Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Uskaltaminen

Siirry alas 
+22
papaija
Jenni H
Sanni
neitinopsa
eika
merqus
Kinkula
Marie
sluippa
Pdm
Em Kay
Ivanka
Tazze
angela
hemuliini
Kaiza
Lotta.
Herkkupurkki
Iina
Saila
Nina
maimiau
26 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
maimiau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
maimiau


Viestien lukumäärä : 400
Ikä : 34
Location : Tammela, Tre.
Registration date : 13.06.2009

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 6:59 pm

Näyttäis olevan melko yleinen ratkasu, et jos joku homma ei onnistu, niin perustaa siitä foorumille topikin ja johan lähtee hommat nousuun Very Happy Päätinpä nyt kokeilla...

Siis. Monestihan on nii, että uusia liikkeitä opetellessa pitää hallita tekniikka ja joo olla riittävän vahva mut sitten pitäis vielä Uskaltaa yrittääkin. Henk.koht. koen tän kaikista hankalimmaks vaiheeks, anyone?
Ni aattelin että jos nyt muitakin arkajalkoja löytyy niin tänne vois vuodattaa et iik apua pelottaa ja sitte mahollisesti asiasta jo ylitse päässeet vois antaa neuvoja ja rohkaisua.

Mie alotan. Miulle on kaikki "selän päälle" tulevat jutut jotain nii kamalaa et meinaa itkettää ko vaan ajattelenki. Esim. tällä hetkellä vaikuttas olevan muodissa käsilläseisonnasta nostot, iguana deadlift ja kaikennäköset "Miia-henkiset" taivuttelut.
Näyttää tosi hienolta ja pelottaa niin perkuleesti. Tiedostan, että voishan sitä voimaakin olla reippaasti enemmän, muttako ei uskalla edes yrittää! Ja jos ei yritä, niin vähän huono se on hahmottaakaan mitään. Miulla tuntuu olevan joku kamala fobia, että jos taivutan selkää liikaa tai laitan sen päälle enemmän painoa, niin se naps vaan naksahtaa poikki. Miulla on kyllä usein alaselkä jumissa niin lihaksista ko selkärangastakin, mutta ei se ikinä oo poikki menny. En oo kovinkaan notkee, mikä varmasti lisää epävarmuuden tunnetta, mutta mitä muuta?
Neuvoja tai mitä tahansa otetaan vastaan, koska en pääse tästä yli!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://parassiskomaailmassa.wordpress.com/
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 7:29 pm

Mä luulin, että mikään liike ei ole sellainen, että ei uskaltaisi edes yrittää, mutta mutta... Mulle suuri kynnyskysymys on kaikki, missä pitäisi tulla alas tangolta käsiseisonnan kautta niin, että maha tankoon päin eli siis pitäisi pudottaa ylhäältä paino käsille ja siitä sitten siirtyä jotenkin muka alas... Not gonna happen... Kaikkein kamalin on alastulo, jossa olisi tarkoitus olisi ensin avata jalat (sivuspagutyyliin) ja siitä laskea ne hienosti ja hallitusti alas... Toi päättyy joka kerta siihen, että saan paniikkikohtauksen ja jos yrittäisin yksikseni, niin romahtaisin tyylikkäästi alas. Mä en vaan USKALLA edes yrittää ja hieman ärsyttää...

No tulipahan avauduttua tästä.. Jos joku pysyi edes puoliksi kärryillä, niin pisteet siitä Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 7:33 pm

mä oon täällä kotona yksin yrittäny harjotella niinkin "helppoa" juttua kun inverted crusifix.. no tunnen et saan jaloillani pidettyy kunnol ja on tunne et kyl mä täst pysyn mut en oo vieläkään päässy nenä vasten tankoa.. ku ei vaan uskalla!
sama on myös takanojassa.. ei vaan uskalla. :E
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 7:45 pm

Maimi, ton selän kanssa uskaltamiseen auttaa ihan selkälihasten treenaus Smile Rullaukset 45° penkissä, cobrat, flatbackit, mikä tahansa missä alaselkää ja syviä lihaksia vahvistettua. Kun selkä on vahvempi ja liikkuvampi on helpompi uskaltaa. Et kannattaa ottaa alaselän treeniä ihan muissa merkeissä vaikka iltavenyttelyihin mukaan, ei tartte olla mitään kauheen raskasta, kunhan saa sen selän liikkeelle ja pikkuhiljaa vahvemmaksi. Sit vaan aloittaa pienestä ja pyydä Astaa tai mua spottaamaan niin ei niksahda.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 7:58 pm

Mulla kammottaa se takanoja ku menin hölmö lukemaan ne jutut siitä halvaantuneesta britistä! Uskallan kyllä tehdä sen, mutta aina käsiä löysätessä se tulee mieleen. Siitä poistuminen kyynärnoja kautta aiheuttaa vähän samoja viboja ku maimiauilla. Tulee olo et selkä menee poikki. Ja käsiseisonnat. En luota mun käsiin. Eli supernössö, mutta omalla tahdilla, pikkuhiljaa.. Teen jos uskallan, jos pelottaa niin teen jotain muuta. Kokeilen kun siltä tuntuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Lotta.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Lotta.


Viestien lukumäärä : 369
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 05.04.2010

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 8:07 pm

Saila kirjoitti:
mä oon täällä kotona yksin yrittäny harjotella niinkin "helppoa" juttua kun inverted crusifix.. no tunnen et saan jaloillani pidettyy kunnol ja on tunne et kyl mä täst pysyn mut en oo vieläkään päässy nenä vasten tankoa.. ku ei vaan uskalla!
sama on myös takanojassa.. ei vaan uskalla. :E

Auttaisko, jos oot niin alhaalla, että saat heti käden maahan, kun irrotat sen? Sitten laitat toisen käden perässä ja kävelet käsillä niin, että maha ja nassu on tankoa kohti. Koko ajan puristat tietysti jaloilla. Siitä sit vähitellen käsiä irti maasta. Ainakin mulla toimi Smile Voi tietty olla, et oot koittanutkin tätä...
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 9:00 pm

Lotta. kirjoitti:
Saila kirjoitti:
mä oon täällä kotona yksin yrittäny harjotella niinkin "helppoa" juttua kun inverted crusifix.. no tunnen et saan jaloillani pidettyy kunnol ja on tunne et kyl mä täst pysyn mut en oo vieläkään päässy nenä vasten tankoa.. ku ei vaan uskalla!
sama on myös takanojassa.. ei vaan uskalla. :E

Auttaisko, jos oot niin alhaalla, että saat heti käden maahan, kun irrotat sen? Sitten laitat toisen käden perässä ja kävelet käsillä niin, että maha ja nassu on tankoa kohti. Koko ajan puristat tietysti jaloilla. Siitä sit vähitellen käsiä irti maasta. Ainakin mulla toimi Smile Voi tietty olla, et oot koittanutkin tätä...

juu koitettu on. pitää ens kerral tankoilla nii et äijä on kotoo ni pyydän pitää lantiost kii Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Kaiza
basic spinner
basic spinner
Kaiza


Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 19.11.2010

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 9:37 pm

Mäkin oo kovin säikky uusien liikkeiden opettelussa ja oisin varmaan oppinut monia juttuja paljon nopeammin, jos vaan uskaltais. Mutta nyt oon huomannu, että auttaa, kun opettelee uusia liikeitä mahdollisimman lähellä maata ja mielellään vielä patja alla. Tänään harjoittelin skorpparia ja jadea noin puolen metrin korkeudella. Razz Sujui yllättävän hyvin, enkä tosiaan ois uskaltanu heti korkealla ilmassa.

Oon myös huomannu, että monet liukuu liikkeissä alaspäin ja oon itsekin alkanu tehdä sitä harjoitusmielessä. Kun omaa pitovoimaa voi säädellä ja pysymisen vastakohtana on alaspäin liukuminen hitaasti, eikä täysi pidon menetys ja putoaminen, tuntuu jotenkin turvallisemmalta..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mostlyjustpoledancing.blogspot.fi/
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 10:39 pm

Saila kirjoitti:
Lotta. kirjoitti:
Saila kirjoitti:
mä oon täällä kotona yksin yrittäny harjotella niinkin "helppoa" juttua kun inverted crusifix.. no tunnen et saan jaloillani pidettyy kunnol ja on tunne et kyl mä täst pysyn mut en oo vieläkään päässy nenä vasten tankoa.. ku ei vaan uskalla!
sama on myös takanojassa.. ei vaan uskalla. :E

Auttaisko, jos oot niin alhaalla, että saat heti käden maahan, kun irrotat sen? Sitten laitat toisen käden perässä ja kävelet käsillä niin, että maha ja nassu on tankoa kohti. Koko ajan puristat tietysti jaloilla. Siitä sit vähitellen käsiä irti maasta. Ainakin mulla toimi Smile Voi tietty olla, et oot koittanutkin tätä...

juu koitettu on. pitää ens kerral tankoilla nii et äijä on kotoo ni pyydän pitää lantiost kii Laughing

Pyydä äijää pitämään sun jaloista kiinni, painamaan niitä vasten tankoa ihan perusinvertissä, niin varmasti helpottaa sitä pelkoa. Sitten vaan hiljalleen irrottamaan käsiä ja vasta sitten kääntää masun kohti tankoa. Niin mä oon sen ekan kerran uskaltanut tehä. Sama juttu takanojan kanssa (jos siis teet nilkat ristissä koivet suorana); mies vain pitämään jalkoja yhdessä, niin tuntuu heti varmemmalta. Tsemppiä! sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 8:59 am

Mä pelkään tehä toukkaa ihan hulluna Crying or Very sad Tosin asiaan varmaan vaikuttaa, et en ehkä saa tarpeeks pitoa säärille, kun ne koivet on vielä suorana, mulla on sitä pitoa aika paljon kans reisillä. Mut siitä en vaan uskalla lähtee työntään itteäni irti tangosta. Ei kyl ehkä oo tarpeeks voimaakaan, kun ei näitä läskejä niin helposti liikuteta.. Täytyy varmaan kokeilla kotona. Mä en ees luota siihen et Miia tai Laura saa musta pidettyä, jos päätän romahtaa turvalleni maahan. Miehen pitäis jo jaksaa Cool Tää vaan on sellanen liike, että kiukuttaa niin paljon kun ei uskalla..
Takaisin alkuun Siirry alas
Tazze
intermediate inverter
intermediate inverter
Tazze


Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 40
Location : Helsinki
Registration date : 21.10.2009

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 9:05 am

Oon nyt tankoillut reilun vuoden melkein puolitoista vuotta ja käyn jopa satunnaisesti tek3 tunneilla ja silti joka ikinen kerta kun menen tavalliseen perus inverttiin pelkään niin maan kamalasti. Kertaakaan en ole tippunut sieltä eikä oikeastaan edes pahemmin läheltä piti tilanteitakaan ole ollut mutta itsesuojeluvaisto pamahtaa pintaan samantien kun asetan kädet tangolle invertti asentoon. Sit hangataan käsiä takapuoleen ja uskotellaan hetki itelleen "ei tässä käy mitään onhan tästä ennenkin selvitty" ei se varmasti juurikaan ulkopuolelle näy mutta jokainen invertti on työn takana että uskallan.

Mut kyllä tämä laji silti on ihanaa ja heti helpottaa kun on siellä väärinpäin mutta se liikkeelle lähteminen on vaan niin karmeaa. Ja joka kerta kun tekee uusia liikkeitä pelottaa ihan kauheasti. Ja pahana on vielä etten oikeen osaa tehdä mitään jos opettaja tulee auttamaan. Tuntuu että meen ihan lukkoon ja en saa sitä vähääkään onnistumaan jos opettaja pitää kiinni. Mutta eteenpäin mennään ja pikkuhiljaa opitaan. ja onhan se kivaa joka kerta kun sen pelon voittaa ja on väärinpäin tangossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 10:14 am

Olen harjoitellut toukkaa lähiaikoina ja erityisesti sitä, että saisi ns. yläasennossa tangon tiukasti kainaloon (onkohan tää siis forearm grip). Jotenkin en vaan uskalla viedä itseäni tarpeeksi lähelle tankoa, koska lantio on loppuasennossa niin kaukana tangosta ja pelkään että keikkaan siinä ympäri.

Takanoja on myös toinen pelottava liike. Välillä se tuntuu tosi varmalta ja välillä taas niin epätukevalta. Toivottavasti varmuus tämän kanssa lisääntyy ajan myötä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 10:18 am

Mun ongelma on taas UHKAROHKEUS! Kaikkee pitää kokeilla miettimättä asiaa sen kummemmin... Ja kyllä, oon tullut pari kertaa vauhdilla alas. Mä voisin ottaa teiltä vähän tuota varovaisuutta. Vaihtaako joku uhkarohkeuteen? Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 10:39 am

^Tää nyt on vähän OT, mutta vieläkin naurattaa se Death Lay-keskustelu (tässä kuva http://www.triagedesign.co.uk/wikipole/index.php5?title=Image:Deathlay.jpg ):
ts. Neiti Uhkarohkea ja Neiti Ylivarovainen keskustelee..

Em Kay: Mä oon aatellut kokeilla sitä Death Lay'tä.
Hemuliini: Oho! Mä en ikinä uskaltais! affraid
Em Kay: häh? Miks? Sehän on varmaan ihan helppo, jaloilla vaan kiinni niinku supermiehessä ja sitten selkälihaksilla kroppa ylös.
Hemuliini: Mutta mitä jos jalkojen pito pettää? Siinähän tippuu suoraan alas ilman mitään mahollisuutta saada mistään kiinni. Kai sen takia sen nimi on DEATH lay.
Em Kay: Ai niin joo! Ei mulle ollut vaan tullut tommosta ees mieleen!
Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 10:48 am

hemuliini kirjoitti:
^Tää nyt on vähän OT, mutta vieläkin naurattaa se Death Lay-keskustelu (tässä kuva http://www.triagedesign.co.uk/wikipole/index.php5?title=Image:Deathlay.jpg ):
ts. Neiti Uhkarohkea ja Neiti Ylivarovainen keskustelee..

Em Kay: Mä oon aatellut kokeilla sitä Death Lay'tä.
Hemuliini: Oho! Mä en ikinä uskaltais! affraid
Em Kay: häh? Miks? Sehän on varmaan ihan helppo, jaloilla vaan kiinni niinku supermiehessä ja sitten selkälihaksilla kroppa ylös.
Hemuliini: Mutta mitä jos jalkojen pito pettää? Siinähän tippuu suoraan alas ilman mitään mahollisuutta saada mistään kiinni. Kai sen takia sen nimi on DEATH lay.
Em Kay: Ai niin joo! Ei mulle ollut vaan tullut tommosta ees mieleen!
Laughing

AHAHAHAHAHHHAHAHHAA! Megarepeäminen! That's me! Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 11:23 am

Ivanka kirjoitti:
Olen harjoitellut toukkaa lähiaikoina ja erityisesti sitä, että saisi ns. yläasennossa tangon tiukasti kainaloon (onkohan tää siis forearm grip).

Forearm gripillä pito on kyynärvarrella, kainaloon sitä ei tartte tuoda forearmilla tai elbow gripillä. Päin vastoin tartteis saada ylävartalo ja rinta myös mahdollisimman kauas tangosta ja suora linja pehvasta alakäteen Smile Esim. http://www.triagedesign.co.uk/wikipole/index.php5?title=Caterpillar
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 11:31 am

Ok, kiitos! Meillä ope vaan sanoi, että koittakaa saada tanko tiukasti kainaloon, mutta ei varmaan sit tarkoittanut ihan niin kirjaimellisesti sitä. Hyvä, tästä onkin jo paljon helpompi jatkaa harjoituksia! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Pdm
intermediate spinner
intermediate spinner
Pdm


Viestien lukumäärä : 68
Ikä : 33
Location : Oulu
Registration date : 06.01.2010

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 11:35 am

Mulla on kanssa ongelmia tuon toukan ja siitä jatkettavien liikkeiden kanssa. Oon suorakulmaa ja toukkakiipeilyäkin jo tehnyt onnistuneesti, mutta jostain syystä nyt sitten iskenyt aivan järkyttävä kammo. Ei vaan pääse yli siitä oman pään aiheuttamasta jännityksestä ja sitten tuntuu ettei kädet pidä ja voimat riitä ja kaikki.. Evil or Very Mad

Toinen murheenkryyni on superman. En vain USKALLA luottaa siihen että se yläkäsi pitää ja tulee sitä pitoa. Ei vaan onnistu. Samaan aikaan luotan niihin käsiin kyllä monissa muissa liikkeissä, mutta jostain syystä tuo tökkii.

Ehkä se vaan treenillä taas pääsee yli näistäkin. pale
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 11:37 am

Voi olla myös et on ollu tarkoitus saada vaan nosto kuntoon, ei vielä loppuasento. Jos on tanko kainalossa ni putoaminen on ainaki vaikeempaa kuin forearm tai elbow gripillä, joissa on tosi herkkä tasapaino. Toukka on ainoo liike jossa mulla on tippunu oppilaita tangolta, kaikista varoituksista, spottauksesta, varovaisuudesta huolimatta. Mua pelottaa kun muut tekee sitä Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 11:40 am

Hui, eipä nyt helpottanut omaa toukka-ahdistusta ollenkaan! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 11:45 am

Olen jo pitkään ihmetellyt, että miten porukka tipahtelee toukasta. Olen kuullut monia tarinoita, joissa nimenomaan toukasta on tiputtu. Keksin nimittäin tuhat paljon helpompaa liikettä, joissa tippumisen riski on mun mielestä suurempi. Surprised

Mä arkailen eniten nopeita vaihtoja ja nopeita siirtymisiä. Varsinkin sellaiset liikkeet, joita ei pysty tekemään hitaasti. Niitä on vaikea lähteä harjottelemaankaan, kun pitäisi heti uskaltaa. Ja pelottaa myös kaikki, joissa pitäisi pysytellä oikean polvitaipeen varassa, hui!

Mä en ole ottanut stressiä uskaltamisesta. Jos pelottaa, niin en tee. Silloin en ehkä ole valmis tekemään kyseistä liikettä. Monesti auttaa, kun jättää vaan hautumaan. Sitten yllättäen kuukauden päästä pelottava liike ei tunnukaan yhtään pelottavalta. Jos hyvin käy. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 12:20 pm

Mä oon kanssa ihmetelly, mun kokemuksen mukaan vaikka tasapaino pettäisikin on aina kantapää tangolla ja sillä saa vedettyä itsensä takaisin perusinversioasentoon. Oonkin ottanu nykyään tavaksi näyttää yhden tai kaksi hätäpoistumista ensin ja sit vasta aloittaa toukan kanssa. Yleensä noi tippumisongelmat alkaa siinä vaiheessa kun toukka alkaa tuntua tukevalta ja siellä on hyvä olla, tullaan liian luottavaisiksi liian pian.

Mulla on sama taktiikka ku sluipalla. Jos pelottaa jatkan niiden nostoon / liikkeeseen tarvittavien lihasten ja liikeratojen treenaamista jotain muuta kautta, kunnes tuntuu luontevalta tehdä liikettä, joka ennen pelotti. Melkein kaikkiin nopeisiin siirtymiinkin oon onnistunu kehittelemään jonkun "välimallin" joka näyttää persiiltä tehdessä, mutta joka auttaa sen oikean siirtymän tekemisessä sitten myöhemmin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeMa Helmi 21, 2011 2:00 pm

Mulle kans erityisesti käsillä seisonnat on ollu kammotus mulla kans tuntui et selälle tulee liikaa painetta tai taittuu liikaa kunnes hoksasin siirtää pään eripuolelle tankoo niin jotenki siinä saan selän suoremmaks niin hyvin rupes onnistuu!Smile

Toi toukka on mulla ongelma kans tai paikoillaan oon siin ihan luontevasti saan molemmat jalat yks kerrallaan irti mut ylöspäin ne ei mene. Ylipäänsä mun mielestä se tuntuu aina siltä ettei ole mitään pitoa vaikka siitä jalkoja irrotteliskin niin silti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Kinkula
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 08.09.2008

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeTo Maalis 03, 2011 12:53 am

Mua pelottaa myös selän totaalinen napsahtaminen. Mulla on huono alaselkä ja olen nyt tehnyt säännöllisesti selkäliikkeitä noin 3kk. Selkään sattuu mm. karusellissa (?) ja aurinkojaloin tehtävissä spinneissä. Polvitakanojassa kun laskeudun kyynärpäiden varaan, selässä tuntuu melkoinen paine. Kaikenlaiset taivutukset joissa selkä menee kaarelle on yhtä tuskaa, samoin lantion tuominen eteenpäin kun jalat on takana. Harmittaa ja ärsyttää kun selkä on tällänen rautakanki. Olen huomannut pientä edistystä tapahtuneen, mutta pitkä on matka vielä edes normaaliin selkään.

Käsiseisonnan kautta tangolta alastulo, pelottaa joo täälläkin. Varsinkin kun siinä pelottaa ensin se selän taipuminen ja toiseksi jalkojen rämähtäminen maahan. Myös se pään kääntäminen tangon suuntaan pelottaa jotenkin. Ajattelen että jään siihen enkä uskalla tulla alas enkä pääse takaisin ylös ja sitten katkee varmaan niskakin. En ole saanut alastuloa kotona harjoiteltua kun ei ole apukäsiä ottamassa vastaan. Tankohuoneessa on kovin vähän tilaa ja pelkään rämähtäväni työpöytään tai kaappeihin. Very Happy

Pää alaspäin oleminen ei sinänsä pelota enää, mutta kaikenlaiset käsiseisontaan liittyvät pelottaa. Johtunee siitä, etten ole ikinä tainnut päästä edes seinää vasten minkäänlaiseen käsiseisontaan. Very Happy En luota käsivoimiini vaikka ne on selvästi kehittyneet ja jaksan kyllä nostaa itseni käsien varassa ylöskin päin. Taitaa siis olla pelkkää henkistä tämä pelko.

Olen muutenkin hitaasti oppiva ja epäilen kykyjäni onnistua liikkeissä. Huono itseluottamus urheilun suhteen juontaa juurensa koululiikunnasta. Olin joka lajissa oikea surkimus. Hankin heti alussa tangon kotiin, koska tiesin että minun pitää saada tutustua liikkeisiin rauhassa yksin. Harrastanut olen tätä lajia nyt reilun puol vuotta ja itse asiassa eilen USKALSIN tehdä kotona maanantaisen tunnin innoittamana ihan yksinäni ekaa kertaa perhosen. Tunnilla kaverin spottaamanakin se oli tuntunut pelottavalta. Kotona vain päätin että nyt sen teen vaikka tippuisin päälleni, en tippunut. Enkä ole kertaakaan ollut edes tippumassa mistään asennosta, silti pelottaa.

Kotona käytän tangon alla paksuja patjoja kaikissa liikkeissä joissa roikun pää alaspäin. Teen tangosta niin tahmean, ettei minun tarvitse miettiä aluksi niinkään puristusvoimaa vaan yritän vain päästä itse asentoon jotenkin. Vasta kun asentoon pääsy alkaa onnistua (+ alas pääseminen), otan patjat pois alta ja yritän pysyä tangossa ilman "liimaamista". Käsiseisonnan kautta poistumiseen en vain ole vielä keksinyt vielä mitään välietappia. Yritin seinääkin vasten, mutta sekin samperi pelotti liikaa. Very Happy Täytyis asentaa tangon viereen jotkut rappuset mitkä pitkin astelisi lattiaan... Onko muilla jotain välietappiehdotuksia?

Niin ja lisään vielä yhden inhokin, takaote. En tiedä onko kyse venyvyydestä, henkisestä periksiantamisesta, ranteen kiertymisestä vai kaikista näistä, koska en vain pääse irti lattiasta ja pyörimään takaotteella. Lisäksi tuntuu kuin käsi repeisi irti lavan kohdalta. En ole tätä liikettä kauheasti yrittänyt harjoitellakaan koska se tuntuu niin vaikealta. Voisko sillä olla jotain merkitystä asiaan etten saa käsiä lähellekään yhteen selän takana kun venytetään ojentajia? En tiedä.. mutta vaikea ja pelottava liike. En luota käteni puristusvoimaan ja pelkään että käsi repeää irti, siinä tiivistettynä takaotteen tunnelmat.

Mutta laji on kiva ja ainakin haastetta piisaa. Onnistumisen ilo on suunnatonta kun jokin vaikealta tuntunut liike onnistuu. Odotan innolla sitä päivää kun uskallan tulla käsiseisonnan kautta tangolta alas! Se on seuraava isompi tavoitteeni nyt kun takanoja vihdoin onnistuu, kaksonen ilman käsiä pysyi ainakin kotioloissa ja se perhosen asentokin löytyi ja pääsin jopa nätisti alas. Jee.

Tulipas kirjoitettua pitkä..

cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
merqus
Superman
Superman
merqus


Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 11.06.2008

Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitimeTo Maalis 03, 2011 6:11 am

Käsilläseisontoja kannattaa varmastikin lähteä ensin testailemaan kyynärpää käsilläseisonnasta. Sillon ei tarvitse mietiskellä sitä kestävätkö kädet Smile Sitä on helppo treenailla sekä lattialta, että tangolta käsin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Uskaltaminen Empty
ViestiAihe: Vs: Uskaltaminen   Uskaltaminen Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Uskaltaminen
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: