Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Kuvaaminen tunneilla

Siirry alas 
+9
tankomau
siru
Riuku
Ish
maimiau
nasu
-Hanna-
Mortianna
Cayanne
13 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Cayanne
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 04.06.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeKe Toukokuu 05, 2010 9:31 pm

Mitä ootte mieltä siitä, että normi tuntien aikana kuvataan? Häiritseekö se ketään muuta?
Ei mikään iso asia, mutta haluaisin itse päättää mitä kuvia musta postataan minnekin, enkä haluaisi miettiä tunnin aikana, että päädynkö jonkun kuvaan taustalle ja sitä myöden nettiin. Näin ei oo siis ikinä käynyt (tietääkseni), mutten haluais vältellä kuvaan joutumista tunnin aikana. On aika yleistä, että tunneilla kuvataan, mikä on ymmärrettävää, jos ei kotona oo tankoa. Vähintä kuitenkin, mitä mun mielestä pitäis tehdä, on kysyä, että haittaako, jos kuvataan tai kuvata vain seinään päin, ettei koko sali ja muut tuu taustalle.

Tää on vähän sama aihe, kun kuvien vieminen FBhen. Moni postaa kuvia kavereistaan ja harvalle tulee mieleen, että kaikki ei halua kuviaan julkasta netissä tai ainakin itse päättää, mitä kuvia julkasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeKe Toukokuu 05, 2010 10:09 pm

Tunneilla jos kuvaa, niin vähintä mitä voi tehdä on sensuroida taustalla olevien ihmisten kasvot, joska eikös se ole laitonta julkaista kuvia toisista ihmisistä lupa kysymättä? Tankotunneilla ollaan kuitenkin niin niukoissa vaatteissa että tyhmäkin tajuaa, että niitä kuvia ei levitellä koko maailmalle.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 7:12 am

Cayanne, olen tismallleen samaa mieltä, eli tottakai hyvien tapojen mukaista on kysyä ensin mikäli taustalla näkyy ihmisiä, tai sitten kuvata seinää vasten. rabbit
Takaisin alkuun Siirry alas
Cayanne
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 04.06.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 9:02 am

Niin, mä en ehkä luota siihen, että kaikki jaksais/älyäis kuvia sensuroida. Eikä tää oo iso juttu ja tuskin edes olen kenenkään kuvissa netissä, mutta mieluusti keskittyis tunnilla johonkin muuhun, kun kameran välttelyyn. Kertaakaan kuvaajat ei oo vielä kysyneet haittaako jotakuta kuvan taustalle päätyminen, joten ajattelin nostaa tän asian esille.
Takaisin alkuun Siirry alas
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 2:09 pm

Oli pakko tsekata asia, kun näitä on joskus tullut opiskeltua. Eli periaatteesa jo kuvaaminen ilman lupaa on laitonta. Näin siis sanoo laki:

Rikoslain 24 luvun 8 §:n mukaan toisen yksityiselämään liittyvän kuvan oikeudettomasta esittämisestä joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai toimittamalla kuva muuten lukuisten ihmisten saataville siten, että ”teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksun-taa”, voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi (1 mom.). Tällaisena yksityis-elämää loukkaavana tiedon levittämisenä ei kuitenkaan pidetä ”sellaisen yksityiselämää koskevan kuvan esittämistä politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä taikka näihin rinnastet-tavassa tehtävässä toimivasta, joka voi vaikuttaa tämän toiminnan arviointiin mainitussa tehtävässä, jos esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi” (2 mom.).

Rikoslain 24 luvun kunnianloukkausta (9 §) ja törkeää kunnianloukkausta (10 §) koskevia pykäliä voidaan myös käyttää niissä tapauksissa, joissa valokuvaa on käytetty asiattomalla tavalla siten, että siitä on aiheutunut vahinkoa ja kärsimystä loukatulle tai niin, että kuvan kohdetta ollaan muulla tavoin halven-nettu. Kuten lainkohtaa koskevan hallituksen esityksen (HE 184/1999) yksityiskohtaisissa perusteluissa todetaan, voi kunnianloukkaus siis tulla kyseeseen myös silloin, kun kunniaa loukkaava tieto tai vihjaus sisältyy kuvaan.

Myös itse kuvaustilanne saattaa aiheuttaa sen, että kuvan ottaminen ja käyttö on rangaistavaa. Rikoslain 24 luvun salakatselua koskevan 6 §:n mukaan se, joka oikeudettomasti teknisellä laitteella katselee tai kuvaa 1) kotirauhan suojaamassa paikassa taikka käymälässä, pukeutumistilassa tai muussa vastaavassa paikassa oleskelevaa henkilöä taikka 2) yleisöltä suljetussa virastossa, liikehuoneistossa, toimistossa, tuotantolaitoksessa, kokoustilassa taikka muussa vastaavassa huoneistossa tai rakennuksessa tai aidatulla piha-alueella oleskelevaa henkilöä tämän yksityisyyttä loukaten, on tuomittava salakatselusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Myös yritys on rangaistava.

Eli ihan hyvin asiasta voi huomauttaa. Tai vielä parempihan olisi, että koulut antaisivat asiasta ohjeet (tyyliin lappu seinälle "Ethän kuvaa tunnilla ilman muiden tuntilaisten lupaa").
Takaisin alkuun Siirry alas
maimiau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
maimiau


Viestien lukumäärä : 400
Ikä : 34
Location : Tammela, Tre.
Registration date : 13.06.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 3:20 pm

häh ei meijän normitunneilla vaan koskaan oo kuvattu :O paitsi no show-koreografioita videolle ohjaajan toimesta, että voi ite kattoo jälkikäteen, miten on todellisuudessa menny. nekin siis on tarkotettu vaan ryhmäläisille eikä kuulu kellekään muulle.

mut sellaset "muuten vaan"-kuvaamiset vois miusta hoitaa tuntien ulkopuolella, esim. sitte ko opetus on loppunu jos joku sitä kaipaa. ainakaan omille tankotunneilleni en haluis yhtään lisää ylimääräsiä jännitysmomentteja.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://parassiskomaailmassa.wordpress.com/
Cayanne
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 04.06.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 3:25 pm

Ainakin Helsingissä kuvaaminen on aika yleistä.

Kiitos selvityksestä nasu Smile En oo ehkä vetämässä ketään oikeuteen asian tiimoilta Very Happy mutta tukeehan nuo pykälät mun pointteja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 3:39 pm

Seinäjoella ei ainakaan kuvailla tunneilla, showryhmä on erikseen ja sekään ei mene julkiseen jakoon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Riuku
basic inverter
basic inverter
Riuku


Viestien lukumäärä : 46
Location : Vantaa
Registration date : 10.04.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 4:48 pm

Mua kanssa ahdistaa kuvaaminen, kun ei kai tunti ole mikään julkinen tila? Ei vaan millään viitsisi vilkkua kenenkään kuvan taustalla, kun tankoilu ei aina ole mitään huipputasoa ja muutenkin ei haluaisi tuosta stressata tunneilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
siru
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 42
Registration date : 26.10.2008

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 4:53 pm

Tähän soppaan lusikan sotkemisesta ei varmaan hyvää seuraa mutta pakko..

Ensin haluan ottaa kantaa tohon yllä olevaan lakitekstiin. Siinä ei ole yhtään kohtaa minkä perusteella tunneilla ei saisi kuvata tai niitä kuvia nettiin laittaa. Tunneilla otetut kuvat eivät loukkaa ketään eikä niitä ole otettu missää tekstissä "kielletyissä" paikoissa (kouluhan on jolkunen tila, joka periaatteessa on avoin vieraille). Eli sen puolesta ei ole mitään estettä. Eri asia on jos koulu vaikka ei halua, että tunneilla kuvataan.

Oon samaa mieltä siitä, että olisi kohteliasta kysyä muilta, että haittaako kuvaaminen. Epäilen kuitenkin, että jos kysyy niin kellään ei ole mitään sitä vastaan.. Mikään ei myöskään estä tunnilla sanomasta kuvaajalle, että voiko kuvata eri suuntaan jos se kuvaaminen häiritsee. Smile Tuskin kukaan kuvaa ärsyttääkseen muita. Aina ei vaan ole mahdollisuutta kuvat milloinkaan muulloin. Harvalla on kotona tarpeeksi tilaa/yksiväristä taustaa ja tuntien välissä ei ehdi.
Takaisin alkuun Siirry alas
tankomau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
tankomau


Viestien lukumäärä : 412
Ikä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 08.02.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 5:23 pm

Mun julkasemissa kuvissa on kyllä aina vähintään kasvot sensuroitu, mutta normaalisti pyrin kuvaamaan niin ettei kukaan tule siihen taustalle räpiköimään. Jos kuvaaminen hermostuttaa, saa tietenkin tulla tarkistamaan kameran ruudulta ettei siellä oikeasti ole muita kun kuvattava.


cat
Takaisin alkuun Siirry alas
http://miaudesign.spreadshirt.net
Cayanne
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 04.06.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 5:33 pm

Ei mua kuvaaminen sinäänsä häiritse, saa kuvata mun puolesta, kunhan ei kuvaa mua. Kaikki varmaan kuvaa vain omiin tarkotuksiinsa, enkä oo todellakaan väittämässä, että joku tekis sitä ärsyttääkseen muita. Halusin nostaa tän asian esille, koska monet ei oo varmaan ajatellut asiaa ennen. Tässä ketjussahan se selviää, haluaako ihmiset päätyä kalsareissaan toisten kuvien taustalle, niin ei tarvii epäillä Razz Oot toki siru oikeassa siinä, että jos ei halua päätyä, niin asiasta voi kuvaajalle mainita.
Takaisin alkuun Siirry alas
eledra
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 35
Registration date : 04.10.2008

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 5:48 pm

siru kirjoitti:


Ensin haluan ottaa kantaa tohon yllä olevaan lakitekstiin. Siinä ei ole yhtään kohtaa minkä perusteella tunneilla ei saisi kuvata tai niitä kuvia nettiin laittaa. Tunneilla otetut kuvat eivät loukkaa ketään eikä niitä ole otettu missää tekstissä "kielletyissä" paikoissa (kouluhan on jolkunen tila, joka periaatteessa on avoin vieraille). Eli sen puolesta ei ole mitään estettä. Eri asia on jos koulu vaikka ei halua, että tunneilla kuvataan.

Mun täytyy nyt kommentoida tähän sen verran, että valokuvaajana joudun miettimään näitä vähän turhankin usein ja mun mielestä tankotanssitunti on kuitenkin verrattavissa yksityistilaisuuteen, koska eihän sinne pääse kuka tahansa. Ja vaikka toi äskeinen oli vaan mun tulkintaa, niin se ei ole, että tankotanssikoulut yms. ei ole samassa mielessä kouluja kuin vaikka viereinen lukio. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 5:51 pm

Tampereella ei kanssa kuvata tunneilla, eikä oo tollasia pyyntöjä myöskään vastaan tullut. Tietty polttaritunneilla oma porukka napsii tunnistaan kuvia. Pyynnöstä voi sitten kuvata tuntien jälkeen jos tarvitsee, ja näitä pyyntöjä on joskus esimerkiksi tiivarien jälkeen tullutkin. Joskus oon myös itse tarjoutunut ottamaan tai ottanut oppilaista kuvia jos on jotain hienoi uusia muuvseja opittu Very Happy Silloin aina varmistetaan, ettei kuvaan joutuvilla ole mitään kuvausta vastaan, tai pyydetään siirtymään pikkaisen syrjään jos peilin kautta muita näkyy.

Kyllä tankostudiokin varmasti julkiseksi tilaksi tässä luokiteltaisiin, koska periaatteessa kenellä tahansa on mahdollisuus tunnille paikka varata (eli tunneille ei tarvitse vaikkapa erillistä kutsua). Tästähän on tosin jatkuvaa vääntöä - esimerkiksi monissa sosiaalitoimistoissa, kaupoissa, ravintoloissa ja konserteissa on kuvaus erikseen kielletty, vaikka lain mukaan sille ei ole perusteita. Toki sitten liiketilan omistajalla tai tapahtuman järjestäjällä on mahdollisuus pyytää kuvaajaa poistumaan, myös kuvien julkaisu (vaikka netissä) on sitten eri asia kuin kuvaamisen sallittavuus. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Riuku
basic inverter
basic inverter
Riuku


Viestien lukumäärä : 46
Location : Vantaa
Registration date : 10.04.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 6:12 pm

tankomau kirjoitti:
Jos kuvaaminen hermostuttaa, saa tietenkin tulla tarkistamaan kameran ruudulta ettei siellä oikeasti ole muita kun kuvattava.
cat

Ei kukaan kuvia ottava varmaan haluaisikaan mielellään ylimääräisiä tyyppejä kuviensa taustalle, mutta hieman maksetun tunnin haaskausta on joutua ulkopuolisena miettimään koko kuvausasiaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
eledra
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 35
Registration date : 04.10.2008

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 6:22 pm

Iina kirjoitti:

Kyllä tankostudiokin varmasti julkiseksi tilaksi tässä luokiteltaisiin, koska periaatteessa kenellä tahansa on mahdollisuus tunnille paikka varata (eli tunneille ei tarvitse vaikkapa erillistä kutsua).

Tunneille joutuu kuitenkin maksamaan, jolloin sinne ei siinä mielessä pääse kuka tahansa, eli tuo "pääsymaksu" määrittää sen yksityiseksi tilaisuudeksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 6:38 pm

Onhan ravintoloihinkin pääsymaksu eikä ne yksityistilaiisuuksia ole silti.
Takaisin alkuun Siirry alas
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 7:34 pm

No ensinnäkin yksityinen tila ja yksityisyystilaisuus ovat tietty eri asioita. Mulle on joskus opetettu, että ravintolatkin on sellaista tilaa, jossa ei saa ihmisiä kuvata ilman lupaa, mutta en tiedä, miten asia on nykyään.

Niin kuin tässä keskustelussa on jo tullut ilmi, on tankokoulu varmaan tilana jonkinlainen rajatapaus eli ihmiset voi olla eri mieltä siitä, onko se yksityisyyden suojaamaa aluetta. Lain tarkoitus nyt kuitenkin on suojata ihmisten yksityisyyttä. En mä lähtisi tankoiluvaatteissa kadulle kävelemään, joten siinä mielessä toivoisin, että sitä yksityisyyttä kouluillakin kunnioitetaan. Ja mun pointti nyt lähinnä oli se, että kannattaa kysyä lupa, sillä selviää asioissa tosi pitkälle - ei meistä varmaan kukaan ole ketään kuitenkaan oikeuteen haastamassa. Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
eledra
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 35
Registration date : 04.10.2008

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 7:54 pm

Marie kirjoitti:
Onhan ravintoloihinkin pääsymaksu eikä ne yksityistilaiisuuksia ole silti.

Ne on sen takia yksityistilaisuuteen verrattavissa olevia tiloja, sen pääsymaksun takia heillä on oikeus päättää siitä saako ravintolassa kuvata, toisin kuin esim. ravintoloilla jotka eivät pääsymaksua ota tai niillä aiemmin mainituilla virastoilla ja vastaavilla (jotka eivät siis käytännössä voi sitä päättää, mutta se haluaisinko tapella jonkun kanssa asiasta on eri asia).

Kuvaamisen kannalta en oikeasti usko onko sillä merkitystä puhutaanko yksityisestä tilasta vai yksityistilaisuudesta. Saa toki korjata jos tietää paremmin. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Cayanne
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 04.06.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimeTo Toukokuu 06, 2010 9:37 pm

Pitää vielä sanoa, että ei ollut tarkoitus syyllistää ketään kuvaajaa tai alkaa tutkimaan millaisia kuvia kukin on ottanut. Halusin vain tuoda sen esille, että kaikki eivät halua päätyä kuviin ja esittää toiveen, että tämä tulevaisuudessa huomioitaisiin. Sillä onko kuvaaminen tunneilla ja kuvien julkaisu lain mukaan sallittua vai ei, ei ehkä ole merkitystä.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimePe Toukokuu 07, 2010 7:06 am

Olen myös sitä mieltä että aivan sama mitä laki sanoo, ennen kaikkea pitää ottaa huomioon muiden tunteet ja muistaa hyvät tavat! Ymmärrettävää on tottakai ettei läheskään kaikilla ole mahdollisuutta ottaa kuvia kotona, mutta eikös selkeintä kuitenkin olisi jättää kuvaaminen pääsääntöisesti tunnin jälkeen ja varmistaa vielä ohjaajalta että on varmasti ok? Smile Näin ainakin itse toimisin.
Takaisin alkuun Siirry alas
siru
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 42
Registration date : 26.10.2008

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimePe Toukokuu 07, 2010 7:40 am

Hanna, me kaikki varmaan kuvaisimme mieluummin sillon kun paikalla ei ole muita sähläämässä. Mutta miten se sitten käytännössä toteutetaan? Ainakaan meidän koululla ei edes aina ole tuntien välissä taukoa millon se olisi mahdollista ja jos on vaikka viimeisellä tunnilla niin opettaja häätää aika nopeesti pois. Siksi "joudutaan" kuvaamaan tunnin aikana. Ei se todellakaan ole kuvaamisen eikä kuvien onnistumisen kannalta paras paikka.

Eledra. Kyllä se tankotanssikoulu on mun mielestä ihan julkinen tila. Sinne voi kuka vaan lampsia sisään katsomaan ja vaikka kyselemään tunneista. Toki väärällä asialla olevat henkilöt varmasti poistetaan paikalta mutta niin tehdään siellä naapurin lukiossakin. Ja jos koulu ei ole mitenkään kuvaamista tunneilla kieltänyt niin ei ole mitään estettä kuvata. Totta kai tässä tätytyy ottaa huomioon muut paikalla olijat. Jos joku ei halua tulla kuvatuksi, häntä ei saa kuvata.

Se mikä mua nyt kovasti ihmetyttää on, että täällä tuntuu olevan monia joita se kuvaaminen haittaa. Miksei siitä sitten ole tultu tunneilla sanomaan? Mua myös vähän ihmetyttää se, että miksi se haittaa?

Ja tähän loppuun vielä pieni ihmettely tosta vaatetuksesta.. Joku sanoi ettei lähtisi tankovaatteissa kadulle kävelemään. Ok, ei siinä mitään. Mutta eikö teistä suurin osa käy kesällä rannalla ottamassa aurinkoa? Eikö siellä olla vielä vähemmissä vaatteissa? Eikö se ranta kuitenkin ole julkinen tila, tässä verrattavissa kadulla kävelemiseen?
Takaisin alkuun Siirry alas
Cayanne
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 04.06.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimePe Toukokuu 07, 2010 8:23 am

Täytyy tohon rantaviittaukseen kommentoida, että huomasin kerran rannalla bikineissä ollessani, että tuntematon äijä ottaa musta kuvia Shocked Olin niin pöyristynyt, etten osannut tehdä muuta kuin poistua paikalta, yksin kun liikkeellä satuin olemaan. Oli ranta julkinen tila tai ei, niin törkeetä toimintaa mun mielestä!!! Kyse ei siis ollut perheen isästä, jonka lomakuvien taustalle jouduin, vaan nuoresta kundista, joka tunki mun viereen makaamaan ja alkoi kuvaamaan. En halua edes tietää, mihin käyttöön ne kuvat meni.

En halua päätyä tankoillessa vieraiden ihmisten kuviin juuri samasta syystä, koska en tiedä mihin ne kuvat päätyvät. Internetissä yksityisyyden suoja on olematon ja olen aika tarkka siitä, mitä itsestäni sinne levitän. Toivon, ettei kukaan kuvaa mua rannalla bikineissä tai tankostudiolla vastaavassa vaatetuksessa.
Mua ei haittaa päätyä kavereiden kuviin, koska heidän kuviin voi vaikuttaa Smile Eikä mua haittaa päätyä kuviin, jos kuvaamisesta ja kuvien käyttötarkoituksesta on ilmoitettu etukäteen.


Viimeinen muokkaaja, Cayanne pvm Pe Toukokuu 07, 2010 8:28 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimePe Toukokuu 07, 2010 8:24 am

"Mutta eikö teistä suurin osa käy kesällä rannalla ottamassa aurinkoa? Eikö siellä olla vielä vähemmissä vaatteissa? Eikö se ranta kuitenkin ole julkinen tila, tässä verrattavissa kadulla kävelemiseen?"

Ranta on eri asia kuin katu. En kävelisi pelkissä bikineissä kaupungilla, enkä myöskään tankoilusortseissa. Voin olla alasti vieraiden ihmisten kanssa saunassa tai puku/pesutiloissa, mutta en muualla.

Johtuu juurikin siitä, että rannalla on hyväksyttävää olla bikineissä, mutta kadulla se ei mielestäni ole hyväksyttävää.

"Mua myös vähän ihmetyttää se, että miksi se haittaa?"

Monella varmaankin suurin haitta on se, ettei voi tietää, mihin kuvaaja laittaa kuvat. Tiedän myös, että monia hävettää olla pienissä sortseissa tankotunnilla ja joillakin se on jopa kynnys aloittaa harrastus. En minäkään tunne bikineissä oloani kovin rennoksi, enkä todellakaan tykkää, että joku tuntematon minua rannalla kuvaisi tai edes tuijottaisi.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitimePe Toukokuu 07, 2010 8:52 am

Mä en oikeasti ymmärrä mikä tässä asiassa voi olla epäselvää? Itse en ole koskaan "joutunut" kuvaamisen kohteeksi tahtomattani ja varmasti kävisin ilman muuta sanomassa jos asia minua häiritsisi, mutta koenkin että nyt puhutaan periaatteista eli siitä mikä on hyvien tapojen mukaista toisten huomioimista ja mikä ei. Kaikki eivät välttämättä uskalla tulla sanomaan että eivät halua päätyä kuviin, eikä minusta tarvitsekaan sillä vastuu on mielestäni kuvaajalla. Tankotanssitunnilla pitäisi pystyä keskittymään siihen mikä on oleellista eikä joutua miettimään että päädynkö nyt kalsareissani jonkun perhealbumiin Surprised ...ja nimenomaan sluippa, monet tuntevat itsensä hyvinkin epävarmoiksi pikkupikku shortseissa jo ilman mitään kuviakaan. Jos kuvaaminen tunnin jälkeen/ennen ei ole mahdollista vähintä mitä voi tehdä on kysyä lupaa tunnin aikana eikö vain?

Ja jos lähdet rannalle bikineissä otat tietoisen "riskin" että altistut muiden katseille, varmastikaan ulkonäkönsä suhteen epävarmimat eivät sitä teekään. Tankotanssitunnille lähdetään kuitenkin ennen kaikkea harrastamaan ja olisi ainakin minun mielestäni toivottavaa että siellä nämä epävarmimmatkin saisivat rauhassa treenata.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kuvaaminen tunneilla Empty
ViestiAihe: Vs: Kuvaaminen tunneilla   Kuvaaminen tunneilla Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kuvaaminen tunneilla
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: