| Urheiluvammat | |
|
+118laurus Cristine16 ollu nita OonaK hiekkis Malin W_devil hheidii minorvok mujuvaa iitaliina Paprika eika Tazze BLAAAAACK Neneth Polecat zayah AnskuN SaMaJA marraskuu Päivi lilith84 yonski Caralee Tiiku Tiu Nexu iku69 Mortianna hpl erika Retu sonkos Manares Vekexxx Nepu Pandakarhu shadow87 maya.s Elegia Martta Goldie Herkkupurkki Unya annakatariina jolla SusannaR Nahkis pineapple Jenni H Ivanka salama Farang liisan neitinopsa nasu Inila Nina Ewy Lotta. Jutta Johanna Marie Eeva angela karti LaraK Em Kay Hiirenvirna Zahrain piija tiko Olgimax FemmeFatale Hennu/Henriikka downthepole Maris^ hemuliini Razz Dahlia D. maimiau Iiris wilmiina Jenni Sonja tankomau sluippa Ish christina vesi Foxmagon papaija Henna.C Kati Samira merqus celya pikkukissa Carnivora Lissuwursti kajakki Cherrie annukka Ashta JonnaK miukattus -Hanna- Kirsi Miia Sanni nekuliini Kat Da Nanna H. AdminSusie tasuni Iina 122 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Cherrie Superman
Viestien lukumäärä : 770 Ikä : 37 Registration date : 27.04.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Elo 05, 2009 1:02 pm | |
| Mä sain kunnon buranamällikuurin sillon tuohon tenniskyynärpäähän ja ei kyllä tuntunut yhtään missään täytyy sanoa.. Kauhee pääkipu tuli vaan sen jälkeen. | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Elo 05, 2009 1:08 pm | |
| Mulla on nyt sit tenniskyynärpäätuki käytössä... En suosittele kenellekään, ellei ole ihan pakko Tosin mulla ei ole varsinaista tenniskyynärpäätä, eli jänne ei ole kovilla. Mulla on vaan yksinkertaisesti forkut niin JUMISSA että ne on koko ajan turvonnut ja aiheuttaa sitten ulnaariselle hermolle painetta/pinteen. Eli puolet kyynärvartta ja käsivartta tuntuu tunnottomalta ja koordinaatio ei pelaa (esim. kynän pitäminen, perunoiden muussaaminen, avainten kääntäminen lukossa todella vaikeaa). Ei ole kuitenkaan tulehtunut, revähtänyt eikä muuten suoranaisesti kipeenä. Eli käytän tenniskyynärpäätukea estämään ylipuristamista tangolla. Huomaa kyllä, että ote on paljon heikompi tuon kanssa, ja tosiaan saa olla varovainen ettei lennä spinneistä seinään! Kai siihenkin tottuu, ja kuukauden parin päästä alkaa näkyä, onko siitä jotain hyötyäkin. | |
|
| |
Cherrie Superman
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Elo 05, 2009 7:00 pm | |
| Mullakin on käytössä sellanen kyynärpään alapuolelle tuleva kapee tuki, n. 6cm jossa on sisäpuolella sellanen sininen tyyny. Salilla lähinnä sitä käytän ja muussa rasituksessa. Ihan näppärä vehje kyllä vaikka toisinaan vieläkin ärsyttää kun tuntuu ettei saa riittävästi puristettua just ku sit tulee sellanen paine käsivarteen. | |
|
| |
Sonja hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 430 Registration date : 24.06.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Elo 06, 2009 10:44 am | |
| Kiitos kaikille kommenteista! En olisi tajunnutkaan kokeilla kylmää, testaan sitä. Ja parin päivän buranakuuria. Käsi tuntuu kyllä nyt jo paremmalta, kun en ole viikkoon rasittanut sitä millään. | |
|
| |
tankomau hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 412 Ikä : 42 Location : Helsinki Registration date : 08.02.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Elo 06, 2009 10:56 am | |
| - Sonja kirjoitti:
- Kiitos kaikille kommenteista! En olisi tajunnutkaan kokeilla kylmää, testaan sitä. Ja parin päivän buranakuuria. Käsi tuntuu kyllä nyt jo paremmalta, kun en ole viikkoon rasittanut sitä millään.
Kiva kuulla! Kannattaa silti hoitaa sitä niin kuin se olisi vielä akuutti tilanne niin säästyt tulevaisuuden jännetuppitulehdukselta T. Käsi taas paketissa-mau | |
|
| |
Viestien lukumäärä : 412 Ikä : 42 Location : Helsinki Registration date : 08.02.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Elo 12, 2009 12:25 pm | |
| Nyt on taas todella huono kausi meneillään käden kanssa. Kipu on niin kovaa etten saa kättä nyrkkiin Terveyskeskus ei suostunu varaamaan mulle lääkäriaikaa, ainoastaan uuden reseptin. Ei kuulema ollu mitään mitä ne vois tehdä, mutta sano et jos näillä lääkkeillä ei tule helpotusta niin sit on tehtävä jotain..joo'o, mulla on nyt 8 viikkoa ollu tää vamma eikä se oo niillä lääkkeillä tähänkään mennessä lähteny niin mitäköhän ihmettä ne odottaa. Julkkinen terveydenhuolto on niin </3 Varasin tämän puhelun jälkeen perjantaiksi ajan yksityiselle ortopedille, saas nähä tuoko se mitään helpotusta. Naapurin sairaanhoitaja tossa pelotteli, että käsi kannattais kipsata 4 viikoksi..Sillä kuulema hoidetaan tälläsiä vammoja OMG Ei mee hyvin mulla | |
|
| |
merqus Superman
Viestien lukumäärä : 535 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 11.06.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Elo 12, 2009 10:21 pm | |
| tankomau, Ai kamala ku kuulostaa pahalta Toivottavasti ortopedistä nyt ois apua! Hirmu pitkään kestäny jo kipuilu. | |
|
| |
| |
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Pe Elo 14, 2009 12:25 pm | |
| Noniin, nyt on ortopedillä käyty ja setä olikin aika paljon tehokkaampi kun terveyskeskuslääkäri. Otti heti röntgenet jotka oli onneks ok ja laitto hemmetin tuhdin piikin kortisonia rystysen jänteen alle. Vaikutusaika kaks viikkoa ja uus piikki jos ei tästä rupee paranemaan. Kortisonissa oli seassa puuduteainetta ja nyt on melko kummallinen olo kun kämmenselkä ja osa sormista on puutunu, enkä tunne siis mitään Sairaslomaa ainakin elokuun loppuun asti.. Jos lähtee paranemaan niin syyskuun alussa voi _ehkä_ alottaa taas tankoilun yms. Semisti positiivisempi mieli, kun joku otti vakavissaan mun vamman ja nyt vaan terveet sormet ristiin, että paraneminen alkais | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Pe Elo 14, 2009 12:44 pm | |
| Joo, toivotaan, että se vihdoin siitä tokenisi! | |
|
| |
papaija hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 361 Ikä : 35 Registration date : 14.09.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat La Elo 22, 2009 12:12 pm | |
| Voi ääh. Meinasin reilu kuukausi sitten heittää voltin portaita alas juostessa ja tarrasin vasemmalla kädellä kaiteeseen, ja tietysti venäytin sen vauhdilla. Sillon se tunne meni ohi nopeesti, mutta siitä lähtien on tuntunut enemmän tai vähemmän rasitusta satunnaisesti. Eilen innostuin vähän liikaa ja koitin kevyesti spinnata aika kylmiltäni, ja nyt koko kättä olkapäästä ranteeseen on särkenyt siitä lähtien. Tyhmyydestä sakotetaan joo.. | |
|
| |
Iiris intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 80 Location : Helsinki Registration date : 20.05.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Elo 23, 2009 9:36 am | |
| Mulla oli tossa jokin aika sitten olkapää tosi kipeänä, lääkäri oli sitä mieltä, että rasitusvamma kättä kohottavassa jänteessä, ja määräsi hevoskuurin buranaa. Olin noin kuukauden tankoilematta (ja se oli se hankalin osuus!!), mutta vaiva jatkui siltikin ja olkapää kipuili aina välillä. Sitten en enää jaksanut odotella, joten menin ihan rauhallisesti yhdelle tunnille ja kas, sen jälkeen olkapää ei ole ilmoitellut itsestään. Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia ? Olivatko ne sitten vaan kaikki muut lihakset siinä ympärillä, jotka olivat menneet jumiin ? Vai tuleeko tämä ehkä salakavalasti takaisin... ? | |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Elo 23, 2009 1:58 pm | |
| Mulla kävi lähes samalla lailla ku sulle. Olin yli kk poissa tangolta, söin buranaa, jäitä käsillä, tulehdusrasvoja, eikä auttanu. Sit yks päivä tangolle ja seuraavana päivänä parempi... | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Syys 07, 2009 5:39 pm | |
| Nyt varmaan uskaltaa jo päivittää mun urheiluvammatilannetta. Sormi on täysin parantu kortisonipiikin ansioista. Oon jopa käyny kerran jo treenaamassa eikä tuntunu missään, siis sormessa Kunto on huonontunu ja perusliikkeetkin tuntuu hankalalta, mutta eiköhän tää tästä Jos käsi taas tulehtuu niin menen kyllä heti yksityiselle ottamaan uuden piikin enkä missään nimessä koita saada apua kunnalliselta puolelta. Tässäkin olis selvinny yhdellä pistolla eikä olis tarvinu olla 2kk käsi paketissa keskellä kesää.. | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Syys 07, 2009 5:47 pm | |
| Mä taas olen onnellinen kun sain tänään osteopaatilta semi-vapauttavan tuomion tuon mun vasemman käden kanssa Eli viime käynnillä vasuri oli ihan jo maallikon silmiinkin turvonneen näköinen ja juuri tulehtumaisillaan. Osteopaatti sai sen auki, tosin pompin puolta metriä penkistä ilmaan ja kiroilin koko ajan, varmaan elämäni tuskaisimmat hetket tähän asti (synnytystä odotellessa). No viime käynnillä käsky kävi tenniskyynärpäätuen hankkimiseen, ja JES ei yhtään jumia missään nyt kun on tuki ollut ahkerasti käytössä! Tai no osteopaatin mielestä oli ojentajassa ja yläselässä pientä mutta en ollut itse edes huomannut, eli normaalitilanteeseen nähden tosi hyvässä kunnossa kaikki paikat. Osteopaatti arveli että nää käsien jumit on tehnyt jumeja sitten muuallekin. Tenniskyynärpäätuen kanssa ote on nykyään melko lailla yhtä vahva kuin aiemmin ilman, vaikka ekat pari viikkoa tuntui, että lentää sen tuen kanssa seinään kun ei pysty puristamaan. Nyt on muut lihakset ottanut osan puristustyöstä kantaakseen eikä se ärtyillyt käsivarsi joudu enää niin koville. Eli tenniskyynärpäätuki tulee olemaan jatkossakin käytössä jos tulee käsivarrelle rasitusta yhtään, mitä nyt sitten esityksien ajaksi pois tms. Ja käskettiin pitää nyt erityistä huolta noista käsistä kunhan säät vielä kylmenevät. Mutta näin hyvältä ei ole tuntunut pitkään aikaan. Iloitsen myös siitä, että en joutunut missään vaiheessa kortisonipiikille tai tulehduslääkekuurille. Nämä "kovemmat konstit" voidaan siis säästää myöhempään eikä ainakaan vielä saatu niistä kierrettä aikaan, luojan kiitos! Uutta videotakin tulossa kun tämän päivän treenit meni upeasti, joskin tietty aamuisen osteopaattikäynnin takia hieman varovaisesti etten sitten riko paikkoja heti hoidon jälkeen | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Loka 06, 2009 6:32 am | |
| *huokaus* Reilu kaksi viikkoa sitten Tigerin jameissa tunsin kummallista rasittuneisuutta oikealla selässä, yöllä sitten pienikin liikahdus jo sattui - lievä revähdyshän se siellä. Nyt on 2,5 viikkoa mennyt ja osteopaatti kehotti aloittamaan kevyen treenauksen, paino sanalla kevyen. Nyt hirvittää, että mitä jos en olekaan kunnossa Jamillan workshopeihin mennessä? Tai pääsen silloin ehkä ensimmäistä kertaa viiteen viikkoon tangolle - enhän mä osaa tehdä enää mitään! | |
|
| |
papaija hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 361 Ikä : 35 Registration date : 14.09.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Loka 06, 2009 6:41 pm | |
| Jamillasta huolimatta kannattaa varmaan ottaa mielummin liian rauhallisesti.. Aloitin tauon jälkeen liian rajusti ja eilen fysioterapeutti totes, että tän käden kuntoutus on kyllä koko syksyn projekti ja varmaan vasta kevään puolella voin kunnolla treenailla tangolla. rasitusvamma tosin kyseessä.. Mulla on vielä kaks ongelmaa, kun tuolla vasemmalla puolella ei lavan hallinta ole ollut kunnossa, ja se on se heikompi käsi muutenkin, ja sit piti just sille puolella käydä haaveri. Ensin lavat alas ja sitten vasta kuntouttamaan hauista.. Tulee aika pitkä talvi. | |
|
| |
Miia Superman
Viestien lukumäärä : 1145 Ikä : 37 Location : Lahti Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Loka 06, 2009 7:08 pm | |
| Kuinkas ollakkaan mulla on polvi paskana. Toivottavasti ois vaan jotenkin tärähtänyt ja kipuilis sen takia. Tänään on yrittänyt olla vielä ylivarovainen ja toki se kostautui heti niin, että iskin polven pari kertaa pöydän reunaan.. Eiköhän sitä taas vois osteopaatille raahautua tutkituttaa tota ettei ole mitään suurempaa vialla. Voiko taas olla parempaa ajankohtaa, kettu | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Loka 07, 2009 7:53 am | |
| - Miia kirjoitti:
- Kuinkas ollakkaan mulla on polvi paskana. Toivottavasti ois vaan jotenkin tärähtänyt ja kipuilis sen takia.
Loukkasitko sen jotenkin vai rupesiko vaan kipuilemaan? Millä tavalla se oireilee? Särkee levossa, sattuu kävellessä, vihlasee joka kolmannella askeleella (been there, done that...)? | |
|
| |
Miia Superman
Viestien lukumäärä : 1145 Ikä : 37 Location : Lahti Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Loka 07, 2009 8:04 am | |
| Mä en oikein tiedä mitä sille on tapahtunut, oon mahdollisesti kolauttanut sen tai sitten laskeutunut huonosti hyppimisen jälkeen. Mutta jos vie tosi koukkuun jalan tai jännittää sitä niin sattuu. Pyöräily ei tule kysymykseen ja eilen se otti vähän itseensä myös kävellessä.. Ei oo kuitenkaan turvonnut tai muutenkaan epämääräisen näköinen päällisin puolin.. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Loka 07, 2009 8:22 am | |
| Kannattaa varmaan käydä näyttämässä. Kyselen vaan, kun mulla on rustonpehmentymätauti (chondromalacia patellae) ja sen olis saanut ehkä tulehduskipulääkkeillä ja fysipterapialla hoidettua, jos siihen olis ajoissa puuttunut. Enpä tajunnut ja nyt vasen polvi on jo kaksi kertaa tähystetty - mikä itsessään oli kyllä ihan helppo operaatio, mutta kallis: jonot yleisellä puolella oli niin pitkät, että oli pakko mennä yksityiselle, kun kipu oli siinä vaiheessa päässyt jo niin pahaksi. | |
|
| |
-Hanna- Superman
Viestien lukumäärä : 947 Ikä : 43 Location : Helsinki Registration date : 15.02.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Loka 07, 2009 9:05 am | |
| Sonja, kyllä chondromalasiaan pystyy todennäköisesti edelleen vaikuttamaan fysioterapialla, tai siis oikealla treenillä! Vai onko sitä jo kokeiltu? Sun tilannetta en tietenkään tunne, mutta useimmiten chondromalasia tulee patellan linjaus-ongelmista (käytännössä etureiden sisäosan + lähentäjien heikkoudeta -> polvilumpio kulkee väärässä kohdassa -> kipu ja kulumat). Mullakin taipumusta tohon oireiluun, ollut alkavana ja saanu kuriin oikealla treenillä! Miia oireista vaikea sanoa näkemättä, mutta lepo ei varmaan ole pahasta... | |
|
| |
Cherrie Superman
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Loka 07, 2009 9:20 am | |
| Voiskohan mulla olla tuota samaa vaivaa... N. vuos sitten polvi oireili tosi paljon, varsinkin pyöräillessä tuntu ikävästi vihlontaa ja sit se muutaman kerran ihan niinku ois tippunu pois paikoiltaa hetkeks ja sit saman tien kyllä palautunu. Sillaa et meinasin aina ihan täysin pudota lattialle ja sit sen jälkeen se oli tosi herkkänä ja tavallaan normaalisti kävellessä se napsui jotenki kummasti.
Mulla on vähän ylitaipuvat polvet ja kävin näyttää työterkkarilla joka sanoi jotain väljistä polvilumpioista tai jotain.. Nyt ei oo pahemmin vaivannu, paitsi välillä pitkää matkaa kävellessä. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Loka 07, 2009 9:47 am | |
| - -Hanna- kirjoitti:
- useimmiten chondromalasia tulee patellan linjaus-ongelmista (käytännössä etureiden sisäosan + lähentäjien heikkoudeta -> polvilumpio kulkee väärässä kohdassa -> kipu ja kulumat). Mullakin taipumusta tohon oireiluun, ollut alkavana ja saanu kuriin oikealla treenillä!
Mulla polvilumpio on ollut väärässä paikassa joka on aiheuttanut myös suurta kulumaa. Takana kolme leikkausta jossa viimeisessä siirrettiin polvilumpiota kokonaan. Tämän jälkeen kävin kuntoutuksessa jossa mm. jouduin teippaamaan polvilumpiotani uuteen paikkaan jumpan ajaksi (ei ollu kauheen miellyttävää) Nyt on mennyt monta vuotta vain pienehköillä kivuilla ja täysin ilman kipulääkkeitä Kyllä mä silti joka treeneissä toivon ettei polvelle enää sattuisi mitään, lääkäri kun sanoi ettei sitä leikata enää ollenkaan.. Tsemppiä kaikille loukkaantuneille! | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Loka 07, 2009 11:06 am | |
| - -Hanna- kirjoitti:
- Sonja, kyllä chondromalasiaan pystyy todennäköisesti edelleen vaikuttamaan fysioterapialla, tai siis oikealla treenillä! Vai onko sitä jo kokeiltu? Sun tilannetta en tietenkään tunne, mutta useimmiten chondromalasia tulee patellan linjaus-ongelmista (käytännössä etureiden sisäosan + lähentäjien heikkoudeta -> polvilumpio kulkee väärässä kohdassa -> kipu ja kulumat).
Juu, näin juuri on, viimeisestä tähystyksestä on jo 8 vuotta, koska olen sen jälkeen käynyt salilla ahkerasti ja omistankin nyt aika massiiviset reidet. Mulla oli ennen pois paikoiltaan pomppivat polvet, koska lumpio tosiaan on ollut hiukan väärässä kohdassa. Aloitin salilla käynnin, minkä jälkeen polvet eivät enää ole pomppineet, mutta en uskaltanut tehdä kunnolla etureisiä, koska polvissa tuntui silloin helposti kipua. Joten sain fiksuna tyttönä aiheutettua epätasapainon etu- ja takareisilihasten välille. Ensimmäisen tähystyksen jälkeen en kunnolla tajunnut, mitä lääkäri tarkoitti etureisien vahvistamisella: kävin salilla kerran viikossa ja tein kaikkea muutakin vahvistavaa ja luulin sen riittävän. No kahden vuoden kuluttua oli kipu taas niin paha, että oli pakko tähystää uudelleen. Sen jälkeen otin opikseni, kävin kolme kertaa viikossa salilla ja jouduin tuloksena uusimaan koko housuvaraston, kun reidet kasvoivat niin paljon. Kolmisen vuotta sitten sain lääkäriltä luvan siirtyä lihaksia ylläpitävään treeniin, joten käyn enää kerran viikossa salilla. Kipuja ei vuosiin ole normaalisti ollut lainkaan, mutta polvet turposivat ja kipuilivat kyllä kivasti viime laskettelureissulla (6 päivää putkeen, 6-8 h päivässä). Mutta salilla tulen siis käymään lopun ikääni. Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja olen lukenut sen altistavan chondromalasialle (ruston pehmenemiselle), jos rusto muuten on hankaukselle altistunut. Olen muuten käynyt sinun entisen työtoverisi luona fysioterapiassa viime aikoina tuon selän takia. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Urheiluvammat | |
| |
|
| |
| Urheiluvammat | |
|