Olen ollut tosi pitkään kiinnostunut sirkuslajeista. Haaveilin pitkään, puhuttakoon nyt siis vuosista, että pääsisin kokeilemaan ilma-akroilua tai muuta, mutten koskaan jotenkin uskaltanut tai saanut aikaiseksi.
Sitten myöhemmin jo täysi-ikäisenä näin videoita Oona Kivelästä ja oli pakko ottaa selvää onko tunteja tarjolla tässä pienessä kunnassa jossa asun ja olihan siellä. Kuukauden mietin ja tuskastelin uskalluksen kanssa, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen että lopulta uskalsin. Täysin liikuntataustattomana ruikelona alku oli hankala, ja on se vieläkin hankalaa näin alle vuoden harrastaneena, mutta tässä lajissa kiehtoo niin paljon se, kuinka nopeasti loppupeleissä kehittyykään. Ja mielummin sitä näyttää hieman typerältä tangolla, kuin sohvalla.
Saan tässä yhdistettyä rankan liikunnan sekä luovuuden, mikä on ihan huippua. Tähän mennessä ainoa liikuntamuoto mikä on kiinnostanut näin paljon.
Koko laji on tuonut mulle siis hirveästi itsensä ylittämisiä ja onnistumisia ja olen kiitollinen että törmäsin Kivelän videoihin, ilman sitä tuskin olisin koskaan aloittanutkaan tätä.
Yleisin reaktio ainakin itselläni on ollut kun olen kertonut ihmisille että harrastan tankoamista niin monet luulevat että strippaan tms.. aina saa olla selittämässä asiaaTähän on kyllä itsekin tullut törmättyä muutamaan otteeseen ja se on ärsyttävää. Kerran jopa olen saanut "Hyi!"- reaktion ilmeisen ennakkoluuloiselta ihmiseltä. No, toisaalta, siinähän sitten kauhistelevat väärien käsitystensä kanssa..