Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Twisted grip lift

Siirry alas 
+2
merqus
Nexu
6 posters
KirjoittajaViesti
Nexu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 238
Registration date : 03.04.2011

Twisted grip lift Empty
ViestiAihe: Twisted grip lift   Twisted grip lift Icon_minitimeSu Heinä 10, 2011 1:56 pm

Taas minä olen tekemässä uutta topiccia... Embarassed Twisted grip liftiä siis hamuilen, mutten tajua :O tässä siis linkki, millainen on, jos joku ei tiedä:

www.youtube.com/watch?v=-XoqLaBhGnw

jos tuo ei jostain syystä toimi, niin kirjottakaa vaan youtubeen twisted grip lift Wink

Onko kellään vinkkejä? Itse en saa edes twisted grip-otteella itseäni "roikkumaan" jalat ilmassa, joten kun ei tuokaan onnistu, niin ei varmana sitten nostokaan twisted grip ayshaan. Voiko se johtua tangostani? Se on nimittäin Fitpole Original ja aika paksuhko ja maalattu? Kaikki videot, missä se on tehty, on tehty kromisella tai titaanisella tangolla.

Mulla menee twisted gripit, hadspringit ym ihan kepeästi jalan heilautuksen kanssa, mutta kun tuossa twisted grip liftissä pitäs nostaa puhtaalla voimalla ilman mitään heilautuksia... :<
Takaisin alkuun Siirry alas
merqus
Superman
Superman
merqus


Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 11.06.2008

Twisted grip lift Empty
ViestiAihe: Vs: Twisted grip lift   Twisted grip lift Icon_minitimeSu Heinä 10, 2011 2:07 pm

No äkkisältään katottuna tuo ei vaadi kuin sen voiman tehdä kyseinen liike. Tangolla tuskin on mitään merkitystä, vaikka varmastikin ohut tanko helpottaa kunnon otteen saamista (etenkin, jos on pienikätinen).

Eli eiku voimatreeniä kehiin ni kyllä se joku päivä vielä menee.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Twisted grip lift Empty
ViestiAihe: Vs: Twisted grip lift   Twisted grip lift Icon_minitimeSu Heinä 10, 2011 3:10 pm

Mä taas uskon, että tuo on aika pitkälle tekniikasta kiinni. Pitää vaan tajuta se oikea liikerata (ja tiettyhän siihen jonkin verran sitä voimaakin tarvitaan:D). Mutta paha sanoa, kun mulla ei vielä mene ne handspringitkään....
Takaisin alkuun Siirry alas
Nexu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 238
Registration date : 03.04.2011

Twisted grip lift Empty
ViestiAihe: Vs: Twisted grip lift   Twisted grip lift Icon_minitimeSu Heinä 10, 2011 3:41 pm

Katselin youtubesta videoita ja kaikissa videoissa ei liikettä ole tehnyt ketään voimanainen (: Yhdessä videossa tuollaisen liikkeen teki todella taidokkaasti sellainen hirmuhoikka ja hento tyttö, jolla kädetkin näytti aika naruilta cyclops Tai sitten ulkonäkö hämäs Wink Eli voi myös olla tekniikasta vissiin juu kiinni myös Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Twisted grip lift Empty
ViestiAihe: Vs: Twisted grip lift   Twisted grip lift Icon_minitimeMa Heinä 11, 2011 7:44 am

Kaikki joiden olen nähnyt tuon tekevän tunneilla tai esityksissä, on tosi vahvoja mimmejä (usein myös pieniä ja kevyitä). Keskivartalon hallinta ja voima ovat varmaan ihan avainasemassa. Handspringit menee mulla kevyesti jalan heilautuksella, mutta tuommonen nosto on tooosi kaukana vielä.
Uskoisin, että tota nostoa on helpompi lähteä työstämään chinese gripillä, koska sillä saa yläkäden hauiksella vedettyä kroppaa ilmaan aluksi. Chinese gripillä saan jo hetkeksi kropan ilmaan, mutta nostoon ei vielä riitä voimat, eikä varmaan tule riittämään vielä pitkään aikaan. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
paiviku
intermediate spinner
intermediate spinner
paiviku


Viestien lukumäärä : 93
Location : Tampere
Registration date : 29.01.2009

Twisted grip lift Empty
ViestiAihe: Vs: Twisted grip lift   Twisted grip lift Icon_minitimeMa Heinä 11, 2011 10:43 am

Kokeilin äsken tätä ja mietin että twisted grip liftissä paino tulee aika paljon heti alakäden varaan joten ensinnäkin otteen täytyy olla alusta asti sillä luja, kun taas twisted handspringissä heilautuksen takia paino tulee heti tasaisemmin molemmille käsille. Sitten lähtöasennossa koko keho vietävä kauas ulospäin tangosta lähes siltakaarimaiseen asentoon, samoin pään pitää nousupuolella tankoa, kun taas handspring-versiossa pää voi jäädä tangon sivulle ja kroppa saa olla enemmänkin kohti tankoa. En varmaan oikeen osaa tätä selittää mutta vaikka voimaa toki tarvitaan, on ihan selkeesti tekniikkajuttu...
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Twisted grip lift Empty
ViestiAihe: Vs: Twisted grip lift   Twisted grip lift Icon_minitimeMa Heinä 11, 2011 11:07 am

Twisted handspringissäkin pitäis olla hartiatuki jo alusta alkaen, sitä ei saa tehdä niin kuin esim. cartwheeliä tangon sivulta. Tekee kiertäjäkalvosimille ja muutenkin yläkädelle ja selälle tosi hubaa jos yhtään nykäisee.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Nexu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 238
Registration date : 03.04.2011

Twisted grip lift Empty
ViestiAihe: Vs: Twisted grip lift   Twisted grip lift Icon_minitimeMa Heinä 11, 2011 1:36 pm

Kun kiipesin tangolla ylös ja otin tg -otteen ja yritin nostaa, niin sillon sain nostettua itteni ylös, kun alakäsi oli koukussa jotain vatsalihasta vasten (kuten lipussa), mutta habaa vissiinkin sitten puuttui, kun en saanut alakättä enää suoristettua... Razz

Twisted grip lift olis kyl hieno oppia, kun se tulee puhtaalla voimalla + tietty tekniikallakin on osuutta asiaan Wink KERRAN kun kokeilin jtn reverse grap handspringia, missä pyörähdetään ympäri ja nostetaan ylös, niin sain kädet tosi hyvin ja tukevasti, ja olisin voinut jopa nostaa, mutta minä typeränä irrotin kädet, enkä uskaltanut kokeilla :< Toista kertaa en käsiä saanut niin hyvin Sad Eli nyt varmistuin vielä enemmän, että tekniikka on myös ratkaiseva tekijä. Sama päti inverted x:ssä/iron x:ssä. Sain jollain ihmeen konstilla kädet niin hyvin, että pääsin oikein hyväänkin inverted x:ään, mutta toista kertaa en saanut :/
Takaisin alkuun Siirry alas
Nexu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 238
Registration date : 03.04.2011

Twisted grip lift Empty
ViestiAihe: Vs: Twisted grip lift   Twisted grip lift Icon_minitimeMa Heinä 11, 2011 10:43 pm

Haa! Löytyipä tuolle tg liftille opetusvideokin! www.youtube.com/watch?v=bDr08nCs8Lc&feature=related
Takaisin alkuun Siirry alas
Nexu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 238
Registration date : 03.04.2011

Twisted grip lift Empty
ViestiAihe: Vs: Twisted grip lift   Twisted grip lift Icon_minitimePe Heinä 15, 2011 12:09 am

Minä taas postaan Very Happy

Tuli hirveä hinku, että vitsit, kun pitää päästä toi tg lifti, ja varmaan pari tuntia sitä koitin, niin sain sentään itseni roikkumaan tg otteella! :--) On siinäkin silti alku... Nosto tuntuikin sitten mahdottomalta! Vaati sairaan vahvat hartialihakset + mulla otti selkään Razz Pöh. Ainoa, mikä lohduttaa, niin on se, ettei nuo kyseisen tempun osaavatkaan ole kai sitä yhtäkkiä repäisseet... Harjoitus tekee mestarin Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Twisted grip lift Empty
ViestiAihe: Vs: Twisted grip lift   Twisted grip lift Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Twisted grip lift
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Firm Grip Spray
» Jee jee, elbow grip Aysha hallussa!!!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: