Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen

Siirry alas 
+5
Nepu
Vanillalatte
Nexu
shadow87
ki-ki
9 posters
KirjoittajaViesti
ki-ki
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 14.07.2011

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimeTo Heinä 14, 2011 1:04 pm

Aktiivisemmin tankoilua olen harrastanut noin reilun puoli vuotta, jonka ajan itselläni on ollut oma tanko olohuoneessa. Pääset ohjatuille tunneile n. 2-3 kertaa kuussa, koska useammin ei tason 2-3 tunteja järjestetä tankotanssikoulussa jossa käyn.
Alussa tangolla tuli pyörittyä itsenäisesti useammin, mutta nyt kotitreenaus on vähän jäänyt Sad välillä ohjattujen tuntien välissä treenailen, mutta treenaaminen yksin alkaa aika nopeasti tympiä. Teen jo oppimiani liikkeitä ja koitan yhdistellä ja keksiä jotian uusiakin muuveja, mutta uusien liikkeiden oppiminen yksin tuntuu haastavalta ja treenaaminen katkeaakin aika nopestti 20 minuutin kieppumisen ja roikkumisen jälkeen ''tylsistymiseen''
Kuitenkin rakastan tankoilua, enkä ole kyllästynyt lajiin !
Olisi kiva kuulla teidän omista kotitankoilu rutiineista. Kuinka usein treenaatte? onko teillä joku tietty kaava? ja lisäksi jotain hyviä liikesivuja ja tankoilu videoita otetaan vastaan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimeTo Heinä 14, 2011 10:07 pm

Mie olen ihan vaan treenannu kotosalla kun ei täällä ole muita kuin vasta alkaneita alkeistunteja lähimailla. Ensin opettelin perus-spinnejä youtuben kanssa, sitten istumista, seisomista, istumisesta takanojaa yms. pikku hiljaa inverttejä ja siita perhosta, kaksosta yms.kattelin youtubesta ihmisten tankoiluvideoita ja yritin jotenkin hahmottaa miten liikkeet tehdään ja sitten vaan tanolle testaamaan Very Happy Itse en varmaan kyllästynyt just sen takia, kun koko ajan löytyi uutta mitä kokeilla Smile Aika vasta löysin wikipolen ja olen käyttänyt sitten sitä apuna tyylin:"hei! tuo näyttää kivalta, tuon opettelen, Smile Lisäksi tietty kun noin kolmisen kuukautta sitten löysin tän foorumin niin tästä on ollu iso apu! löytyy tekniikkavinkkejä yms. Smile Ite treenaan noin 2-3 kolme kertaa viikossa mutta joskus töitä on niin paljon ettei kerkiä. Lisäksi kaksi pitkää sairaslomaa verotti treenaamista talvella/keväällä.

Tankoliikkeitä yms. on loputtomasti, siitä vaan kokeileen cheers cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
Nexu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 238
Registration date : 03.04.2011

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimePe Heinä 15, 2011 12:05 am

Minäkin kuulun näihin kotitreenaajiin! Kiva, kun tälläinenkin topicci Smile ! Ja sitten omista rutiineista ym !

Eli treenaan vähän vaihtelevasti. Useimmiten siinä joka toinen tai joka kolmas päivä. Olen huomannut, että jos joka päivä treenaa, niin treenit ei mee niin hyvin. Eli lepo kunniaan! Very Happy Nettivideoita oon alkanut käyttää apunani vasta myöhemmin, tietty alussakin olis ollut järkevää aloittaa! Aloitin treenaamisen oikeastaan karuselleilla, bumerangeilla, lipuilla ja jollain jännällä reiko splitillä (wikipolessa nimellä "reiko splits") Wink Sitten hetki sen jälkeen tuli kaikki perhoset, ayshat ja nää kuvioihin... Jaaa, Wikipolesta liikkeitä katselen ja katson sieltä jonkun liikkeen, mikä ei vaadi erityisen notkeaa selkää Very Happy Välillä on tietty kiinnostus meinannut uupua, mutta välillä se on niin nousussa. Se vähän riippuu. Välillä on surkeat treenit, ja tuntuu, ettei opi mtn Sad Sitten välillä niin hyvät treenit, joiden jälkeen on ihan mahtisfiiliksissä! :--D
Ai niin, ja kotitankoilua takana, öö, varmaan olisko 4kk ??

Wikipole.org on hyvä sivusto katsoa liikkeitä! Sieltä löytyy kuvineen kaikki liikkeet (kaikissa liikkeissä ei ole kuvaa). Eli sinne vaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
Vanillalatte
basic spinner
basic spinner
Vanillalatte


Viestien lukumäärä : 27
Ikä : 34
Location : Rovaniemi
Registration date : 07.11.2011

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimeSu Helmi 19, 2012 11:37 pm

Tässäkin yksi kotitreenaaja terve!

Joo tsemppiä ja innostusta tosiaan kaivattais. Hankin oman tankoni lokakuussa ja joulukuuhun asti treenailin vähintään kahtena päivänä viikossa. Yleensä joka toinen päivä. Sitten tuli yhteenmuutto miehen kanssa ja jotenkin muuton jälkeen en ole enää saanut otetta treenamiseen. Tuntuu että kehityskin jos ei nyt ihan paikoillaan junnaa niin on ainakin hidastunut. Perhonen on ainoa uusi temppu mitä olen viimeisen kahden kuukauden aikana oppinut. Aina kun en ole tangolla mietin, kuinka teen siinä kaikkea hienoa seuraavalla kerralla ja sitten kun alan treenata, tuntuu etten osaa yhtään mitään.

En talvisin jaksa lenkkeillä, mitä muuten harrastan intohimoisesti. Voisiko tankomasennukseni johtua kenties siitä, kun en saa tätä aerobista ihanuutta vastapainoksi kun tankoilu on kuitenkin aika lihaspainotteista? Tai ehkä tää talvi, kylmyys ja kaamos vaan vie kaiken innon ja energian?

Takaisin alkuun Siirry alas
Nepu
Superman
Superman
Nepu


Viestien lukumäärä : 545
Ikä : 33
Location : etelä-suomi
Registration date : 21.02.2011

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimeTi Helmi 21, 2012 1:54 am


poledancedictionary.com Paljon liikkeiden kuvia ja videot miten liikkeisiin pääsee Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimeTi Helmi 21, 2012 7:30 am

mulla oli just melkeen kolmen viikon tauko tangosta ja märehdin kokoajan että "byhyy ku tekis mieli tankoilla mutku... (laita tähän syyt xyz)". sitte edellispäivänä mä vaan aattelin, että no jos nyt edes vähän koittais tanssia tai fiilistellä jotain biisejä, sit olikin ihan kunnon treeni pystyssä.

mulla siihen ei auttanut muu kun tekeminen. ja tietty treenikaveri on aina plussaa, mä ainakin innostun kokeilee uusii juttui ku tiiän että kaverin saa tukemaan jos tarvii.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vanillalatte
basic spinner
basic spinner
Vanillalatte


Viestien lukumäärä : 27
Ikä : 34
Location : Rovaniemi
Registration date : 07.11.2011

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimeTi Helmi 21, 2012 2:38 pm

Mulla varmaan se ainakin vaikuttaa latistavasti kun ei ole kaveria. Entisessä kotikaupungissa reenailtiin siskon kanssa yhdessä ja nyt kun vaan yksin värkkää kämpillä niin se vaan on jotenkin "plääh". Into kestää sen 15 min.. Sad

No mutta toivottavasti kevättä kohen piristyis ja kun pääsis juokseen niin jaksais tankoillakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
iku69
Superman
Superman
iku69


Viestien lukumäärä : 845
Location : Tornio
Registration date : 27.01.2011

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimeLa Helmi 25, 2012 11:53 pm

Kokeilin tänään uutta tankoa paremmin. Yritin tehdä allegraa, sain yläjalan ok ja käden ok, alakäsi meni just tangolle ja alajalka ties missä leiju Smile miten whitthu tämä pitäis osata tehjä nätisti Very Happy olisko vinkkiä antaa?
mulla kävi sikana tuohon ylä jalkaan ku litistin sen vielä tangon ja käden väliin affraid
Olisko tässä selän venyvyyden kanssa jotain tekemistä, Voiko aikas suoralla selällä onnistua?
Mulla kyllä olkapäät menee hyvinki taakse, jotta siitä sais ehkä apuja Question vai Question
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimeSu Helmi 26, 2012 12:23 am

video tai kuva auttais paljon Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimeSu Helmi 26, 2012 12:23 pm

Itse lähin opettelemaan vaakaskorpparista allegraa. Sieltä väänsin tangon enemän selkää vasten. Aloin kurottelemeen ulkojalasta kiinni. ja kun jalasta saa kiinni niin sitten irroitin sisäjalan. Tuohon kyllä tarvitaan jonkin verran venyvyyttä selkään, itse kun en veny jaloista vaan selästä Very Happy ja alkuun olin ihan solmussa xDD
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimeSu Helmi 26, 2012 12:40 pm

Joo ja kannattaa myös miettiä, mitä kautta sieltä pääsee pois ennen kuin kokeilee Laughing

Nimimerkillä
Kantapään kautta oppinut Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
iku69
Superman
Superman
iku69


Viestien lukumäärä : 845
Location : Tornio
Registration date : 27.01.2011

Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitimeSu Helmi 26, 2012 6:45 pm

Razz Kiitos tytöt, täytyy yrittää venyä jotenkuten Very Happy
Yritin tuon v-invertin kautta, vois kyllä sen vaakaskorpparin kautta koittaa vääntyä. scratch
Enkä miettinyt miten pääsen alas, nauroin itelle kyllä, että no voi hitto mites alas, mut olin niin matalalla että pieni liuku ja käden sain vastaan.
Tulin kyllä parikertaa sillee komiasti selälleenkin, mutta matalalta testailin niin ei sattunut.
Miksi sitä on niin kankea elephant

Lähen taas body balanceen koittaan venyttää kroppaa Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Empty
ViestiAihe: Vs: Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen   Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Mistä tsemppiä kotitreenaamiseen
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: