| Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? | |
|
+30cyberhz Ezeei*Roxx M4ri Hei-mo mujuvaa Santsu *Hanna* AnskuN Zilena Amamba Vipru anpa Furetto Saila neitinopsa iitu merqus hemuliini Sanni Unya Elegia JenniN nachz Catriina maimiau papaija Ish Mortianna Iina Nounours 34 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Unya hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 372 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 09.03.2011
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? To Maalis 10, 2011 12:17 pm | |
| Nyt tässä sitten mietinkin, että olisikos se X-pole vai Fitpole.. lueskelen noista vanhoista aiheeseen liittyvistä keskusteluista vinkkejä, mutta en vaan osaa päättää..! | |
|
| |
iitu basic spinner
Viestien lukumäärä : 15 Location : Kuopio Registration date : 04.04.2011
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ma Huhti 04, 2011 8:31 pm | |
| tähän keskusteluun liittyen, en saanu tuosta röpelökatosta selkoo, itse olisin tankoo nyt ostamassa ja mulla kaikki katot rapattuja, tuon x-pertin meinasin tilata niin onko joku laittanu ryppykattoon? (vielä terävämpi rypytys mitä aikaisemmassa kuvassa.) Jääkö jälkeä? Keittiössä keskellä lattiaa olis ainut mahdollisuus sitten kun siellä on tasanen katto mutta se pittäis purkaa joka kerta sitten pois tieltä, että viekö se suunnilleen mitenkä kauan aikaa? Kiitos =) | |
|
| |
neitinopsa intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 156 Ikä : 36 Location : Vantaa Registration date : 13.09.2010
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ma Huhti 04, 2011 9:02 pm | |
| Mul on ryppykatto, eikä oo haitannu. X-pole ei jättänyt mitään jälkeä, fitpole pikkasen hio tasasemmaks sitä, mutta ei sitäkään huomannut jos ei tiennyt mistä ettiä. Muovilattiaan jää kyllä sitten komea painaumajälki ainakin minulla 5kk sitten siirsin tankoa ja siin on vieläki kunnon jäljet | |
|
| |
iitu basic spinner
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ti Huhti 05, 2011 12:25 pm | |
| Apua,, uskaltaiskohan sitä sitten kokeilla tuohon olohuoneen kattoon.. Siinä olis ainaki tillaa pyöriä asun omistus asunnossa ja vasta päälle vuosi sitte ruiskutettiin uudet katot. Niin sillä ihan mietin sitä ja laminaatit on lattiassa että toivottavasti ei siihen sitten tule jälkeä. Paitsi pystyykö tangon asentamaan maton päälle? Semmonen karvamatto olis, ettei tarviis sitä siirtää pois kokonaan, ei olis sitten olohuoneessa ollenkaan mattoo jos tanko tulis keskellä huonetta. | |
|
| |
Saila Superman
Viestien lukumäärä : 1166 Ikä : 36 Location : Turku Registration date : 27.05.2008
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ti Huhti 05, 2011 1:33 pm | |
| kaverilla oli tanko laminaatin päällä eikä tapahtunut mitään.. tosin aika vähän aikaa mutta silti.. | |
|
| |
Furetto intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 68 Location : Espoo Registration date : 18.12.2009
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ti Huhti 05, 2011 1:40 pm | |
| Mulla röpelökatto ja laminaatti. Tako jököttäny tossa vuoden päivät eikä minkäänlaista jälkeä löydy edes suurennuslasilla lattiasta tai katosta. Kyseessa Xpertti. No, okei, kun tangon ottaa pois paikaltaan niin lattiassa näkyy pieni pöly tms. rinkula, mutta se lähtee pois kun pesasee lattian. Niin ja tangon ympäistössä on aina kivat jalanjäljet, kun siinä ympäriinsä sipsuttaa (tummanruskea laminaatti niin näkyy aurongossa kivasti ) | |
|
| |
iitu basic spinner
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ti Huhti 05, 2011 6:51 pm | |
| jee no nyt alkaa jo vähäsen mieli piristymään kun sai selkyyttä tähän asiaan! Kiitos:) Oi ei en jaksa oottaa toukokuun alkuun asti tankoo. Pittäis vielä opetus dvd tilata niin pääsee sitten kotona harjottellee. =) | |
|
| |
anpa basic spinner
Viestien lukumäärä : 18 Ikä : 36 Location : Tampere Registration date : 02.05.2012
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ke Toukokuu 02, 2012 11:02 am | |
| Tässä ois mahdollisesti tyhmin kysymys liittyen tangon paikkaan: voiko tuollasen katon ja lattian väliin jännitettävän tangon alle jättää maton? Mulla on tanko tulossa postissa ja nyt on ollu hyvä aika alkaa miettimään mihin sen oikeen sitte laittais Paras paikka tilan puolesta ois olkkarissa, mutta siellä on tollanen valtava matto jonka mielellään siinä pitäisin. En elättele yhtään kuvitelmaa että oisin tota tankoa aina treenien välissä irrottamassa ja kasaamassa uusiksi. Mietin kans, että kesälla tanko vois olla lasitetulla parvekkeella, mutta voiko siellä kosteus pilata tangon? Kattokeskusteluja täällä on käyty miljoona ja niitten perusteella kuvittelen että katon puolesta voin laittaa tangon täällä mihin vaan. (isännöitsijän mukaan katto on ontelolaattaa, koputtamalla kuulostaa ku kiveä naputtelis) Toivottavasti en oo ihan väärässä | |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ke Toukokuu 02, 2012 11:10 am | |
| Jos ei matto oo rakas niin tee reikä keskelle ja tanko siihen. | |
|
| |
anpa basic spinner
Viestien lukumäärä : 18 Ikä : 36 Location : Tampere Registration date : 02.05.2012
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ke Toukokuu 02, 2012 11:36 am | |
| Matto oli jo lapsuudessa kotona lattialla, kävin veljen kautta ja pääty mulle. Eikä siltikään näytä 20 vuotiaalta matolta, suurin vahinko tossa matossa on kaverin kaatama punaviini. Suorastaan kuuluu siis sukukalleuksiin ja toistaseksi saa pysyä kokonaisena | |
|
| |
Ish Superman
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ke Toukokuu 02, 2012 11:59 am | |
| Ai no sit. Itse juuri kk sitten kävin ostamassa maton juuri sitä varten että saan repiä kolon keskelle . | |
|
| |
Vipru hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 209 Ikä : 39 Location : Porvoo Registration date : 25.11.2011
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ke Toukokuu 02, 2012 3:04 pm | |
| Mun kaverilla on tanko olohuoneessa ja matto tangon alla. Hyvin se on siinä paikallaan pysyny, eikä mattoonkaan oo mitään jälkiä jääny.. Tosin hän aina treenien jälkeen siirtää tolpan nurkkaan nököttämään.. | |
|
| |
Amamba pole beginner
Viestien lukumäärä : 3 Registration date : 21.04.2012
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? La Toukokuu 05, 2012 1:35 pm | |
| Olen tankoa hankkimassa ja tullut siihen tulokseen, että katto on ok (betonia ja tasainen pinta), mutta lattia mietityttää. Lattia on vanha puulattia, johon tulee melko helposti painaumia. Jos esim. keikkuu jakkaralla, jonka jalkojen reunat ovat terävät, niin lattiaan tulee jälkiä. Mitenköhän X-polen kanssa? Meneeköhän lattia pilalle? | |
|
| |
Zilena pole beginner
Viestien lukumäärä : 4 Registration date : 27.04.2012
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? To Toukokuu 24, 2012 10:09 am | |
| Onko kelläkään ollut tällaista ongelmaa: isännöitsijälle soittaessa sanoi että saa tangon laittaa jos ei reikiä poraile kattoon. Katto on siis kyprokkilevyä jossa päällä jonkinlaimen rappaus. Olisinkin kysynyt että onko milläään keinolla mahdollista saada selville missä tukirakenteet menee. Isännöitsijä kun sani että kato sieltä räystäslaudotuksesta joka menee 90 cm välein ja yritä sitte miettiä ja pähkäillä missö ne menee kämpässä. apua kaipaillen... | |
|
| |
AnskuN hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 216 Registration date : 06.03.2012
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? To Toukokuu 24, 2012 10:58 am | |
| Hei mä pähkäilin saman ongelman parissa, ennen kuin sain tangon kotiin. Mun katto on myös kyprokkilevyä. Se on muuten mulla ainakin tosi ohutta, joten suosittelen todellakin etsimään ne tukirakenteet! Yritin aluksi etsiä palkkeja sellaisella laitteella, jonka löysin rautakaupasta, mutta laite oli halvin mahdollinen ja piippasi vähän siellä sun täällä (silloinkin kun pidin sitä ilmassa! ). Jos joku tuttavasi on rakennusalalalla, voisit saada lainaksi kunnollisen luotettavan laitteen. Mä yritin koputella rystysellä kattoon, mutta siitä ei ollut apua, en kuullut mitään eroa. Loppujen lopuksi apu löytyi vasaralla koputtelusta. Muuten ääni on aika ontto, mutta palkin kohdalla kuulee, että alla pitäisi olla jotain. Kun löydät yhden palkin, voit helposti vahvistaa asian testaamalla 90cm päähän, missä seuraavan palkin pitäisi sijaita. Mun kämppä on suorakulmion muotoinen ja palkit menee lyhyemmän sivun suuntaisesti, luulisin että tämä on aika normaali käytäntö. Mä vielä varmistin asian hakkaamalla kaksi ohutta naulaa kattoon, toisen sellaiseen kohtaan, jossa ei pitänyt olla palkkia ja toisen sellaiseen, missä kuvittelin palkin olevan. Ensimmäinen naula meni kokonaan läpi, pystyin naulaamisen jälkeen pujottamaan aukosta 15cm pitkän rautalangan palasen. Hakkasin toisen naulan yhtä pitkälle kuin edellisessäkin kohdassa, ja loppuvaiheessa tunsin, että se ei sujahtanut heti jonkun läpi. Vedin naulan pois, ja testasin rautalangalla, mutta se ei mennyt pidemmälle kuin mitä naula oli mennyt. Tuohon paikkaan sijoitin sitten tangon. Nauloista ei jäänyt pahoja jälkiä, ja muuttaessa kun kaikki muutkin seiniin yms. tehdyt reiät täytyy peittää, niin tuo katto menee siinä sivussa. Naulaamisesta ei isännöitsijän luulisi sanovan mitään, sillä saahan vuokralainen ripustaa esim. tauluja seinälle. | |
|
| |
Zilena pole beginner
Viestien lukumäärä : 4 Registration date : 27.04.2012
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? To Toukokuu 24, 2012 11:56 am | |
| Nyt sitten ei muuta kuin kyselemään josko jollain olis hyvät laitteet jolla sais paikannettua ne tukirakenteet tanko odottaa jo lattialla pystyttämistä, ei millään malttais odottaa | |
|
| |
*Hanna* basic spinner
Viestien lukumäärä : 11 Registration date : 26.03.2012
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Pe Kesä 15, 2012 2:17 pm | |
| Olen käynyt seuraamassa tätä keskustelua, koska asunnon vaihto tuli ajankohtaiseksi ja uudessa asunnossani on.... ...YLLÄTYS YLLÄTYS röpelö katto! Ajattelin kertoa oman kokemukseni tangon pystytyksestä. Entinen asuntoni oli vanha ja katot luullakseni alkuperäisessä kuosissa. Hieman jo notkolla ja jotain levyä, joka oli yhtä kestävää kuin pahvi....... Kyllä hätä aina keinot keksii. Onneksi kattoon oli jo ennestään ruuvailtu jos jonkun näköistä reikää edellisten vuokralaisten toimesta, niin ei haitannut yhtään tehdä muutamaa lisää.... Tanko olisi ollut mahdotonta kiinnittää turvallisesti pelkästään kiristämällä. Niinpä hankin vanerilevyn joka kiinnitettiin kattoon ensin ruuveilla ja sitten ostin tankooni pultattavan kattokiinnikkeen jonka ruuvattiin vanerilevyyn kiinni. Näin tanko sai tukea ruuveista ja osaksi myös kiristyksestä. Katto oli niin joustava, että tanko ei olisi pysynyt pelkäästään kiristämällä paikoillaan edes vanerilevyn kohdalla. Tähän uuteen asuntoon muuttaessani kirvesmies isäni ilmoitti heti kun näki tämän röpelökaton että: Siihen EI sitten mitään tankoa voi laittaa......! Mutta eipäs se minua estänyt....... Mielestäni tämä mun katto on kyprokkilevyä ja siinä se röpelö pinnoite. Itse ratkaisin ongelman sillä, että kun mun katossa on levyjen välissä n.1cm saumat niin pulttasin kattokiinnikkeen 3 ruuvilla saumojen risteyskohtaan. Levyjen saumoissa meni koolaukset niin niihin sai hyvin ruuvit kiinni. Jos röpelö murenee, niin se tapahtuu pienemmältä alueelta (kattokiinnnike on vain 10x20cm ja laitoin väliin vähän vaahtomuovia pehmikkeeksi) Eikä ne reiät näy sieltä saumasta minnekkään kun tangon ottaa irti. Vähän sipaisee valkoista massaa sormella päälle kun muuttaa pois. Ja luulisin että tällä pultattavalla kattokiinnikkeellä ei tarvi kiristää niin kireelle kuin että tanko olisi pelkästään jännitettynä. Onhan se niin, että kaikkiin asuntoihin ei saa tehdä reikiä kattoon, mutta mun mielestä pari reikää on helpompi peittää, kun, jos kattoon jää renkaan kuva (esim expert tangosta) Itse olen sen verran alkkis tangonpystyttäjä, että en kyllä luottaisi omiin kiristystaitoihini, että saisin tangon turvallisesti käyttöön. Tähän asti olen saanut tankoilla molemmissa kodeissani levollisin mielin katon ja oman hyörintäturvallisuuden puolesta. | |
|
| |
Santsu pole beginner
Viestien lukumäärä : 3 Location : Jyväskylä Registration date : 04.05.2012
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ma Heinä 23, 2012 7:34 pm | |
| Tuo onkin jännä miten jotkut sanoo että röpelökattoon ei missään nimessä saa tankoa pystyttää, mutta suurin osa ketkä tankoa on röpelössä pitänyt, on sanoneet että ei siihen mitään jälkeä ole jäänyt, tai just että se on vain vähän kulunu mutta ei nää mitään jos ei oikeeseen kohtaan osaa katella. Ite just tänää ostin tangon (Fitpolen) ja röpelökattohan se täälläkin on. No aion joka tapauksessa sen siihen tunkea kun muuta vaihtoehtoa ei vaan ole. Mies mietti että josko siihen väliin ois jotain kumia (en nyt muista millä nimellä se kulki) vielä laittanut tai just jotain vaahtomuovia ym ym. Mutta toisaalta taas mietin että viitsiikö sinne väliin enää mitään tunkea, ettei tanko sitten vaan lähe "liikkumaan" paikoiltaan! | |
|
| |
Ish Superman
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ma Heinä 23, 2012 7:43 pm | |
| - Lainaus :
- mun mielestä pari reikää on helpompi peittää, kun, jos kattoon jää renkaan kuva (esim expert tangosta)
Renkaisiin voi käyttää semmoista jännää kangasta minkä voi kastella vedes, mä sanon niitä vaan siivousräteiks . Pyyhkii renkaat sillä. | |
|
| |
mujuvaa Superman
Viestien lukumäärä : 697 Ikä : 37 Location : Hyvinkää Registration date : 14.01.2012
| |
| |
Saila Superman
Viestien lukumäärä : 1166 Ikä : 36 Location : Turku Registration date : 27.05.2008
| |
| |
*Hanna* basic spinner
Viestien lukumäärä : 11 Registration date : 26.03.2012
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ti Heinä 24, 2012 4:32 am | |
| | |
|
| |
Ish Superman
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ti Heinä 24, 2012 12:13 pm | |
| Meillä kans edellises kämpäs oli röpöliäästä, mut ei tapahtunu mitään. Oispa kätevää jos kaikki rakennusmömmöt ois kestäviä. | |
|
| |
Hei-mo basic spinner
Viestien lukumäärä : 19 Ikä : 36 Location : Tampere Registration date : 01.08.2012
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Ke Elo 01, 2012 9:01 pm | |
| Hihi, röpelöinen katto : D
Kuulostaa hassulta, mutta siis virallisestihan se tosiaan tunnetaan roiskakattona (:
Ittellä odottaa tanko tuolla eteisen lattialla, että minne sen sijoittaisi. EN oikein tiedä minne sen sais parhaiten mahtumaan. Ja tosiaan huolettaa kun meilläkin muualla, paitsi keittiössä roiskakatto.. et jääkö jälkeä vai ei. Jos jää niin sitähän ei peitetä muuten ku roiskaamalla koko katto uusiksi.... Tosin omistuskämppä et tanko tosin varmaan pysynee sit siinä minne sen sijoittaa, että liekkä tuolla niin väliä sitten.
(ps. roiskakatosta ei mitään pölyjälkiä kannata kovin kostealla rätillä pyyhkiä, ettei tipu tasotteet päälle ^^) | |
|
| |
M4ri basic spinner
Viestien lukumäärä : 8 Ikä : 35 Location : Jyväskylä Registration date : 19.07.2012
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? Pe Elo 24, 2012 5:13 pm | |
| Hihii eka viesti tälle foorumille Tilasin tänään x-pole xpertin ja oon melkosen varma et sen tohon kattoon voi laittaa. Kuitenkin vähän vielä epäilyttää, joten parempi ehkä tarkistaa teiltä kokeneemmilta, ettei katto tipu niskaan tankoilua harjoitellessa... Eli tässä on linkki kuvaan katosta: http://aijaa.com/0089310773651 Sopiihan se tuohon noiden rakosten väliin? Katto on tommosta röpelöä. Oon koputellu ympäriinsä sitä ja ei mistää kuulosta ontolta. Eli onks se sillon varmasti betonia? Mä veikkaan et meiän isännöitsijä repis pelihousunsa jos menisin sille tangosta mitään sanomaan, joten en uskalla siltä kysyä katon materiaalia. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? | |
| |
|
| |
| Mistä tiedän, mihin tangon voi sijoittaa? | |
|