Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pyörimisestä huono olo

Siirry alas 
+6
AdminSusie
Iina
Kat Da
Kirsi
Nanna H.
nekuliini
10 posters
KirjoittajaViesti
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeMa Tammi 21, 2008 9:53 pm

Öyh. Nyt muistui mieleen, miksi heti aluksi mieluummin keskityin ns. temppujen opetteluun kuin spinneihin. Hivenen pahoinvoiva olo tämän päivän spinnitreenien jälkeen. Joo toki olisi voinut ottaa maltillisemmin tangon pyörimismekanismin kanssa ja pistää aiemmin staattiselle. Onko muilla samaa ongelmaa? Miten sitä voisi vähentää muuten kuin, että välillä pyörähtelee toiseenkin suuntaan? Asiasta toiseen tosi kivasti sain erilaisia cradleja aikaan pyörivässä että staattisessa asennossa. Tosin nyt on lievästi merisairasolo.pale Toivottavasti tähän tottuu ja onhan mulla vielä tuo tulehduslääkekuurikin kesken, joka varsinkin alkupäivinä aiheutti oksentelua, että voi silläkin olla asian kanssa jotain tekemistä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Nanna H.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nanna H.


Viestien lukumäärä : 253
Ikä : 35
Location : Tampere
Registration date : 09.12.2007

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeMa Tammi 21, 2008 9:56 pm

Mä en oo tähänpäivään mennessä oppinu pyörivän tangon hallintaa. Tulee paha olo, putoan tai kiljun kun se menee liian lujaa. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tampere-showcase.fi
Kirsi
intermediate inverter
intermediate inverter
Kirsi


Viestien lukumäärä : 186
Ikä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 15.01.2008

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeMa Tammi 21, 2008 9:58 pm

RTP:n Maria käskee laittaa kädet silmille kuin kiikareiksi.. Se "erottaa silmät toisistaan" ja tasaa olon aika nopeasti.. Mulla ainakin toimii kun oikein huippaa..
Takaisin alkuun Siirry alas
Kat Da
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Kat Da


Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 21.12.2007

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeMa Tammi 21, 2008 10:00 pm

vähän joo huono olo kun tänää spinnyllä ekaa kertaa vuoteen! Ja tuntuu pyörivän liian lujaa mut staattinen ei oikein käy kun toi 45mm on liian paksu ni valun heti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeMa Tammi 21, 2008 10:00 pm

Pitää vaan totutella siihen spinnimodeen. Mulla esim. on todella huono tasapainoaisti ja tuun huonovointiseks pyörivällä tangolla todella äkkiä. Mutta kun aikansa harjoittelee sitä nopeutta oppii säätelemään niin että huono olo tulee entistä harvemmin.

Totta kai pitää katsoa että syö tarpeeksi rautaa ja että on syönyt kunnolla ennen treenejä (mutta vähintään tunti ennen ettei liian äkkiä ruokailun jälkeen harjoittele). Lisäksi voi jonkun verran auttaa jos hörppii palkkaria jo kesken treenin, varsinkin, jos treenaa pitkään.

Mutta jos on tasapainoaistista kyse niin pitää vaan totutella. Perussääntö on, että mitä lähempänä tankoa/supumassa keho on sitä nopeammin pyörii, ja mitä kauemmaksi itsensä työntää sitä hitaammin pyörii. Esim. kiipeämisestä cross knee releaseen ja ylös pysyy aika sama tahti, mutta jos cross kneestä siirtyy leveähkön istunnan sijaan crucifixiin alkaa tanko pyöriä todella huimasti. Sit taas esim. wrist seatilla saa tangon pysäytettyä vaikka kokonaan, sit taas siitä tangolla istuntaan ja pään pyöräytyksellä lisää vauhtia tankoon... Eli lisäks tietynlaisilla nytkäytyksillä saa tankoon taas vauhtia. Hallintakysymys, ja siihen tottuu sunny Tai jos ei totu niin oppii ainakin varomaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeMa Tammi 21, 2008 10:06 pm

Pitääpä kokeilla tuota "kiikarijuttua", jos se vaikka auttaisi. Ja lisäksi vaan harjoitella ja yrittää tottua. Velloo niin vietävästi mahassa, kun huone vilistää silmissä.tongue Oli harkkojen jälkeen niin kiukkuinen ja turhautunut olo tuon pahoinvoinnin takia. Hyvä kun ei laatta lentänyt. Uusi tanko on muuten oikein kiva ja pitävä. Staattisena jopa inhimillinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
AdminSusie
Admin
Admin
AdminSusie


Viestien lukumäärä : 341
Ikä : 45
Location : Salo
Registration date : 05.12.2007

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeMa Tammi 21, 2008 10:28 pm

mä en kykene hahmottamaan menoani pyörivällä tangolla ollenkaan Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
http://spinaround.niceboard.net
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeTi Tammi 22, 2008 2:29 pm

Jos huone ihan vilistää niin pyörit varmaan liian lujaa. Mulla ei vilistä kuin hetkellisesti siirtyessä laajasta liikkeestä supun kautta toiseen laajaan. Ei musta tangon tarvii hirveen kovaa pyöriä jotta liike olisi näyttävä.
Takaisin alkuun Siirry alas
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeTi Tammi 22, 2008 11:48 pm

Hyi yökötys. Aamullakin oli vielä paha olo, mutta iltaan mennessä se helpotti ja taas kokeilin pyörähtelyä uudella tangolla. Spinnejä olen lähinnä tehnyt sekä pyörivällä että saattisella tangolla. Ihan kivasti nyt pyörivälläkin meni. Vauhtia alkaa oppimaan säätelemään siinä määrin, ettei huonoa oloa tule. Harjoittelen nyt kuitenkin pyörivällä versiolla ennen kuin panen mitään kuvamatskua. Erehdyin pyörivälle menemään tekemään onnessani shoulder mountin ja naama vihreänä nurin päin tangon vinhasti pyöriessä mietin, että miten täältä pääsee pois ja sama homma supermanin kanssa. tongue Spinnit alkaa pyörivällä tangolla kuitenkin jo sujua hmmm siedettävällä tavalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
nipsu27
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 04.03.2010

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: ei vain pyörimisestä..   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeMa Toukokuu 10, 2010 5:30 pm

Tuleeko muille invertoinnista pahoinvointia? Itse kärsin pidemmän spinnaamisen jälkeen hyvinkin helposti huimauksesta ja pahoinvoinnista. Nyt olen sitten kauhukseni huomannut samoja oireita muutaman inverttiliikkeen jälkeen.. pale
Jouduin tänään keskeyttämään kotitreenit, kun perhosen harjoittelun jälkeen alkoi oksettaa niin vietävästi. Olen kyllä syönyt pari tuntia sitten. Minulla on joskus ollut verenpaine vähän korkealla, nyt en ole kyllä mitannut aikoihin..voisikohan tämä johtua siitä? Olisi kiva tietää, jos tätä jollakin voisi yhtään hoitaa. Ei ole kiva, jos tunnitkin menee hukkaan sen takia, että tulee huono olo.
Takaisin alkuun Siirry alas
Cayanne
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 04.06.2009

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeMa Toukokuu 10, 2010 6:35 pm

Mua huimaa joogassa joidenkin pää alaspäin tehtävien liikkeiden jälkeen varsinkin aamuharjoituksissa. Opettaja neuvoi juomaan kunnolla heti herättyään, koska nestetasapaino vaikuttaa kuulemma huimaukseen. Mulle tuosta on ollut hyötyä, mutta sulla saattaa olla ihan eri asiasta kyse, jos tuut pahoinvoivaksikin Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeTi Toukokuu 11, 2010 8:38 am

Kyllä korkea verenpaine voi aiheuttaa huimausta ja nimenomaan juuri pää alaspäin ollessa... Joten se voi olla yksi syy?
Takaisin alkuun Siirry alas
nipsu27
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 04.03.2010

Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitimeTi Toukokuu 11, 2010 9:51 am

Täytyykin käydä mittaamassa verenpaine, jos on taas lähtenyt huitelemaan. Sad tosin nyt kun mietin, niin söin vain aika kevyen välipalan eilen, ehkä olisi voinut olla vähän tukevampikin ateria ennen treenejä. Raudanpuutoskin voisi ehkä olla syynä, joskus olen rautatabletteja napsinut. Täytyypä marssia terkkarille. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pyörimisestä huono olo Empty
ViestiAihe: Vs: Pyörimisestä huono olo   Pyörimisestä huono olo Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pyörimisestä huono olo
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: