siirtymä tuossa sun kombossa inverted thigh holdista skorpioniin. En oo koskaan nähnyt. Aivan nerokas idea ja niin helpon näköinen, vaikka uskon että vaatii vähän treeniä että menee noin puhtaasti. Kaunista!! Samoin snap & spin näytti upealta. Ihan kuin et tarvitsisi mihinkään ollenkaan voimaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 3:57 pm

Samaten oon ihastellut tota Iinan videota, siinä on kaikki kohdallaan! Ihan TÄYDELLINEN promopätkä tankotanssille! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 6:47 pm

tasuni kirjoitti:
Iina, olipas kerrassaan sulava siirtymä tuossa sun kombossa inverted thigh holdista skorpioniin. En oo koskaan nähnyt. Aivan nerokas idea ja niin helpon näköinen, vaikka uskon että vaatii vähän treeniä että menee noin puhtaasti. Kaunista!! Samoin snap & spin näytti upealta. Ihan kuin et tarvitsisi mihinkään ollenkaan voimaa.

Oi kiitos Smile Mä tykkään kauheesti noista vesimies/kaksonen/skorppari vaihdoista, joissa sama jalka pysyy tangolla, mutta yläkroppa kiertää tangon ohi. Niitä voi vaihdella liikkeestä toiseen aika mielivaltaisesti, tyyliin skorppari - jalka yli vesimieheen -> kehon kierto kaksoseen tai toisin päin. Noi on itse asiassa aika paljon käytettyjä vaihtoja, ne vaan näyttää totaalisen erilaiselta hitaasti kietoutuen vs. nopeesti vaihtaen. Aika usein tota näkee kaksosesta jalka yli vesimieheen ja siitä skorppariin vaihto ilman että pysähdytään välillä. On hauskan näkönen tosi nopeena myös.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 8:10 pm

Joo mä oon kans tehnyt paljon kaksonen - ith (vesimies?) - hero -vaihtoja joissa sama jalka pysyy tangolla, mutta enpäs vaan oo keksinyt mennä toisen puolen skorpioniin siitä.

Just tänään treenasin ittekseni spinnyllä komboa lonkkakaksonen - hero - sukellus skorpioniin - merihevonen - vesimies ja siitä tuli mun mielestä tosi kiva, pistän videon nettiin kohta (kunhan toivun näistä treeneistä ensin saunassa Smile ), mutta tosiaan ei oo tullu mieleen toi sun versio.
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 9:14 pm

Paljon paremmin meni snap & spin jo tänään! Kiitos, Iina & Tanja vihjeistä! Sitten kun saan sen videolle esittelykuntoisena, pistän tulee!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Käsilläseisonnasta spinniin Empty
ViestiAihe: Vs: Käsilläseisonnasta spinniin   Käsilläseisonnasta spinniin Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Käsilläseisonnasta spinniin
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: