Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Tankoilun aloitus?

Siirry alas 
+5
Miiukka
-Hanna-
Foxmagon
Ish
+tiia+
9 posters
KirjoittajaViesti
+tiia+
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 28.02.2010

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 10:33 am

Kertokaas nyt te jotka jo osaatte, että miten aloititte tankoilun? mitä ihan ensimmäiseksi opettelitte ja miten? Mulla on oma tanko nyt pari päivää ollut, mihinkään tunneille en pääse ja alkaa heti turhauttaa kun mitään ei osaa Very Happy Mitkään helpon näköset peruspyörähdyksetkään ei onnistu kunnei jalat meinaa irrota maasta:D Jotain videopätkiä oon yrittänyt kattella ja opetella, mut monesti nekin ohjeet on egnlanniksi enkä oikeen ymmärrä. Joten auttakaas vähän että tää munkin uus harrastus alkaa tuntua kivalta ja palkitsevalta Smile Kiitos.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 11:17 am

Kannattaa hommata pari dvd:tä,niillä pääsee hyvin jo alkuun. Samaten itse katselin jatkuvalla syötöllä youtubesta klippejä
ja aloin sitä kauttakin opetella.
Takaisin alkuun Siirry alas
Foxmagon
Superman
Superman
Foxmagon


Viestien lukumäärä : 539
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 07.01.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 11:19 am

Alota rauhallisesti niin että otat ihan vaan tuntumaa siihen tankoon. Pidä kädellä kiinni, nojaa sivulle ja tepastele parilla askeleella sen ympäri niin että jalat astuu ihan tangon juurelle. Alota vaikka neljällä askeleella, seuraavaks kahdella ja jatka aina siihen asti et pääset yhellä askeleella ympäri. Jousta polvista puolessa välissä niin helpottaa.

Palomies-spinni on se helpoin mistä aloittaa, youtubessa löytyy siihenkin hyviä opetusvideoita. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 11:22 am

Muistaakseni aloitettiin ihan vaan tangon ympäri kävelemisellä, step-aroundeilla jne. sitten spinnejä (palomies=fireman, fronthook, backhook=etukoukku, takakoukku jne.): Tangolla seisomista ja istumista myös ekalla tunnilla jne. Aika haasteellista se varmasti on ihan yksin aloittaa, mutta kyllä netistä löytyy apuja Smile , youtube varmaan paras kanava?

Tässä pari hyvää suomenkielistä videoita Iinalta (toivottavasti on ok että linkitän? I love you) jossa nimenomaisesti se pyörähdys josta aika usein aloitetaan, vartaloaalto ja sitten ainakin mun mielestä huomattavasti vaikeampi liike kehto :

https://www.youtube.com/watch?v=fF3wMPXAVg0
https://www.youtube.com/watch?v=5yEJjNqOrBQ&NR=1
https://www.youtube.com/watch?v=cjqWmgaktEs&NR=1

Sitten vaan youtubesta hakusanoilla pole dance beginners jne. löytyi esim. tällainen suht simppeli koreo josta näkee aika selvästi miten spinneihin esim. lähdetään:
https://www.youtube.com/watch?v=9l5NUMCm7gY&feature=related

Sellainen vinkki jonka itse sain alussa spinneihin, että reippaasti isoa kaarta ulkojalla jotta saat ne pyörimään! Tsemppiä! bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
Miiukka
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 24
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.11.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 12:34 pm

Tämä ei välttis ole ehkä oikea ketju, mutta kysytääs nyt silti. Kuinka nopeaa noilla ohjatuilla tunneilla aloitetaan opettelemaan käsilläseisontaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 12:55 pm

1. tason tekniikkatunneilla tehdään yleensä päälläseisontoja, 2. tasolla jo käsilläseisontoja (mennään takanojaan/tullaan takanojasta pois, invertin kautta), 3. tasolla vähän vaikeampi käsilläseisontoja.

Edit: Riippuen koulusta siis. Kannattaa kysyä oman paikkakunnan koulusta!


Viimeinen muokkaaja, Meanie pvm Pe Maalis 05, 2010 1:03 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:01 pm

Riippuu ihan koulusta... Meillä tehdään kyynärpääseisontoja ja käsilläseisonnan alkeita (takanojasta) kakkostasolla, edistyneempiä käsilläseisontoja kolmosella. Ykkösellä ei tehdä mitään ylösalaisin, paitsi akrotunneilla kyynärpääseisontojen ja invertoinnin alkeita Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Miiukka
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 24
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.11.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:04 pm

Kiitos vastauksista Smile Itse käyn Turussa alkeita ja olin hiukan kummissani, kun siellä opetetaan käsilläseisontaa heti jo alkeissa. Jäi jo hiukan traumat, kun tuli pää edellä alas käsilläseisonnasta ja siitä seurasi lievä aivotärähdys.
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:10 pm

Miiukka kirjoitti:
Jäi jo hiukan traumat, kun tuli pää edellä alas käsilläseisonnasta ja siitä seurasi lievä aivotärähdys

No herranjumala sentään. Melekosta alkaa jo tek1:ssä opettelee tollasia. Tukiko sua ees siinä kukaan kun seisoit käsilläs Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:16 pm

Meillä kyynärvarsiseisonnat sun muut alotetaan jatko 1 puolivälis, sit vaikeutetaan pikku hiljaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Miiukka
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 24
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.11.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:19 pm

Hyenna kirjoitti:
Miiukka kirjoitti:
Jäi jo hiukan traumat, kun tuli pää edellä alas käsilläseisonnasta ja siitä seurasi lievä aivotärähdys

No herranjumala sentään. Melekosta alkaa jo tek1:ssä opettelee tollasia. Tukiko sua ees siinä kukaan kun seisoit käsilläs Shocked

Pareittain tehtiin tuota ja toinen oli vaan kattomassa ettei jalat mee yli.
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:21 pm

Miiukka kirjoitti:
Hyenna kirjoitti:
Miiukka kirjoitti:
Jäi jo hiukan traumat, kun tuli pää edellä alas käsilläseisonnasta ja siitä seurasi lievä aivotärähdys

No herranjumala sentään. Melekosta alkaa jo tek1:ssä opettelee tollasia. Tukiko sua ees siinä kukaan kun seisoit käsilläs Shocked

Pareittain tehtiin tuota ja toinen oli vaan kattomassa ettei jalat mee yli.

Okei......
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:24 pm

Miiukka kirjoitti:
Jäi jo hiukan traumat, kun tuli pää edellä alas käsilläseisonnasta ja siitä seurasi lievä aivotärähdys.

...No en kyllä yhtään ihmettele jos jäi traumat! No
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:28 pm

^ No niinpä, olis jääny mullaki!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:35 pm

Miiukka kirjoitti:
Kiitos vastauksista Smile Itse käyn Turussa alkeita ja olin hiukan kummissani, kun siellä opetetaan käsilläseisontaa heti jo alkeissa. Jäi jo hiukan traumat, kun tuli pää edellä alas käsilläseisonnasta ja siitä seurasi lievä aivotärähdys.

No, huh huh! Jos joku opettaa ihan aloittelijoille käsilläseisontoja, saa olla sen verran hyvä ope ja opettaa niin hyvin teknisesti, ettei keneenkään satu. Hirveä mielikuva päässä: "Noniin, tytöt, ja sitt seisotaan käsillä. Näin. Tehkää perässä." Käsilläseisonnat on ihan turvallisia, kun tekniikka on hallussa, mutta enpä kyllä ajattelisi, että aloittelijat laitetaan käsilläseisomaan. Kyynärvarsiseisonnan ymmärrän kyllä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:46 pm

Lainaus :
"Noniin, tytöt, ja sitt seisotaan käsillä. Näin. Tehkää perässä."


lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:49 pm

Mä en oo ikinä ajatellut, että käsilläseisonta olisi jotenkin vaikeeta tai vaarallista. Tai siis eihän mullakaan aina ranteet kestä nykyään, mutta silti. Skidinä tuli tehtyä sitä tosi paljon seinää vasten, että sai sen tuen jostain ja nyt tanko toimii samalla tavalla. Mä en oo ikinä oikein hiffannut sitä kyynärvarsihommaa..

Ja eiks me jo tek1:llä olla tehty käsilläseisontaa scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 2:05 pm

Angela: Käsilläseisonnat ei ole kaikille vaikeita, mutta useille ensimmäiset kerrat on hyvinkin vaikeita ja traumatisoivia, jos jotain tapahtuu. Mullekaan ne ei ole vaikeita, mutta tiedän pari kaveria, joille ne on ylitsepääsemättömän vaikeita. Ja myös nämä oppilaat pitää ottaa huomioon tunneilla!!! Eli käsilläseisontoja voi teettää aloittelijoillakin, mutta pitää kuunnella ja osata lukea niitä oppilaita, jotka eivät ole niin varmoja asiasta.

Mä en oo ainakaan ikinä ollut Tek1:llä, jossa tehdään käsilläseisontaa. Kyynärnojaseisontaa kylläkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 2:21 pm

Lisäksi monet, jotka hehkuttaa, että kuin helppoa se on, näyttää itse asiassa seisovan käsilläseisonnassa ihan miten sattuu... Useimmiten käsivarret leveellä ja selkä notkolla Smile Tämä ei toki päde kaikkiin, mutta omista oppilaista havainnoineena. Se käsilläseisonta pitää kyllä, mutta linjat ei ole hyvät saati sitten nivelille turvalliset.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 2:27 pm

^No mä en ainakaan tee sitä varmasti oikein. Kädet on väärässä kohdassa.. Mutta siis mä en ole kelannut, että se voisi olla kauheen pelottava liike..
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 3:03 pm

Voi ei, mulle käsilläseisonnat on jotain aivan kauheeta. Tipuin pienenä yheltä tangolta niskat edellä alas ja olin hetken tajuttomana ja tapaturman jälkee mulle jäi pitkäksi aikaa hengitysvaikeuksia.. ja siis vaikkei tässä ollutkaan kyse käsilläseisonnasta, niin silti ko. tapahtuma oli sen vertaa traumatisoiva, et kaikki mikä tehää pää alaspäin, hirvittää..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Sponsored content





Tankoilun aloitus? Empty
ViestiAihe: Vs: Tankoilun aloitus?   Tankoilun aloitus? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tankoilun aloitus?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: