Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pito-ongelmat

Siirry alas 
+3
tuhoelain
Martta
Ashta
7 posters
KirjoittajaViesti
Turilas
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 17.12.2014

Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitimePe Maalis 20, 2015 7:19 pm

Olen tankoillut kohta lähemmäs pari vuotta. Tangolla seisominen, istuminen, kiipeäminen, takanoja, kaksonen, polvitaivepito ynnä muut peruspitoja vaativat liikkeet ovat onnistuneet vaivatta - ja olleet vakaita. Kipukin on harjoituskertojen myötä ''kadonnut''. Jotain kuitenkin tapahtui reilu puoli vuotta sitten, kun talvi alkoi. Pito katosi kaikista liikkeistä. En pysy tangolla enää istuen, en kaksosessa, en missään. En hikoile enempää kuin aikaisemminkaan, eikä ihoni ole rasvaisempi. Tanko-ope osasi sanoa, että iho on vain kuiva ensi pakkasten jälkeen, ja kyllä se siitä kohta palaa takaisin. Eipä ole palannut, ahkerasta kuivumisen hoidosta huolimatta. Eikä toimi silloinkaan, vaikka olisikinkin rasvailematta ihoa.

Onko muita keillä on käynyt näin? En haluaisi rueta käyttämään pitoapuja, vaan opetella vakaat pidot takaisin niin että ne onnistuvat ilman lisäapua. Mielestäni vaikkapa istumisen tai seisomisen pitäisi kyllä onnistua ilman pitoapuaineita. Sad En viitsi enää mennä tunneille, treenailen vain kotitangollani kyseisiä asioita, turhaan. Tietäisikö kukaan, missä voisi olla vika?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 39
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitimeLa Maalis 21, 2015 8:28 am

Silloin kun mä aloittelin, niin mulla oli tuo sama ajatusmaailma, että kaikki pitäs pystyä tekemään ilman grippiapua. Nykyään taas olen sitä mieltä, että miksi pitäs kiusata itseään sillä, että taistelee perusliikkeidenkin kanssa, jotka tietää osaavansa vaan sen takia, että pitäis tehdä ilman apuja. Se syö vaan treenimotivaatiota. Mun lemppari kanssa kuivaihoinsena on Dew Point Pole. Se kosteuttaa ihoa, jotta iho tarraa paremmin, mutta ei taas tee liian tahmaseks/pitäväks. Grippiavuissa toki pitää kokeilemalla etsiä ne itselleen sopivat.

Kyllähän monissa lajeissa käytetään esimerkiks magnesiumia käsissä eikä sitä pidetä mitenkään fuskaamisena. Miks se tankoilussa ois sen kummosempi asia käyttää grippiapuja tarpeen mukaan Smile Tämä siis mun mielipide Wink


Viimeinen muokkaaja, Ashta pvm Ma Maalis 23, 2015 3:45 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitimeLa Maalis 21, 2015 9:04 am

Jep, nimenomaan noin päin niitä minusta on hyvä käyttää, että tietää osaavansa jonkun liikkeen tekniikan jo mutta ei vaan pysy. Silloin se on vain olosuhteista kiinni ja niitä voi vähän korjata pitoavulla. Sitä katson vähän vinoon että pitoavut läärätään kroppaan jo ennen kuin on mitään edes yritetty, sitäkin paljon näkee. Sinuna kyllä kokeilisin jotain grippiä josko se ilo sieltä löytyisi takaisin treenaamiseen, eihän tuollainen harrastaminen ole enää mukavaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
tuhoelain
intermediate inverter
intermediate inverter
tuhoelain


Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 37
Location : Tampere
Registration date : 15.10.2012

Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitimeLa Maalis 21, 2015 1:12 pm

Mulla on kanssa niin kuiva iho, että talvisin tarvii yleensä grippiapuja. Joskus käytän tuota Ashtankin mainitsemaan Dew Point Polea, joskus Itacia. Varsinkin jos ei saa tankoa tosi lämpimäksi ja hyvää hikeä päälle itselle(mulla ainakin pieni hiki auttaa pysymään tangossa, vain käsissä se haittaa hommaa), niin kyllä tällä ihotyypillä kaipaa apuja. Turhaan minä tuskastun siihen, että liu'un vain tangolta tasaisesti alas, vaikka muuten homma onnistuisikin, vaikka voisin pienellä avulla onnistua. Siinä sitä kuitenkin koko ajan oppii ja kehittyy. Jos ei mitään pääse kunnolla tekemään, vain junnaa paikallaa ja turhautuu. Että ei muuta kuin testaamaan, mikä toimisi sinulla Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Turilas
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 17.12.2014

Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitimeSu Maalis 22, 2015 8:32 am

Okei, kiitos vastauksista Smile Kaippa se täytyy sitten pitoapuja kokeilla!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ninquelete
basic spinner
basic spinner
Ninquelete


Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 31
Location : Espoo
Registration date : 01.03.2015

Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitimeKe Toukokuu 13, 2015 10:25 pm

Kysyisin itsekin apua pito-ongelmaan.

Olen vielä aika aloittaja, kun pari kuukautta vasta takana, mutta itselle eri peruspidot sujui jo alussa hyvin, jos nyt kipua ei lasketa, mutta tuossa joku viikko sitten alkoi kaikki pito reisistä loppumaan. Välillä ihan seisominenkin tuottaa ongelmia, vaikka jo ekalla tunnilla pystyin taivutuksia yms tekemään ja lankku onnistui toisella tunnilla, mutta nyt ei edes istumisesta tule mitään, käänsin itseäni miten, kun vain valun tasaisesti alaspäin. Kun sitten tangolta laskeudun, ovat reidet jättäneet ihanat hikipisarat tankoon, mitkä ilmeisesti myös ongelman taustalla. Pelkkä desipyyhkeellä pyyhkiminen ei auta, kun hiki tuntuu heti nousevan takaisin pintaan, kun tankoon koskee. Täällä tulee edelleen räntääkin taivaalta, joten ei kai liiasta helteestäkään voi johtua. Ohjaajalta olen pari kertaa saanut itacia kokeilla; toisinaan on apua, toisinaan eroa ei edes huomaa. Asennostakin olen yrittänyt kysyä, jos olen alkanut hutiloiden tehdä, mutta näyttäisi kuulemma olevan ok. No

Ottaa päähän suunnattomasti! Kikkoja, neuvoja, mitä vaan? Kuvaa en valitettavasti saa otettua, kun ei kotona tankoa ole. confused
Takaisin alkuun Siirry alas
kisulady
intermediate inverter
intermediate inverter
kisulady


Viestien lukumäärä : 123
Ikä : 46
Location : Kuopio
Registration date : 23.11.2011

Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitimeTo Toukokuu 14, 2015 9:05 am

minulla on todella hikoilevat kädet ja käytän niihin tite grip 2. käytän myös kesällä kylkiin välillä koska ne hikoilee aika paljon. käytän myös välillä mammuttia. se kuivattaa mukavasti kun ei liikaa laita.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.pusku.net
tuhoelain
intermediate inverter
intermediate inverter
tuhoelain


Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 37
Location : Tampere
Registration date : 15.10.2012

Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitimeTo Toukokuu 14, 2015 5:31 pm

Saila on täällä samaa puhunut, että kesällä sisäreidet hikoaa niin, että pito katoaa. Olisikohan hän sanonut käyttävänsä dry handsia? Mutta mikä vain kuivattava varmaan toimii. Vaikkei ole helteet, niin on kuitenkin varmaan sali hieman lämpimämpi kuin talvella. Mun kuiva iho alkaa viimein pitää. Toiselle sopii toinen, toiselle toinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitimePe Toukokuu 15, 2015 10:33 am

Käytän dry handsia vain käsiin Smile sisäreisiin oon yleensä tite grippiä käyttänyt. viime aikoina sisäreisissä kombona tite grip (noin 30 min ennen tankoilua) + dew point pole medium.
Takaisin alkuun Siirry alas
tuhoelain
intermediate inverter
intermediate inverter
tuhoelain


Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 37
Location : Tampere
Registration date : 15.10.2012

Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitimePe Toukokuu 15, 2015 6:47 pm

No mutta jotain vastaavaa kuitenkin. Muistin vain että olet tuota samaa ongelmaa manannut täällä. Tämä kuivakinttu on ollut onnellinen kun ei joka kerta tarvi grippiä nyt kun kesä tulee. Vaikkei nuo kelit kyllä siltä vaikuta kun aamulla oli +3...
Takaisin alkuun Siirry alas
Ninquelete
basic spinner
basic spinner
Ninquelete


Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 31
Location : Espoo
Registration date : 01.03.2015

Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitimePe Toukokuu 15, 2015 9:59 pm

Kiitos kovasti neuvoista! ^-^ Pitää ottaa tite grippi kokeiluun. Hieman jo ennalta pelottaa kesähelteet ja miten pahasti pito katoaa. Very Happy Kädet kyllä puolestaan tykänneet lämpimimmistä säistä. Ihana, epämääräinen sekaiho.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pito-ongelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Pito-ongelmat   Pito-ongelmat Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pito-ongelmat
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Pito-ongelmia kotitangossa

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: