Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Aloittelijalla kysymyksiä

Siirry alas 
+4
BLAAAAACK
Martta
yonski
stolt
8 posters
KirjoittajaViesti
stolt
pole beginner
pole beginner
stolt


Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 32
Location : TURKU
Registration date : 17.07.2012

Aloittelijalla kysymyksiä Empty
ViestiAihe: Aloittelijalla kysymyksiä   Aloittelijalla kysymyksiä Icon_minitimeTi Heinä 17, 2012 10:32 am

Olen nyt ensikuussa aloittamassa Tankotanssin. Koskaan en siis ole kokeillut.
Tässä muutamia kysymyksiä, joihin olisin kiitollinen jos vastaisitte Smile

Olen olen 155cm pitkä, haittaako pituus millään tavoin?
Mitä lihaksia tulisi alkaa treenata salilla Tankotanssin yhteydessä?
Mistä saisi hyvät treeni vaatteet ja kengät näin aloittelijalle?
Kuinka paljon notkeudella on merkitystä?
Kuinka suuressa osassa vatsalihakset ovat tankotanssissa?

Tuossapa ne keskeisimmät oli, jotka mietityttää.
En omista lihaksia nimeksikään, varmasti tulen ensimmäisen tunnin jälkeen löytämään uusia lihaksia sellaisista paikoista, joissa en niitä tiennyt edes olevan. Toivon vain että olisi sen verran voimaa yläkropassa että jaksais kiipeillä ja kantaa omaa painoaan.

Alan käymään salilla, ja hölkkään jo valmiiksi melkein päivittäin.
Onko kellään mitään viikko-ohjelmaa, joka olis kukkarollekki ystävällinen?

Kiitoksia jo etukäteen =)
Takaisin alkuun Siirry alas
yonski
basic inverter
basic inverter
yonski


Viestien lukumäärä : 36
Ikä : 41
Location : hyvinkää
Registration date : 31.10.2011

Aloittelijalla kysymyksiä Empty
ViestiAihe: Vs: Aloittelijalla kysymyksiä   Aloittelijalla kysymyksiä Icon_minitimeTi Heinä 17, 2012 10:46 am

no mä olen 159cm pitkä, eikä ole haitannut Very Happy jumppakenkiä ilman mennään, varaa normi jumppavaatteiden alle lyhyet shortsit. Lihakset ja notkeus kehittyy kyllä nopeasti tässä lajissa, mutta nuo taitavammat varmaan osaavat kertoa mitä kannattaa sivussa harrastaa, jos huippukuntoon haluaa :)Itse venyttelen ja käyn combatissa tankoilun ohessa. Tsemppiä reeneihin!!! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Aloittelijalla kysymyksiä Empty
ViestiAihe: Vs: Aloittelijalla kysymyksiä   Aloittelijalla kysymyksiä Icon_minitimeTi Heinä 17, 2012 11:29 am


Tuo pituus, tai siis lyhyys, on itse asiassa eduksi Smile Huipputankoilijat ovat usein tosi pienikokoisia tai sitten "y-mallisia" eli harteikkaita, tämähän on tosi yläkroppaan painottuva laji ja luonnollisesti on helpompi nostella lyhyttä kuin pitkää vartaloa. Todella harvoissa liikkeissä pituudesta on varsinaisesti mitään hyötyä muuten kuin näyttävyyden kannalta.

Notkeus ja lihaskunto kehittyvät kyllä sitä mukaa kun lajissa edistyt. Notkeus on ehdottomasti eduksi muttei välttämätöntä: on olemassa suuri valikoima liikkeitä jotka varsinainen rautakankikin pystyy tekemään, mutta venymällä saa lähes kaiken näyttämään paremmalta. Toisessa ääripäässä sitten extreme-notkeutta vaativat liikkeet joihin ei joka toinenkaan pysty vääntäytymään. Todennäköisesti sinuakin alkaa venyttely kiinnostaa kun olet vähän aikaa harrastanut ja alat huomata paikkoja joissa tarvittaisiin lisänotkeutta Smile Salihommista selittäköön joku joka tietää, minä en ole koskaan käynyt salilla enkä ole ajatellut mennäkään.

Varusteiden suhteen pärjäät vähällä. Kenkiä et tarvitse, ainoa hankinta jonka mahdollisesti joudut tekemään ovat lyhyet shortsit, mikä monella pitkäänkin harrastaneella tarkoittaa sen verran peittäviä alushousuja ettei mitään ylimääräistä vilku temppuillessakaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
BLAAAAACK
intermediate inverter
intermediate inverter
BLAAAAACK


Viestien lukumäärä : 182
Ikä : 32
Location : Tampere
Registration date : 13.12.2011

Aloittelijalla kysymyksiä Empty
ViestiAihe: Vs: Aloittelijalla kysymyksiä   Aloittelijalla kysymyksiä Icon_minitimeTi Heinä 17, 2012 6:25 pm

Komppaan yllä vastanneita, pätkyys on mulla ainakin ehdoton hyöty Wink Pituutta "huimat" 152 cm, oon tällänen hukkapätkä. Tangolla pystyy tekemään ihan komeesti liikkeitä ja ilmainverttejä ilman että jalat kolhii kattoa. Myös koroilla pyöriminen on hauskaa kun ei raavi kattoa.

Mulla oli tankotanssin alottaessa liikunta- ja tanssitaustaa vähän, mutta lihaksia ei myöskään nimeksikään. Nyt puolen vuoden jälkeen selästä ja käsistä löytyy jo ihan komeasti voimaa, samoin jaloista ja vatsalihaksista. Itse harjotan keskivartaloa lankku- nimisellä liikkeellä, ihan vaan joskus huvikseni, mutta notkeutta olen yrittänyt saada selkään ja jalkoihin, ihan vaan siksi että liikkeet näyttää kauniimmalta.

Ja kun nyt olet aloittamassa niin muista treenata inverttejä, spinnejä yms kummallakin puolen niin ne lihakset kehittyy tasasesti! Eli ei vaan vahvempaa puolta Smile

Hyvin se menee, tunnille vaan. En itse ainakaan käy salilla lainkaan tankoilun lisäksi, vaikka varmasti siitä hyötyä onkin. Lihakset kyllä (ainakin itsellä) kehittyy sitä mukaa kun liikkeet tulee tutummaksi. Yhtäkkiä sitä huomaa osaavansa vaikka mitä Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
kottarainen=)
intermediate inverter
intermediate inverter
kottarainen=)


Viestien lukumäärä : 103
Ikä : 45
Location : hki
Registration date : 14.04.2011

Aloittelijalla kysymyksiä Empty
ViestiAihe: Vs: Aloittelijalla kysymyksiä   Aloittelijalla kysymyksiä Icon_minitimeTi Heinä 17, 2012 8:14 pm

mä oon kans 159=) ja onpahan lyhyempi matka nostaa ittesä ylös;) mut suosittelen keskivartaloreeniä,vatsa, selkä ja kylki..leuanvetoja...mä saan yhen! jee=).. ja käsillä seisontaa! siinä kai tärkeimmät mitä kandee reenaa...ja tosiaan venyttelyä hulluna...nimim..ei taivu mihkää...
Takaisin alkuun Siirry alas
mujuvaa
Superman
Superman
mujuvaa


Viestien lukumäärä : 697
Ikä : 36
Location : Hyvinkää
Registration date : 14.01.2012

Aloittelijalla kysymyksiä Empty
ViestiAihe: Vs: Aloittelijalla kysymyksiä   Aloittelijalla kysymyksiä Icon_minitimeTi Heinä 17, 2012 8:27 pm

oon 170 ja se on kauheeta ku on niin pitkä selkä, että jotkut liikkeet näyttää uskomattoman tyhmiltä Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
helipsu
intermediate inverter
intermediate inverter
helipsu


Viestien lukumäärä : 168
Ikä : 44
Location : Vantaa
Registration date : 17.07.2012

Aloittelijalla kysymyksiä Empty
ViestiAihe: Vs: Aloittelijalla kysymyksiä    Aloittelijalla kysymyksiä Icon_minitimeKe Heinä 18, 2012 8:34 pm

Itse kanssa 159 cm pitkä ja lyhyydestä on tosiaan etua, kuten muutkin ovat kirjoittaneet. Olin käynyt salilla säännöllisesti ennen tankotanssin aloittamista, mutta ensimmäisen tunnin jälkeen huomasin, että tapa, jolla lihaksia rasitetaan salilla on aivan erilaista, kuin mitä tankotanssissa. Eli etua on, jos on harrastanut kuntosalia tai jumppaa tms. mutta nopeasti lihakset myös tottuu siihen staattiseen pitoon, jota tangolla tulee.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lifebyheli.blogspot.fi/
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Aloittelijalla kysymyksiä Empty
ViestiAihe: Vs: Aloittelijalla kysymyksiä   Aloittelijalla kysymyksiä Icon_minitimeKe Heinä 18, 2012 9:23 pm

Mä olin starttitunnilla ihan hihattomassa paidassa ja farkkushortseissa ja hyvin niillä pärjättiin. Satuin vahingossa salille kun tunti oli alkamassa ja hyppäsin lennosta mukaan harrastukseen. Mutta vaatteissa lähinnä tärkeetä että ne on rennot ja mukavat, lyhyet shortsit on ehottomat alusta alkaen.

Oikeestaan kaikki muu tuleekin sitten itsestään. Olin ennen rento ku rautakanki ja nyt menee spagaatti molemmille puolille. Voima kasvaa harjotellessa, mutta muu liikunta varmasti tukee tankoilua. Ite harrastan punttista, pilatesta ja juoksemista. Kaikki nämä oikeestaan tullu kuvioihin tankoilun alottamisen jälkeen.

Tältä foorumilta löytyy varmasti neuvoja ja neuvojia jos sonkunlaiseen pulmaan ja aina saa kysellä lisää Smile

Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
Sponsored content





Aloittelijalla kysymyksiä Empty
ViestiAihe: Vs: Aloittelijalla kysymyksiä   Aloittelijalla kysymyksiä Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Aloittelijalla kysymyksiä
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: