Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Spinniyhdistelmiä?

Siirry alas 
+12
Sanni
karti
Ish
Saila
Foxmagon
angela
downthepole
Mortianna
hemuliini
sluippa
Em Kay
Catriina
16 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Catriina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 14.12.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeKe Elo 04, 2010 9:22 pm

Eli tuossa otsikossa se jo kävikin ilmi..

Mä olen varmaan vähemmistössä ja tykkään spinnata enemmän (ehkä, koska olen onnettoman huono kaikissa muissa tempuissa). Mä olen vaan niin mielikuvitukseton, etten osaa yhdistellä eri pyörähdyksiä sellaiseksi comboksi Crying or Very sad

Eli, laittakaa aloittelijalle vinkkejä, millaisia yhdistelmiä olis kiva reenailla. Mitä kaikkea pysytyy tekemään näistä peruspyörähdyksistä ja jne Smile

Mun tarttis kovasti ottaa itteeni niskasta kiinni ja vaan reenata ja reenata noita liikkeitä, mut mulla taitaa olla jokin lukko ja epäonnistumisen pelko Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTo Elo 05, 2010 7:38 am

No tässä ainakin multa pari ehdotusta:

Like a Star @ heaven Bumerangi-takaperin joutsen (aka. back hook spin)
Like a Star @ heaven Hollywood-merenneito (riippuen puolesta, mutta esim. oikealta ensin oikea jalka tangolle, vasen sivussa suorana - vaihto vasen jalka tangolle, oikea jalka potkaisee taakse)
Like a Star @ heaven Merenneito-palomies
Like a Star @ heaven Tuoli-palomies
Like a Star @ heaven Takaperin joutsen-kopteri (vaativampi yhdistelmä)

Ja kannattaa kokeilla ainakin tuolia ja merenneitoa niin, että vaihdat suuntaa. Joko
A) Aloitat taaksepäin ja käännyt eteenpäin
B) Aloitat eteenpäin ja käännyt taaksepäin

Ja jos/kun osaa reverse grabin (kutsutaan myös heittona), pystyt yhdistelemään hurrrrjasti eri spinnejä! Esim. tuulimylly-reverse grab-merenneito taaksepäin-tuoli!
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTo Elo 05, 2010 7:47 am

Ootko kotitreenailija? Jos vain mahdollista, niin koita käydä ohjatuilla tunneilla. Niissä saa aina uusia ideoita. Tai sit youtuben tankoiluvideot.
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTo Elo 05, 2010 7:58 am

Mulle tuli mieleen vielä seuraavia spinnikomboja:

Like a Star @ heaven tuoli eteenpäin - takaperin joutsen
Like a Star @ heaven palomies toinen jalka suorana - merenneito (suorana oleva jalka koukkaa tangon)
Like a Star @ heaven karuselli - reverse grap - bumerangi - tangolle kiipeäminen
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTo Elo 05, 2010 5:51 pm

Tuo Hemuliinin viimeinen on sellainen mitä en osaa hahmottaa.

Mun lenpispinnikombo on tuoli (jalat suorina) - alakäden irroitus ja suunnan vaihto - takaperin merenneito. Siitä nousen ylös seisomaan - yhdellä askeleella tangon ympäri - takaperin joutsen tai merenneito.

Tuon ekan tuolin yritän korvata sellaisella potkulla, en tiedä sen nimeä. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
downthepole
intermediate inverter
intermediate inverter
downthepole


Viestien lukumäärä : 144
Location : Oulu
Registration date : 21.09.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTi Elo 17, 2010 11:01 am

löytyykö mistään videota reverse grabistä?? jäi vaivaamaan kun en hoksaa mikä se on.. scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTi Elo 17, 2010 11:09 am

Kaipa sillä tarkotetaan sitä, missä heittää ittensä tangon eteen ja ottaa selän takaa kiinni..

Tällä videolla jossain 20 sekunnin kohdalla.

Mä en kyllä ihan kans hiffaa, miten siitä taas käännytään takas bumerangiin scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTi Elo 17, 2010 11:16 am

Tönästään vaan alakädellä tankoa selän takaa niin, että kroppa kääntyy takaisin tankoa kohti, ja jalat nousee bumerangiin.
Oona muistaakseni teki sen jossain esityksessään..
Tuolla --> https://www.youtube.com/watch?v=T3C5FiFRI_w , kohassa 1:44.
Samalla tavalla kädellä tönäisemällä voi lähteä kiipeämään suoraan reverse grapistä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Foxmagon
Superman
Superman
Foxmagon


Viestien lukumäärä : 539
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 07.01.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTi Elo 17, 2010 11:28 am

Koska reverse grab on yks mun lemppareista, ni pitihän siitä joskus ottaa myös viideota. Very Happy

(pahoittelut asswipesta Laughing )



Viimeinen muokkaaja, Foxmagon pvm Ti Elo 17, 2010 11:30 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
downthepole
intermediate inverter
intermediate inverter
downthepole


Viestien lukumäärä : 144
Location : Oulu
Registration date : 21.09.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTi Elo 17, 2010 11:29 am

No niin, kyllähän mä tuon tiesin Embarassed
Englantia näköjään vaan en ymmärtänyt.. reverse grab= takaote (?) ..sillä nimellä mä sen oon oppinut.
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeKe Elo 25, 2010 8:34 am

Em Kay kirjoitti:
No tässä ainakin multa pari ehdotusta:

Like a Star @ heaven Bumerangi-takaperin joutsen (aka. back hook spin)
Like a Star @ heaven Hollywood-merenneito (riippuen puolesta, mutta esim. oikealta ensin oikea jalka tangolle, vasen sivussa suorana - vaihto vasen jalka tangolle, oikea jalka potkaisee taakse)
Like a Star @ heaven Merenneito-palomies
Like a Star @ heaven Tuoli-palomies
Like a Star @ heaven Takaperin joutsen-kopteri (vaativampi yhdistelmä)

Ja kannattaa kokeilla ainakin tuolia ja merenneitoa niin, että vaihdat suuntaa. Joko
A) Aloitat taaksepäin ja käännyt eteenpäin
B) Aloitat eteenpäin ja käännyt taaksepäin

Ja jos/kun osaa reverse grabin (kutsutaan myös heittona), pystyt yhdistelemään hurrrrjasti eri spinnejä! Esim. tuulimylly-reverse grab-merenneito taaksepäin-tuoli!

mikä tollanen merenneito on? mä en tiiä näit liikkeiden nimii ku vaan englanniks :S
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeKe Elo 25, 2010 9:11 am

^Taidetaanpa englanniksi tuntea nimellä Attitude. Saa korjata, jos olen väärässä! Surprised
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeKe Elo 25, 2010 9:16 am

nonii juu nyt tiiän Very Happy jossain videol oli nimella "sun wheel"
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeKe Elo 25, 2010 10:02 am

Jos mä käsitän nuo merenneidon, niin vertical dance opettaa nimillä reverse ja forward. auringot taas on ne perus nilkka, polvi ja koskematta. Voi voi, kyllä pitäis saada kuvineen luettelo kaikista mahdollisista nimistä Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeKe Elo 25, 2010 10:03 am

niijuu katoppas.. Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimePe Huhti 08, 2011 7:13 pm

hemuliini kirjoitti:
Mulle tuli mieleen vielä seuraavia spinnikomboja:

Like a Star @ heaven tuoli eteenpäin - takaperin joutsen
Like a Star @ heaven palomies toinen jalka suorana - merenneito (suorana oleva jalka koukkaa tangon)
Like a Star @ heaven karuselli - reverse grap - bumerangi - tangolle kiipeäminen

miten karusellista grappiin? scratch


eeeedit, joo ei mitään enää.. tässä videolla näkyi minuutin kohdalla Smile

https://www.youtube.com/watch?v=gDtU8JS-5xc
Takaisin alkuun Siirry alas
karti
intermediate inverter
intermediate inverter
karti


Viestien lukumäärä : 101
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 10.06.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimePe Huhti 08, 2011 8:55 pm

Miten reverse grapistä pääsee bumerangiin??? Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Sanni
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sanni


Viestien lukumäärä : 440
Location : Kerava
Registration date : 17.01.2008

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimePe Huhti 08, 2011 9:16 pm

karti kirjoitti:
Miten reverse grapistä pääsee bumerangiin??? Shocked

kerranki tietäisin jotain, mutten osaa selittää... Rolling Eyes alakädellä pitää tönäistä itsensä ympäri niin että naama on taas tankoa vasten... "naama"... siis vatsa... ääääääh, siis en todellakaan osaa selittää Evil or Very Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTo Helmi 23, 2012 8:29 pm

Mulla on kotitreenaillessa ja opettaessa vähän ideat loppu spinnen kanssa. Osaisitteko kertoa/laittaa videoita kivoista spinneistä?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 39
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTo Helmi 23, 2012 10:10 pm

karti kirjoitti:
Miten reverse grapistä pääsee bumerangiin??? Shocked

Mä teen sen tuossa esityksessä kohdassa 1:18 suunnilleen lähtee Smile

Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTo Helmi 23, 2012 10:23 pm

ashta- tyty soot niin paras I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeTi Tammi 21, 2014 9:26 pm

Olenko mä ainoa joka ei diggaa spinnailusta? Treenaamiselle olis paljon matalampi kynnys, jos ei tarttis aina puoltatuntia spinnailla ja lämmitellä tankoa ennen asiaan pääsyä. En jaaaaaaksaaaaaah mitään kolmosjoutsen-tuoli tai steparound-takakoukku. Auttakaahan nyt ja kertokaa tai näyttäkää linkein hienoja spinnejä ja yhdistelmiä.

Takaisin alkuun Siirry alas
merqus
Superman
Superman
merqus


Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 11.06.2008

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeKe Tammi 22, 2014 12:07 am

Mä en ole ikinä juuri välittäny spinnailusta  Laughing  Aina tunneillaki odotin, että pääsis sen pakollisen pahan yli ja alkais kiipeilyt ja temppuilut!
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeKe Tammi 22, 2014 8:44 am


En minäkään, ihan viime aikoina vasta oon alkanut vähän lämpiämään pyörähdyksille mutta mulla on hyvin suppea varasto jonka niitä osaan kun en jaksa opetella. Lähinnä en tykkää siksi kun en osaa, spinnailu ei jotenkin ole mulle yhtään luontevaa toimintaa.

En kyllä joka treeneissä pyörähtele ollenkaan... Jauhemaalatulla pysyn aina jotenkin vaikkei se ois lämminkään Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
celya
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
celya


Viestien lukumäärä : 202
Ikä : 42
Registration date : 16.06.2008

Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitimeKe Tammi 22, 2014 8:46 am

^Täällä sama juttu. Spinnailut on aina pakkopullaa tunnin alussa ja tangon lämmitystä. Sitä just odottaa aina et koska päästään itseasiaan ja tempuille. Jos kotona treenaan kaverin kans niin joka kerta sama murhe meillä et no mitäs nyt tehään, oisko taas reverse grab ja rockstar. Ei niinku tuu mitään kivoja spinnejä mieleen mitä huvittais tehä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Spinniyhdistelmiä? Empty
ViestiAihe: Vs: Spinniyhdistelmiä?   Spinniyhdistelmiä? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Spinniyhdistelmiä?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: