Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?

Siirry alas 
+9
merqus
hemuliini
angela
Sonja
sluippa
Atlas
Ish
Iina
tiko
13 posters
KirjoittajaViesti
tyttötuo
Vierailija




hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeLa Helmi 19, 2011 10:15 pm

hei! olen todella kiinnostunut tankotanssista ja haluaisin aloittaa kyseisen lajin mutta minulla on hahmotushäiriö en välillä erota vasenta ja oikeaa Sad eli liikkeitten hahmottamisessa saattaisi mennä aikaa, olen kyllä aiemmin harrastanut street tanssia ja joskus tuli ongelmia oppia jotain liikkeitä. mutta onko täällä kohtalontovereita ja onko tuo este lajin aloittamiselle Very Happy?
Takaisin alkuun Siirry alas
tiko
intermediate inverter
intermediate inverter
tiko


Viestien lukumäärä : 123
Ikä : 48
Location : Helsinki
Registration date : 03.02.2010

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeLa Helmi 19, 2011 11:35 pm

Kaikilta meiltä menee suunnat sekaisin kun mennään ylösalaisin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 10:51 am

Mä hyvin harvoin edes puhun oikeasta tai vasemmasta vaan sisä- tai ulkokädestä ja siinä saa joka tapauksessa oppia hahmottamaan kehonsa oikein... Hyvin voi olla että hidastaa, mutta tuskin on este Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 2:46 pm

Kiesus, on luullu et muilla ei oo samaa ongelmaa ku mulla Laughing Laughing Laughing
Menee kans oikeat ja vasemmat sekaisin.
Mutta tosiaan niinkuin Iinakin, itse en puhu tankotanssissa oikeasta ja vasemmasta, vaan
sisä- , ja ulko tangosta nähtynä.

Tangolla ei ole tuottanut ongelmia, lämppäreissä voi joskus aiheuttaa naureskelua kun sanon että oikea käsi tekee sitä ja itse teenkin vasenta ja oppilaat oikeaa. Very Happy
Mutta ei siis ole mikään este. Jos opetellaan koreografiaa, toimii sama juttu minkä mies joskus tkoi mun päähän kun hankin ajokorttia. Hoe vain volvo volvo volvo, niin auttaa. lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
Atlas
intermediate spinner
intermediate spinner
Atlas


Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 08.10.2010

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 11:54 am

Ish kirjoitti:

. Jos opetellaan koreografiaa, toimii sama juttu minkä mies joskus tkoi mun päähän kun hankin ajokorttia. Hoe vain volvo volvo volvo, niin auttaa. lol!

Hah, mulle hoki autokoulun opettaja ihan samaa, sanoi että katso nyt vaikka aina siittä ratista mihin suuntaan pitää lähteä (ajoin Volvoa), kun olin ehkä kymmenen kertaa kääntynyt oikealle kun käskettiin vasemmalle jne. Very Happy

Eli on meitä muitakin. Smile

-Atlas
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 12:05 pm

Mun autokoulunopettaja aikoinaan sanoi, että lähes kaikilla naisilla on ongelmia erottaa oikea vasen. Sanoi sen siksi, etten mene paniikkiin, jos huomaan kääntyväni toiseen suuntaan kuin mitä opettaja käskee. Mutta enpäs mennyt sekasin kertaakaan. Smile

Tankoillessa on kyllä välillä vaikea hahmottaa suuntia, varsinkin jos on jossain hankalassa asennossa pää alaspäin. Teen melkein kaikki liikkeet eripäin kuin suurin osa ja uudet liikkeet teen tietty ensin mulle luonnollisemmalla tavalla. Silloin pitää olla tarkkana ja käyn päässäni mietintää: "opettajalla on vasen käsi ylhäällä, eli mulla menee oikea käsi ylhäälle...".

Joskus on myös käynyt niin, että joku on katsonut tunnilla musta mallia, eikä ole tajunnut, että teen eri puolelta. On mennyt raukka sitten vielä enemmän sekaisin. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 12:21 pm


Onneks kukaan mies ei oo erehtyny sanomaan mulle tuollaista Twisted Evil

Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 12:33 pm

Ai, että naiset ei erota vasenta oikeasta? Mitäs pahaa siinä on, jos se on totta? Kokemuksesta opettaja kertoi, että eron huomaa selvästi miesten ja naisten välillä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 12:36 pm

Mulla ei kyllä ole ikinä ollut ongelmia erottaa vasen ja oikea, miehellä sen sijaan paljonkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 12:37 pm


Mä haluan vähän muutakin todisteeks kuin "kokemuksen" .

Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 12:41 pm

Niskakarvat nousee saman tien pystyyn tollasista yleistyksistä! Mä en oo ikinä tavannut naista, joka ei erota oikeeta ja vasenta..
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 12:44 pm

Hih, täällä on yksi. Wink
Inssin menin läpi niin että vasemmassa kädessä oli kuulakärkikynällä kirjoitettu V ja oikeassa O. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 12:55 pm

Mulla on kanssa Volvo. Tai lukeminen menee Vasemmalta Oikealle. Siitä muistan kanssa.

Pidemmän aikaa vasen käsi oli se tatuoidumpi mut sit ku jatkettiin oikeen käden sleeve kans ranteeseen asti olin totaalisen sekaisin pari kolme viikkoa Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 12:59 pm

Mulla ei jostain syystä ole ongelmia muistaa että oikea käsi/jalka ja vasen ymm.
Mutta nuo suunnat. Shocked Not niice. Mut mun kyytis on ihan hauska olla , varsinkin jos on satanu ja on lätäköit. Laughing
*Volvo, volvo, volv- TUOLON LÄTÄKKÖ!!!!* lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
merqus
Superman
Superman
merqus


Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 11.06.2008

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 1:03 pm

No täältä näytti ainakin löytyvän ihan tutkittua tietoa aiheesta: linkki

"Lehden joulunumerossa esitetyssä tutkimuksessa kävi ilmi, että lääketieteen opiskelijoilla oli vaikeuksia erottaa oikea ja vasen, varsinkin silloin, kun kohdetta katsottiin edestäpäin. Kirurgiksi aikovat olivat parempia oikean ja vasemman erottamisessa kuin ne, joilla oli muita urasuunnitelmia. Miesopiskelijat erottivat oikean ja vasemman paremmin kuin naispuoliset. Tämän oletettiin johtuvan siitä, että miehet selviytyvät yleisesti paremmin oikean aivopuoliskon luontaisista tehtävistä, esimerkiksi avaruudellisesta hahmottamisesta, naiset taas selviytyvät paremmin vasemman aivopuoliskon tehtävistä, kuten kielenkäyttöön liittyvistä asioista."

Harmi ettei löytyny lisää tietoja aiheesta, ois ollu mielenkiintosta lukea Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
ingrid
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 28.05.2010

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 1:15 pm

angela kirjoitti:
Niskakarvat nousee saman tien pystyyn tollasista yleistyksistä! Mä en oo ikinä tavannut naista, joka ei erota oikeeta ja vasenta..

Mä en tiedä mitä tarkoitetaan sillä ettei erota oikeaa ja vasenta, mutta täällä on yks jolla ne ei ole selkärangassa. Joudun aina katsomaan käsiä tai sitä mitä oon tekemässä (hahmotan eron vasemmassa kädessä olevasta luomesta tai sormuksesta, tai jos luen jotain, tekstin suunnasta, kun mietin, mihin suuntaan kirjoitan.)

En sit tiedä onko muilla ne oikeesti selkärangassa, mutta muistan jo ala-asteella olleeni hämmästynyt kun ihmisille oli itsestäänselvää kumpi käsi nousee kun sanotaan et oikea käsi ylös. Mä jouduin aina prosessoimaan sen pidemmän kautta. Tai ehkä sit vaan prosessoin hitaammin kuin muut. Laughing

Tää siis mitenkään ottamatta kantaa siihen onko sukupuolien välillä keskimäärin eroja. Mä oon vaan kokenut että oon tässä suhteessa kaikkia muita hitaampi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Elegia
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Elegia


Viestien lukumäärä : 273
Ikä : 38
Location : Lappeenranta
Registration date : 23.11.2010

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 1:31 pm

Silloin kun oikein jännittää, on todella vaikea muistaa kumpi on vasen ja kumpi oikea. Näin oli siis miullakin autokoulussa.. Very Happy Tai jos joku sanoo esimerkiks miulle, et kosketa oikean käden etusormella nenää, niin kyllä menee vähän aikaa raksuttaessa että niin siis kummalla.

Heh, mie vasta nyt kuulin tuon Volvo-jutun.. Very Happy Ekaks ihmettelin et mitä, miks " hoe Volvo, Volvo.." Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Sanni
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sanni


Viestien lukumäärä : 440
Location : Kerava
Registration date : 17.01.2008

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTi Helmi 22, 2011 5:27 pm

Hmm, mun mielestä ei ole mitään outoa väitteissä että sukupuolten välillä olisi eroja.. että keskimäärin (huom, keskimäärin, ei kaikilta ja aina) miehiltä onnistuu joku juttu paremmin ja naisilta taas joku toinen. Miehissä ja naisissa nyt vaan on eroja, eikä biologiset eroavuudet rajoitu pelkästään ulkoiseen olemukseen Smile Sen verran eläimiä ollaan vielä kuitenkin, haluttiin tai ei.

(Mä väitän, ilman tieteellistä tutkimuspohjaa, että miehet on keskimäärin huonomuistisempia kuin naiset, ja huonompia etsimään asioita Very Happy Eikä ne myöskään tajua tunnepuolta keskimäärin likikään niin hyvin kuin naiset. Väitän myös, että mulle tai muille tuntemilleni naisille ei esim. tekniikka hahmotu yhtään niin helposti kuin miehille keskimäärin.. hih..)
Takaisin alkuun Siirry alas
karti
intermediate inverter
intermediate inverter
karti


Viestien lukumäärä : 101
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 10.06.2009

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeKe Helmi 23, 2011 3:47 pm

Mä luulen että toi Sannin mainitsema juttu että miehet tajuu enemmän tekniikasta johtuu vaan siitä että miehet on YLEENSÄ enemmän kiiinnostuneita kaikista teknisistä härpäkkeistä! Very Happy Monet mun tuntemat naiset valittaa aina et ei tajuu mitään mistään tekniikasta ikinä ja läpäläpä, ku ei ees olla kiinnostuneita ehkä edes oppimaan ja tutkimaan. Tuskin kukaan mieskään luontaisesti hahmottaa kaikkia tekniikkajuttuja..

Nim. Ei mikään tekniikan ihmelapsi Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
Sanni
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sanni


Viestien lukumäärä : 440
Location : Kerava
Registration date : 17.01.2008

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeKe Helmi 23, 2011 3:53 pm

Joo totta! Mut sitä just ajoin takaa, että miehisessä biologiassa on joku juttu joka saa ne kiinnostumaan esim. tekniikasta helpommin kuin naiset yleensä. Samalla lailla, kun naisilla on ehkä keskimäärin enempi mielenkiintoa.. öö... vaikka neulomiseen (ei tosin allekirjoittaneella, pois se minusta!) kuin miehillä Very Happy
Ei niin että oikeella ja vasemmalla vasemmalla olis mitään tekemistä kiinnostuksen kanssa, vaan pointti lieni siinä että niitä eroja vaan ON sukupuolten välillä vaikka kuinka tasa-arvoa ajettaski Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTo Helmi 24, 2011 9:32 am

Yksilöiden välillä vaan on aina isommat erot kuin sukupuolten, siksi musta on vähän turhaa ruveta tekemään oletuksia ihmisten ominaisuuksista sukupuolen perusteella, koska todennäköisimmin oletukset menee pieleen. Esim. mulla on paljon enemmän miehiin perinteisesti liitettyjä ominaisuuksia kuin naisiin liitettyjä. Ja toinen pointti on kulttuurikasvatus: kuinka montaa poikaa rohkaistaan neulomaan? Se, että ei ole kiinnostunut tietyistä asioista johtuu usein hyvin paljon siitä, että lapsena on tehty hyvinkin selväksi, että pojat ei tee "tyttöjen juttuja".
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitimeTo Helmi 24, 2011 12:11 pm

Jatketaas off topicissa tätä keskustelua, kuten osa on jo fiksusti tehnytkin...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sponsored content





hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Empty
ViestiAihe: Vs: hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?   hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
hahmotushäiriö esteenä tankotanssilla?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: