Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 takanoja lähtee

Siirry alas 
+5
Pdm
Marianne
Goldie
Iina
Chiyuri
9 posters
KirjoittajaViesti
Chiyuri
intermediate spinner
intermediate spinner
Chiyuri


Viestien lukumäärä : 52
Location : Jyväskylä
Registration date : 08.03.2010

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeTi Huhti 27, 2010 7:30 pm

Oon harjoitellu takanojaa nyt muutaman viikon, ja alussa se sujui ihan mainiosti, ei sattunut, ei ongelmia. Nyt kuitenkin se meinaa lähteä joka kerta pyörimään ennen kun olen päässyt kunnolla alas ja kun lähtee menemään kieroon ja yläjalka solmuun, niin en uskallakkaan enää mennä alas asti. Ja kyseessä on siis polvet ristissä takanoja. Onko mulla tanko väärässä paikassa vai menenkö jotenkin väärin alas vai yläjalka väärin vai mikäköhän mättää ? Kiitos jos joku osaa neuvoa! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeTi Huhti 27, 2010 9:12 pm

Yleensä kun alkaa kiertää ni yläkroppa jää kieroon... Kato että on hartiat tasassa ja selkäranka tangon "suuntainen" etkä kuikuile tangon ohi Smile Näkemättä paha sanoa, mutta tuo on yleisin syy. Voi johtua joko ihan siitä varovaisuudesta, tai esim. jalkaterästä kiinni pitämisestä (kokeile ottaa peffan alta tangosta peukku ylöspäin mieluummin, jos tarvii lisää tukea).
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Goldie
intermediate spinner
intermediate spinner
Goldie


Viestien lukumäärä : 74
Registration date : 18.02.2010

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeKe Huhti 28, 2010 9:12 am

Mua pelottaa takanoja ihan hulluna! Aluksi en pelännyt ollenkaan, mutta nyt tuskin uskallan sitä enää tehdä. En tiedä mistä johtuu, koska mulla ei ole koskaan tapahtunut takanojassa mitään 'läheltä piti' tilannetta. Yritän treenailla toita nyt niin, että mulla on koko ajan mahdollisuus laittaa kädet maahan. Onko muilla takanojakammoa vai olenko ainoa, jota homma hirvittää?
Takaisin alkuun Siirry alas
Marianne
intermediate inverter
intermediate inverter
Marianne


Viestien lukumäärä : 136
Ikä : 37
Location : seinäjoki
Registration date : 21.07.2009

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeKe Huhti 28, 2010 9:40 am

Mulle takanoja on kans ollu aika pelottava ja muutenkin toivoton.. Nyt on alkanut sujumaan ku eka alkoi vaan luottamaan omiin taitoihin Smile.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pdm
intermediate spinner
intermediate spinner
Pdm


Viestien lukumäärä : 68
Ikä : 33
Location : Oulu
Registration date : 06.01.2010

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeKe Huhti 28, 2010 10:28 am

Mulla jostain syystä on alkanu polvitakanoja hirvittämään. Ensin se meni ihan tuosta vain, nykyään meinaa tulla kamalan epävarma olo tehdessä vaikka tietääkin sen osaavansa jo eikä mitään ole käynyt. pale Nilkkatakanoja taas vähän sama juttu, ekat kerrat se meni ihan heittämällä alas, sitten tuli taantuma ja pitää vatvoa miten uskaltaa tulla alas vaikka siellä kyllä sitten onkin mukavaa ja pystyy jo taivutustakin harjottelemaan.

Mutta uskon ettei tämä ole itellä ainakaan kuin ihan siitä kiinni että pitää vaan tehä, tehä ja tehä niin löytyy se varmuus Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeKe Huhti 28, 2010 11:55 am

Takanoja on tosiaan ollut mulle jostain syystä pelottavin liike ikinä! pale Mutta eipä tunnu enää missään, joten toistoa toistoa toistoa! Surprised
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeKe Huhti 28, 2010 12:25 pm

Mulle tuli kanssa se vaihe, että sen osasi jo ihan hyvin mut alko silti pelottaa. Mutta meni se onneks ohi.. Koska takanoja on kuitenkin aika kivan näkönen liike..
Takaisin alkuun Siirry alas
Chiyuri
intermediate spinner
intermediate spinner
Chiyuri


Viestien lukumäärä : 52
Location : Jyväskylä
Registration date : 08.03.2010

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeKe Huhti 28, 2010 5:36 pm

Kiitos vastauksista ja Iinalle neuvoista Very Happy Mua on kans alkanu hirvittää takanoja sen pyörimisen takia ja muutenki mut kyl se tästä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeKe Huhti 28, 2010 7:09 pm

Mulla tais itseasiassa kans jossain välissä alkaa se pyörimään. Mutta se johtu juurikin siitä, että se vähän pelotti ja koitin sitten mahdollisimman äkkiä napata selän takaa kiinni ja siitä se lähti menemään vinoon. Kun vaan suoraan laskee alas päin ei pyöri..
Takaisin alkuun Siirry alas
Chiyuri
intermediate spinner
intermediate spinner
Chiyuri


Viestien lukumäärä : 52
Location : Jyväskylä
Registration date : 08.03.2010

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeKe Huhti 28, 2010 9:23 pm

Jep Angela, voi olla että mullakin se pyöriminen johtuu siitä että meen vielä niin varovasti alas, vähän ehkä vinos enkä suorana. Ja äkkiä kans nappaamaan kiinni tangosta niin lähtee menemään Very Happy Täytyy vaan uskaltaa laskeutua oikein, laitan vaikka paljon paljon tyynyjä alle niin ne tuo psyykkistä helpotusta Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Kiira91
basic spinner
basic spinner
Kiira91


Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 33
Location : Oulu
Registration date : 25.03.2012

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeTi Heinä 23, 2013 8:07 pm

Toi Iinan vinkki suorasta hartialinjasta todellakin on kaiken a ja o! Aluksi takanojan opittuani siihen tulikin pian yhtäkkiä joku valtava kammo ja se oli itellä hukassa puolisen vuotta. Nyt tätä viestiketjua luettuani tajusin, että uudestaan sitä opetellessani olen varmasti kehittänyt väärän tekniikan, jossa kallistun liikaa alajalan puolelle tankoa. Äsken kävin koittamassa keskittyen pelkästään suoraan linjaan laskeutuessa, ja jes, ei mitään ongelmaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sajora
pole beginner
pole beginner
Sajora


Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 24.09.2013

takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitimeLa Marras 16, 2013 9:53 pm

Mua on takanoja pelottanut ihan tosi paljon myös ja ainoastaan yhden kerran olen sen yksinäni uskaltanut tehdä! Molemmat jalat suorina sitten on varmaan vasta ensivuoden juttuja Very Happy Se kammottaa ajatuksena vielä enemmän, vaikka toisaalta saattaisihan se olla jopa helpompikin tehdä kuin toinen jalka koukussa...
Onkohan mun pään sisällä ongelma, vai mistähän johtuu että takanoja onnistuu vain niin, että vasen jalka on koukussa? Muutamia kertoja olen koittanut myös laittaa vuorostaan oikean jalan koukkuun, mutta ei tunnu olevan pitoa ollenkaan :O
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





takanoja lähtee Empty
ViestiAihe: Vs: takanoja lähtee   takanoja lähtee Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
takanoja lähtee
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Takanoja

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: