Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Spinnejä jalkapuolelle :)

Siirry alas 
+2
Skyie
SydänSydän
6 posters
KirjoittajaViesti
SydänSydän
intermediate inverter
intermediate inverter
SydänSydän


Viestien lukumäärä : 123
Registration date : 28.02.2012

Spinnejä jalkapuolelle :) Empty
ViestiAihe: Spinnejä jalkapuolelle :)   Spinnejä jalkapuolelle :) Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 12:33 pm

Elikkäs nyt sais laittaa kaikki mahdolliset spinniyhdistelmät tähän Smile

Itellä kun on vielä tuo jalka kipsissä niin en tangolle pääse mutta kaveri on tässä aktiivisesti käyny pyörimässä ja nimenomaan tykkää spinneistä ihan hirrrrrveesti! Tosin se alkaa oleen jo niin hyvä et multa loppuu ideat kesken! ja just ku ite olen tällänen kinttupuoli niin hän ei oikein mielellään lähde inverttejä opetteleen enempää (kaksonen ja krusifiksi siis saatiin opeteltua ennen mun onnettomuutta) ennen kun oon ite siinä kunnossa että voin yrittää ottaa kopin jos toinen päättääkin tulla alas sieltä (muutenkin taisi ne ruveta jännittään tuon mun alastulon jälkeen Smile )

Joten spinneillä mennään ja apu sekä mielikuvitus olisi nyt teiltä tankoilijoilta tervetullutta bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
Skyie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Skyie


Viestien lukumäärä : 208
Location : Kuopio
Registration date : 10.03.2012

Spinnejä jalkapuolelle :) Empty
ViestiAihe: Vs: Spinnejä jalkapuolelle :)   Spinnejä jalkapuolelle :) Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 1:35 pm

Lattiallahan voi selällään maata ja mallailla jalkojaan tangolle miten ne olisi esim krusifiksissa, tai kaksosessa tai skorpparissa. Inverttiä kannattaa joka tapauksessa harjotella silleen alustavasti, vaikkei edes aikoisi heittää niitä jalkojaan tankoon asti. Eli seisaaltaan vetämällä jalkoja syliin kerta toisensa jälkeen. Toinen peloton tapa harjoitella on polviltaan kosinta-asennossa, lantio tangon edessä. Ei mitään väliä, vaikkei jaksaisi nostaa itseään, tai siis kipata asentoaan oikeaan inverttiin, koska sekin että saa ne polvet vedettyä syliin ja siinä asennossa liuútetta ittensä maahan kehittää voimaa. Ja ei se invertti ole kovin pelottava jos siihen ei mennä vauhdilla. Sohvatyynyjä ja patjoja vaan alle jos pelottaa Very Happy

Kaikkia tuttuja spinnejä voi harjoitella myös keskittymällä nostamaan itseään tangolla olevalla kädellä ylöspäin, eli ei vain roikuta tankokäden varassa (on muutenki huonoksi olkapäälle se löllö roikkuminen). Tämä lisää pyörimiskierroksia. Tai harjoitella niitä yhdellä kädellä, toista voi käyttää johonkin ilmassa kauniisti taiteiluun. Jalat voi varioida. Mites, onko jo takaotteella kokeiltu? Et vähän irrottelua tangosta.

Istunnat, seisonnat, lankku, takanojan hahmottelua. Embrace ei oo vaikee, mut sattuu mahaan Very Happy

Ite tykkään takaotejutuista kaikkine variaatioineen, karusellista, "sukka" eli semmonen kädet ylhäällä, rinta kohti tankoa ja jalat suorina mahdollisimman kaukana tangosta (näkyy mun viimesimmässä videossa). Nii ja kaikenlaisia askelluksia voi harjotella, puoliaskel, kokoaskel(voi tehdä myös ilmassa), joutsenaskel, palomiesaskel, molemman jalan piruetit, mitä näitä nyt on.
Mulla on itellä sama ongelma ku opetan kavereita, yhtäkkiä ei muistakaan enää mitään Very Happy Mut täähän on ihan kätevä ketju jos kaikki listaa tänne hirveen kasan spinnejä ni tästä saa kaikille tämmösen treenilistan Very Happy Mun on pitäny tehä tää itellekki.

Mä oon saikulla ni mulla on aikaa, joten mäpä listaan tähän mitä mä muistan:

Palomies
etu ja takaperin joutsen
etu ja takaperin merenneito
etu ja takaperin tuoli
Hollywood
Geisha
Enkeli
"sukka" (korjaa jos tiiät oikeen nimen)
Takaote (tuoli, tinkerbell, jalat suorina jne)
Karuselli
Se vähän niinku karuselli mutta jalat levällään?
Kerä
Polvipidosta voi kans pyörähtää semmoselle kerällä, en tiiä lasketaanko sitä spinniksi...
Korkkiruuvi
Jalan heitto seisonnassa (fairy, mikälie?)


Siis nyt tuli seinä, ei pysty muistamaan enempää... Toivottavasti joku innostuu jatkamaan tätä listaa. Kopio toi mun lista ja jatka ja korjaa mun vääriä nimiä jos tiiät oikeet Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://skyie-omablogi.blogspot.com
Skyie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Skyie


Viestien lukumäärä : 208
Location : Kuopio
Registration date : 10.03.2012

Spinnejä jalkapuolelle :) Empty
ViestiAihe: Vs: Spinnejä jalkapuolelle :)   Spinnejä jalkapuolelle :) Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 1:42 pm

Paitsi sähän halusit myös yhdistelmiä, joten lisäänpä ne muutamat mitkä muistan:

Perusspinnit:

Palomies
etu ja takaperin joutsen
etu ja takaperin merenneito
etu ja takaperin tuoli
Hollywood
Geisha
Enkeli
"sukka" (korjaa jos tiiät oikeen nimen)
Takaote (tuoli, tinkerbell, jalat suorina jne)
Karuselli
Se vähän niinku karuselli mutta jalat levällään?
Kerä
Polvipidosta voi kans pyörähtää semmoselle kerällä, en tiiä lasketaanko sitä spinniksi...
Korkkiruuvi
Jalan heitto seisonnassa (fairy, mikälie?)



Spinnicombot:

Joutsenaskel + Hollywood + Merenneito/Geisha
sisäjalkapiruetti + ulkojalkapiruetti + takaperin Joutsen
Sukka + takaperin Merenneito/Palomies
Merenneito + Geisha
Karuselli + Se joku "karuselli" jalat levällään(?)
Takaperin tuoli + ilmainvertti

Kauttaviivalla erotin siis eri vaihtoehtoiset jatkoliikkeet sitä edeltävälle liikkeelle. Tulis aika hieno spinnitietopankki jos kaikki vaan lisäisis näitä tähän alkuperäseen listaan, et se pysyy kyydissä kokonaisena. Mulla on omassa päässä siistinä pitävä logiikka eli liikkeen nimi + mahdolliset jatkoliikkeet, esim Merenneito + A/B/C, sit saa ite valita mitä tekee noista.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://skyie-omablogi.blogspot.com
SydänSydän
intermediate inverter
intermediate inverter
SydänSydän


Viestien lukumäärä : 123
Registration date : 28.02.2012

Spinnejä jalkapuolelle :) Empty
ViestiAihe: Vs: Spinnejä jalkapuolelle :)   Spinnejä jalkapuolelle :) Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 2:11 pm

Kiitos tästäkin jo Smile Itellä ainakin toi joutsen on ilmeisestikki nimellä etu/takakoukku ja kerä taitaapi olla kehto (mites se meni, rakkaalla lapsella on monta nimeä Very Happy )

Joo siis kaveri menee jo ihan heittämällä invertin ja V-invertinkin, mutta kuiteskaan se uskallus ei sitten riitä alkaa ilmassa skorppareita,vesimiehiä sun muita testaileen ilman et joku on siellä alapuolella jos ei muuta niin henkisenä tukena Smile ( Tarvii ottaa lujat otteet käyttöön ja karjua sille korvan vieressä että kyllä se siinä pysyy ilman muaki jos ei muu auta Twisted Evil ) ja kuulemma kiipeämiset ja istunnat/seisonnat on niin uskomattoman kivuliaita että väkisin saan sitä painostaa joka kerta tekeen niitä edes muutaman kerran että hieman tottuis Razz

Mulla on myös tollanen muistilappu minkä yksi tankokaveri joskus väänsi meille muille ja voisin noi spinnit nyt ainakin tosta tähän kirjottaa...Voi tosiaan olla samojakin kun sun postauksessa, en jaksanut niitä kaikkia painaa vielä mieleen enkä kopsata sun viestiä skyie koska sitten ainakin olis tullu viestille niiiiin paljon mittaa ettei laiskempi olis jaksanu sitä selata Razz

Karuselli (jaettu ote)
bumerangi (jaettu ote)
geisha + palomies (yhden käden)
etukoukku + takakoukku (yhden käden)
tuolit (yhden käden)
lentäjä
aurinko (otteet, nilkka,polvi,ilma)
korkkiruuvi
kehto (suorin jaloin, V, jaettu ote)
sivupyörähdys (yhden käden)
kopteri
hollywood
takaote
ylöspyörähdykset (kehto)
tuoliyhdistelmät
kehto+kopteri
hollywood+aurinko+geisha
bumerangi+karuselli
takaote+kauris
takaote+roundabout "kuperkeikka"
jamella

Tässä on noita mitä tossa kaverin kirjottamassa muistilistassa olis...nyt kun sitä kattelee niin onhan siinä paljon tosiaankin niitä samoja, mut ehkä joitain auttaa et saa myös hiukan eri nimillä niin tietää mitä yritetään tarkottaa Very Happy

EDIT: Sekä mulle aurinko on ilmeisesti joillekkin muille merenneito? jos oikein ymmärsin Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Spinnejä jalkapuolelle :) Empty
ViestiAihe: Vs: Spinnejä jalkapuolelle :)   Spinnejä jalkapuolelle :) Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 2:21 pm


Juu aurinko on yhtä kuin merenneito, ainakin täällä Jyväskylässä käytetään jälkimmäistä nimeä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Spinnejä jalkapuolelle :) Empty
ViestiAihe: Vs: Spinnejä jalkapuolelle :)   Spinnejä jalkapuolelle :) Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 2:30 pm

Mikä on lentäjä tai kauris Question
Takaisin alkuun Siirry alas
SydänSydän
intermediate inverter
intermediate inverter
SydänSydän


Viestien lukumäärä : 123
Registration date : 28.02.2012

Spinnejä jalkapuolelle :) Empty
ViestiAihe: Vs: Spinnejä jalkapuolelle :)   Spinnejä jalkapuolelle :) Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 2:46 pm

hmm..mitenkäs mä sen selittäisin...Lentäjä on meille opetettu niin että lähdetään selkä menosuuntaan, tanko kainalossa (vähän niinkuin invertissä) ja jalat tulee ulkokehällä (siis ei lähellä tankoa) aurinko/merenneito asennossa. saakohan tuosta mitään selvää Very Happy ja kauris on vähän niinkuin ballerina, mutta en oo ihan varma mikä niitten ero oli vai oliko niillä lainkaan sellaista Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Spinnejä jalkapuolelle :) Empty
ViestiAihe: Vs: Spinnejä jalkapuolelle :)   Spinnejä jalkapuolelle :) Icon_minitimeTi Loka 09, 2012 10:42 pm

reverse täällä
Lainaus :
Lentäjä on meille opetettu niin että lähdetään selkä menosuuntaan, tanko kainalossa (vähän niinkuin invertissä) ja jalat tulee ulkokehällä (siis ei lähellä tankoa) aurinko/merenneito asennossa. saakohan tuosta mitään selvää j
Takaisin alkuun Siirry alas
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 39
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

Spinnejä jalkapuolelle :) Empty
ViestiAihe: Vs: Spinnejä jalkapuolelle :)   Spinnejä jalkapuolelle :) Icon_minitimeKe Loka 10, 2012 12:21 am

SydänSydän kirjoitti:
hmm..mitenkäs mä sen selittäisin...Lentäjä on meille opetettu niin että lähdetään selkä menosuuntaan, tanko kainalossa (vähän niinkuin invertissä) ja jalat tulee ulkokehällä (siis ei lähellä tankoa) aurinko/merenneito asennossa. saakohan tuosta mitään selvää Very Happy ja kauris on vähän niinkuin ballerina, mutta en oo ihan varma mikä niitten ero oli vai oliko niillä lainkaan sellaista Smile

Mä taas kutsun pakiks jos on aurinkojalat ja lentäjäks jos on vartalo suorana Very Happy Ja kauris on pyörähdyksenä kun takaotteesta kiepastaan se etujalka vielä tangon etupuolelle. Ilmassa sitten ballerinan ja kauriin ero on se, että ballerinassa otetaan samanpuolen kädellä kiinni jalasta kun taas kauriissa otetaan ristikkäisellä kädellä. Näin siis meillä täällä Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
SydänSydän
intermediate inverter
intermediate inverter
SydänSydän


Viestien lukumäärä : 123
Registration date : 28.02.2012

Spinnejä jalkapuolelle :) Empty
ViestiAihe: Vs: Spinnejä jalkapuolelle :)   Spinnejä jalkapuolelle :) Icon_minitimeKe Loka 10, 2012 3:30 pm

Niinku mä jo alussa sanoin, rakkaalla lapsella on monta nimeä Very Happy mutta toi on kyllä hyvä että tulee eri nimetkin sanottua niin pysyy suurinpiirtein kaikki ketä kiinnostaa kärryillä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Spinnejä jalkapuolelle :) Empty
ViestiAihe: Vs: Spinnejä jalkapuolelle :)   Spinnejä jalkapuolelle :) Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Spinnejä jalkapuolelle :)
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: