Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)

PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?

Siirry alas 
+3
Ivanka
sluippa
pineapple
7 posters
KirjoittajaViesti
pineapple
basic spinner
basic spinner
pineapple

Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 31
Registration date : 10.02.2011

Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Empty
ViestiAihe: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitimeTo Helmi 10, 2011 9:41 am

Ostin kuukaus sitte jäsenyyden pole4fitille, eli voin käydä siellä rajattomasti 66e/kk vuoden ajan.
Pääsin siirtymään tasolle 2 ja olenkin käynyt ehkä viidellä ko tason tunnilla.

Olen pitkään haaveillut omasta tangosta, jolloin ei tarvitsisi sovitella treeniaikoja samalla tavalla työaikatauluun. Käyn nykyään tunneilla melkein 5-8 kertaa viikossa ja matkoihin menee tunti, joten aikataulujen yhteensovittaminen ei ole kovinkaan helppoa.

Äiti olisi valmis rahoittamaan tangosta kolmasosan, mutta sen mielestä tolpan hankkiminen olisi turhaa "koska se kuitenkin jäisi käyttämättä".

Tiivistettynä kysymys kuuluu;

Kannattaako hankkia omaa tankoa kun on kuitenkin tuo kuukausikortti, eli menevätkö rahat hukkaan?

Miten ns kokenut tulisi olla, jotta tangon hommaaminen olisi järkevää?

ps. jos hankin tangon, se olisi titaaninen 45mm x-pole xpert.

Pahoittelen sekavaa viestiä ja olisin todella kiitollinen, jos voisitte auttaa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa

Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 40
Registration date : 07.05.2009

ViestiAihe: Vs: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitimeTo Helmi 10, 2011 9:59 am

Mun mielestä kannattaa hankkia.
Mäkin käyn lähinnä ohjatuilla tunneilla, mutta silloin tällöin on kiva tehdä kotonakin. Vaikka käytän kotitankoa harvoin, on se kiva olla olemassa kuitenkin. Jos tankoa käyttää harvoin, niin se ei myöskään kulu ja se pysyy hyvänä vuosikausia/(kymmeniä?). Ja tangon saa yleensä myös myytyä eteenpäin aika hyvällä hinnalla, ostajia löytyy aina.
Mun mielestä kotitangosta on enemmän hyötyä aloittelijoille. Kotona katto on todennäköisesti matalalla, ja silloin pitkien kombojen tekeminen vaikeutuu. Yksittäisiä liikkeitä mahtuu lyhyelläkin tangolla tekemään paremmin.
Ivanka
hangin in pole with one leg only
Ivanka

Viestien lukumäärä : 221
Registration date : 17.08.2010

ViestiAihe: Vs: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitimeTo Helmi 10, 2011 10:27 am

Mullakin on tuo P4F:n jäsenyys, mutta hankin silti heti alussa oman tangon. Olen harrastanut tankoilua nyt vajaa puoli vuotta ja olen edelleen tyytyväinen hankintaan. Monesti kun tunnilla opettelee uutta liikettä niin on kiva vielä kotona omassa rauhassa kokeilla miten se menikään. Kotona saa myös parhaiten kuvattua tekemisiään ja tästä taas on ihan hirveästi hyötyä oman kehityksen kannalta. Lisäksi tangosta on hyötyä, kun alkaa olla ns. siirtymävaiheessa tasolta toiselle, esimerkiksi itse opettelin paljon kakkostason liikkeitä alustavasti kotona ennen kuin koululla kakkostunneille varsinaisesti siirryin.
Sanni
Sanni

Viestien lukumäärä : 440
Registration date : 17.01.2008

ViestiAihe: Vs: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitimeTo Helmi 10, 2011 10:46 am

Munkin mielestä kannattaa hankkia Smile
Mulla on ollut tanko melkeen alusta asti, ja olkoonkin että käytän sitä suht vähän niin en luopuis! Monesti käynyt niin, että joku tunnilla käyty juttu, joka on ollut itselle haastava, on kypsytellyt mielessä ja yhtäkkiä tuleekin sitte semmonen aHAA! että hitsi nyt tajusin, ja pitää päästä kokeilemaan. Sillon ei kauheesti lohduta, että seuraava tunti on taas parin päivän päästä.
Toisekseen, mitä tulee tohon käyttämättä jäämiseen: toisin kuin muut kuntoiluvälineet, tangon ehdoton plussa on siinä että se on aina saatavilla ja koko ajan esillä (... yleensä jopa niillä, jotka alkuun suunnittelee että ottaa sen alas aina treenin jälkeen Laughing ) jolloin siihen tulee tartuttua helpommin.
Se on myös ihan älyttömän hyvä venyttelykaveri!
Iina
Superman
Superman
Iina

Viestien lukumäärä : 2793
Registration date : 05.12.2007

ViestiAihe: Vs: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitimeTo Helmi 10, 2011 11:52 am

Kannattaa hankkia. Tunnilla opitun sisäistää paljon paremmin, jos pääsee sitä vielä tunnin jälkeen tai vaikka parin päivän päästä kotona kokeilemaan omassa tahdissa. Liikkeistä tulee hyviä vasta toistojen myötä, ja mitä useemmin pääsee toistamaan sen nopeammin ne alkaa sujua. Kunhan muistaa levon ja palauttavan treenin myös, eli kohtuuden rajoissa.

Sen sijaan liikkeiden opettelua ennakkoon ennen tason vaihtoa en suosittelis, on paljon helpompi oppia liikkeet eka tunnilla ja kertailla ja hioa sit kotona kuin että opettelee omassa tahdissa ja sit opettelee uudestaan oikein Cool
http://www.tankotanssi.fi
sluippa
Superman
Superman
sluippa

Viestien lukumäärä : 741
Registration date : 07.05.2009

ViestiAihe: Vs: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitimeTo Helmi 10, 2011 11:53 am

Juu venyttelyyn käytän tankoa ainakin kerran viikossa, vaikka en sillä kunnon treenejä tekisikään.
Ja jopa avomies venyttelee tangolla selkäänsä, joten myös muille perheenjäsenille siitä voi olla hyötyä. Very Happy
Ivanka
Ivanka

ViestiAihe: Vs: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitimeTo Helmi 10, 2011 12:49 pm

Iina kirjoitti:
Sen sijaan liikkeiden opettelua ennakkoon ennen tason vaihtoa en suosittelis, on paljon helpompi oppia liikkeet eka tunnilla ja kertailla ja hioa sit kotona kuin että opettelee omassa tahdissa ja sit opettelee uudestaan oikein Cool

Toi on kyllä ihan totta. Omaksi puolustuksekseni on sanottava, että mun tankoilukaveri kävi jo kakkosella ja hänen kanssaan niitä juttuja kokeiltiin. Ja jos ei nyt ihan varsinaisia eri tason liikkeitä, niin kuitenkin sellaisia valmistavia harjoituksia voi tehdä kotona paljonkin. Esim. itse harjoittelen ayshaa silloin tällöin kotona Jamillan dvd:n valmistavien liikkeiden avulla.
Lotta.
Lotta.

Viestien lukumäärä : 369
Ikä : 38
Registration date : 05.04.2010

ViestiAihe: Vs: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitimeTo Helmi 10, 2011 12:57 pm

Ivanka kirjoitti:
Iina kirjoitti:

Toi on kyllä ihan totta. Omaksi puolustuksekseni on sanottava, että mun tankoilukaveri kävi jo kakkosella ja hänen kanssaan niitä juttuja kokeiltiin. Ja jos ei nyt ihan varsinaisia eri tason liikkeitä, niin kuitenkin sellaisia valmistavia harjoituksia voi tehdä kotona paljonkin. Esim. itse harjoittelen ayshaa silloin tällöin kotona Jamillan dvd:n valmistavien liikkeiden avulla.

Millaisia on ayshaan valmistavat liikkeet? Ei oo mahdollisuutta kotitankoiluun, mutta kiinnostais kovasti kuulla näistä. Oon pari kertaa kokeillu ayshaa open avustuksella, mutta näillä löllökyljillä ei oo mitään toivoa, että se vielä aikoihin onnistuis ihan itse Laughing

Olkanousutreeni lattialta on varmaan kanssa hirmu hyödyllinen jatkoa ajatellen, ja varmasti turvallinen Smile
Ewy
Superman
Superman
Ewy

Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 36
Registration date : 24.09.2009

ViestiAihe: Vs: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitimeTo Helmi 10, 2011 1:15 pm

Asutko missä päin Vantaata? Mulla ois nimittäin vanhanmallinen 45mm titaani tällä hetkellä varastossa sen takia, ettei se mahdu tänne yksiöön Sad Sad Jos asut lähellä, voitais miettiä jotain lainausmahdollisuutta sillä ehdolla, että mäkin pääsisin joskus kotitreenaamaan sun luo Very Happy
Ivanka
Ivanka

ViestiAihe: Vs: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitimeTo Helmi 10, 2011 1:27 pm

Lotta. kirjoitti:

Millaisia on ayshaan valmistavat liikkeet? Ei oo mahdollisuutta kotitankoiluun, mutta kiinnostais kovasti kuulla näistä. Oon pari kertaa kokeillu ayshaa open avustuksella, mutta näillä löllökyljillä ei oo mitään toivoa, että se vielä aikoihin onnistuis ihan itse Laughing

Olkanousutreeni lattialta on varmaan kanssa hirmu hyödyllinen jatkoa ajatellen, ja varmasti turvallinen Smile

Esim. siten, että toukka-asennosta (jaettu ote) alkaa suoristamaan toista jalkaa, mutta pitää jalat kiinni tangossa. Sitten voi kokeilla siten, että irrottaa edellä mainitussa asennossa jalkoja irti tangosta, mutta nojaa sillä koukussa olevalla jalalla tankoon/ylempään käteen. Näitä oli Jamillan The Art of Pole -sarjan nelososassa muistaakseni!
pineapple
basic spinner
basic spinner
pineapple

Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 31
Registration date : 10.02.2011

ViestiAihe: Vs: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitimeTo Helmi 10, 2011 10:09 pm

Ewy kirjoitti:
Asutko missä päin Vantaata? Mulla ois nimittäin vanhanmallinen 45mm titaani tällä hetkellä varastossa sen takia, ettei se mahdu tänne yksiöön Sad Sad Jos asut lähellä, voitais miettiä jotain lainausmahdollisuutta sillä ehdolla, että mäkin pääsisin joskus kotitreenaamaan sun luo Very Happy

Muuten mahtava kuningasidea, mut asun vielä äidin luona eikä täällä ole erityisemmin tilaa. Etsin koko ajan omaa asuntoa ja toivottavasti pian semmosen saan <:
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?   Kannattaako hankkia oma tanko vai ei? Icon_minitime

Kannattaako hankkia oma tanko vai ei?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Mun tanko <3
» Oma tanko
» tanko

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-
Siirry: