Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Kotitreenaajat!

Siirry alas 
+20
Saila
minnamaria
Olgimax
-Hanna-
Iiris
Iina
karti
Razz
Pdm
Eeva
papaija
Ish
Henna.C
sluippa
Ewy
Tea
Nina
tankomau
Mortianna
Sanni
24 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Olgimax
intermediate spinner
intermediate spinner
Olgimax


Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 45
Location : Sotkamo
Registration date : 27.12.2009

Kotitreenaajat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! - Sivu 2 Icon_minitimeKe Elo 11, 2010 10:04 pm

Mä oon tänä kesänä joutunut siirtymään oikeestaan pelkästään kotitreenaukseen kun muutettiin Helsingistä Sotkamoon.. Lähin koulu on siis Oulussa.

Kotona on huonekorkeus 256cm ja tilaa on jotain 150 neliötä, mutta ainoa sopiva paikka tangolle on olkkarissa. Mikä onkin tällä hetkellä kyllä ihan mahtava paikka kun tilattu sohva ei oo vielä saapunut, mulla on käytännössä tanssisali kotona. :-) Crosstrainerikin on sijoitettu toistaiseksi samaan huoneeseen niin otan siinä ensin lämpöä 5-10 minsaa, sitte teen erinäistä kädenpyörittelyä ja sekoilua musan tahtiin, hauistreeniä tangolla ja selän lämmittelyä hulavanteella, ja sitte varsinaista treeniä. Joskus jää lämmittelyt hutiloinniksi, mut selkään yritän kyl aina panostaa (se on tarpeeks hajalla jo muutenkin..). Saa nähä pitääkö tankoa sitte siirtää kun mööpeliä rupee tulemaan, mut eipä sitä kyllä voi hirveen moneen paikkaan muualle olkkarissa siirtää (katto osin auki yläkertaan). Tällä hetkellä tangon sijainti on aika ok, tosin laajemmat spinnit menee vaarallisiksi (jalka voi osua takkaan mistä takka ei toki ois moksiskaan mut mun jalka kylläkin) joten oon keskittyny lähinnä temppuiluun. Mä oon saanut ryhtiä treeneihin paitsi kamerasta (peilin sijoittaminen olkkariin on hankalaa, joten tsekkailen kamerasta menikö sinne päinkään), sekä iPhoneen tilatusta Felix Canen Pocket Pole Studio:sta, sisältää sekä kuvat että videopätkät aika hyvästä kattauksesta liikkeitä. Mulla on myös pieni vihko johon kirjoittelen paitsi liikkeitä joihin aion seuraavaksi keskittyä, myös "tavoitelistoja". :-) Mut vähän yksinäistähän tää välillä on..

Joten siihen liittyen, onko täällä foorumilla ketään Kainuussa asuvia tankoilijoita? Nyt ois treeniseuraa tarjolla!! :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://poleofthewild.blogspot.com/
minnamaria
intermediate spinner
intermediate spinner
minnamaria


Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 34
Location : Lahti
Registration date : 03.01.2010

Kotitreenaajat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! - Sivu 2 Icon_minitimeTi Syys 28, 2010 1:39 am

Mulla vaihtelee kotitreenaus muutamasta kerrasta viikossa muutamaan kertaan kuussa. Riippuu ihan et miten on aikaa ja inspiraatiota. Tänä vuonna käyny kaks kertaa tunnilla, eli ne on jääny aika vähiin..
Mul on sellane 15min pitunen lämmittely rutiini, että saa kropan lämpimäks ja notkeeks. Tolppakin pitää lämmittää aluks spinnailemalla, tosin mun kämppä on 39 neliöinen yksiö ja vaikka tolppa on keskellä kämppää, laajempia spinnejä tehdessä potkin sohvaa ja lasivitriiniä Laughing ja kaksi kissaakin pyörii jaloissa cat
Invertoimiseen tilaa on ihan kivasti, vaikkakin kattolamppu tulee varmaan alas joku kaunis päivä Laughing Katon korkeus on about 260cm, olis kyllä ihanaa päästä kiipeemään korkeemmalle..
Kiipeilessä tulee tehtyä tuttuja lemppari trikkejä ja fiiliksen mukaan tulee harjoteltuu uuttakin. Esim nyt mulla on menossa ayshat ja allegra.
Treenin jälkee pitää venytellä lähinnä jalat ja selkä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Kotitreenaajat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! - Sivu 2 Icon_minitimeTi Syys 28, 2010 11:52 am

meil on 58 neliöö ja huonekorkeus 274cm. en osaa sanoo et kuin paljon tangon ympäril on tilaa mut noit perus spinnei nyt ainaki pystyy tekemään.. meillä on ihan hirveesti kamaa tääl olohuonees.. mäkin sitä isompaa kämppää kaipaisin..
Takaisin alkuun Siirry alas
sonkos
intermediate inverter
intermediate inverter
sonkos


Viestien lukumäärä : 128
Ikä : 46
Registration date : 17.11.2011

Kotitreenaajat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! - Sivu 2 Icon_minitimeTo Kesä 14, 2012 7:04 pm

Vanha keskustelu, mut pakko nostaa kun tilanne on tämä....

Eli tunneille en oo päässy vielkää Sad Oon käyny yhteensä 6kk harrastuksen aikana 3 kertaa tunnilla ja nyt hiipuu tuo kotitankoilukii Embarassed
Tarviis saada joku kipinä tas herätettyä henkiin ja kun edistystä ei tapahdu, ei es huvita mikää Evil or Very Mad

Oonko ainut vain kotona tankoileva? Jos en, miten työ opitte uutta? Miul niin vaikee hahmottaa pää alaspäin, mikä raaja tulee mihiki Very Happy

HELP affraid
Takaisin alkuun Siirry alas
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 38
Location : Ähtäri
Registration date : 28.11.2008

Kotitreenaajat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! - Sivu 2 Icon_minitimeTo Kesä 14, 2012 8:23 pm

Mä oon edelleen pelkkä kotitreenaaja, valitettavasti Sad Motivaatio ihan hukassa, mitään uutta en oo oppinut varmaan vuoteen, voimat on hävinnyt, kroppa kangistunut jne jne... Tällä hetkellä tankoilen ehkä kerran kuussa. Aina muka jotain tekosyitä, miksei ehdi, vaikka periaatteessa on kauhea hinku tangolle. Eli oon vaan laiska sohvaperuna. Aattelin, että kun saan oman tankohuoneen, niin sitten on taas intoa, mutta ei. Hyvät ja hienot tilat olisi, mutta yläkertaan on vaan jotenkin liian pitkä matka. Mä ainakin tarvisin treenikaverin, mutta kaverit ei oikein innostu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Kotitreenaajat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! - Sivu 2 Icon_minitimePe Kesä 15, 2012 7:16 am

Tekemällä oppii.. Mä käväsin eilen pitkästä aikaa tunneilla ja muistin taas et miks mieluummin treenaan kotona..
Takaisin alkuun Siirry alas
sonkos
intermediate inverter
intermediate inverter
sonkos


Viestien lukumäärä : 128
Ikä : 46
Registration date : 17.11.2011

Kotitreenaajat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! - Sivu 2 Icon_minitimePe Kesä 15, 2012 7:35 am

Tea Lohduttavaa et muillakii on motivaatio ongelmia What a Face

Miul oli tuossa pari kk työharjotteluu, jossa tuli jumpattuu 1-4h pvässä ja sit ei jaksanu kotona enää tehä mitää... Nyt ois lomaa, koko kesän, mut tosi vaikee taas tarttuu tankoon No

Jospa tää tästä....


Saila Tiiän et tekemällä oppii, mut on se hiton paljo vaikeempaa ku kukaa ei oo neuvomassa Very Happy Supermies ei menny millää, vaik kui treenasin ja sit yks päivä tajusin vaihtaa käden otetta ja tadaa, se oli siinä.... Joku jos ois kertonu siitä, ei ois tarvinnu miljoonaa kertaa äheltää lol!

Meil ei oo tääl edes nyt muita ku alkeistunteja... Ja niillä oon käyny aiemmin sen 3 kertaa... Eli opin yhellä tunnilla palomiehen ( ei harjoteltu muuta!!) ja yhellä sit invertin (väärä tekniikka ja lapa meni) ja sit toisessa paikassa pääsin harjottelemaa jopa perhosta Wink Jatko tunteja ootellessa Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Mary-Lou
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 49
Location : Tampere
Registration date : 22.04.2012

Kotitreenaajat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! - Sivu 2 Icon_minitimePe Kesä 15, 2012 9:51 am

En suinkaan ole pelkkä kotitreenaaja, koska aion tuota pikaa jatkaa säännöllistä tunneilla käymistä, mutta jonkun aikaa tuo tolppa on omassakin asunnossa seisonut. Ei tosin niin kauan, jotta oikeasti voisin tietää rutiinini, ja nyt treenien vähäisyyteen on vaikuttanut rikkinäiset paikat. Joskus tuntuu, että käytän sitä tekosyynä, ja ajatuksen tasolla olen sen verran ankara itselleni, jotta sanoisin helposti "joojoo selkään sattuu mutta anna mennä vaan", mutta ehkä se on sitten oikeasti ollut järjen ääni, joka on käskenyt olla riuhtomatta.

Kotitreeneissä on kyllä muutoin ehkä voimaharjoittelu etusijalla, vaikka kiivetä ei voikaan kovin korkealle. Mutta muutoin pitoja jne... Tilaa n. 35 neliön asunnossani ei ole tarpeeksi; en nyt ole varma paljonko matkaa on lähimpiin esteisiin, mutta ne ovat kulmia juuri vastapäätä toisiaan ympyrän kaarella. Periaatteessa jää siis melkein kaksi kokonaista puoliympyrää vauhdinottoon, mutten silti oikein uskalla treenata laajoja ja vauhdikkaita spinniyrityksiä.

En varaile kalenterista aikaa treeniin, mutta yritän tehdä siitä silti selkeän oman tietyn hetkensä. Siirrän huonekalut läheltä pois ja rullaan maton, laitan soimaan tekemäni treenisoittolistan, joka on pituudeltaan noin tunnin ja jonka loputtua saa aloittaa venyttelyn. :d Alkulämppään biisin tai parin verran samoin kuin tunneilla, jäseniä pyöritellen ja joitakin lihaskuntoliikkeitä ja venytyksiä tehden. Sitten spinnailen tankoa lämpimäksi ja lopulta teen jotain rankempaa. Olen kyllä todennäköisesti liian laiska piiskaamaan itseäni treenaamaan kovin usein, paljon paremmin sopii kun käyn tunneilla, ohjattu liikunta on se, mikä saa mut toimimaan. Treenikaveri olisi kyllä kova juttu, auttaisi varmaan melkein siinä missä ohjattu tuntikin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sorja
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 36
Location : Kotka
Registration date : 27.08.2013

Kotitreenaajat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! - Sivu 2 Icon_minitimeTo Toukokuu 15, 2014 6:58 pm

Mustakin on tullut kotitreenaaja muuton myötä. Aikaisemmin kävin noin kerran viikossa tunnilla ja sitten treenailin kotona aikataulujen ja kiinnostuksen mukaan. Uusia temppuja en ole kotona opetellut. Miten kotitreenauksen saisi hyvin lähtemään liikkeelle?
Takaisin alkuun Siirry alas
katuballerina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 30
Registration date : 04.01.2014

Kotitreenaajat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! - Sivu 2 Icon_minitimeLa Tammi 31, 2015 5:08 pm

Mä lämppäilen kotona 5-10 min, pyllyn ja rintakehänkeikutusta,tanssia, lihaskuntoa, kahvakuulaa, lyhyt kävely, vähän vaihellen. Treenaan yleensä 40-60 min kerralla alottaen spineillä. Kun tanko ja kroppa ja pää on lämmin niin raskaampia juttuja. Lopuksi vähän spinnailen ja venyttelen.

Yritän tehdä 2 tankotreeniä viikossa, mutta vähintään yhden. Nyt kun pääsen kerran viikossa tunnille, niin treenaan kotona niitä opittuja liikkeitä. Kun en pääse tunnille, yritän etsiä uusia liikkeitä ja kerrata vanhoja ja keksiä vähän omia koreografioita. Myös tavoitteiden asettaminen auttaa ainakin mua: päätin oppia 3 kuukaudessa invertin ja takanojan vihoin ja viimein! Jollain muulla se voisi olla esim kisat tai jotain muuta.
Saan lisää motivaatiota, jos pääsen välillä tunnille tai saan kaverin seuraksi kotitangolle(: Tai ajattelen, että kun opin tän, niin saan hienon kuvan facebookiin Laughing tai mies saa siitä uutta ihmeteltävää.
Yleensä täytyy kyllä päättää, että tänään mä treenaan. Jälkikäteen voi vaikka runkeeperistä katsella, miten ahkerasti on tullut tankoiltua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kotitreenaajat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kotitreenaajat!
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: